ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Aliens: Fireteam Elite | Review

Εξωγήινος καλός μόνο νεκρός.

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα αφορά την ύπαρξη των εξωγήινων. Φυσικά ένα τέτοιο ερώτημα στο σύμπαν του Alien φαντάζει αστείο, αφού η συναναστροφή με τα πράσινα αυτά πλάσματα αποτελεί καθημερινό φαινόμενο, με τις δύο πλευρές να μην έχουν χτίσει φιλικές σχέσεις μεταξύ τους. Η Cold Iron Studio σε συνεργασία με την 20th Century Games, αποφάσισαν να μας επαναφέρουν σε αυτό το σύμπαν, όχι με τον horror survival τρόπο που βιώσαμε στο πρόσφατο Alien: Isolation, αλλά σε κάτι πολύ πιο γρήγορο, διασκεδαστικό και συνεργατικό, πιο κοντά δηλαδή με το Aliens: Colonian Marines.

Το Aliens: Fireteam Elite τοποθετείται στο 2202, όπου το USS Endeavor λαμβάνει μία κλήση κινδύνου από τον καταστραμμένο σταθμό Katanga, που περιστρέφεται γύρω από τον πλανήτη LV-895. Εκεί ξεκινάει και το ταξίδι μας, αφού θα πρέπει να επιβιβαστούμε στον σταθμό, προσπαθώντας να διασώσουμε τον μοναδικό επιζώντα. Εννοείται πως η απόβαση σε αυτόν δεν είναι απλή και εύκολη, καθώς έχει καταληφθεί από τα γνωστά Xenomorphs. Οι πρώτες αποστολές λαμβάνουν μέρος στο τυπικό διαστημόπλοιο που ο καθένας που έχει δει έστω και μία ταινία Alien έχει στο μυαλό του. Το sequel της βασικής τριλογίας είναι κατά βάση ένα co-op παιχνίδι που επιθυμεί να γίνει αρεστό για τον γρήγορο ρυθμό, τα σκοτεινά τοπία, τις έντονες στιγμές τρόμου αλλά και της απαραίτητης συνεργασίας που απαιτεί. Καταφέρνει όμως να σηκώσει στις πλάτες του αυτό το τεράστιο όνομα που κουβαλάει;

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΗ

Όντας άνθρωπος αισθάνομαι την ανάγκη καθημερινά να συναναστραφώ με κόσμο, να ανταλλάξω απόψεις και πολλές φορές να χαράξω μια κοινή πορεία με μία μερίδα ανθρώπων. Έτσι αντιμετωπίζω και τα παιχνίδια που παίζω. Όπου μου δίνεται η επιλογή να ασχοληθώ με κάποιο παιχνίδι με παρέα θα αρπάξω την ευκαιρία και θα βυθιστώ στον κόσμο με την συνοδεία της ομάδας μου. Το Aliens: Fireteam Elite είναι κατά βάση ένα multiplayer παιχνίδι, όπου θα μπείτε με την παρέα σας με σκοπό να περάσετε ευχάριστα το απόγευμα σας. Φυσικά υπάρχει επιλογή να παίξετε online με ακόμα δύο αγνώστους, όπως επίσης υπάρχει η επιλογή του να παίξει κάποιος μόνος του, με την συνοδεία ρομπότ. Βέβαια το να παίξει κάποιος μόνος του θα πρέπει να αποτελεί και την τελευταία επιλογή, αφού χάνεται ένα μεγάλο μέρος διασκέδασης.

Το παιχνίδι ξεκινάει με την δημιουργία χαρακτήρα, όπου θα αντικρίσουμε μία μικρή γκάμα επιλογών, ενώ δεν αντικρίζουμε και τα πιο λεπτομερή μοντέλα χαρακτήρων που έχουμε δει ποτέ. Στη συνέχεια θα κληθούμε να επιλέξουμε μία από τις 5 διαθέσιμες classes, με δυνατότητα εναλλαγής κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Κάθε class όπως είναι αναμενόμενο προσφέρει ένα διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού, χωρίς όμως να διαφοροποιεί την προσέγγιση σε μεγάλο βαθμό. Προσωπικά επέλεξα να παίξω σαν Gunner και Demolisher θέλοντας να μπορώ να επιβληθώ με το damage που θα κάνω, ενώ επίσης λάτρεψα και τα όπλα που είχαν.

ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΤΗ ΣΚΑΝΔΑΛΗ

Η μάχη αποτελεί το μεγαλύτερος μέρος του παιχνιδιού, αφού θα κληθείτε να τα βάλετε με δεκάδες χιλιάδες εξωγήινα πλάσματα στην προσπάθεια να σας να τερματίσετε το παιχνίδι. Πριν όμως ξεχυθείτε στον κάθε λογής διαστημικό σταθμό, αναζητώντας τα πράσινα πλάσματα, θα κληθείτε να διαλέξετε μια εκ των 5 classes που προσφέρονται στο παιχνίδι. Όντας μοναχικός ναύτης του πληρώματος αφού επέλεξα να παίξω το παιχνίδι μόνος -με την βοήθεια των δύο A.I. πάντα- αποφάσισα να στραφώ σε πιο damage μονοπάτια. Κάθε class διαθέτει δύο βασικά όπλα, δύο ειδικές κινήσεις, όπως επίσης και μια passive. Πέραν όμως αυτών κατά την διάρκεια των αποστόλων θα συναντήσετε διάφορα σεντούκια που περιέχουν αντικείμενα που θα σας βοηθήσουν  να εκπληρώσετε το έργο σας. Αυτά τα αντικείμενα μπορείτε να τα αποθηκεύετε στο vault σας για τις μελλοντικές αποστολές, με αυτά να είναι turrets, νάρκες και ειδικές σφαίρες που έχουν και μια ικανότητα, όπως να βάζουν φωτιά σε όποιον δέχεται τα πυρά.

Τα όπλα είναι ικανά να δεχθούν διάφορες παραμετροποιήσεις, με στόχο την βελτίωση των στατιστικών τους αλλά και την απόδοση τους στο gunplay. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής σε άλλο class, κάτι που προσωπικά αξιοποίησα, αλλάζοντας κάθε φορά έστω και στο ελάχιστο το playstyle μου. Όταν επιτίθεσαι ασταμάτητα σε πολλαπλά κύματα εχθρών, επιθυμείς ο τρόπος αλλά και η αίσθηση της μάχης να σου αφήνουν το αίσθημα της ικανοποίησης. Ευτυχώς το Aliens: Fireteam τα πηγαίνει εξαιρετικά σε αυτόν τον τομέα, με το gameplay να αποτελεί ένα από τα highlights του τίτλου. Δεν βαρέθηκα ούτε στιγμή να επιτίθομαι σε οτιδήποτε ήταν ικανό να εμφανιστεί στην οθόνη μου, οποιοδήποτε όπλο και αν είχα στα χέρια μου. Το εθιστικό και ευχάριστο gunplay μετέτρεψε τις ώρες μου σε διασκεδαστικές.

PREVIOUS GEN

Οι αποστολές ακολουθούν μία τυπική έκβαση με αρκετά παλαιομοδίτικη δομή. Θυμάμαι να τρέχω ασταμάτητα από το ένα waypoint στο άλλο, κάνοντας μικρά διαλλείματα για να πραγματοποιηθεί η αδιάφορη τις περισσότερες φορές αφήγηση της ιστορίας μέσω ενός ασυρμάτου. Από διάδρομο σε κάποιο δωμάτιο και ξανά το ίδιο έως ότου να φθάσω στο κατάλληλο σημείο που θα αλληλοεπιδράσω με ένα αντικείμενο και θα πρέπει να περιμένω σε εκείνο το σημείο, με κύματα εξωγήινων να μου επιτίθονται. Χωρίς υπερβολή αυτό που περιέγραψα είναι το 90% των πραγμάτων που συμβαίνουν στο παιχνίδι, καθιστώντας το επαναλαμβανόμενο, παρωχημένο και πολύ προβλέψιμο. Ένιωσα πολλές φορές το συναίσθημα πως ξαναπαίζω κάτι που έχω ήδη παίξει, χωρίς όμως αυτό να έχει γίνει. Ευτυχώς τα τοπία και το περιβάλλον διαφοροποιούνται, ενώ δεν υπάρχει ίχνος backtracking.

Το κλίμα δεν κατάφερε να χτίσει μία μυστήρια και τρομακτική ατμόσφαιρα, αφού μετά από τόσους εξωγήινους που σκότωσα απομυθοποίησα ακόμα και τον πιο τρομακτικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα jumpsacres που ουδέποτε κατάφεραν να γίνουν τρομακτικά, αντίθετος μετατράπηκαν σε εκνευρίστηκα, όπου το παιχνίδι μετατρέπει το gameplay σε quick time events με σκοπό την απόδραση του χαρακτήρα μας από τα χέρια των εξωγήινων.

Συνολικά υπάρχουν 12 αποστολές, χωρισμένες σε 4 κατηγορίες. Κάθε κατηγορία αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο που τοποθετείται σε ξεχωριστό περιβάλλον. Όσο το παιχνίδι προχωράει τόσο και ξεδιπλώνει τόσο και φανερώνει τα δυνατά του σημεία. Στην αρχή ακόμα και το μέρος που ήμουν μου φαινόταν παρωχημένο και κουραστικό, ενώ σιγά σιγά άρχισα να βρίσκω όμορφα και ενδιαφέροντα τα τοπία που αντίκριζα. Οι μικρές εναλλαγές εξαιτίας την αλλαγής των αντιπάλων βοήθησε αρκετά, διαφοροποιώντας έστω και λίγο την προσέγγιση. Το παιχνίδι ακολουθεί μια ανοδική πορεία από την μέση και μετά, με αποκορύφωμα το φινάλε του, όπου και ήταν το καλύτερο σημείο ολόκληρου του παιχνιδιού.

ΕΞΩΓΗΙΝΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ;

Πολλές φορές αναρωτήθηκα αν οι εξωγήινοι έχουν αποκτήσει υπερφυσικές δυνάμεις, βλέποντας τους να εμφανίζονται από το πουθενά μπροστά μου, ενώ άλλες φορές τους είδα να μένουν ακίνητοι και άθικτοι μπροστά μου. Προφανώς δεν πολεμάω με τον Superman, απλά το παιχνίδι που παίζω αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα με τα αρκετά bugs που συνάντησα κατά το playthrough μου. Δυστυχώς δεν έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή και στα τεχνικά προβλήματα που ταλανίζουν τον τίτλο, με αποτέλεσμα κάθε λογής bug να είναι έτοιμο από στιγμή σε στιγμή να εμφανιστεί στην οθόνη. Τα προβλήματα δεν περιορίζονται σε οπτικά, με τον ηχητικό τομέα να μην είναι στο απαραίτητο επίπεδο.

Μεγάλο αρνητικό η μεγάλη επαναληψιμότητα που διαβάλει όλους τους τομείς του παιχνιδιού. Μετά την δομή των αποστόλων που προανέφερα πως, έχουμε και την επανάληψη των εχθρών, το πλήθος των οποίων είναι ικανό να μετρηθεί στα δάχτυλα δύο χεριών, φανερώνοντας την έλλειψη assets που υπάρχει. Στα αρνητικά έρχεται να προστεθεί και ο τρόπος διήγησης της ιστορίας, που γίνεται είτε στη βάση είτε κατά τη διάρκεια της αποστολής. Στη βάση, τα ακίνητα NPC’s μας περιμένουν για να μας περιγράψουν τι πρόκειται να συμβεί στην επόμενη αποστολή, με μία ιστορία που σε καμία περίπτωση δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες της.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Από τα πρώτα κιόλας trailer του Alien ήταν ξεκάθαρο πως το παιχνίδι αναπτύσσεται με έχοντας ένα ταβάνι. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό, δεν απαιτώ από όλα τα παιχνίδια να περιέχουν το συγκλονιστικό σενάριο, τους πρωτοτύπους και άρτιους μηχανισμούς ή τα εντυπωσιακά γραφικά και που θα πρέπει να είναι υποψήφια για το βραβείο του καλύτερου παιχνιδιού. Υπάρχουν και στιγμές -οι οποίες είναι άπειρες- που θέλω απλά να ανοίξω την κονσόλα μου και να αφεθώ σε ένα  ανάλαφρο ταξίδι, όπου θα διασκεδάσω είτε μόνος μου είτε με την συνοδεία της παρέας μου. Σε αυτή ακριβώς την κατηγορία υπάγεται και το Aliens: Fireteam Elite, στην κατηγορία των τιμίων παιχνιδιών αλλά όχι σε αυτών που θα μείνουν αναλλοίωτα στην μνήμη μας. Δεν θα ξεχάσω όμως το ποσό διασκεδαστικές ήταν οι ώρες μου απέναντι σε μια ολόκληρη στρατιά από πράσινα, δυσμορφικά και τερατόμορφα εξωγήινα πλάσματα.

Ευχαριστούμε πολύ την AVE για την παροχή του review copy!

Το εθιστικό gameplay του Aliens: Fireteam Elite το μετατρέπει από ένα παιχνίδι με τεχνικά προβλήματα και χαμηλό αφηγηματικό υπόβαθρο, στο απόλυτο guilty pleasure της χρόνιας.

7
Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.