ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

XDefiant: Παίξαμε το νέο free-to-play FPS της Ubisoft

Η εξαίρεση ή ένα ακόμα δωρεάν παιχνίδι;

Τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία αρέσκεται στο να αναπτύσσει και να εστιάζει στα free-to-play games. Κάτι απολύτως φυσιολογικό, αν αναλογιστούμε πως δεν είναι λίγες οι χρυσές κότες, που καταφέρνουν να προσελκύσουν και να μαγνητίσουν μία μεγάλη μερίδα παικτών. Για να γίνει βέβαια αυτό δεν αρκεί ένα free-to-play μοντέλο, αλλά χρειάζεται μία ολοκληρωμένη καινοτόμα προσπάθεια, που διαθέτει γερά θεμέλια και που συνεχώς εμπλουτίζεται με ποιοτικό περιεχόμενο. Πριν από λίγες μέρες παρακολουθήσαμε την behind-closed-doors παρουσίαση για το νέο, δωρεάν παιχνίδι της Ubisoft, με ονομασία XDefiant, ενώ λίγες ώρες αργότερα είχαμε τη δυνατότητα να το δοκιμάσουμε κιόλας.

Το νέο multiplayer FPS της Ubisoft ποντάρει πολλά στον fast-paced ρυθμό που διαθέτει, καθώς πέρα από τη γρήγορη ταχύτητα κίνησης, σε ορισμένα modes εντοπίζονται και ελάχιστοι χρόνοι respawn, επαναφέροντας άμεσα τους παίκτες στο παιχνίδι. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει συνεχής εγρήγορση και η αίσθηση πως πάντα συμβαίνει κάτι μέσα στο παιχνίδι. Ολόκληρο φαίνεται να έχει αυτή τη νοοτροπία, με την run & gun λογική να με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Οι δύο ομάδες περιλαμβάνονται από έξι άτομα η καθεμία, που ρίχνονται στη μάχη διαθέτοντας κλασσικά σύγχρονα όπλα, αλλά και ορισμένα abilities, με το gunplay να φέρνει σε μία μίξη από Call of Duty και Overwatch. Ένας συνδυασμός αρκετά ιδιόμορφος, που όμως στην πράξη δεν αποτυπώνεται τόσο αλλόκοτα όσο ακούγεται, θεωρώ όμως πως σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να το συνηθίσουμε πλήρως.

Φυσικά, η ταχύτητα του παιχνιδιού καθορίζεται και από άλλους σημαντικούς παράγοντες, που μεταξύ άλλων είναι και τα maps. Αυτό που έχει δείξει η ιστορία, είναι πως αν θες να επιτύχεις τη συνεχόμενη δράση, οι χάρτες σου θα πρέπει να χωρίζονται σε 3 γραμμές, το λεγόμενο 3-lane map. Ευτυχώς, στη Ubisoft φαίνεται πως είχαν πραγματοποιήσει μελέτη περί αυτού, εστιάζοντας στη συγκεκριμένη φιλοσοφία. Με τα όσα έχω πει ως τώρα, ο καθένας θα πίστευε πως το XDefiant είναι το νέο «άμυαλο» shooter που απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά και μελέτη μόνο ορισμένων λιγοστών σημείων. Παρ' όλα αυτά, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, με τα modes που τουλάχιστον μας παρουσιάστηκαν και παίξαμε, να απαιτούν στρατηγικές και ομαδικές ικανότητες. Για παράδειγμα, στο Domination χρειάζεται η ομάδα να παρευρεθεί σχεδόν σύσσωμη σε ορισμένα σημεία του χάρτη, προσπαθώντας να συγκεντρώσει περισσότερους πόντους από την αντίπαλη ομάδα. Ενώ στο Escort, οι ομάδες κλείνονται να συνοδεύσουν ένα αντικείμενο, έναν χαρακτήρα ή οτιδήποτε άλλο, συνήθως κοντά στο spawn των αντιπάλων τους. Η ένωση ταχείων παραγόντων με μίας μυαλωμένης προσέγγισης είναι κάτι που αν και γοητεύει χρειάζεται πολύ προσοχή, με τις ισορροπίες να ακροβατούν συνεχώς σε ένα τεντωμένο σχοινί.

Η Ubisoft υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια, αναπτύσσοντας κορυφαία παιχνίδια σε κάθε είδος, ενώ έχει καταφέρει να δημιουργήσει πάμπολα franchises που επιτυγχάνουν στο να διεγείρουν την προσοχή των παικτών. Ήρθε λοιπόν η ευκαιρία της κορυφαίας γαλλικής εταιρείας να εκμεταλλευτεί τα σύμπαντα που έχει δημιουργήσει ανά τα χρόνια, με το XDefiant να αποτελεί μέσο για αυτή την προσπάθεια. Στο επερχόμενο παιχνίδι συναντάμε ορισμένα Factions, από τα οποία προέρχονται οι παίκτες που επιλέγουμε, κατά την έναρξη του κάθε match. Αυτοί οι παίκτες δανείζονται την εμφάνιση τους από μεγάλα IP’s της Ubisoft, όπως τα Splinter Cell, Watch Dogs, Far Cry και άλλα, ενώ αναλόγως το σύμπαν από που προέρχονται διαθέτουν και ξεχωριστά abilities που χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Πέραν όμως των χαρακτήρων, γνώριμα μπορούν να σας φανούν και ορισμένα τοπία, καθώς τα maps του XDefiant περιέχουν μερικά landmarks από διάφορα άλλα παιχνίδια της Ubisoft, που έχουμε επισκεφτεί κατά το παρελθόν.

Προσωπικά, η ένταξη των έτερων franchises σε ένα εντελώς νέο παιχνίδι φαντάζει ιδανική ιδέα για να προσεγγίσει περισσότερο κοινό, με τις δυνατότητες που υπάρχουν να αγγίζουν το άπειρο. Με αυτό τον τρόπο επίσης, επιτυγχάνεται μία άμεση και εύκολη γνωριμία με το παιχνίδι, το οποίο αν και καινούριο θα περιλαμβάνει αρκετά γνωστά πραγματάκια για τους λάτρεις των τίτλων της. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ubisoft προσπαθεί να δημιουργήσει ένα free-to-play game-as-a-service, με τις προηγούμενες προσπάθειες ονόματι Hyper Scape και Roller Champions να μην αποδεικνύονται και ιδιαίτερα πετυχημένες. Φαίνεται όμως πως αυτή η προσπάθεια αποπνέει μία μεγαλύτερη σοβαρότητα, με την εταιρεία ανάπτυξης να έχει εντοπίσει τις αδυναμίες που υπήρχαν στο παρελθόν, εστιάζοντας σε ορισμένους σημαντικούς τομείς. Κατά την παρουσίαση του παιχνιδιού ουκ ολίγες φορές ήχησε στα αυτιά μου η φράση «ολοκληρωμένο από το λανσάρισμα». Με αυτό τον τρόπο οι υπεύθυνοι του XDefiant ήθελαν να καταστήσουν σαφές πως το παιχνίδι τους δεν θα παρουσιαστεί λειψό, με το περιεχόμενο να προστίθεται αργά και σταδιακά. Αντ' αυτού, μας παρουσίασαν και με αριθμούς τα πόσα πράγματα θα περιλαμβάνει το παιχνίδι τους από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας, ενώ δεσμευτήκαν να μην σταματήσουν να προσθέτουν ουσιαστικό περιεχόμενο, ανά τακτά σχετικά σύντομα διαστήματα.

Δεν μπορώ να δεσμευτώ για τον εμπλουτισμό του παιχνιδιού ή κατά πόσο όντως θα είναι έτοιμο και με γερές βάσεις, παρ' όλα αυτά η χρήση αριθμών που έγινε απέπνευσε μία σιγουριά και μία αυτοπεποίθηση από μεριάς τους. Έδειξαν να έχουν μελετήσει όλες τις αδυναμίες που καταβάλλουν παρόμοια παιχνίδια, που κατέληξαν με άδοξο τέλος, καθώς δεν έπαψαν να αναφέρουν τη λέξη "feedback". Αν και διαθέτει το πλέον σύνηθες μοντέλο παιχνιδιών με το battle pass και το store, δεν θεωρώ πως αυτό μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην επιτυχία του. Είμαι από τους ελάχιστους που θεωρούν πως το GaaS μοντέλο δεν έχει απαραίτητα αρνητικό πρόσημο, όμως δυστυχώς μέχρι και σήμερα χρησιμοποιείται λανθασμένα, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Σε αυτό το δίωρο που έπαιξα περίπου το XDefiant είδα αρκετά στοιχεία που μου άρεσαν και που με έκαναν να θέλω να παίξω περισσότερο. Εκεί νομίζω κρύβεται και η επιτυχία ενός παιχνιδιού, το να με κάνει να μην θέλω να το κλείσω. Όμως να είμαστε ειλικρινής, οι δύο ώρες δεν μπορούν να αποτελέσουν σοβαρό κριτήριο για το αν ένα παιχνίδι είναι καλό ή όχι, ειδικά όταν η έκδοση που κλήθηκα να παίξω δεν είναι και η ολοκληρωμένη. Όπως λέει και ένα καλός μου φίλος «θα φανεί στο χειροκρότημα», από το πουθενά όμως, έχω βάλει στα ραντάρ μου ένα παιχνίδι που δεν πίστευα να με απασχολήσει, ενώ πλέον αναμένω συνεχώς νέα του. Συνεπώς, είμαι βέβαιος πως τα άρθρα μου για το XDefiant δεν σταματάνε εδώ.

Μπορείτε και εσείς να κάνετε αίτηση για να δοκιμάσετε το παιχνίδι στη closed beta που τρέχει αυτές τις ημέρες πατώντας εδώ.


Να ευχαριστήσουμε κάπου εδώ τις Ubisoft και CD Media που μας παρείχαν πρόωρη πρόσβαση στο παιχνίδι!

Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.