Το soulslike genre έχει μεταμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα από τα δημοφιλέστερα είδη στη σφαίρα του gaming, με αυτό να συνεπάγεται την αύξηση στους soulslike τίτλους που κυκλοφορούν. Ένα από τους πιο φαινομενικά ενδιαφέροντα τίτλους του είδους είναι και το The First Berserker: Khazan, με το reveal trailer του να μου κέντρισε το ενδιαφέρον από τη πρώτη στιγμή. Τώρα, με τη κυκλοφορία του demo, είναι η ώρα να προσδιορίσουμε αν ο Khazan θα σταθεί περήφανα δίπλα στον Πινόκιο (Lies of P) ή αν θα κοιτάει τον τοίχο στη γωνία της ντροπής.

Μιας και το demo είναι μόλις δύο αποστολές, θα επικεντρωθώ στο ένα κομμάτι του τίτλου που πιστεύω πως βίωσα σε ικανοποιητικό βαθμό – ιστορία, δυσκολία, bosses και λοιπά θα βρίσκονται στο full review της κανονικής κυκλοφορίας.
Το combat. Όντας η ψυχή όλων των soulslikes, ένα διασκεδαστικό και καλοφτιαγμένο σύστημα μάχης είναι πάντα απαραίτητο. Όπως επίσης αναγκαίο είναι να διαχωρίσεις, έστω και ελάχιστα, το σχετικά «άγνωστο» παιχνίδι σου από τα μεγαθήρια που κυκλοφορεί η FromSoftware τα τελευταία 15 χρόνια. Το The First Berserker τονίζει τη μοναδικότητα του εξαιρετικά, εφαρμόζοντας μία πιο action/hack-and-slash δομή για τις μάχες του από το συνηθισμένο souls game, κρατώντας πάντα σταθερά τα θεμελιώδη light/heavy attacks, dodge και parry. Η επιλογή αυτή χαρίζει στους παίκτες μία ταχύτητα και ευελιξία την οποία, πέραν του Sekiro, δεν βρίσκεις στα παιχνίδια του Miyazaki. Ταχύτερο δεν σημαίνει απαραίτητα καλύτερο. Σημαίνει όμως φρέσκο και διαφορετικό.

Ταυτόχρονα, η χρήση ενός λεπτομερούς και καλοφτιαγμένου skill tree δεν διαχωρίζει απλά το παιχνίδι από εκείνα της FromSoftware, αλλά δοκιμάζει τα όρια του ίδιου του genre. Προσωπικά, αν κάποιος αποκαλέσει το The First Berserker μονάχα action-RPG και όχι soulslike δεν θα διαφωνήσω. Κάθε ένα από τα τρία όπλα που παρουσιάζει το demo έρχεται πακέτο με το δικό του skill tree, το οποίο δεν προσθέτει απλά αναβαθμίσεις αλλά αλλάζει ριζικά το ίδιο το playstyle του εκάστοτε όπλου ακόμη και από τα πρώτα levels. Συνδυάζοντάς το με τη δυνατότητα να κάνεις respec οπουδήποτε και οποτεδήποτε, οι developers στη Neople χαρίζουν στους παίκτες τεράστια ελευθερία επιλογής πριν καν την έναρξη της μάχης. Φυσικά, δεν μπορώ να εκφράσω ολοκληρωμένη άποψη από δύο μόλις αποστολές, όμως η πρόβλεψη μου είναι πως το combat του The First Berserker θα αφήσει πολύ κόσμο να ζητά άμεσα το sequel.

Οι υπόλοιπες πτυχές του παιχνιδιού, δυστυχώς, δεν πρόλαβαν να αναδειχθούν στη μία ώρα που διαρκεί το demo. Παρόλα αυτά, έχω ορισμένες παρατηρήσεις που πιστεύω πως αξίζει να αναφερθούν. Το voice acting, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικό. Η ιαπωνική μεταγλώττιση συγκεκριμένα προσδίδει μία anime ατμόσφαιρα που ταιριάζει γάντι με την αισθητική του παιχνιδιού και το 3D μοντέλο του Khazan. Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω το ίδιο για τα περιβάλλοντα. Δεν είναι σε καμία περίπτωση «άσχημα», όμως τους λείπει μία αυθεντικότητα. Έχουμε, βέβαια, δει ένα ελάχιστο μέρος του συνολικού τίτλου, οπότε κάλλιστα θα μπορούσα να αλλάξω άποψη. Τέλος, η μουσική για την ώρα μου φάνηκε κάπως αδιάφορη, αλλά έχω κακομάθει με Tsukasa Saitoh και Yuka Kitamura οπότε ενδέχεται να είμαι και λίγο προκατειλημμένος.
Συνολικά, το The First Berserker: Khazan με άφησε αρκετά ικανοποιημένο. Αν το κείμενο ήταν κανονικό review θα του έβαζα ένα τίμιο 8/10. Το μεγαλύτερο μου παράπονο έχει να κάνει με τις πίστες, αλλά το combat είναι υπεραρκετό για να καλύψει το κενό. Ένα δυνατό δείγμα παιχνιδιού που, με σωστή διαχείριση, μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμα και τους γίγαντες του genre.