Μπορεί η BioWare να έχει περάσει πλέον στην μετά Dragon Age: The Veilguard εποχή, όμως αυτό έχει και το κόστος της. Έχοντας χάσει αρκετά από τα ταλέντα της τα τελευταία χρόνια, με πιο πρόσφατη αποχώρηση αυτή της director του νέου Dragon Age, η εταιρεία φαίνεται πως ακόμη περνάει μία περίοδο αναδιάρθρωσης και αλλαγής που σίγουρα δημιουργούν μερικά ερωτηματικά σχετικά με την πορεία της σαν οντότητα, αλλά και με την ανάπτυξη του νέου Mass Effect παιχνιδιού.
Ειδικότερα, με την ανακοίνωση του General Manager, Gary McKay, βλέπουμε πως η BioWare έχει επικεντρωθεί πλήρως στην παραγωγή του νέου installment της σειράς, όμως αυτή βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και “δεν απαιτεί την υποστήριξη ολόκληρου του studio”. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απόφαση των BioWare και EA να μετακινήσουν ορισμένους εργαζόμενους της πρώτης σε άλλες ομάδες της δεύτερης όπου θα εργαστούν πάνω σε άλλους τίτλους και concepts. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το IGN, υπάρχει και ένας μικρός αριθμός εργαζομένων που εργάστηκε στο The Veilguard και των οποίων οι υπηρεσίες πλέον δεν είναι απαραίτητες, με τις δύο εταιρείες να τους δίνουν χρόνο να κάνουν αίτηση σε άλλες θέσεις τις EA αν το επιθυμούν. Η ανακοίνωση αναφέρει:
“Μένοντας πιστοί στην δέσμευση μας για καινοτομία κατά την ανάπτυξη και κυκλοφορία του Mass Effect, δοκιμάσαμε τους εαυτούς μας να σκεφτούμε ακόμα περισσότερο την προσφορά της καλύτερης εμπειρίας για τους fans μας. Λαμβάνουμε αυτή την ευκαιρία μεταξύ των κύκλων ανάπτυξης (δηλαδή του Dragon Age και Mass Effect) για να αναδιαμορφώσουμε τον τρόπο που λειτουργούμε στην Bioware.
Δεδομένου του σταδίου ανάπτυξης, δεν απαιτούμε την υποστήριξη όλων στο studio. Έχουμε απίστευτο ταλέντο στην BioWare και γι’ αυτό έχουμε δουλέψει ενδελεχώς τους περασμένους μήνες για να ταιριάξουμε πολλούς από τους συναδέλφους μας με άλλες ομάδες στην EA που είχαν ανοικτές θέσεις και ταίριαζαν απόλυτα.”
Παράλληλα, ο McKay αναφέρει πως βετεράνοι της σειράς όπως οι Mike Gamble, Preston Watamaniuk, Derek Watts, και Parrish Ley παραμένουν στο τιμόνι του παιχνιδιού, όμως το πόσα άτομα συνεχίζουν να εργάζονται κανονικά στο Mass Effect παιχνίδι και γενικότερα στην BioWare παραμένει άγνωστο.
Ερωτώμενη για διευκρινήσεις από το IGN, η EA δήλωσε πως “η προτεραιότητα του studio ήταν το Dragon Age. Κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του, υπήρχαν άνθρωποι που εξακολουθούσαν να εργάζονται πάνω στο όραμα του επόμενου Mass Effect. Τώρα που το The Veilguard κυκλοφόρησε, το studio επικεντρώνεται πλήρως στο Mass Effect. Αν και δεν μοιραζόμαστε αριθμούς, το studio διαθέτει τον κατάλληλο αριθμό ατόμων στις κατάλληλες θέσεις για να εργαστούν πάνω στο Mass Effect σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξης του.”
Προφανώς και δεν περιμέναμε ξεκάθαρες απαντήσεις από τις δύο εταιρείες, όμως δεδομένου ότι οι πωλήσεις του Dragon Age: The Veilguard δεν έπιασαν τους αναμενόμενους στόχους και το γεγονός ότι θα κάνουμε καιρό για να ξανακούσουμε για το επόμενο Mass Effect, όπως υπονοούν τα νέα, τα ερωτηματικά γύρω από το μέλλον της ιστορικής εταιρείας παραμένουν πολλά.