Η Epic Games και η Unity ανακοίνωσαν μια πραγματικά μοναδική συνεργασία, που φέρνει πιο κοντά από ποτέ τους δύο ανταγωνιστές (οι οποίοι αντίστοιχα έχουν τις μηχανές γραφικών Unreal Engine και Unity). Σε πάνελ του Unite 2025 στη Βαρκελώνη, ο Tim Sweeney ανέβηκε απρόσμενα στη σκηνή μαζί με τον CEO της Unity, Matt Bromberg, για να αποκαλύψουν ότι από το 2026 οι δημιουργοί του Unity θα μπορούν να δημοσιεύουν απευθείας τα παιχνίδια τους μέσα στο Fortnite. Η συνεργασία είναι στη λογική ενός ανοιχτού, διαλειτουργικού μέλλοντος για το gaming, με τον Sweeney να παρομοιάζει την τρέχουσα κατάσταση με τις πρώτες μέρες του web, όπου διαφορετικές εταιρείες έπρεπε να συνεργαστούν για να χτιστεί ένα κοινό οικοσύστημα.
Πρακτικά, η συμφωνία σημαίνει ότι Unity games θα μπορούν να δημοσιεύονται στο Fortnite, να εμφανίζονται στο discovery system δίπλα στα UEFN (Unreal Editor For FortΝite ) islands και να συμμετέχουν κανονικά στην οικονομία του Fortnite Creator Economy. Η Epic μιλά για ένα από τα μεγαλύτερα gaming οικοσυστήματα παγκοσμίως, με πάνω από 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους λογαριασμούς, στα οποία αποκτούν πρόσβαση απευθείας οι Unity developers, ακόμη και με παιχνίδια που δεν είχαν αρχικά σχεδιαστεί για το περιβάλλον του Fortnite. Σύμφωνα με τον Sweeney, «τελικά όλα τα Unity games» θα μπορούν να δημοσιεύονται μέσα από το Fortnite, ανοίγοντας τον δρόμο ακόμη και για πλήρη ενσωμάτωση υπαρχόντων τίτλων όπως το Fall Guys, που ήδη «τρέχει» σε Unity και ανήκει στην Epic. Η κίνηση αυτή ενισχύει τον ρόλο του Fortnite ως πλατφόρμα‑metaverse αντί για ένα απλό battle royale που ξέραμε ως τώρα, με αρκετούς αναλυτές να μιλούν για άμεση απάντηση στο μοντέλο του Roblox.
Το άλλο σκέλος της συνεργασίας αφορά το commerce: η Unity φέρνει υποστήριξη Unreal Engine στο cross‑platform commerce platform της, ώστε οι UE developers να μπορούν να διαχειρίζονται ενιαία digital catalogues, payment providers, web shops, τιμολογιακές πολιτικές και promotions σε PC, mobile και web. Ουσιαστικά, τα in‑app purchase και webshop APIs της Unity θα είναι διαθέσιμα και σε Unreal έργα, δίνοντας περισσότερες επιλογές σε στούντιο που μέχρι τώρα βασίζονταν αποκλειστικά στα εργαλεία της Epic ή των mobile πλατφορμών. Ο Bromberg τόνισε ότι «η επιλογή και τα open systems φέρνουν ανάπτυξη για όλους στο gaming ecosystem», ενώ ο Sweeney μίλησε ξανά για την ανάγκη «δίκαιων, ανοιχτών πλατφορμών» μετά τις μακροχρόνιες κόντρες της Epic με Apple και τις επικρίσεις του για τα fees του Steam. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες και ακριβή χρονοδιαγράμματα θα ανακοινωθούν μέσα στο 2026, αν και η Unity αναφέρει ότι η ενσωμάτωση για Unreal στο commerce dashboard της θα ξεκινήσει ήδη από τις αρχές του επόμενου έτους.
Για τους developers, η συνεργασία μεταφράζεται σε δύο μεγάλα οφέλη: πρόσβαση σε ένα τεράστιο κοινό μέσα από το Fortnite και πιο ευέλικτη, ενιαία διαχείριση οικονομικών/monetization εργαλείων, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν Unity ή Unreal. Ήδη αρκετοί δημιουργοί είδαν τη συμφωνία ως βήμα προς πιο «ανοιχτό» development, με σχόλια ότι «ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο για να μεταβούμε σε UE για mobile», ενώ άλλοι βλέπουν προοπτική ακόμη και για διασταυρούμενες τεχνολογίες όπως MetaHuman μέσα στην Unity. Την ίδια στιγμή δεν λείπουν οι επιφυλάξεις, με μερίδα devs να φοβάται ότι η σύμπλευση δύο τόσο σύνθετων οικοσυστημάτων θα αυξήσει το τεχνικό χρέος, την ανάγκη για συνεχή monitoring και ίσως τεχνικά bugs πολλαπλασιαστούν στην πράξη. Όπως και να έχει, η συμφωνία Epic – Unity μοιάζει με κίνηση ορόσημο, με δύο ιστορικά «αντιπάλους» στις game engines να αποφασίζουν να συνεργαστούν, μετατρέποντας το Fortnite σε ακόμη πιο «πλατφόρμα παρά ένα ακόμα παιχνίδι», που θα κάνει το μέλλον της gaming βιομηχανίας αν όχι καλύτερο ή χειρότερο, σίγουρα πιο ενδιαφέρον.