savethegame.gr

Οι δίσκοι του Xbox 360 ευθύνονται για την απώλεια του Metal Gear Solid 4

Από τα πιο τυχερά "PlayStation exclusives".

Έχει ειπωθεί ξανά στο παρελθόν πως δεν υπήρχε ουσιαστικός λόγος ή κάποια συμφωνία πίσω από την αποκλειστική κυκλοφορία του MGS4 στο PS3. Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει και μία δήλωση του Ryan Payton, πρώην developer της Kojima Productions, στο βιβλίο Ultimate History of Video Games: Volume 2, επιβεβαιώνοντας μάλιστα πως είδαν με τα μάτια τους τότε στην ομάδα του Hideo Kojima το παιχνίδι να τρέχει τέλεια και στην κονσόλα της Microsoft. Αυτό που φέρεται να οδηγεί όμως εκείνους και την Konami στο να scrap-άρουν την άφιξη του παιχνιδιού στο Xbox 360 είναι η μικρή χωρητικότητα των δίσκων, κάτι που δεν αποτελούσε πρόβλημα για τη Sony με τα blu-ray.

Παρακάτω η εξιστόρηση των συγκεκριμένων γεγονότων:

“Παρά το πόσο καταπατημένοι ήταν οι συνάδελφοί μου με την ανάπτυξη στο PS3, οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ακόμα hardcore Sony fans και δεν ήθελαν να σπαταλήσουν πόρους σε ένα τέτοιο τεστ (το port στο Xbox 360). Πίστευαν πως το Metal Gear Solid 4 θα έδειχνε και θα έτρεχε χάλια στο παλαιότερο και πιο αδύναμο hardware της Microsoft. Μία μοιραία μέρα η R&D ομάδα της Konami φιλοξένησε ένα meeting στο οποίο καταφέραμε να δούμε τους καρπούς του έργου της: το Metal Gear Solid 4 να τρέχει πανέμορφα και smoothly σε ένα Xbox 360. Ως ένας από τους λίγους ατάραχους Xbox fans στο γραφείο, ενθουσιάστηκα.”

Στην πορεία ο Payton εξήγησε πως τα BD-ROM discs του PS3 μπορούσαν να υποδεχθούν 54GB αρχείων, τη στιγμή που τα DVD-ROM του Xbox 360 ήταν ικανά μόνο για 8.3GB. Αυτό σήμαινε αυτομάτως πως ο ερχομός του MGS4 σε αυτό θα οδηγούσε τη retail έκδοση στο να περιλαμβάνει 4-5 δίσκους τουλάχιστον, κάτι ανήκουστο για τα δεδομένα του console gaming. Αυτό είχε υποστηρίξει και τότε ο Jack Tretton της Sony: “Το Metal Gear Solid 4 δεν είναι μόνο αποκλειστικό στο PS3, είναι μόνο εφικτό στο PS3, εν μέρει χάρις στο blu-ray”.

Είναι πολύ κρίμα, λοιπόν, που το παιχνίδι είχε όλα τα φόντα να κυκλοφορήσει και στο Xbox 360, ωστόσο στερήθηκε από όσους επένδυσαν στην πιο επιτυχημένη κονσόλα της Microsoft από έναν τόσο χαζό λόγο. Έτσι, το παιχνίδι έχει αφήσει ιστορία ως μία από τις μεγαλύτερες αποκλειστικότητες του PS3, αλλά ξέρουμε πια πως η αλήθεια πίσω από αυτή είναι πολύ διαφορετική.