ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Forspoken: Παίξαμε το demo και γνωρίσαμε την Athia

Athλια φλύαρο.

Κατά τη διάρκεια των φετινών The Game Awards, κυκλοφόρησε το demo του πολυαναμενόμενου Forspoken. Το Forspoken αναπτύσσεται από τη Luminous Productions – δημιουργούς του Final Fantasy XV – και εκδίδεται από τη Square Enix. Παίξαμε, λοιπόν, το demo στο PS5 και σας φέρνουμε τις εντυπώσεις μας.

Τι λειτουργεί:

Το combat είναι διασκεδαστικό και το traversal ευπρόσδεκτη αλλαγή ρυθμού συγκριτικά με το μέσο open world. Σε στιγμές, το Forspoken έξυσε αυτή τη φαγούρα που έχω εδώ και χρόνια για ένα ωραίο Avatar: The Last Airbender game. Οι μάγοι είναι συνήθως πιο στατικοί, αργοί και hands-off casters στα games. Η Frey, αντιθέτως, είναι μια ευέλικτη, in your face μάγισσα και οι δυνάμεις της πιο κατάλληλες για επιθετικό playstyle. Αυτές που είδα, έστω. Θα διασκεδάσετε δοκιμάζοντας πληθώρα εντυπωσιακών μαγικών δυνάμεων.

To Forspoken είναι όμορφο, αλλά όχι πάντα. Νομίζω ότι το πιο ευχάριστο στοιχείο του είναι η ροή της μάχης σε συνδυασμό με το θέαμα του spellcasting, το οποίο είναι πράγματι θεματικό (συνήθως). Το Forspoken προσφέρει επίσης τρία performance modes, εκ των οποίων προτιμώ με τεράστια διαφορά εκείνο που δίνει προτεραιότητα στο framerate. Χάρηκα επίσης που είδα αρκετές διαθέσιμες ρυθμίσεις του χειρισμού, από αυτόματο parkour μέχρι customizable button mapping που ανεξήγητα λείπει από αμέτρητα games. Ένα πρωτότυπο feature του Forspoken, το οποίο είναι και κάπως ενδεικτικό του ύφους του, είναι το ότι αντί για gems ή rings, ή Fey αλλάζει νύχια για διαφορετικά εφέ και stats. Μας αρέσουν αυτές οι παιχνιδιάρικες, αφηγηματικές ιδέες.

To fast travel είναι συγκινητικά γρήγορο. Γενικώς, το μεγαλύτερο θετικό ήταν η αίσθηση της ταχύτητας και της ροής από την εξερεύνηση στη μάχη και αντίστροφα, που συχνά απουσιάζει από μεγάλα open world. Όταν το μισό game είναι να πηγαίνεις από ‘δω κι από κει, το πώς πηγαίνεις είναι το «A» και το «Μ».

Τι δε λειτουργεί:

Ο κόσμος και το γράψιμο. Τελεία. To Forspoken μου δίνει την αίσθηση ενός prototype για spellcasting combat system που εξελίχθηκε σε πλήρη κυκλοφορία, χωρίς ποτέ να πάρει σάρκα και οστά ο κόσμος του. Το open world είναι συμπαθητικό οπτικά, αλλά έχει μια stock, υπανάπτυκτη αίσθηση ως προς την ταυτότητά του. Νιώθω σα να ζήτησα από ένα AI να μου φτιάξει ένα “fantasy world”. Γενικώς, η αισθητική του κυμαίνεται μεταξύ του συμβατικά όμορφου και του «για ποιο λόγο». Ιδιαίτερα αντιπαθητικό βρήκα το UI στα μενού.

Ίσως η πιο ενοχλητική αμαρτία του, όμως, να είναι τα αδιάκοπα quips και σχόλια από την πρωταγωνίστρια και το έμψυχο βραχιόλι της. Κάποια στιγμή πέρασα κοντά από έναν πύργο-σημείο fast travel και η Frey μονολόγησε: «I think we’re close to something.» Ακόμα και τα God of War, τα The Last of Us και τα Horizon έχουν συχνά το πρόβλημα της φλυαρίας στην εξερεύνηση, αλλά τουλάχιστον δεν έχουν αυτό το άγευστο γράψιμο. Για να υπερασπιστώ το dev team, αυτό απίθανο να σημαίνει ότι οι writers είναι ανίκανοι. Πιθανότερο η Square να βιάζεται υπερβολικά, γιατί τα ημερομίσθια κοστίζουν και το γράψιμο θέλει χρόνο.

Τα ελαφρά RPG στοιχεία, τα camps, τα εικονίδια που γεμίζουν το map και πολλά άλλα συστήματα δείχνουν ότι ως προς τη δομή του το Forspoken είναι (ή μοιάζει εξαιρετικά με) ένα τυποποιημένο open world action RPG κατευθείαν από το εργοστάσιο. Εκπέμπει γενικά την αύρα του οδυνηρά συμβατικού design.

Το Forspoken κυκλοφορεί στις 24 Ιανουαρίου, αποκλειστικά για PS5 και PC. Μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε το Demo του Forspoken μέσω του PlayStation Store.

Γιώργος Δρίτσας's Avatar

Γιώργος Δρίτσας

Τα video games προσφέρουν μια μαγική ιδιότητα: μπορείς να βρεις τον εαυτό σου, χάνοντάς τον.