ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Αμφιλεγόμενες δηλώσεις για τα linear games από τον Bruce Straley

Η γνώμη του... δεν άρεσε στο κοινό.

Ένα λακωνικό ξέσπασμα του συν-δημιουργού του The Last of Us αποδείχθηκε αρκετά controversial στο gaming κοινό, εφόσον ανάμεσα σε αυτούς που συμφώνησαν... υπήρξαν και αρκετοί που όρμησαν να τον φάνε, κατηγορώντας τον πως υποβιβάζει την κατηγορία παιχνιδιών που τον έκανε γνωστό.

Ο Bruce Straley, που δημιούργησε από κοινού την ιδέα του παιχνιδιού της Naughty Dog με τον Neil Druckmann, έχει αποχωρίσει εδώ και καιρό από το καλιφορνέζικο στούντιο και δείχνει να μην βρίσκεται και στις καλύτερες επαφές με αυτό και τα άτομα που το απαρτίζουν. Αυτό βέβαια δεν έχει απαραίτητα σχέση με το συζητηθέν tweet, μέσα από το οποίο δήλωσε:

"Τα linear games είναι απλά ευκολότερα στο να δημιουργηθούν. Ορίστε. Το είπα."

Αν το σκεφτούμε πρόχειρα, δεν δείχνει να έχει και πολύ άδικο, εφόσον ένα γραμμικό video game, που δεν αφήνει τον παίκτη στο να προβαίνει σε ελεύθερη, open world εξερεύνηση, έχει πιο συγκεκριμένο στήσιμο και αναπτυξιακό υπόβαθρο, αλλά δεν είναι και τόοοοσο απλό, εφόσον υπάρχουν πολλοί τομείς που απαρτίζουν ένα video game και μπορούν να το οδηγήσουν στο να είναι πολύ πιο σύνθετο από μία εμπειρία ανοιχτού κόσμου εξαιτίας, για παράδειγμα, των πολύπλοκων συστημάτων του. Βέβαια, αυτό που ενόχλησε και προκάλεσε τις αντιδράσεις των fans δεν είναι απαραίτητα η διαφωνία τους απέναντί του, αλλά το γεγονός πως ο Straley χαρακτηρίζεται από μία καριέρα και ένα portfolio από top-class linear παιχνίδια. Αποκορύφωμα όλων αυτών, το The Last of Us, ένα παιχνίδι που πράγματι παίρνει τον παίκτη από το χέρι και του χαράζει μονίμως μία συγκεκριμένη διαδρομή για να ακολουθήσει. Μερικοί fans και developers συμφώνησαν, άλλοι όμως θεώρησαν "salty" τις δηλώσεις του, με τον ίδιο να αναγκάζεται να απαντήσει στην ανάρτησή του:

"LOL! Δεν πάτε καλά! Δεν πίστευα πως είναι τόσο αμφιλεγόμενο θέμα, ούτε πως το ένα στιλ σχεδιασμού είναι καλύτερο από το άλλο, αλλά βρε ανόητοι..."

Προς όσους δεν πιάνουν μερικές από τις παραπάνω ορολογίες, ως linear game ορίζουμε το παιχνίδι που καθοδηγεί τον παίκτη σε συγκεκριμένο μονοπάτι ή κίνηση για την εξέλιξη των γεγονότων και την ολοκλήρωσή του. Τα παιχνίδια της Naughty Dog (π.χ. Uncharted, The Last of Us) αποτελούν χαρακτηριστικά και πιο δημοφιλή σύγχρονα παραδείγματα αυτής της προσέγγισης. Δεν γνωρίζουμε γιατί ο Straley ένιωσε την ανάγκη να βγάλει κάτι τέτοιο από μέσα του, ωστόσο φαίνεται να μετάνιωσε το ότι μπήκε στη διαδικασία να εξηγήσει τη θέση του.

Ο Bruce Straley πλέον έχει δημιουργήσει το δικό του indie studio, την Wildflower Interactive και εμείς αναμένουμε ακόμη την αποκάλυψη του πρώτου του post-Naughty Dog project του.

Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.


Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /usr/www/users/savetj/modules/mod_related_items/src/Helper/RelatedItemsHelper.php on line 88