savethegame.gr

Breath of the Wild και Tears of the Kingdom Switch 2 Upgrades | Review

Μικρές προσθήκες, μεγάλη διαφορά!

Μπορεί η νέα κονσόλα της Nintendo να μην συνοδεύτηκε από έναν ολοκαίνουριο τίτλο Zelda, όμως τα παιχνίδια που εντάσσονται στη λεγόμενη Era of the Wild, έχουν ανανεωθεί σημαντικά και είναι έτοιμα για μια φρέσκια εξερεύνηση. Και οι δύο τίτλοι έχουν δεχθεί αντίστοιχες αναβαθμίσεις, τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και στις λειτουργίες τους, γεγονός που καθιστά μια ενιαία αξιολόγηση αρκετή. Επιστρέφουμε λοιπόν στην Hyrule για να ανακαλύψουμε τις νέες δυνατότητες του Link με τη δύναμη του Switch 2.

ΖΟΝΑΙ ΣΕ 4Κ

Το Breath of the Wild (BOTW) ήταν ο τίτλος που μας καλωσόρισε στο Nintendo Switch το 2017, με τους απέραντους κόσμους του, τα καταπράσινα λιβάδια, τους τρομακτικούς Guardians και το απόκοσμο Κάστρο της Hyrule να στέκεται μονίμως στον ορίζοντα, σαν μια σιωπηλή υπενθύμιση της τελικής αποστολής του Link. Όλη αυτή η εμπειρία προβαλλόταν στις τηλεοράσεις μας με μέγιστη ανάλυση τα 900p, ενώ στη φορητή λειτουργία η ανάλυση μπορούσε να πέσει έως και τα 648p, με στόχο πάντα τα 30 fps, αν και οι πτώσεις στα 20 με 25 fps δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο. Στην έκδοση για Wii U, η οποία κυκλοφόρησε παράλληλα, τα τεχνικά όρια ήταν ακόμη πιο αυστηρά, με μέγιστη ανάλυση τα 720p και παρόμοια προβλήματα στην απόδοση.

Στο Tears of the Kingdom (ΤΟΤΚ), από την άλλη, με αποκλειστική κυκλοφορία στο Switch, αυτό που επιτεύχθηκε από τεχνικής πλευράς φάνηκε σε πολλούς σχεδόν μαγικό. Ο κόσμος ήταν πλέον πολλαπλάσιος: με έναν πλήρως εξερευνήσιμο ουρανό, έναν μυστηριώδη υπόγειο χάρτη και φυσικά τη γνώριμη επιφάνεια της Hyrule, όλα ταυτόχρονα σε ένα ενιαίο σύστημα. Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι εξακολουθούσε να στοχεύει στα 900p docked και στα 720p handheld, στα 30 fps όποτε το επιτρέπει ο φόρτος, αξιοποιώντας δυναμική ανάλυση για να διατηρείται η απόδοση. Η εμπειρία, αν και εντυπωσιακή, αποκάλυπτε τα όρια του παρωχημένου hardware του 2015, αφήνοντας μια αίσθηση δυσφορίας, αφού ήταν πλέον εμφανές πως το όραμα της Nintendo δεν μπορούσε να αποδοθεί πλήρως στο τεχνικά περιορισμένο Switch. Το κοινό, εξοικειωμένο πια με τα 60 fps ως βασικό στάνταρ, ένιωθε την απουσία τους πιο έντονα από ποτέ.

WELCOME TO THE NEW AGE

Έφτασε λοιπόν το Switch 2 να εκπληρώσει τα όνειρα όσων εύχονταν να δουν ένα Zelda να τρέχει με σύγχρονα τεχνικά δεδομένα και κάθε νεότερη τεχνολογία. Στο TV mode, τα BOTW και TOTK αποδίδουν πλέον σε εσωτερική ανάλυση 1440p, η οποία αναβαθμίζεται με DLSS σε καθαρό 4K, διατηρώντας αδιάκοπα 60 fps ακόμη και σε απαιτητικές περιοχές (εσένα κοιτάμε Deku Tree). Σε handheld λειτουργία αποδίδουν native 1080p με εξίσου σταθερά 60 fps, εκμεταλλευόμενες την καινούρια οθόνη 7,9 ιντσών με HDR10 και VRR, με το πρώτο να αναβαθμίζει αισθητά και τον φωτισμό. Το νέο chip της κονσόλας υποστηρίζει έξοδο έως 1080p στα 120 Hz φορητά, αφήνοντας περιθώριο για μελλοντικά performance modes, αν και τα δύο Zelda παραμένουν κλειδωμένα στα 60 fps για λόγους σταθερότητας.

Οι χρόνοι φόρτωσης έχουν μειωθεί δραστικά χάρη στην ταχύτερη εσωτερική μνήμη, με τις μεταβάσεις περιοχών να γίνονται έως και 40% ταχύτερα σε σύγκριση με το αρχικό Switch, ενώ η προσθήκη 3D spatial audio αναβαθμίζει την ηχητική εμπειρία. Συνολικά, τα δύο εμβληματικά Zelda παρουσιάζονται στο Switch 2 όπως πάντα τα φανταζόμασταν: σε 4K HDR στην τηλεόραση, σε 1080p HDR στο χέρι και παντού με βελούδινα 60 καρέ το δευτερόλεπτο.

DON’T YOU GUYS HAVE PHONES?

Όμως δεν ήταν η βελτιωμένη ανάλυση που με έβαλε ξανά στον ρυθμό να ψάχνω για Koroks και Side Quests. Ούτε η νοσταλγία του να επιστρέφω σε έναν κόσμο του οποίου του ανήκουν 500 ώρες από την ζωή μου. Όχι, αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν η επιπλέον λειτουργικότητα του Nintendo app, μια ολοκαίνουρια και τελικά εξαιρετική προσθήκη στη συνολική εμπειρία.

Όταν η Nintendo παρουσίασε για πρώτη φορά το Zelda Notes κατά τη διάρκεια της αποκάλυψης του Switch 2 τον περασμένο Απρίλιο, ομολογώ πως δεν του έδωσα ιδιαίτερη σημασία, αλλά αφού το χρησιμοποίησα η άποψη μου στριφογύρισε 180 μοίρες. Από τις πιο χρήσιμες λειτουργίες ήταν αυτή της πλοήγησης: οποιαδήποτε στιγμή ο παίκτης μπορεί να ανοίξει τον χάρτη της Hyrule, να ενεργοποιήσει όποια σημεία ενδιαφέροντος θέλει και να θέσει έναν προορισμό. Τότε ξεκινά μια προαιρετική φωνητική καθοδήγηση, κάτι σαν GPS, που σε κατευθύνει στον σωστό δρόμο. Μόνη της αυτή η δυνατότητα κάνει τον τεράστιο χάρτη να δείχνει πολύ πιο διαχειρίσιμος.

Αυτά είναι δεδομένα που σε οποιοδήποτε άλλο σενάριο ο παίχτης θα έβρισκε διαδικτυακά με οδηγούς ή διαδραστικούς χάρτες, αλλά τώρα χωρίς να χρειάζεται να πηγαινοέρχεσαι σε browsers. Έξυπνα, μπορείς επίσης να επιλέξεις αν θες τα σημεία ενδιαφέροντος να αποκαλύπτονται εκ των προτέρων ή όχι, ώστε όσοι προτιμούν την οργανική ανακάλυψη χωρίς spoilers, να εκμεταλλεύονται τη λειτουργία κανονικά. Όταν έπαιξα το TOTK το 2023, ένιωθα πως έπρεπε να κολυμπήσω σε μια τεράστια αλλά απολαυστική θάλασσα περιεχομένου. Δύο χρόνια αργότερα χάρη στο Zelda Notes, νιώθω ότι έχω τον ιδανικό ferryboat οδηγό που με καθοδηγεί στον ελεύθερο μου χρόνο προς το άφταστο αλλά πολυπόθητο 100%.

ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ LORE Ο ΖΕΛΝΤΑΣ

Πέρα από αυτές τις λειτουργίες, υπήρχε και αρκετό νέο περιεχόμενο και στα δύο παιχνίδια. Στο Zelda Notes περιλαμβάνονται και τα Voice Memories. Όπως οι αναμνήσεις που ήδη υπάρχουν στα δύο παιχνίδια, έτσι και αυτές επιτρέπουν στον Link, και κατ’ επέκταση στον παίκτη, να μάθει περισσότερα για το τι έκαναν άλλοι χαρακτήρες πριν από τα γεγονότα των τίτλων. Σε αντίθεση με τα κλασσικά memories, τα «Voice Memories» είναι αποκλειστικά ηχητικά και λειτουργούν σαν προσωπικό ημερολόγιο με ηχητική αφήγηση. Και αυτά μπορούν να εντοπιστούν μέσω του συστήματος πλοήγησης που περιέγραψα παραπάνω, ενώ δεν εμφανίζονται με κάποιο τρόπο εντός του παιχνιδιού.

Όλα τα Voice Memories του BOTW παρουσιάζονται από την οπτική της Πριγκίπισσας Zelda, όπου μας δίνονται λεπτομέρειες και σκέψεις από τη δική της ζωή και του Link πριν από το Calamity και θίγουν γεγονότα που εκείνος ξέχασε κατά τη διάρκεια του εκατονταετούς ύπνου του.

Αντίθετα τα Voice Memories του ΤΟΤΚ, δεν περιορίζονται στις ιστορίες της Zelda, αλλά περιλαμβάνουν και αφηγήσεις του Βασιλιά Rauru, ηγέτη των Zonai για τα πρώτα χρόνια της Hyrule, καθώς και του Master Kohga, επικεφαλή της ύπουλης Yiga Clan. Οι δικές του Voice Memories περιέχουν τόσο τα αρχικά στάδια ανακάλυψης του κάτω κόσμου όσο και τα αργότερα καταχθόνια σχέδιά του.

Ένα μέρος της κοινότητας του Zelda παρέμενε δυσαρεστημένο με την αφήγηση στα νέα αυτά Zelda παιχνίδια. Τα εμφανή κενά ανάμεσα στους δύο τίτλους και τα προβλήματα ασυνέχειας ήταν μερικά από τα βασικά θέματα του τίτλου, ενώ υπήρχαν και αρκετές ασυνέπειες γύρω από τους Zonai. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα Voice Memories έρχονται να προσφέρουν ελπίδα, καθώς εμπλουτίζουν την αφήγηση, επιχειρώντας να γεφυρώσουν το αφηγηματικό κενό που υπάρχει και να ενισχυθεί η αίσθηση συνέχειας στον κόσμο της Hyrule. Παρόλα αυτά, τα features δεν τελειώνουν εδώ.

BUT WAIT THERE’S MORE

Η εμπειρία των παιχνιδιών εμπλουτίζεται με μερικές πρακτικές πινελιές που αξίζει να αναφερθούν: τα αντικείμενα που συλλέγεις μπορούν πλέον να κατατίθενται απευθείας στο Item Box της εφαρμογής, οι φωτογραφίες που τραβάς στο παιχνίδι μοιράζονται και διακοσμούνται μέσα από διασκεδαστικά φίλτρα της εφαρμογής, ενώ τα αναλυτικά στατιστικά της πορείας σου προβάλλονται με εντυπωσιακή λεπτομέρεια σε αναλυτικές λίστες.

Κάθε μέρα σε περιμένουν τυχαία μπόνους, τα οποία γίνονται ακόμη πιο ελκυστικά αν χρησιμοποιείς καθημερινά τα amiibo της σειράς The Legend of Zelda για επιπλέον ανταμοιβές. Στο ΤΟΤΚ, τα Blueprints που δημιουργείς με το Ultrahand αποστέλλονται στην εφαρμογή και μετατρέπονται σε QR codes, ώστε να τα κατεβάζουν και να τα χρησιμοποιούν άλλοι παίκτες σε δευτερόλεπτα. Μια πληθώρα από επιλογές που πραγματικά εμπλουτίζουν όμορφα το παιχνίδι με ωραίες quality of life λειτουργίες. Όμως, ακόμα βέβαια δεν έχω συγχωρέσει τη Nintendo που η ικανότητα για repair κρύβεται πίσω από αυτή τη καθημερινή ρουλέτα, αντί να υπάρχει κάπως εντός παιχνιδιού.

ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΑ SHEIKAH, SHEIKAH ΚΑΙ ΤΗ ΣΚΑΦΗ, ΣΚΑΦΗ

Είναι εύλογο να αμφισβητήσει κανείς την αξία όσων προανέφερα, δεδομένου ότι κάθε αναβάθμιση κοστίζει 10 ευρώ. Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι πως δεν υπάρχει πρακτικά νέο περιεχόμενο εντός παιχνιδιού, όπως έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε παρόμοιου τύπου πληρωτέες αναβαθμίσεις. Ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι οι εφαρμογές για κινητό θα μπορούσαν άνετα να υποστηρίζονται και στην παλαιότερη έκδοση, η πρόταση της Nintendo γίνεται ολοένα και λιγότερο ελκυστική.

Αλλά ας μην λέω ψέματα. Ζηλεύω οποιονδήποτε βιώσει για πρώτη φορά αυτούς τους δύο εξαιρετικούς τίτλους, μέσα από μια τόσο καθαρή οπτικοακουστική εμπειρία και με όλες αυτές τις μικρές αλλά ευχάριστες προσθήκες. Για όσους δεν θέλουν να θυσιάσουν την τρέχουσα περιπέτεια τους, προστέθηκε και δεύτερη θέση αποθήκευσης, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να μπορούμε να αναβιώσουμε την ανατριχιαστική αφετηρία του τίτλου που ήρθε να τραντάξει μόνιμα την gaming βιομηχανία, τώρα σε 4k.