savethegame.gr

EA Sports F1 23 | Review

Champion of the World!

Formula 1, η αφρόκρεμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η διοργάνωση που με τα χρόνια έχει χαρίσει χαρά, λύπη, θυμό και πάρα πολλές συγκινήσεις τόσο στους συμμετέχοντες, όσο σε εμάς τους θεατές.  Πιστεύω πως δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο που να μην γνωρίζει έστω τι είναι η Formulaή να μην έχει ακούσει έστω κάποιες από τις πιο ιστορικές ομάδες, όπως τη Ferrari, ή κάποιους από τους μεγαλύτερους οδηγούς που έχουν περάσει από το άθλημα, όπως τον Michael Schumacher ή τον Sebastian Vettel. Αυτό δείχνει πόσο μεγάλο είναι το άθλημα. Αν νομίζετε ακόμα πως είναι 20 αυτοκίνητα που κάνουν κύκλους σε μία πίστα, ξανασκεφτείτε το και δώστε του μία ευκαιρία.

Ως μεγάλος fan τα τελευταία χρόνια, παίζω κάθε χρόνο τα παιχνίδια της Codemasters. Φέτος έχω και την τιμή να σας μιλήσω, μάλιστα, για ίσως ένα από τα καλύτερα racing games που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια.

HERE COMES…. AIDEN JACKSON

Θα ξεκινήσω με αυτό που μου έδωσε την μεγαλύτερη ευχαρίστηση που ξανά είδα στον φετινό τίτλο της Codemasters, το οποίο δεν είναι άλλο από το The Breaking Point 2. Πρόκειται για τη συνέχεια της ιστορίας, που ξεδιπλώθηκε με μεγάλη επιτυχία κατά την άποψη μου στο F1 21. Πραγματικά, ήταν κάτι που μου είχε λείψει από τον περσινό τίτλο, αλλά φέτος ο Aiden και η παρέα του επιστρέφουν για να μας αφηγηθούν μία ιστορία που μας ρίχνει βαθιά στην ίντριγκα της Formula 1 και μας δείχνει πως τίποτα δεν είναι ιδανικό. Ως gamer που προτιμά τα story games, μπορώ να σας πω με ειλικρίνεια πως το The Breaking Point 2 δεν θα σας απογοητεύσει και σε συνδυασμό με τα καταπληκτικά γραφικά και τους ηθοποιούς που απαρτίζουν το καστ του, πιστεύω πως θα περάσετε τις ώρες σας παραπάνω από ευχάριστα.

Επιπρόσθετα μπορώ να πως αυτό που με εξέπληξε αφάνταστα, ήταν ο τρόπος που διάλεξαν να αφηγηθούν την ιστορία και δεν ήταν άλλος από την επιτυχημένη αφήγηση του «Drive to Survive», αφού, κάθε χαρακτήρας της ιστορίας έδινε την δική του οπτική για κάθε συμβάν, όπως γίνεται και στην ομώνυμη σειρά. Τέλος με τον τρόπο που διεξάγεται η ιστορία μας έδωσε να καταλάβουμε γιατί ήταν απών στον προηγούμενο τίτλο, ή προσπάθησε με τον τρόπο της να μας δικαιολογηθεί, αλλά και να γεμίσει αυτό το κενό που υπήρχε πέρσι.

F1, AΛΑ FIFA

Το F123 έρχεται με αρκετές αλλαγές αλλά και νέες προσθήκες που ίσως να προβληματίσουν κάποιους από εμάς. Αρχικά, με την είσοδό μας στο πλούσιο μενού θα αντικρίσουμε την νέα UI που κοσμεί το αρχικό μενού και όχι μόνο. Η διάταξη του μενού δεν διαφέρει από την προηγουμένη και παραμένει απλή και κατανοητή όπως και στο προηγούμενο παιχνίδι. Αξίζει να αναφέρουμε πως αφαιρέθηκαν τα «super cars»που είχαν προστεθεί πέρσι, μιας και φαίνεται πως δεν είχαν και τεράστια επιτυχία και ο ρόλος τους ήταν κάθε άλλο παρά ουσιώδες, καθώς αν θέλαμε να παίξουμε «super cars»θα παίζαμε Grand Turismo. Ήρθε όμως μία νέα προσθήκη στο onlineκομμάτι του τίτλου και εδώ είναι κάτι που με ανησυχεί, όπως εξηγώ παρακάτω.

Πλέον, με την είσοδό μας στο μενού για να παίξουμε ένα «quick race»ή ακόμα και για το multiplayer, βλέπουμε την επιλογή Garage. Εκεί αντικρίζουμε το μονοθέσιο, το οποίο χρησιμοποιούμε στους online αγώνες, μαζί με μια συλλογή από κάρτες, οι οποίες δίνουν boost σε διαφορετικά μέρη του μονοθέσιου, αλλά ακόμα και στο προσωπικό της ομάδας. Οι κάρτες έχουν κατηγορίες σπανιότητας και όσο πιο σπάνια είναι μια κάρτα-upgrade τόσο περισσότερο «power» δίνει στο μονοθέσιό σας. Κάπως έτσι, δημιουργείται το τελικό «overall» για το μονοθέσιο. Το συγκεκριμένο σύστημα δουλεύει μόνο για τα διάφορα events που υπάρχουν είτε αυτά είναι onlineείτε offline. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι δεν ισχύει για τα «rankedraces», όπου όλα τα μονοθέσια είναι ισάξια σε δύναμη και το μόνο που χωρίζει έναν πιλότο από την νίκη είναι η ικανότητα του στην οδήγηση.

Αυτό που μου δημιούργησε κάποιον προβληματισμό, είναι πως τις κάρτες με τις οποίες αναβαθμίζεις το μονοθέσιο σου μπορείς να τις κερδίσεις και από το podium pass που υπάρχει μέσα στο παιχνίδι. Αυτό σημαίνει πως όσοι αγοράσουν την premium έκδοσή του έχουν απευθείας πρόσβαση σε καλύτερες αναβαθμίσεις, ενώ το free pass δεν δίνει αυτή την δυνατότητα. Για να μην μακρολογώ, αυτό που δεν μου άρεσε είναι πως με αυτόν τον τρόπο, τείνει να δημιουργηθεί ένα σύστημα όπως αυτό του «FUT»στο FIFA, που θα καθιστούσε το «competitive»μέρος του παιχνιδιού αρκετά «pay-to-win». ». Δεν γίνεται όμως παρά να περιμένουμε αν αυτό το mode παραμείνει ως έχει ή αν αυτό θα καταλήξει και στο competitive κομμάτι του franchise.

Κάτι που δεν πρέπει να παραλειφθεί είναι πως πλέον στα «rankedraces» η ομάδα της Codemastersέβαλε το λεγόμενο «CarLicense». Η νέα αυτή προσθήκη δίνει την ευκαιρία στους πιο άπειρους οδηγούς να παίξουν χωρίς το μονοθέσιο του να μπορεί να καταστραφεί από κάποιον άλλον. Στις πιο πάνω κατηγορίες αυτό αλλάζει, αφού κάποιοι θα ήθελαν μία πιο αυθεντική εμπειρία, πράγμα λογικό αλλά χωρίς του τοξικούς παίχτες να μπαίνουν εμπόδιο. Να σημειωθεί, πως αυτή η δυνατότητα μπορεί να κλείσει και το «cardamage» να υπάρχει και στα χαμηλά «divisions».

BOX BOX, BOX BOX

Το δυνατότερο και σημαντικότερο μέρος του παιχνιδιού και δεν είναι άλλο από την οδήγηση. Πραγματικά, νομίζω ότι φέτος τα παλικάρια εκεί στην Codemasters ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και κατάφεραν να παραδώσουν μία τρομερή εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το μονοθέσιο είναι στιβαρό, αλλά όσο χρειάζεται, χωρίς να δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς φορτηγό, κάτι που προσωπικά μου φάνηκε αρκετά στον προηγούμενο τίτλο. Επιπρόσθετα, φέτος καταλαβαίνω όπως ποτέ άλλοτε το πότε ΌΝΤΩΣ χρησιμοποιώ το «slipstream effect», κάτι που με έκανε ιδιαίτερα χαρούμενο, καθώς κάνει την εμπειρία ενός αγώνα πιο ρεαλιστική και ταυτόχρονα πιο απολαυστική.

Το ίδιο ισχύει και για την αλλαγή των ελαστικών, αφού με πλήρη αμεσότητα μπορούσα να καταλάβω στην οδήγηση την διαφορά ανάμεσα στα ελαστικά, είτε άλλαζα γόμες, δηλαδή πήγαινα από μαλακή γόμα σε σκληρή, είτε άλλαζα σε φρέσκα ελαστικά, έτσι ώστε να έχω καλύτερο grip στην πίστα. Όλα αυτά, μαζί με το ακόμα πιο έξυπνο AI αλλά και την ίδια συνταγή που ακολουθεί τον τελευταίο καιρό, δημιουργούν ένα τρομερό simulator, το οποίο απευθύνεται όχι μόνο στους hardcoreπαίκτες που παίζουν με τιμονιέρα, αλλά και σε εμάς τους casual παίκτες που παίζουμε με το controller μας και θέλουμε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία με τον εξοπλισμό που διαθέτουμε ήδη. Αξιοσημείωτη είναι και η προσθήκη της Red Flag, όσον αφορά στα races,η οποία σταματά τον αγώνα λόγω ατυχήματος και στέλνει τα μονοθέσια στα pit μέχρι να απομακρυνθούν τα αίτια της κόκκινης σημαίας από την πίστα έτσι ώστε να ξεκινήσει ξανά και με ασφάλεια ο αγώνας.

Αξίζει μέσα σε όλα να μιλήσουμε και για της πίστες των Grand Prix, οι οποίες έχουν φτιαχτεί με μεγάλη προσοχή, κάθε μια με την δική της ταυτότητα. Για παράδειγμα, στην φετινή σεζόν έχει προγραμματιστεί ένας αγώνας στο Las Vegas. Προς μεγάλη μου ευχαρίστηση, η υλοποίηση του περιβάλλοντος δίνει πραγματικά την αίσθηση ότι είσαι στο Las Vegas, χάρη στις τόσες λεπτομέρειες, από τα ξενοδοχεία του Vegas μέχρι τους φοίνικες στους δρόμους. Όλα αυτά, βέβαια, δεν ισχύουν μόνο για το Vegas, αλλά και για τις υπόλοιπες περιοχές. Στο Mόναχο, τα σκάφη έχουν παραταχθεί το ένα δίπλα στο άλλο στην μαρίνα, ενώ γραφικά σπίτια βρίσκονται «πρώτο τραπέζι πίστα» μεταφορικά και κυριολεκτικά.


Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

9

Το F1 23 έκανε ένα ακόμη βήμα μπροστά, καταφέρνοντας να χαρίσει μία καθαρή εμπειρία σε όλους εμάς που αγαπάμε τον κόσμο της Formula. Παράλληλα, δίνει και την δυνατότητα σε νέους παίχτες να αποκτήσουν μια πρώτη, απολαυστική γνωριμία με τον κόσμο της. Δυστυχώς τα microtransactions, απ’ ότι φαίνεται, ήρθαν για να μείνουν.