ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

10 λόγοι να ανυπομονείτε για το Resident Evil 4 | Hands-Off Preview

Είδαμε αποκλειστικά πλάνα!

Η Capcom φροντίζει να μας εντυπωσιάζει με τη δουλειά της κάθε φορά που εμφανίζει το Resident Evil 4. Σε μία εποχή που ο όρος «remake» είναι κάπως αδιευκρίνιστος ή παρεξηγημένος, βλέπουμε μία επανέκδοση που έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει σημείο αναφοράς, αφενός σεβόμενη το αρχικό υλικό και αφετέρου προσθέτοντας νέα στοιχεία, που θα το φέρουν πιο κοντά στα gaming δεδομένα του 2023. Μετά τη hands-on εμπειρία μας στις αρχές του έτους, η CD Media μας πρόσφερε νέα πλάνα για να παρακολουθήσουμε και να σας συζητήσουμε. Το συγκεκριμένο υλικό μας βοήθησε να αποκτήσουμε σημαντικά πορίσματα γύρω από τα όσα αξίζει να περιμένετε στην πλήρη κυκλοφορία του παιχνιδιού στις 24 Μαρτίου, οπότε σας παραθέτουμε 10 λόγους να ανυπομονείτε για το Resident Evil 4, είτε είστε fans του original παιχνιδιού είτε νέοι ενδιαφερόμενοι. Let’s do this!


1. Μία πιο τρομακτική ατμόσφαιρα
Το original RE4 – όπως και κανένα RE της τότε εποχής – δεν ήταν καθαρόαιμο horror game. Κάθε άλλο δηλαδή, αφού ο τίτλος του 2005 ήταν αυτός που εισήγαγε εντονότερα το action DNA στη σειρά και αυτή... ξέφυγε λίγο αργότερα με τα RE5/RE6. Αυτό που μας αρέσει από τα όσα έχουμε δει μέχρι τώρα από το remake είναι πως παρίσταται ελαφρώς πιο «μουντό», σαν να έχει ρίξει τη φωτεινότητά του, σαν να ψέκασε με φοβέρα τα εξωτερικά του στρώματα. Και επειδή πολλοί μπερδεύονται και αγοράζουν τα παιχνίδια του franchise νομίζοντας πως επενδύουν σε «παιχνίδι τρόμου», αυτή η αλλαγή πιστεύω θα ικανοποιήσει τόσο αυτούς όσο και εμάς που γνωρίσουμε απ’ έξω και ανακατωτά το παιχνίδι και αναζητούμε μία τέλεια ισορροπία ανάμεσα στη δράση και τον φόβο.

2. Το μαχαίρι του Leon και το parry
Στο προηγούμενο «demo» χρειάστηκε να δεχθούμε εφόρμηση από αλυσοπρίονο για να το εντοπίσουμε. Στο νέο περιεχόμενο που μας μοιράστηκε μάς επιβεβαιώθηκε πια η σημασία του μαχαιριού ως εργαλείο του Leon S. Kennedy, όπως και της ικανότητας αυτού να χρησιμοποιεί parrying mechanics προς όφελός του. Βλέποντας τους Ganados να έχουν προσβληθεί από Las Plagas, και κατ΄επέκταση να μας απειλούν με πλοκάμια και projectiles, η ικανότητα του Leon να αποκρούει ενστικτωδώς όλο το εισερχόμενο damage αποδεικνύεται μείζονα. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν εχθροί τύπου Garrador, εναντίον των οποίων η αμυντική σκέψη έρχεται πρώτη της επιθετικής.

3. Ανασχεδιασμένοι χαρακτήρες και περιβάλλοντα
Η τεχνολογία, οι δεξιότητες των developers και το hardware έχουν προχωρήσει αρκετά από την εποχή του πρώτου λανσαρίσματος, γεγονός που επέτρεψε στην Capcom να αντλήσει έμπνευση από το source material και να οραματιστεί εκ νέου το πώς θα γνωρίζαμε σήμερα το Resident Evil 4. Πάθαμε αμόκ στην όψη του redesigned κάστρου του Salazar, όπως και σε αυτή του ομώνυμου antagonist, εφόσον τα μοντέλα τους παρουσιάζουν αυξημένη λεπτομέρεια και ρεαλισμό. Στο νέο footage είδαμε τον Leon να βαδίζει σε υπόγεια με αλυσίδες και αιματοβαμμένα πατώματα, μέσα από φλεγόμενες πύλες, αντικρίζοντας πλάνα και non-playable χαρακτήρες που μερικοί θα θυμηθούν και άλλοι θα πρωτογνωρίσουν.

4. Ανανεωμένες iconic στιγμές
Θα επικαλεστώ και πάλι αυτό που έπαιξα προ ολίγων μηνών, ώστε να τονίσω ξανά την ανατριχίλα που με διαπέρασε κατά την είσοδό μου στο ισπανικό χωρίο. Αντίστοιχα στη hands-off παρουσίαση, βλέποντας τον Leon να πρωτομπαίνει στη διασωστική βάρκα, να συναντά τον merchant ή να έρχεται αντιμέτωπος με τον Jack Krauser, διαισθάνθηκα πως βλέπω ένα αγαπημένο video game να δέχεται την περιποίηση ή την επαναφορά – αν θέλετε – που του αρμόζει. Το fan servic-ιλίκι πάει σύννεφο ως φαίνεσθαι, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για έναν τόσο ιστορικό τίτλο και όλες τις εξίσου ιστορικές του στιγμές.

5. Side quests και δευτερεύον περιεχόμενο
Η εύρεση ενός σημειώματος από τον Leon μας καθιστά ξεκάθαρο πως το remake του Resident Evil 4 θα υποδεχθεί ορισμένες δραστηριότητες που «διώχνουν» τον πρωταγωνιστή από την κύρια διαδρομή και το επόμενο objective. Σε καμία περίπτωση το παιχνίδι δεν μετατρέπεται σε ανοιχτού κόσμου, ωστόσο θα εμφανίζονται σε ορισμένα σημεία επιλογές εξερεύνησης, κάτι που οφείλεται και στις όποιες αλλαγές έχει υποστεί ο σχεδιασμός των levels. Πολύ ευχάριστη πρωτοβουλία για να αποκτήσει ένα πιο σύγχρονο σκέλος, επιτρέποντας σε εμάς, τους παίκτες, να σκεφτόμαστε με σημερινή λογική βιντεοπαιχνιδιού και όχι με τους φραγμούς ενός linear παιχνιδιού τριών γενεών πίσω.

6. Ο ρόλος της Ashley Graham
Η κόρη του in-game πλανητάρχη είναι ο λόγος που ο Leon ανέλαβε εξαρχής αυτή την αποστολή και λόγω του κεντρικού ρόλου που αυτή έχει στο Resident Evil 4, η Capcom περιποιήθηκε την ύπαρξή της τόσο εμφανισιακά όσο και λειτουργικά. Μεγαλύτερη έμφαση φαίνεται να δόθηκε στο δεύτερο, εφόσον η Ashley θα είναι ολίγον πιο «χρήσιμη» και υποστηρικτική από άποψη μηχανισμών, ανοίγοντας για παράδειγμα πόρτες/μονοπάτια για τον Leon. Παράλληλα θα έχει τη δική της θέση στο UI, που θα μας βοηθά να βλέπουμε την κατάστασή της ανά πάσα στιγμή. Γνωρίζοντας το context, είναι μία χαρακτήρας στην οποία οφείλετε να δώσετε βάση και που ίσως μας εκπλήξει με την αυξημένη της ενέργεια στο remake.

7. Καινούρια όπλα και τύποι εχθρών
Δεν ξέρουμε κατά πόσο η κατάχρηση του πληθυντικού είναι εύστοχη, παρ’ όλα αυτά μπορώ να ισχυριστώ με ασφάλεια πως τα πλάνα που μου δόθηκαν εμπεριείχαν σίγουρα κάτι καινούριο από έκαστο. Τα «κτήνη» ή Brutes φαίνονται ενδιαφέρον enemy type, εφόσον είδαμε ανθρώπινες μορφές που φορούν κεφαλές ζώων έτοιμες για μακελειό. Όσον αφορά στα όπλα, παλεύοντας με τα minions του Salazar, ο Leon οπλίζει μία βαλλίστρα, εργαλείο που επίσης δεν θυμάμαι να είχα στο ρεπερτόριό μου για να με διευκολύνει με την απλωμένη του ζημιά. Με αυτά ίσως η Capcom να μας «κλείνει το μάτι» στην ερώτηση του αν θα εντοπίσουμε τόσο βασικές προσθήκες.

8. Από "rambo" σε stealth
Ήδη από την προηγούμενη φορά έψελνα καλοπροαίρετα για το γεγονός πως επιτράπηκε – επιτέλους – στον Leon να σκύψει, επιρροή του οποίου φάνηκε ακόμα περισσότερο σε αυτό το chapter 4 gameplay. Ο θαρραλέος μπάτσος μπορεί πια να υιοθετήσει πιο σιωπηλές προσεγγίσεις των εχθρών, δίνοντάς του την ευκαιρία να δράσει πρώτος ή να αποφύγει κάποιο μαχητικό σενάριο όπου οι πιθανότητες κρίνονται εναντίον του. Στο φυλάκιο που παλεύουμε τον Garrador, έναν εχθρό που βασίζεται στην ακοή του για να μας κατασπαράξει, ο τρόπος αντιμετώπισής του αλλάζει ριζικά με τη συνιστώσα του crouch.

9. Αντίο στα παραδοσιακά QTE’s
Επίσης το είχαμε εντοπίσει το hands-on event, εδώ όμως υπογράφηκε. Η Capcom λέει «όχι» στα cut-scenes που διακόπτονται από ξαφνικές εμφανίσεις κουμπιών και μας ξεκαθαρίζει πως ακόμα και σε κανονική gameplay ροή θα υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις που ίσως χρειαστεί να προβούμε σε button mashing. Η αλήθεια είναι έχει πάψει χρόνια τώρα να φαίνεται cool και το demo που παρακολουθήσαμε μας έδειξε πως υπάρχει θέληση να αφεθούν στο cult παρελθόν του παιχνιδιού.

10. Φοβερά boss fights
Η παραπάνω άρνηση άλλαξε και σημαντικές αναμετρήσεις του Resident Evil 4, εφόσον η μονομαχία με τον Major Krauser, ένα κομμάτι του παιχνιδιού που αποτελούταν αποκλειστικά από quick-time events, πλέον είναι όσο playable είναι και τα υπόλοιπα encounters. Με τις αλλαγές των μηχανισμών και με την οπτική αναβάθμιση του remake, δεν βλέπουμε την ώρα να βρεθούμε στην ευχάριστα δυσάρεστη θέση να σφάξουμε τους Krauser, El Gigante, Verdugo, Menendez και άλλους.


Η κάλυψή μας για το remake του Resident Evil 4 θα συνεχιστεί κατά την κυκλοφορία του παιχνιδιού στις 24 Μαρτίου. Προορίζεται για PC, PS4, PS5 και Xbox Series X|S.

Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.