Η Ubisoft αποχαιρετά μόνιμα έναν από τους αρχικούς αρχιτέκτονες του Assassin’s Creed. Ο Marc-Alexis Côté, αντιπρόεδρος και executive producer της σειράς από το 2022, αποχώρησε από την εταιρεία στις 14 Οκτωβρίου 2025, όπως έγινε γνωστό με εσωτερικό σημείωμα προς το προσωπικό. Σύμφωνα με τον ίδιο, του προτάθηκε ηγετικός ρόλος στη νέα θυγατρική που αναλαμβάνει το franchise, αλλά εκείνος αρνήθηκε και επέλεξε να ανοίξει νέο κεφάλαιο εκτός Ubisoft. Η εταιρεία ευχαρίστησε δημόσια τον Côté για τη συμβολή του σχεδόν δύο δεκαετιών στη σειρά.
Η κίνηση έρχεται λίγο μετά τη σύσταση της Vantage Studios, θυγατρικής που συνδιοικείται με τη στήριξη της Tencent και συγκεντρώνει την ανάπτυξη των μεγαλύτερων brands της Ubisoft, όπως τα Assassin’s Creed, Far Cry και Rainbow Six. Η Vantage εκτιμάται στα 4 δισ. ευρώ με επένδυση ~1,16 δισ. από την Tencent, έχει παρουσία σε Μόντρεαλ, Κεμπέκ, Βαρκελώνη κ.α. και ηγείται από τους Christophe Derennes και Charlie Guillemot. Η επίσημη «εκκίνηση» της θυγατρικής ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, σηματοδοτώντας έναν ευρύτερο ανασχηματισμό της Ubisoft.
Ο Côté υπήρξε κομβικό πρόσωπο για το Assassin’s Creed: συνσκηνοθέτης στο Assassin’s Creed III, creative director στο Syndicate και παραγωγός σε πλήθος κυκλοφοριών, ενώ ως επικεφαλής από το 2022 χάραξε τη στρατηγική ενοποίησης της σειράς μέσα από την πλατφόρμας «Infinity».
Η αποχώρηση του Côté θα πρέπει να αποτελέσει καμπανάκι ότι η Ubisoft εξακολουθεί να χάνει ανθρώπους με θεσμική μνήμη και δημιουργικό εκτόπισμα τη στιγμή που επιχειρεί την πιο ριψοκίνδυνη αναδιάρθρωση της τελευταίας δεκαετίας. Όταν ο άνθρωπος που έβαλε πλάτη σε κομβικά κεφάλαια του Assassin’s Creed και χάραξε τη στρατηγική του Infinity επιλέγει να μην ακολουθήσει τη νέα δομή, το μήνυμα προς τα μέσα είναι αποθαρρυντικό και προς τα έξω θολώνει την αφήγηση «συνέχειας» που η εταιρεία προσπαθεί να χτίσει. Οι δυνατοί δημιουργοί βλέπουν το ταβάνι να χαμηλώνει και, εύλογα, ψάχνουν για χώρους όπου το ρίσκο ανταμείβεται. Εξάλλου πιο σημαντικό φαίνεται να είναι το περιθώριο του budget, παρά η συνεχής συνεργασία με τα θεμελιώδη μέλη του σημαντικότερου franchise του studio. Σωστά;