Εντελώς ανατρεπτική αποδεικνύεται η τρέχουσα εβδομάδα για την PlayStation κοινότητα. Θα περίμενε κανείς πως μετά το PlayStation Showcase όλοι όσοι επένδυσαν στο PS5 θα έπλεαν σε πελάγη ευτυχίας αυτό το ΣΚ, κάτι που δεν συμβαίνει εξαιτίας της σχετικά απογοητευτικής παρουσίασης, ενώ τα νέα που προέρχονται από τα άφαντα PlayStation Studios όλο και χειροτερεύουν. Μία πολύ δημοφιλής απορία του κοινού αφορούσε το multiplayer παιχνίδι στο σύμπαν του The Last of Us, ένα project που υφίσταται εδώ και χρόνια και ακόμη να δούμε. Ε λοιπόν, θα αργήσουμε πολύ ακόμα ως φαίνεται.
Μέσα από ένα απολογητικό social media post στα προφίλ της η Naughty Dog εξέφρασε το γεγονός πως “ακούει” τα παρακάλια των fans περί επίσημης αποκάλυψης του παιχνιδιού, ωστόσο τα πράγματα έχουν αλλάξει και συνεχίζει να αναβάλλεται εσωτερικά. Μέσα από την ίδια δημοσίευση βέβαια βγάλαμε το λαβράκι μίας “νέας single-player εμπειρίας”, καθιστώντας μας ακόμα πιο ξεκάθαρο πως το ταλαντούχο – και ίσως πιο πολυλατρεμένο – studio της Sony θέλει να αποσυντονίσει τη συζήτηση γύρω από τα όσα μας έταξε πέρυσι στο Summer Game Fest.
— Naughty Dog (@Naughty_Dog) May 26, 2023
Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:
“Προς τους fans του The Last of Us,
Γνωρίζουμε πως αρκετοί από εσάς ανυπομονείτε να ακούσετε περισσότερα για το The Last of Us Multiplayer game μας. Είμαστε τρομερά περήφανοι για τη δουλειά που το στούντιο έχει προσφέρει μέχρι εδώ, όμως όσο η ανάπτυξη συνεχίζεται έχουμε αντιληφθεί πως το καλύτερο για το παιχνίδι είναι να του δώσουμε περισσότερο χρόνο.
Η ομάδα μας θα συνεχίσει να εργάζεται πάνω στο project, όπως και σε άλλα games υπό ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης μίας ολοκαίνουριας single-player εμπειρίας. Ανυπομονούμε να μοιραστούμε περισσότερα σύντομα.
Είμαστε ευγνώμονες προς το φανταστικό μας community για την υποστήριξη. Ευχαριστούμε για το πάθος σας για τα παιχνίδια μας, συνεχίζει να μας καθοδηγεί.”
Τι αποκομίζουμε από αυτό; Ότι το development δεν βαδίζει όπως θα ήθελε ο Neil Druckmann και το team του, εφόσον ο ίδιος μας υποσχέθηκε πως φέτος θα ήταν η εποχή να γνωριστούμε με αυτή τους τη φιλόδοξη multiplayer απόπειρα, με την παραπάνω ανακοίνωση να μας λέει, εμμέσως πλην σαφώς, να μην περιμένουμε να το δούμε στα κοντά. Παράλληλα, τα παραπάνω ενδεχομένως σημαίνουν πως το όποιο single-player παιχνίδι ετοιμάζουν (είτε είναι The Last of Us, είτε Uncharted, είτε νέο IP) μάλλον μπαίνει στην πρώτη γραμμή προτεραιοτήτων της, εφόσον σε αυτό στοχεύει η υπόσχεση “να μοιραστούμε περισσότερο σύντομα”.
Το κακό της υπόθεσης δεν είναι αυτό το ανεπίσημο delay – το λέω έτσι επειδή δεν είχε ημερομηνία κυκλοφορίας – που περιγράφεται, αλλά η ιστορία πίσω από αυτό, όπως μας την αποκάλυψε ο υπερβολικά έγκυρος reporter του Bloomberg, Jason Schreier.
Στο άρθρο που δημοσίευσε ισχυρίστηκε πως γνώριζε εκ των προτέρων για αυτή την αναβολή, θέλοντας να υπονοήσει πως η αποκάλυψη της Naughty Dog ήταν μέσα σε κατάσταση πανικού, ώστε να μην διαρρεύσουν τα νέα όσο οι δημοσιογράφοι περίμεναν απάντηση για τα όσα ακούστηκαν και ήταν έτοιμοι να κοινοποιήσουν. Όπως περιγράφει, υπήρξε πρόσφατα έλεγχος και επανεκτίμηση της διαδικασίας που ακολουθεί η Naughty Dog για τη δημιουργία του παιχνιδιού. Μέσα από όλο αυτό αποφασίστηκε πως το προσωπικό που θα συνεχίσει να ασχολείται με αυτό θα μειωθεί, όπως και ότι όλη η κλίμακά του θα συρρικνωθεί.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση φαίνεται να έπαιξε η Bungie, εφόσον λέγεται πως εξέτασε το παιχνίδι και ως “μαέστροι” του live-service μοντέλου έκριναν πως αυτό που είχε στα πλάνα της η Naughty Dog δεν θα κρατούσε τους παίκτες μακροπρόθεσμα. Αυτό συμπέφτει και ταιριάζει με τη φήμη πως η Bungie έκρινε ακατάλληλο το παιχνίδι της Deviation Games.
Για να κάνουμε μία σούμα, το The Last of Us multiplayer βρίσκεται σε δύσκολη φάση και ακόμα και αν κυκλοφορήσει σε βάθος χρόνου δεν θα είναι αυτό που ήθελε να στήσει η Naughty Dog. Όσο για το πότε μπορούμε να περιμένουμε “ξεκαθαρίσματα”, το “σύντομα” στην όλη ανακοίνωση ίσως παραπέμπει στο Summer Game Fest ή στην επέτειο του franchise στα μέσα του Ιούνη.