ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Final Fantasy XVI | Hands-On Preview

Eikonic πρώτες εντυπώσεις από το demo.

Καυτό καλοκαίρι θα έχουμε φέτος. Το demo του Final Fantasy XVI έσκασε και μας έκαψε σε βαθμό απανθράκωσης. Η Square Enix και ο producer του παιχνιδιού, o Naoki Yoshida, μας παρέδωσαν ένα όχι και τόσο σύντομο ταξίδι στον κόσμο της Valisthea και εμείς το διανύσαμε με ζήλο. Κάθε σταδιακά αριθμητικά αυξανόμενο Final Fantasy αποτελεί γεγονός για τους λάτρες των JRPG's και οι προσδοκίες μας για τη 16η κύρια εισαγωγή στο franchise, εξαιτίας των μυριάδων trailers, ήτανε λίαν υψηλές.

Παρ’ όλα αυτά, το demo μας άφησε ευχαριστημένους με πολύ θετικές εντυπώσεις και δίχως σημαντικά ψεγάδια για να γκρινιάξουμε. Το μεγαλύτερο κομμάτι του demo αποτελείται από τις πρώτες δύο ώρες του παιχνιδιού. Σημαντικό να σημειωθεί πως η πρόοδος μας μπορεί να σωθεί και να χρησιμοποιηθεί ως σημείο αφετηρίας στην κανονική έκδοση του παιχνιδιού, χωρίς δηλαδή την ανάγκη να ξαναπαίξουμε τον πρόλογο.

Το game ξεκινά δυναμικά in medias res με δύο εκρηκτικές διαμάχες μεταξύ eikons, γεμίζοντας την οθόνη μύρια εφέ και εντυπωσιακά πλάνα. Τα eikons είναι πανίσχυρες οντότητες που αντιστοιχούν σε κάποιο φυσικό στοιχείο (φωτιά, πάγος, κτλ) και τα επικαλούνται οι “οικοδεσπότες” τους, οι Dominants, στα πεδία της μάχης για να σπείρουν καταστροφή και χάος. Το γεγονός που το παιχνίδι ξεκινά δείχνοντας μας τις εκτάσεις και συνέπειες, όχι μίας αλλά δύο τέτοιων συγκρούσεων, αυτόματα οριοθετεί τις γιγαντιαίες διαστάσεις των μελλοντικών μας διαμαχών. Παράλληλα, σκιαγραφεί και τις επιπτώσεις που προκύπτουν από την παρουσία τους και μόνο, καθώς βιώνουμε άμεσα την καταστροφή και των θάνατο που ακολουθούν τα eikons.

Συνεπώς, ο Titan όπως λέει και το όνομα του είναι ένα γιγάντιο eikon και κάθε βήμα του ισοπεδώνει και ταράζει το έδαφος. Δημιουργεί χαράδρες και κατολισθήσεις από την ύπαρξη του και μόνο. Η Shiva, την οποία αντιμετωπίζει, παγώνει μέσα σε ολίγες στιγμές τον αέρα γύρω τις, δημιουργώντας τοίχοι και αιχμηρά βλήματα πάγου. Η παρουσίαση των eikons είναι γενικότερα εντυπωσιακή και αρμοστά πομπώδης. Ο συνδυασμός της πιστότητας των γραφικών με την μεγαλειώδη επιρροή τους στο προσκήνιο της δράσης και της αφήγησης, τους παρέχει τα απαραίτητα δομικά θεμέλια για να λειτουργήσουν σωστά ως πυλώνες της ιστορίας. Μιας και μιλάμε περί ιστορίας, μπορούμε να πούμε πως ο πρόλογος του παιχνιδιού ήταν βαρύς σε αυτή την κατηγορία. Ύστερα από την μάχη των παραπάνω eikons, κάνουμε ένα flashback στα εφηβικά χρόνια του πρωταγωνιστή μας, του Clive Rosfield. Ακολουθεί ένα εκτενές άδειασμα της πλοκής που εξηγεί τις μελλοντικές του καταστάσεις και εμβαθύνει τα γεγονότα που τον σμίλευσαν.

Πρόκειται για ένα franchise που έχει ιστορικά δομηθεί γύρω από τους χαρακτήρες και τις φανταστικές ιστορίες του, οπότε ήτανε εν μέρει αναμενόμενο πως η αρχή θα ήταν κάπως αργή. Ωστόσο, η παρουσίαση της πλοκής ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική με καλό voice acting και σχολαστική σκηνοθεσία. Ο τόνος της είναι σοβαρός αλλά παραδίδει αρκετό χώρο ώστε να δημιουργηθούν διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ διαφορετικών χαρακτήρων. Ίσως η φωνή του Joshua, του μικρού αδερφού του Clive να μην είναι απόλυτα πειστική κάποιες φορές, όμως το παραβλέπουμε μιας και o voice actor είναι 12 χρονών.

Αν κάτι δεν παραβλέπουμε είναι το εξαιρετικά μικροσκοπικό UI που θα σας πείσει πως έχετε μυωπία και δεν το γνωρίζατε. Είναι σχεδόν επίπονο το πόσο χρόνο και κόπο αντλήσαμε στο να διαβάσουμε στοιχειώδη πληροφορίες. Ο σχεδιασμός των menu και του UI επίσης προδίδει μια έλλειψη έμπνευσης. Δεν είναι εμφανισιακά άσχημο, κάθε άλλο. Είναι λειτουργικό, με τη χρήση μεγεθυντικού φακού, αλλά σχετικά αδιάφορο. Επίσης, ενώ μας δίνεται επιλογή να αλλάξουμε το μέγεθος των υποτίτλων, η οποιαδήποτε άλλη επιλογή περί scaling απουσιάζει.

Ευτυχώς το combat του παιχνιδιού εκλείπει όλες αυτά τα μικρό-παράπονα. Από το πρώτο tutorial άφησε άμεσα την εντύπωση ενός ρευστότατου συστήματος με άρτια κινησιολογία, παρέχοντας την αίσθηση ελέγχου και ελευθερίας που ξεχωρίζουν στα μελετημένα action games. Το ρεπερτόριο του Clive ξεκινά, όπως είναι και λογικό, με ολίγες κινήσεις και ικανότητες, όμως τα σωθικά του combat παρέχουν ένα ξεκάθαρο ρυθμό και αδρεναλίνη στις μάχες. Συγκεκριμένα, ξεχωρίζουν συστήματα που επιβραβεύουν τους ακριβής ελιγμούς με ευκαιρίες για σκληρές αντεπιθέσεις, η ευελιξία στην τοποθέτηση συγκεκριμένων επιθέσεων στη δημιουργία ενός combo και η αμεσότητα της αλλαγής μεταξύ κοντινών και μακρινών επιθέσεων. Στα boss υπάρχουν κινηματογραφικές στιγμές που βασίζονται σε κάποια QTEs που ευτυχώς αντιστοιχούν μόνο σε δύο ξεχωριστά κουμπιά με βάση του αν επιθετόμαστε ή αν δεχόμαστε επίθεση. Ως προς την επιρροή τους στο gameplay, δεν μας σόκαραν, ούτε μας χαλάσανε. Τουλάχιστον τα πλάνα τους ήταν αξιοθαύμαστα.

Το πραγματικό ζουμί του combat το βιώσαμε στο τέλος του demo παραδόξως, όπου μας αποκαλύφθηκε ένα ακόμη demo, αλά Inception, όπου ο Clive έχει πολλές περισσότερες ικανότητες (ή eikonοτητες). Η πλήρης αξιοποίηση τους απαιτεί ολίγη σκέψη, οικειότητα και δημιουργικότητα. Το αποτέλεσμα όμως είναι εξαίσιο. Η άμεση εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών eikon abilities σε συνδυασμό με λοιπές ικανότητες παρέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για μοναδικές προσεγγίσεις στο combat. Ο πειραματισμός σπάνια δεν αποδίδει καλά αποτελέσματα και η εξατομίκευση είναι ιδιαίτερα προσιτή. Κάθε spell, χτύπημα και ικανότητα εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και αποδίδονται με την κατάλληλη βαρύτητα και επιβλητικότητα.

Επίσης, η προσέγγιση του game ως προς την δυσκολία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Δεν υπάρχουν οι τυπικές επιλογές δυσκολίας, τύπου Easy – Medium – Hard. Στη θέση τους έχουμε το σύστημα με τα accessories. Το κάθε accessory παρέχει ιδιότητες στον Clive, από τα κλασσικά +10% damage με κάποια skill, μέχρι και ριζικές αλλαγές στο gameplay που διευκολύνουν τη κάθε μάχη. Tο Ring of Timely Focus θα μειώσει την ταχύτητα του παιχνιδιού όταν ο Clive πρόκειται να χτυπηθεί, δίνοντας επιπλέον χρόνο να κάνουμε dodge. Ενώ, τo Ring of Timely Evasion αυτοματοποιεί το dodge εξ ολοκλήρου. Γενικότερα, όλα τα Timely Accessories, υπάρχουν ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να επιλέξει τους παραμέτρους της δυσκολίας που βρίσκει ότι του προσφέρουν μια πιο ευχάριστη εμπειρία.

Είναι μια αρκετά μοναδική προσέγγιση και θεωρούμε πως θα ικανοποιήσει αρκετούς πρωτάρηδες που θέλουν να επικεντρωθούν στην ιστορία του παιχνιδιού ή όσους απολαμβάνουν το combat και απλώς θέλουν μια πιο ομαλή εμπειρία δίχως άγχος.

Με πολλές θετικές εντυπώσεις μας άφησε το demo του Final Fantasy XVI. Η ρευστότητα του και ο ρυθμός του combat του σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή παρουσίαση της ιστορίας, μας έχουνε πείσει πως το παιχνίδι θα παραδώσει μια τίμια και εκρηκτική Final Fantasy εμπειρία όταν λανσάρει στις 22 Ioυνίου.

ΥΓ: Ο Torgal είναι cute af.

Σπύρος Μπίρλης's Avatar

Σπύρος Μπίρλης