Η AMD παρουσίασε επίσημα το FSR Redstone, τη νέα γενιά της τεχνολογίας FidelityFX Super Resolution, ως πλήρες «πακέτο» AI‑ενισχυμένου rendering που στοχεύει ευθέως το DLSS 4 της Nvidia. Το Redstone είναι μια ομπρέλα από τέσσερις βασικές τεχνολογίες: ML‑based upscaling, AI frame generation, neural radiance caching και ray regeneration, σχεδιασμένες ειδικά για κάρτες με αρχιτεκτονική RDNA 4, δηλαδή τη σειρά Radeon RX 9000 και τις νεότερες που θα έρθουν.
Στον πυρήνα του, το Redstone είναι η εξέλιξη του FSR 4, που υιοθετεί πλέον πιο «βαθιά» χρήση machine learning για να ανακατασκευάζει καρέ χαμηλότερης ανάλυσης σε πραγματικό χρόνο, ανεβάζοντάς τα σε υψηλότερη ανάλυση με καλύτερο anti‑aliasing και λιγότερα artifacts. Η AMD υπόσχεται ότι ο νέος ML upscaler βελτιώνει τόσο την ευκρίνεια όσο και τη σταθερότητα της εικόνας σε κίνηση, φέρνοντας το FSR πιο κοντά στην ποιότητα που έχουν συνηθίσει οι χρήστες από τις νεότερες εκδόσεις του DLSS.
Παράλληλα, η εταιρεία ενεργοποιεί για πρώτη φορά AI‑based frame generation στο οικοσύστημα FSR, κάτι που μέχρι τώρα γινόταν με «κλασικές» μεθόδους χωρίς AI. Με τη χρήση νευρωνικών δικτύων, το Redstone μπορεί να παρεμβάλλει επιπλέον καρέ ανάμεσα σε αυτά που αποδίδει η GPU, αυξάνοντας τα fps σε υποστηριζόμενα παιχνίδια, φυσικά με το γνώριμο trade‑off, δηλαδή πως η αίσθηση του latency εξαρτάται και από το πόσο καλά έχει υλοποιηθεί το σύστημα από τον εκάστοτε developer.
Τα δύο πιο «φουτουριστικά» στοιχεία του Redstone είναι το neural radiance caching και το ray regeneration, που στοχεύουν να επιταχύνουν path tracing / ray tracing με AI. Το neural radiance caching προσπαθεί να προβλέψει και να αποθηκεύσει έμμεσο φωτισμό σε μια σκηνή (indirect lighting), ώστε η GPU να μην χρειάζεται να κάνει πλήρη υπολογισμό κάθε frame, μειώνοντας έτσι το κόστος των βαριών RT σκηνών. Το ray regeneration, αντίστοιχα, χρησιμοποιεί ML για να «ξαναγεμίζει» ή να διορθώνει pixels σε ray‑traced reflections και άλλες δύσκολες περιοχές όπου οι ακτίνες δεν υπολογίζονται επαρκώς, ιδέα παρόμοια με τη Ray Reconstruction της Nvidia.
Η AMD ξεκίνησε το rollout του Redstone πρώτα μέσα από το Call of Duty: Black Ops 7, ενώ στο event ανακοίνωσε στόχο για υποστήριξη σε περίπου 40 παιχνίδια μέχρι το τέλος του 2025. Επίσημα, η τεχνολογία είναι περιορισμένη σε Radeon RX 9000 (RDNA 4) GPUs, κάτι που ήδη έχει προκαλέσει λογική γκρίνια από κατόχους RX 7000, καθώς προηγούμενες εκδόσεις του FSR διαφημίζονταν ως «vendor‑agnostic» και πιο «ανοικτές». Αν και κάποιες αναφορές μιλούν για πιθανή τεχνική δυνατότητα να τρέξει σε Nvidia και Intel GPUs μέσω shader‑based υλοποίησης, το επίσημο μήνυμα της AMD για την ώρα εστιάζει αποκλειστικά στη σειρά RX 9000. Ίσως να το δούμε υλοποιημένο σε κονσόλες νέας γενιάς βάση των χαρακτηριστικών που ήδη ξέρουμε πως θα έχουν.
Πρώτες δοκιμές από μέσα όπως Gamer Nexus και TechSpot δείχνουν ότι το Redstone είναι όντως μεγάλο βήμα μπροστά έναντι του «παλιού» FSR, αλλά η πρώτη έκδοση έχει ακόμη παιδικές ασθένειες, με αστάθεια σε κάποια παιχνίδια, artifacts σε γρήγορες κινήσεις και ανομοιόμορφη ποιότητα ανά τίτλο. Δεν βοηθάει και η μετονομασία των παλαιότερων τεχνολογιών όπως το FSR 4 σε FSR 3.2 Gen 2×4, που θυμίζουν μοντέρνες USB ονομασίες (με κάθε αρνητικό που αυτό περιλαμβάνει). Παρ’ όλα αυτά, η συνολική εικόνα από την παρουσίαση είναι ότι η AMD επιχειρεί επιτέλους μια ολοκληρωμένη, AI‑βασισμένη απάντηση στο οικοσύστημα DLSS, χτίζοντας έναν ενιαίο «Redstone» pipeline από upscaling έως ray tracing, και ποντάροντας ότι οι μελλοντικές βελτιώσεις θα κλείσουν ακόμη περισσότερο την ψαλίδα.