Μια νέα ανάλυση της εταιρείας Alinea Analytics δείχνει ότι τα παιχνίδια της PlayStation Studios στο Steam έχουν ξεπεράσει τα 1,5 δισ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα, με περίπου 1,2 δισ. δολάρια να καταλήγουν στα ταμεία της Sony μετά την προμήθεια της Valve, επιβεβαιώνοντας ότι το «άνοιγμα» στο PC έχει εξελιχθεί σε εξαιρετικά κερδοφόρα κίνηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι κορυφαίες κυκλοφορίες της Sony στο Steam έχουν πουλήσει συλλογικά πάνω από 43 εκατομμύρια αντίτυπα, με το Helldivers 2 να αναδεικνύεται σε μακράν πιο επιτυχημένο τίτλο από πλευράς πωλήσεων και εσόδων.
Το Helldivers 2 ευθύνεται μόνο του για περίπου 12,7 εκατ. από αυτά τα 43 εκατ. αντίτυπα και εκτιμάται ότι έχει αποφέρει γύρω στα 400 εκατ. δολάρια σε έσοδα στο PC, με τις πωλήσεις στο Steam να είναι σχεδόν διπλάσιες από αυτές στο PS5. Πίσω του ακολουθούν το Horizon Zero Dawn με περίπου 4,5 εκατ. πωλήσεις, το God of War (2018) με 4,2 εκατ., το Days Gone με περίπου 3,4 εκατ. και το Marvel’s Spider-Man Remastered με 2,7 εκατ.πώληση στο Steam, επιβεβαιώνοντας ότι οι πρώην αποκλειστικοί τίτλοι της Sony βρήκαν ισχυρό κοινό και στο PC.
Παρά την επιτυχία αυτών των παιχνιδιών, η Alinea επισημαίνει ότι η «αίσθηση του καινούργιου» γύρω από τα παιχνίδια PlayStation στο Steam αρχίζει να φθίνει κάπως. Ο επικεφαλής ανάλυσης αγοράς της Alinea, Rhys Elliot δήλωσε:
«Το κοινό που κάποτε ήταν ενθουσιασμένο στην ιδέα να ζήσει αυτά τα παιχνίδια για πρώτη φορά έχει σε μεγάλο βαθμό ήδη εξυπηρετηθεί. Οι μεταγενέστερες κυκλοφορίες αντιμετωπίζουν φυσιολογικά μικρότερα δυνητικά ακροατήρια και οι εκτιμήσεις μας το δείχνουν αυτό ξεκάθαρα.»
Η Alinea εξηγεί, ότι «όλες οι μεγάλες σειρές» της Sony έχουν ήδη ανέβει στο Steam, πράγμα που σημαίνει ότι η αρχική «δίψα» του PC κοινού για τα μεγάλα single‑player exclusives έχει σε μεγάλο βαθμό ικανοποιηθεί και οι μεταγενέστερες κυκλοφορίες δύσκολα θα πιάσουν αντίστοιχες κορυφές. Η μεγάλη πρόκληση από εδώ και πέρα, σύμφωνα με την ανάλυση, είναι ο σωστός συγχρονισμός των PC ports: να προστατεύονται οι πωλήσεις του PS5 χωρίς να απογοητεύεται ένα PC κοινό που πλέον περιμένει όλο και πιο έγκαιρες κυκλοφορίες. Στο ίδιο πλαίσιο, η Alinea και άλλες πηγές σημειώνουν ότι η Sony εξετάζει σενάρια όπως PS5–PC cross‑buy και πιθανό PlayStation launcher σε Windows, ώστε να μειώσει την εξάρτηση από τα fees της Valve, ειδικά ενόψει του Steam Machine, που μπορεί να μετατρέψει το Steam από απλή πλατφόρμα διανομής για PC, σε άμεσο «ανταγωνιστικό οικοσύστημα» με δικό του hardware.
Όπως και να έχει, τα 1,2 δισ. δολάρια καθαρά έσοδα στο PC δείχνουν ότι η στρατηγική μεταφοράς πρώην αποκλειστικών τίτλων στο Steam μόνο «πείραμα» δεν είναι πια, αλλά ένας ισχυρός δεύτερος πυλώνας κερδοφορίας δίπλα στο ίδιο το PlayStation. Αν και η Sony εξακολουθεί να διστάζει να φέρει day‑one στο PC, τα νούμερα της Alinea υποδηλώνουν ότι όσο το PC κοινό μεγαλώνει και hardware όπως το Steam Machine θολώνει τα νερά ανάμεσα σε κονσόλα και PC, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να αγνοηθούν τα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.