Μετά από την εξίσου βοηθητική αλλαγή για τον καταναλωτή, της τελευταίας εβδομάδας (όπου το Steam πλέον ενημερώνει για τα «νεκρά» early access πριν την αγορά τους), η Valve έρχεται με νέα επίθεση σε αντί-καταναλωτικές τακτικές, με νέους κανόνες στις οδηγίες που πρέπει να ακολουθούν τα παιχνίδια που θέλουν να κατανέμονται στο Steam Store.
Συγκεκριμένα, έχει επιβεβαιωθεί ότι, ενώ η διασταυρούμενη προώθηση (cross-promotion) και η τοποθέτηση προϊόντων (product placement) επιτρέπονται ακόμα, τα παιχνίδια που αναγκάζουν τους παίκτες να παρακολουθήσουν ή να αλληλεπιδράσουν με διαφημίσεις προκειμένου να παίξουν δεν επιτρέπονται. Ακόμα, οι προγραμματιστές δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη διαφήμιση ως «μέσο παροχής αξίας στους παίκτες», όπως η προσφορά ανταμοιβών για την παρακολούθηση ή την αλληλεπίδραση με διαφημίσεις μέσα στο παιχνίδι.
«Οι προγραμματιστές δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν τη διαφημιστική προβολή επί πληρωμή ως επιχειρηματικό μοντέλο στο παιχνίδι τους, όπως το να απαιτούν από τους παίκτες να παρακολουθήσουν ή να αλληλεπιδράσουν με διαφημίσεις για να παίξουν ή να κλειδώνουν τμήματα του gameplay πίσω από διαφημίσεις», εξηγούν οι κανόνες.
«Εάν το επιχειρηματικό μοντέλο του παιχνιδιού σας βασίζεται στη διαφήμιση σε άλλες πλατφόρμες, θα χρειαστεί να αφαιρέσετε αυτά τα στοιχεία πριν από την κυκλοφορία του στο Steam. Μερικές εναλλακτικές που μπορείτε να εξετάσετε περιλαμβάνουν τη μετάβαση σε ένα μοντέλο απλής αγοράς (paid app) ή τη διάθεση του παιχνιδιού δωρεάν με προαιρετικές αναβαθμίσεις μέσω μικροσυναλλαγών (Microtransactions) ή πρόσθετου περιεχομένου (DLC)».
Επιπλέον, οι προγραμματιστές δεν επιτρέπεται να χρεώνουν άλλους προγραμματιστές για πρόσβαση σε λειτουργίες του Steam, όπως σελίδες εκπτώσεων, bundles, βιτρίνες καταστημάτων ή franchise pages.
Τέτοιες λειτουργίες έχουμε συνηθίσει να είναι συνδεδεμένες με δωρεάν παιχνίδια για το κινητό κυρίως, αλλά τα πελώρια έσοδα τους τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να δίνουν το κακό παράδειγμα και σε άλλες εταιρείες που μέχρι τώρα προσπαθούσαν να σεβαστούν περισσότερο τον καταναλωτή.
Είναι ξεκάθαρο γιατί το Steam έχει την πρωτιά στην πλατφόρμα του υπολογιστή, ειδικά μετά από τέτοιες κινήσεις και μακάρι να συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό μας για πολύ καιρό ακόμα. Εύγε Gaben!