savethegame.gr

Η Sony και η AMD χαρτογραφούν την νέα γενιά του PlayStation 6

Τεχνικό nerd-out!

Η Sony και η AMD παρουσίασαν σε νέο από κοινού βίντεο μια πιο καθαρή εικόνα την κατεύθυνση του rendering επόμενης γενιάς στο οικοσύστημα του PlayStation, με τον Mark Cerny (αρχιτέκτονας του PlayStation) και τον Jack Huynh της AMD, να περιγράφουν τρεις τεχνολογικούς άξονες που λειτουργούν ως θεμέλια για το μέλλον.

  • Τα Neural Arrays στοχεύουν να μετατρέψουν ομάδες compute units σε μια ενιαία «νευρωνική μηχανή» ικανή για πυκνό upscaling, ταχύ denoising και προηγμένο inference μέσα στο ίδιο το γραφικό pipeline. (πιο εύστοχο upscaling)
  • Τα Radiance Cores υπόσχονται ουσιαστικό άλμα στις επιδόσεις σε ray και path tracing χάρη σε εξειδικευμένο hardware για traversal και sampling, μειώνοντας το κόστος των «υπολογισμών φωτονίων» που σήμερα περιορίζουν την πλήρη υιοθέτηση φυσικού φωτισμού σε κονσόλες. (καλύτερο ray-tracing)
  • Το Universal Compression συμπληρώνει την τριάδα με έναν ενιαίο τρόπο προσαρμοστικής συμπίεσης δεδομένων που αξιολογεί textures, γεωμετρία και ροές asset σε πραγματικό χρόνο ώστε να περιορίζεται δραστικά η πίεση στο bandwidth και να συντομεύουν οι χρόνοι φόρτωσης και stream. (γρηγορότερα loading times)

Πέρα από τα ίδια τα blocks, το μήνυμα που εκπέμπεται είναι πως η επόμενη γενιά θα σμιλευτεί από τον συνδυασμό έξυπνων νευρωνικών τεχνικών και αποδοτικότερου φωτισμού, δηλαδή όχι απλώς από «ωμή» αύξηση TFLOPs. Στο οικοσύστημα των εργαλείων αυτών, συνδέεται και το FSR Redstone, με τεχνικές τύπου Neural Radiance Caching και με workflows που επιτρέπουν στους developers να «δανείζονται» AI ισχύ όταν και όπου τη χρειάζονται χωρίς να διαλύουν τα GPU περιθώρια. Με άλλα λόγια, η αρχιτεκτονική δομείται γύρω από το να κάνει συχνότερη και φθηνότερη τη χρήση νευρωνικών δικτύων, ενώ τα Radiance Cores αναλαμβάνουν να κάνουν βιώσιμη την ευρύτερη χρήση path tracing σε σκηνές υψηλής πολυπλοκότητας (όπως βλέπουμε να κάνει και η Nvidia με τα δικά της RT cores στις RTX κάρτες της).

Οι ίδιοι οι επικεφαλής ξεκαθαρίζουν ότι οι τεχνολογίες βρίσκονται ακόμη στη φάση προσομοίωσης και έρευνας, και πως ο χρονικός ορίζοντας είναι «σε λίγα χρόνια». Αν τοποθετήσει κανείς αυτό το πλαίσιο δίπλα στον κύκλο ζωής των PlayStation συστημάτων με το PS5 το 2020 και το PS5 Pro το 2024, προκύπτει εύλογα ένα παράθυρο προς το δεύτερο μισό της δεκαετίας για την εμπορική ωρίμανση αυτών των ιδεών. Το Project Amethyst μοιάζει περισσότερο με ομπρέλα R&D της συνεργασίας Sony-AMD για μελλοντικά RDNA SoCs παρά με συγκεκριμένο προϊόν με «κλειδωμένα» specs. Εξάλλου ήδη έχουμε δει τα πρώτα σχέδια για την επόμενη γενιά, όπου φαίνεται πως τόσο η φορητή όσο και η σταθερή κονσόλα PS6 της Sony θα επωφελούνται από τις τεχνολογίες αυτές. Μένει να έρθουν οι επίσημες ημερομηνίες και κυκλοφορίες των κονσολών αυτών, ώστε να φανεί και στην πράξη τι αντίκτυπο θα παρέχουν όλες αυτές οι καινοτομίες.