ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Diablo IV | Hands-On Preview

Η Blizzard επιστρέφει δυναμικά.

Μπορεί η Blizzard να μην διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, παρ' όλα αυτά το βαρύ βιογραφικό της την κατατάσσει εύκολα ανάμεσα στους μεγαλύτερους και ποιοτικότερους developers/publishers. Τα γιγαντιαία IP's της αποτελούν, στην πλειοψηφία τους, παράδειγμα προς μίμηση για κάθε genre, ενώ κάθε της κυκλοφορία είναι μεγάλο γεγονός για τη gaming βιομηχανία.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο η ομάδα του SAVE THE GAME είχε τη δυνατότητα να δοκιμάσει το επόμενο μεγάλο project της Blizzard, με ονομασία Diablo IV. Δεν νομίζω πως χρειάζεται να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη σύσταση για το εν λόγω franchise, καθώς έχει καταφέρει να μεγαλώσει γενιές από PC gamers μέσα στα πιο σκοτεινά του dungeons. Αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά RPG's, ενώ έχει επηρεάσει το είδος όσο λίγα. Παρ' όλα αυτά, οι σύγχρονες τάσεις της βιομηχανίας που ασπάστηκαν έστω και για λίγο στη Blizzard (βλέπε Diablo Immortal) ενέτειναν την καχυποψία των gamers προς αυτή.

Στις παρακάτω παραγράφους θα ακούσετε την άποψη τριών ανθρώπων, που επέλεξαν να περάσουν αρκετές ώρες πολεμώντας κάθε δαιμόνια ύπαρξη που εμφανίστηκε στην οθόνη τους στην closed beta, ενώ παράλληλα άδειαζαν το μονίμως γεμάτο inventory τους.


- Γιώργος Δρίτσας (PS5)

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο turnoff για μένα από το grind. Τα games που βασίζονται στο ατελείωτο looting δεν είναι για μένα και το μεγαλύτερο πρόβλημά μου με το Diablo III ήταν ότι έπαιζα χωρίς τον εγκέφαλό μου. Ξεκίνησα, λοιπόν, τη beta του Diablo 4 με χαμηλές προσδοκίες και εξεπλάγην ευχάριστα. Η εισαγωγή του παιχνιδιού – που δε θα σας σποϊλάρω και προτείνω να μην το κάνετε στον εαυτό σας – ήταν δυνατή. Η Blizzard δεν παίζεται στα CGI cinematics, αυτό το γνωρίζουμε, αλλά το Diablo IV δε στηρίζεται μόνο σε αυτά. Στην εισαγωγή του, χρησιμοποιεί τα in-game cutscenes προς όφελος του storytelling, επιδεικνύοντας την αλλαγή κατεύθυνσης προς μια πιο immersive εμπειρία. Αισθητικά το Diablo IV είναι πραγματικά άρτιο, παρά τα τεχνικά του πταίσματα. Είδαμε μερικά bugs και textures να φορτώνουν εν μέσω cutscene, αλλά τίποτα καταστροφικό.

Ανυπόφορο είναι το γεγονός ότι δεν μπορώ να κάνω pause, αλλά ευπρόσδεκτοι οι παίκτες που συναντάω τυχαία στο ταξίδι μου. Η περιστασιακή συνεργασία και η δυνατότητα να τους προσκαλέσεις σε party δίνουν μια ξεκάθαρη MMO πτυχή στο νέο Diablo. Είναι ενοχλητικό, όμως, να μη μπορώ να φτιάξω έναν ιδιωτικό server or something, για να παίζω με την ησυχία μου ή μόνο με φίλους. Το always online κομμάτι σημαίνει επίσης ότι το lag λόγω σύνδεσης ή λόγω servers απειλεί την ομαλότητα της εμπειρίας. Στα θετικά, τα διάφορα events (και world events, όπως bosses) είναι συναρπαστικές ευκαιρίες για λίγο κοινοτικό adventuring. Το καλό με το Diablo IV, αν δεν έχεις εξαιρετική οικειότητα με τα ARPG, είναι η απλότητά του. Δεν σε συγχύζει με αμέτρητα διαπλεκόμενα συστήματα, επιτρέποντάς σου να «μπεις στη ροή» μέσα σε μερικές ωρίτσες. Αναρωτιέμαι, απλώς, αν η απλότητα αυτή θα το ωφελήσει μακροπρόθεσμα. Μερικές ευχάριστες λεπτομέρειες ξεχώρισα στο UI, όπως η δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις λέξεις κλειδιά στο skill tree για να βρεις κατευθείαν τα abilities που σε ενδιαφέρουν.


- Κλεάνθης Καραθάνος (PS5)

Απ’ όπου και να το δεις, το Diablo είναι κυρίαρχος στην κατηγορία του και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια, θα μπω κατευθείαν στο ψητό και θα πω του λόγους που η beta του Diablo IV μόνο που δεν απογοήτευσε. Το δέος ήρθε και με βρήκε από τα πρώτα κιόλας λεπτά του παιχνιδιού, όταν έτριβα τα μάτια μου από την ομορφιά του πρώτου cinematic. Αν πιστεύατε ότι το Diablo III είχε καταπληκτικές κινηματογραφικές σκηνές - λέγοντας αυτό έχω στο μυαλό μου την εμφάνιση του Malthael - το Diablo IV, χωρίς καμία υπερβολή, θα σας ρίξει τα σαγόνια. Η ομάδα της Blizzard ξεπέρασε τον εαυτό της σε αυτό το κομμάτι.

Στη συνέχεια, όσον αφορά στον κόσμο του παιχνιδιού, η μουντίλα και οι πιο σκοτεινές πινελιές ήταν κάτι που οι σειρές του Diablo χρειαζόταν εντονότερα εδώ και καιρό. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να πιστεύεις πως από κάπου, κάποιος δαίμονας θα πεταχτεί και θα θέλει να σε ξεκοιλιάσει, κάνοντας το παιχνίδι λιγάκι τρομακτικό. Όλα τα παραπάνω ισχύουν από την πιο πάνω μεριά του χάρτη, μέχρι και τα υγρά και σκοτεινά dungeons, τα οποία σου σηκώνουν την τρίχα σε κάθε όψη τους. Φέτος τα dungeons ήταν αυτό που κάθε dungeon θα έπρεπε να είναι, η αίσθηση που έδιναν ήταν τρομερή. Πραγματικά έπαιζα και ένιωθα πως βρισκόμουν μέσα σε ένα μουλιασμένο και αφώτιστο μέρος, το οποίο ήθελε με όλο του το είναι να με καταπιεί. Ακόμα και οι λεπτομέρειες που υπήρχαν μέσα σε αυτά ήταν κάτι που με ενθουσίασε ακόμη περισσότερο. Τα bugs που εντόπισα ήταν ελάχιστα έως και μηδαμινά και είχαν να κάνουν με κάποιους αόρατους τοίχους που έκλειναν τον δρόμο, θέματα που ελπίζουμε και πιστεύουμε πως στο τελικό προϊόν θα έχουν διορθωθεί.

Κάτι που θα ήθελα να βελτιωθεί επίσης κατά το λανσάριασμα του παιχνιδιού, είναι αυτό που ίσως με ενόχλησε περισσότερο κατά την διάρκεια που έπαιζα: η αδυναμία του να μπορώ να ξεχωρίζω τον χαρακτήρα μου ή τον σύμμαχό μου όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός εχθρών. Υπήρξαν φορές που μας έψαχνα μέσα στις ορδές δαιμόνων που μας επιτίθονταν, ενώ παράλληλα ένιωθα πως βαρούσα στην τύχη.

Συνοψίζοντας, το Diablo IV - αν δεν χάσει τον δρόμο του μέχρι την ημερομηνία κυκλοφορίας του - αναμένεται να είναι από τα καλύτερα παιχνίδια που θα δούμε αυτήν την χρονιά.


- Δημήτρης Μίχος (PS5)

Η ουδέτερη στάση με την οποία μπήκα στο παιχνίδι εξανεμίστηκε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, εξαιτίας του cinematic που με καλωσόρισε στο ζοφερό σύμπαν του Diablo. Λίγες φορές αφήνω κυριολεκτικά το χειριστήριο από τα χέρια μου, παρακολουθώντας στωικά τα όσα έχει να μου πει το εκάστοτε παιχνίδι. Πέραν των εκπληκτικών CGI''s που χρησιμοποιήθηκαν, οι εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά και η σύλληψη της κεντρικής ιδέας της ιστορίας βοήθησαν εξίσου. Πώς ξεπερνάς το πρώτο σοκ; Φυσικά με ένα δεύτερο. Το Diablo IV δείχνει υπέροχο και in-game, προσφέροντας μεγάλη λεπτομέρεια σε ορισμένα textures. Η χρωματική παλέτα που έχει χρησιμοποιηθεί τείνει αρκετά προς το σκούρο κόκκινο, θυμίζοντας το χρώμα του αίματος, συνεισφέροντας στο σκοτεινό theme που θέλει να έχει. Μπορεί η top-down κάμερα να προϊδεάζει σε κάτι πιο παλαιομοδίτικο και old school, παρόλα αυτά, το gameplay του παιχνιδιού είναι αρκετά φρέσκο και πλήρης εκσυγχρονισμένο με τα σημερινά δεδομένα.

Οι μηχανισμοί του είναι άμεσοι και λειτουργικοί, θυμίζοντας αρκετά αυτούς που είχε και το τρίτο παιχνίδι. Το Diablo IV μου έδωσε την αίσθηση πως προσπαθεί να βρει την ισορροπία ανάμεσα στο πολυδιάστατο RPG και στο εύπεπτο RPG. Από τη μία φάνηκε να υπάρχουν αμέτρητα abilities και αντικείμενα, ενώ η συνολική κλίμακα δείχνει εξίσου τεράστια. Παρ' όλα αυτά, δεν θεωρώ πως υπάρχουν πολλές δευτερεύουσες κατηγορίες, που μπορεί να χαόσουν και να δημιουργήσουν σύγχυση, καταλήγοντας να μπερδέψουν τους παίκτες. Το loot είναι αναπόσπαστο κομμάτι των Diablo, κάτι που επιβεβαιώνεται για τέταρτη φορά. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία τόσο σε όπλα όσο και σε πανοπλίες, ενώ υπάρχουν και αρκετές κατηγορίες που προσδιορίζουν τη σπανιότητα του. Το Diablo IV τιμά το co-op και επιτρέπει να παίξετε ολόκληρο το παιχνίδι με τη συνοδεία της παρέας σας, κάτι που εκτοξεύει κατά πολύ τη συνολική εμπειρία, καθώς έχει φτιαχτεί ώστε το κάθε class να συμπληρώνει το ένα το άλλο. Ομολογώ πως δεν περίμενα η beta να με hyp-άρει και να με οδηγήσει στο να ανυπομονώ να έρθει ο Ιούνιος, αλλά όπως όλα δείχνουν η Blizzard στην προκειμένη τα πήγε περίφημα.


Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή τρέχει η open beta του Diablo IV και μπορείτε να την κατεβάσετε όλοι, όπως και να ευχαριστήσουμε την AVE Tech που μας έδωσε την απαραίτητη πρόσβαση στη δοκιμαστική έκδοση.

Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.