ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Armored Core VI: Fires of Rubicon | Review

Get in the robot Shinji!

Ο Rubicon 3 δεν είναι ένας πλανήτης που θα ήθελες να επισκεφτείς. Πηγαίνοντας μόλις 50 χρόνια πίσω, ο Rubicon ήταν η πηγή ενός καταστροφικού φαινομένου που έβαλε φωτιά στα αστέρια, γνωστό πλέον ως The Fires of Ibis. Η αιτία του φαινομένου χάθηκε στις φλόγες, μαζί με τη πλειοψηφία των ανθρώπων που το βίωσαν, όμως φαίνεται να σχετίζεται με μία ιδιαίτερη πηγή ενέργειας που υπάρχει στον πλανήτη, το Coral. Και αυτή η μοναδικότητα του Coral είναι που ελκύει τους θηρευτές στον Rubicon. Διαγαλαξιακές εταιρείες και άπληστοι μισθοφόροι εμπλέκονται σε πόλεμο με τους ιθαγενείς του πλανήτη, όλοι με στόχο τον έλεγχο του μυστηριώδους Coral. 

Έχοντας δημιουργήσει ένα ακόμη από τα φανταστικά της settings, η FromSoftware μας πετά στον αφιλόξενο κόσμο του Armored Core VI και μας ζητά για άλλη μία φορά να επιβιώσουμε. Αν και θα ήθελα να αναλύσω από τώρα την δυσκολία αυτής της επιβίωσης, δεδομένου ότι είναι το καθιερωμένο θέμα διαμάχης με κάθε κυκλοφορία του studio, πιστεύω πως χρειάζεται να καλύψω πρώτα τους βασικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ο πιο σημαντικός και καθοριστικός από αυτούς είναι, χωρίς αμφιβολία, το garage. Είναι ο χώρος στον οποίο μπορείς να διαλέξεις, να αγοράσεις και να πουλήσεις κομμάτια για το AC (Armored Core) σου. Και σε αντίθεση με προηγούμενους τίτλους της εταιρείας, έχει τον πρωταρχικό ρόλο στην επιβίωση σου στον Rubicon.

Τα κομμάτια του build σου που καθορίζουν το τρόπο παιχνιδιού αλλά και την συνολική εμπειρία σου είναι τα πόδια και τα τέσσερα – ναι τέσσερα – όπλα που χρησιμοποιεί κάθε AC. Αλλάζοντας πόδια μπορείς να μεταμορφωθείς από ταχύ ιπτάμενο AC σε στιβαρό τανκ που διαλύει τους εχθρούς στα δύο με brute force. Πρέπει να πέρασα περισσότερο συνολικό χρόνο στο garage να φτιάχνω και να δοκιμάζω AC παρά να τρέχω αποστολές, και το λέω χωρίς ίχνος υπερβολής. Για παίκτες που εκτιμούν το min-maxing αλλά και που είναι διατεθειμένοι και ενθουσιασμένοι να δοκιμάσουν πολλαπλά playstyles, το garage θα προσφέρει ατελείωτο περιεχόμενο στο παιχνίδι, ειδικά αν σκοπεύουν να φτάσουν το πολυπόθητο S-Rank σε κάθε αποστολή.

DIFFICULTY LEVEL: DOUBLE -

Ξεκινώντας με την πρώτη κυκλοφορία του Demon’s Souls το 2009 και στη συνέχεια με το Dark Souls το 2011, η FromSoftware έχει αποκτήσει τη φήμη του developer που φτιάχνει δύσκολα παιχνίδια. Είτε μιλάμε για τα κλασικά Soulslikes είτε για τα πιο καινοτόμα της παιχνίδια, όπως το Sekiro: Shadows Die Twice, η FromSoftware βρίσκει πάντα τον τρόπο να δοκιμάσει τις ικανότητες των παικτών. Ίσως όχι στον υπερβολικό βαθμό που μερικοί gamers αναφέρουν, αλλά σίγουρα διαφέρει από το μέσο AAA RPG. Η φήμη αυτή έχει οδηγήσει πολλούς παίκτες, ακόμη και βετεράνους της σειράς, να αναρωτιούνται για το επίπεδο δυσκολίας που θα φέρει μαζί του το Armored Core VI. Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι εξαιρετικά απλή. 

Garage. Το build του χαρακτήρα σου, περισσότερο από κάθε άλλο προηγούμενο FromSoftware game, καθορίζει το επίπεδο της πρόκλησης που θα αντιμετωπίσεις στον Rubicon. Σκέψου πόσο δυνατή ήταν η μαγεία τις πρώτες μέρες του Elden Ring και τριπλασίασε το. Συγκεκριμένα όπλα στο Armored Core VI αφήνουν mobs και bosses να φαίνονται παρόμοια, σε επίπεδο που ήδη έχει κυκλοφορήσει balancing patch. Δεν θα αναφέρω ποια είναι τα συγκεκριμένα όπλα, με την ελπίδα ότι θα αργήσεις να τα ανακύψεις όσο περισσότερο γίνεται και δεν θα αναγκαστείς να κολλήσεις σε ένα κωμικά πανίσχυρο build για τις επόμενες 15 ώρες.

MAIN SYSTEM: ACTIVATING COMBAT MODE

Αφού ξεκολλήσεις από το customization και έχεις χτίσει το AC σου, ήρθε η ώρα να το χρησιμοποιήσεις στο πεδίο της μάχης. Στο Armored Core VI οι αποστολές σου δεν αποτελούν μέρος ενός συνδεδεμένου κόσμου αλλά είναι ξεχωριστές, μεμονωμένες πίστες. Οι διαφορές με τα Soulsborne δεν σταματούν εκεί, καθώς οι εχθροί που θα συναντήσεις δεν είναι παρά μία μικρή ενόχληση, σπίθες που ανάβουν την φλόγα ενός μεγάλου power fantasy. Περισσότερη ποικιλία θα συναντήσεις σε elite εχθρούς και bosses, αλλά σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια του στούντιο, η δυσκολία δεν είναι τόσο δυσβάσταχτη για νέους παίκτες και με λίγη εξάσκηση στον χειρισμό θα έχεις το πάνω χέρι στις περισσότερες αναμετρήσεις.

Λέξη κλειδί : Περισσότερες. Είναι στο αίμα της FromSoftware να προσπαθήσει να σε διαλύσει στο πρώτο σου playthrough και το Armored Core VI, αν και ευκολότερο, δεν θα σου κάνει δώρο τα credits. Συγκεκριμένα boss battles, με τη προϋπόθεση ότι δεν χρησιμοποιείς τα πιο σπασμένα όπλα, θα σου θυμίσουν ποιος είναι ο δημιουργός του τίτλου που παίζεις και θα σε στείλουν πίσω στο γκαράζ να αναθεωρήσεις τις επιλογές σου. 

BUDDY

Η δυσκολία και τα combat systems είναι αδιαμφησβήτητα τα πιο διάσημα κομμάτια των παιχνιδιών της FromSoftware. Κατά τη γνώμη μου, όμως, υπάρχει μία ακόμη διάσταση στους τίτλους της που θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι το δυνατότερο σημείο της εταιρείας. Το lore και η ιστορία πίσω από τα Soulslikes είναι το αγαπημένο μου κομμάτι της εμπειρίας και κρατά το ενδιαφέρον μου ζωντανό για χρόνια. Το Armored Core VI όχι μόνο ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες, αλλά χάρισε μερικούς από τους καλύτερους χαρακτήρες που έχει προσφέρει ποτέ το studio. Και όλο αυτό, χωρίς να παρουσιάσει ούτε ένα πρόσωπο. Η μόνη ανθρώπινη επαφή που έχεις κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού είναι ακουστική, με τους διάφορους χαρακτήρες να αλληλεπιδρούν στον φυσικό κόσμο μονάχα με τα AC τους. Παρόλα αυτά, καταφέρνουν και σε κάνουν αν δεθείς συναισθηματικά μαζί τους, γεγονός που καθιστά τις αποφάσεις που καλείσαι να πάρεις απίστευτα δύσκολες.

Φυσικά, δεν μπορεί να κλείσει ένα FromSoftware review χωρίς να μιλήσουμε για art direction, level design και μουσική. Δυστυχώς, αυτή τη φορά το soundtrack δεν θα μας ρίξει τα σαγόνια στο πάτωμα, αλλά μας δώρισαν το Godskin Apostles OST πέρυσι οπότε τους συγχωρώ (Ευχαριστώ Elden Ring). Όσον αφορά το level design, θα ήθελα να το συνδυάσω με το art direction καθώς ο σχεδιασμός των περισσότερων πιστών είναι gameplayακα ανούσιος όταν πιλοτάρεις ιπτάμενο ρομπότ που πάει παντού αν έχει αρκετή ενέργεια. Έχοντας πει αυτά, το Armored Core VI δεν έχει την απερίγραπτη ομορφιά του Elden Ring ή τη βικτοριανή φρίκη του Bloodborne. Δεν απογοητεύει, αλλά την ίδια στιγμή δεν κάνει το μυαλό μου να εκραγεί όπως άλλοι τίτλοι της εταιρείας. Εκτός, βέβαια, αν μιλάμε για το scale των πραγμάτων. Την πρώτη φορά που αντίκρισα ανθρώπινο όχημα έμοιαζε με παιδικό παιχνίδι. Τα μεγέθη στη σειρά των Armored Core είναι σχεδόν γελοία, γεγονός που δείχνει πόσο εξωπραγματικά και επικά είναι ορισμένα boss battles, σε σημείο που κάνουν το AC σου να μοιάζει με μύγα.  

Εν ολίγοις, ακόμη και με τα ηνία να βρίσκονται μακριά από τα ικανά χέρια του Miyazaki, η FromSoftware κυκλοφόρησε ένα διαμάντι έξω από τα όρια και τους περιορισμούς των Souls games. Το Armored Core VI φέρνει πίσω στη ζωή ένα νεκρό franchise και καταφέρνει να βρίσκεται αντιμέτωπο με τα κορυφαία παιχνίδια της χρονιάς. Το εξαιρετικό του combat συνοδεύεται από μια απροσδόκητα ποιοτική και συγκινητική πλοκή, πάντα διά του έμμεσου και αφηρημένου storytelling που πολλοί από εμάς έχουμε αγαπήσει. 

Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Το Armored Core VI αποτελεί απόδειξη της δημιουργικής ιδιοφυίας της FromSoftware, και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε κάθε fan των single player games.

9
Παύλος Ντέλης's Avatar

Παύλος Ντέλης

Με PS2 από τριών χρονών, μόνο εδώ θα μπορούσα να καταλήξω...