Με περίσσεια διασκέδαση και ικανοποίηση ολοκληρώθηκε για εμένα ένα ΣΚΔ παρέα με το Concord της Firewalk Studios, ενός εκ των (σχετικά) νέων αποκτημάτων της Sony Interactive Entertainment. Η εικόνα που πρόλαβα να σχηματίσω για το νέο αυτό FPS είναι πολύ ανατρεπτική μπροστά στις αρχικές εντυπώσεις που μου είχε δημιουργήσει το παιχνίδι όταν αποκαλύφθηκε στο τελευταίο State of Play. Τότε, μη γνωρίζοντας τι ακριβώς κοιτάζω, το Concord μου άφησε το προαίσθημα ότι ετοιμάζεται γία μία ελεύθερη πτώση δίχως αλεξίπτωτο στο online game κύκλωμα. Τώρα που έχω παίξει ένα τμήμα του Concord, αντικρίζω στο πρόσωπό του ένα έτοιμο, καλοστημένο PvP shooter, με ένα προφίλ παιχνιδιού που -δεν είναι μυστικό- ότι λείπει από τη first-party βιβλιοθήκη του PlayStation.

Είναι μετρημένα τα παιχνίδια αυτού του είδους που μου φαίνονται αρκετά δελεαστικά ή απολαυστικά για να φτάσω να ανταποκρίνομαι στο κάλεσμά τους για διψήφιο -πόσο μάλλον τριψήφιο- αριθμό ωρών. Προφανώς υπάρχει κάτι στο Concord που μου κάνει το «κλικ» και το καθιστά fun-to-play και προσβάσιμο, ακόμα και για άτομα που δεν έχουν τεράστια εμπειρία με hero shooters, τύπου Overwatch. Δεν ξέρω ακόμα αν αυτό το κάτι είναι συγκεκριμένο ή αν φταίει που το μπλέξιμο των επιμέρους του χαρακτηριστικών είναι τόσο σφιχτά δεμένο, αφού το Concord μπορεί να μην εξάγει FPS καινοτομίες, αλλά έχει το PlayStation φινίρισμα και επίπεδο polish που μπορούν να το βοηθήσουν να ξεπροβάλει μεταξύ των ανταγωνιστών του.
Στην κλειστή early access περίοδο για εμάς και τα μέλη του PS Plus είχαμε πρόσβαση πρακτικά σε δύο τύπους παιχνιδιού (Brawl και Rivalry), με τις δύο υπο-κατηγορίες τους να δίνουν συνολικά την επιλογή τεσσάρων διαφορετικών game modes (Takedown, Trophy Hunt, Cargo Run και Clashpoint). Αυτά δεν είναι παρά παραλλαγές ήδη γνωστών, καθιερωμένων εμπειριών από τα games αυτού του genre, εφόσον πρόκειται για πειραγμένες μορφές των Deathmatch, Kill Confirm, Search and Diffuse, κ.α.

Πιο πιθανό να συναντήσετε κάτι μοναδικό στους 16 Freegunners, όπως ονομάζονται οι χαρακτήρες του παιχνιδιού, αφού όλοι τους ήταν διαθέσιμοι προς δοκιμή στη beta και θα είναι παρόντες και στο μεγάλο launch του Αυγούστου. Σχεδιαστικά επικρατεί μία ανακατωσούρα, εφόσον οι μισοί είναι καλοζωγραφισμένοι με ιδιαίτερο design και οι άλλοι μισοί μοιάζουν κάπως AI-generated, αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη μοναδικότητα στη χρήση τους. Κάθε Freegunner διακρίνεται από το βασικό όπλο που χρησιμοποιεί, ένα δικό του προσόν κίνησης μέσα στους χάρτες, δύο ολοδικές του ειδικές ικανότητες που δίνουν πιο απρόβλεπτες διαστάσεις στο gameplay και μία passive που μας ακολουθεί και στιβάζεται στην αποτελεσματικότητά μας ακόμα και αν αλλάξουμε χαρακτήρα mid-game. Απλά πράγματα. Ούτε ulties, ούτε κληρονομικές ασθένειες, ούτε περιττά στοιχεία που θα μας έβαζαν να πατάμε χειριστήριο/πληκτρολόγιο σαν πιάνο.
Είναι, λοιπόν, φανερή η διάθεση της Firewalk να ενθαρρύνει τους παίκτες να πειραματιστούν με το «Crew» που έχουν προ-συνθέσει για να πιάσουν τους στόχους τους στους εξωγήινους πλανήτες όπου διεξάγονται οι online συγκρούσεις του Concord. Οι ρόλοι είναι πάρα πολλοί και ουδέποτε ένιωσα ότι μειονεκτώ αλλάζοντας τύπο χαρακτήρα, ασχέτως που προσωπικά επέστρεφα συχνά στη βολικότητα του Jabali κάθε φορά που ο αγώνας ήταν αμφίρροπος. Ο συγκεκριμένος Freegunner είναι ξεκάθαρο παράδειγμα του πώς το παιχνίδι συνδυάζει ένα καταπληκτικό, υψηλού τέμπο gunplay με όλη τη skill-based αξιοποίηση των abilities που λειτουργούν αλληλένδετα με τους χαρακτήρες και τους χάρτες του Concord.

Το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που μπορώ να του αφιερώσω είναι πως η αίσθηση που αφήνει κάθε πυροβολισμός (ή χτύπημα γενικότερα) στο Concord φανερώνει την τεράστια εμπειρία που έχουν οι δημιουργοί του στον χώρο. Έχει μεγάλη σημασία για ένα shooter, και δη hero shooter, η στόχευση και η επαφή των βολών με τους αντιπάλους να παρουσιάζουν τέτοια ομαλή στιβαρότητα, σταθερότητα και συνέπεια. Και όλα αυτά συμβαίνουν με καλομετρημένο ρυθμό, εφόσον κάθε mode έχει προνοήσει να αλλάζει τον χρόνο και την απόσταση του respawn (εφόσον υπάρχει) για να μεσολαβεί λογικό διάστημα προτού ξαναμπούμε στο τζέρτζελο.
Αν αγνοήσουμε τα μερικώς αμφιλεγόμενα μοντέλα των χαρακτήρων, σίγουρα το παρουσιαστικό του Concord επίσης συγκαταλέγεται στα υπέρ του. Ιδίως σκεπτόμενος ότι η Firewalk είναι νεοσύστατο team και αυτό θα είναι το πρώτο της video game υπό αυτή την επωνυμία, ο τρόπος που χειρίστηκε την Unreal Engine 5 είναι αξιοθαύμαστος. Τα maps είναι φοβερά καλοφτιαγμένα, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά, τα εφέ ανάμεσα στις βολές και τις σούπερ ικανότητες των χαρακτήρων είναι φανταστικά και οι επιδόσεις του Concord, ακόμα και σε beta servers επαναλαμβάνω, είναι παραπάνω από optimized.

Μικρο-αδυναμίες εννοείται πως παρατηρήθηκαν και σας τις απαριθμώ:
– Οτιδήποτε αφορά το παιχνίδι εξηγείται μέσω της καρτέλας «How to Play», αλλά καλό θα ήταν να υπήρχαν πιο ξεκάθαρα παραπεμπτικά, ειδικά στην εξήγηση των ρόλων
– Ίσως η μόνη κλάση που χρειάζεται buff-άριμα να είναι οι Anchors, κατά κόσμον Tanks, αφού φάνηκαν λίγο… βαριά κορμιά για τα δεδομένα ταχύτητας του παιχνιδιού
– Λίγο γρηγορότερο reloading (μάλλον) δεν θα βλάψει κανέναν
– Πρέπει να βρεθεί μία πιο αποτελεσματική λύση για την επιλογή των χαρακτήρων και των διαφορετικών variants που ξεκλειδώνουμε μελλοντικά
– Το τάχιστο matchmaking εξουδετερωνόταν από χρονοβόρα cinematics πριν από κάθε ματς
Δεν αναφέρθηκα καθόλου στο narrative πάνω στο οποίο χτίζεται το παιχνίδι γιατί είναι νωρίς. Υπάρχει και φαίνεται όντως να στήνει μία Guardians of the Galaxy-esque περιπέτεια για την ομάδα Northstar, αλλά είναι ένα κομμάτι του παιχνιδιού που θα αναπτύσσεται εβδομαδιαία, με νέο cinematic για όλους τους παίκτες. Αντίστοιχα, δεν έχουμε καμία εικόνα του όποιου battle pass, αλλά είναι καθησυχαστικό το ότι ξέρουμε εκ των προτέρων ότι θα περιορίζεται σε αποκτήσεις cosmetics, χώρια που δεν φαίνεται να υπάρχει γενικά τρόπος για το Concord να εκμεταλλευτεί τα πορτοφόλια μας με in-game προβαδίσματα.

Το ερώτημα του αν η κοστολόγησή του στα 39.99€ δεν το επηρεάσει καν ή το καταδικάσει επίσης δεν είμαστε σε θέση να το απαντήσουμε από τώρα, αλλά σίγουρα η τωρινή μου θέση βρίσκεται στο ότι θα δικαιολογήσει και με το παραπάνω τα χρήματά του. Και δεν το συζητώ πως ανυπομονώ να ξαναπαίξω όταν με το καλό διεξαχθεί η open beta το προσεχές τριήμερο.
Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή πρόσβασης στη δοκιμαστική περίοδο του παιχνιδιού!