Για ακόμη μια φορά, η Capcom μας χαρίζει μια συλλογή με fighting games γνωστά κι ως ξυλομπερδέματα, απειροκλωτσίδια ή και φαπο-simulation. Πάντα πρωτοπόρα και -κατά 90% των περιπτώσεων- αξιόλογα παιχνίδια, για τα οποία οφείλουμε να παραδεχτούμε πως είναι άξια σεβασμού η θρυλική αυτή ιαπωνική εταιρεία. Μετά, λοιπόν, από το πρώτο Capcom Fighting Collection και το καταπληκτικό MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics, ήρθε η ώρα για μια νέα συλλογή η οποία είναι κάπως περίεργη όσον αφορά τα games που διαθέτει στο roster της. Το Capcom Fighting Collection 2 περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο Dreamcast classics, όπως τα Power Stone 1 + 2, καθώς και το Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001. Σαν hardcore fan της θρυλικής αυτής κονσόλας της SEGA χάρηκα αρκετά που είδα αυτούς τους τίτλους, αλλά ταυτόχρονα άρχισα να ξύνω την καράφλα μου σκεπτικός όταν ξεκίνησα άμεσα την ενασχόλησή μου με αυτή τη συλλογή. Οπότε τεντώστε και σφίξτε τα δάχτυλά σας να ακουστεί ένα δυνατό «ΚΡΑΚ», σκρολλάρετε σιγά-σιγά και διαβάστε το ακόλουθο review για αυτή τη νέα συλλογή.
ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΠΑΡΑΚΑΛΩ
Η νέα αυτή συλλογή περιλαμβάνει 8 games τα οποία είναι τα ακόλουθα:
- Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro
- Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001
- Capcom Fighting Evolution
- Street Fighter Alpha 3 Upper
- Power Stone
- Power Stone 2
- Project Justice
- Plasma Sword: Nightmare of Bilstein

Όπως μας έχει συνηθίσει η Capcom με τις προηγούμενες κυκλοφορίες αυτών των συλλογών, έτσι κι εδώ υπάρχουν move lists για κάθε χαρακτήρα, επιλογή wallpaper ανά τίτλο, φίλτρα και widescreen displays, καθώς και επιλογή έκδοσης παιχνιδιού (ιαπωνική ή αγγλική). Εδώ βέβαια παρατήρησα ότι υπάρχει η δυνατότητα μιας έξτρα επιλογής στο υπο-μενού στις περιπτώσεις των Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 και Street Fighter Alpha 3 Upper. Στο πρώτο μπορείτε να επιλέξετε την original έκδοση ή την Easy Operation/Extreme Offense (EO). Οι EO versions δεν διαθέτουν το roll-cancel glitch βάσει του οποίου αν το καταφέρνατε με απόλυτη ακρίβεια μπορούσατε να κάνετε cancel μια βουτιά αποφυγής και να τη μετατρέψετε σε μια αήττητη επιθετική κίνηση. Στο 2ο αφαιρέθηκε το crouch-canceling glitch, το οποίο έδινε τη δυνατότητα για μεγάλη πιθανότητα εκτέλεσης και επιτυχίας ενός καλού combo. Αλλά για καλή -ή κακήν αναλόγως- σας τύχη έχετε την επιλογή σε αυτή τη συλλογή να το ενεργοποιήσετε, αλλά δεν είναι διαθέσιμο στα ranked online matches. Ευτυχώς που έχει περάσει το Πάσχα, γιατί μόλις έφαγα ένα τέτοιο «αήττητο» μπουκετάκι έπιασα τον εαυτό μου να ξεστομίζει διάφορα καλούδια που καλό είναι να μην αναφερθούν εδώ.
LET THE 2D FIGHTING GAMES BEGIN!
Για μένα προσωπικά, τα μεγάλα «ψάρια» της συλλογής είναι τα Capcom vs SNK. Το Capcom VS SNK 2: Mark of the Millennium 2001 μάλιστα συμμετέχει ακόμα σε διάφορα παγκόσμια τουρνουά όπως το EVO. Ας ξεκινήσουμε, όμως, αρχικά με το Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro. Ο τρόπος λειτουργίας του παιχνιδιού βασίζεται στο “ratio”, ένα rating σύστημα όπου η αντοχή κάθε χαρακτήρα κυμαίνεται από 1 έως 4. Μπορείτε να επιλέξετε ομάδα μέχρι και τεσσάρων χαρακτήρων εφόσον το συνολικό ratio τους είναι ίσο ή μικρότερο του 4. Δεν είναι πυρηνική φυσική, αλλά σίγουρα ξύπνησα σε μερικούς δυσάρεστες σχολικές αναμνήσεις από μαθηματικά. Μαθηματικά; Μα φυσικά. Στα μαθηματικά, το καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων είναι ένα ορθογώνιο σύστημα συντεταγμένων που χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει ένα σημείο στο επίπεδο ή στο χώρο. Οφείλει το όνομά του στον Καρτέσιο (Descartes) που το εισήγαγε. Χωρίς αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί το Hadouken για παράδειγμα. (σ.σ. αν συνεχίζετε να διαβάζετε ακόμα να ξέρετε ότι το εκτιμώ.) Το gameplay χρησιμοποιεί το κλασσικό SNK four-button στυλ και επιπλέον μπορείτε να επιλέξετε το “Groove” της αρεσκείας σας. Το SNK Groove βασίζεται στο Extra mode που διέθετε η σειρά King of Fighters από το King of Fighters ’94 μέχρι και το King of Fighters ’98, ενώ το Capcom Groove βασίζεται στο gameplay στυλ της σειράς Street Fighter Alpha. To roster των χαρακτήρων αποτελείται από χαρακτήρες των σειρών Fatal Fury, King of Fighters, Art of Fighting και Samurai Shodown από μεριάς SNK και Street Fighter και Darkstalkers (μόνο η Morrigan) από μεριάς Capcom. 35 συνολικά, not bad.

Πάμε τώρα στο Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001. Έχουν γίνει κάποια “πειράγματα” στη συνταγή που εισήγαγε το πρώτο παιχνίδι όπως το ratio system. Τώρα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε όποιους χαρακτήρες θέλετε και να διαλέξετε για τον καθένα χωριστά το ratio του. Το σύνολο δεν πρέπει πάλι να ξεπερνά το 4. Θέλετε να με βάλετε πάλι να ξαναεξηγώ τις καρτεσιανές συντεταγμένες; Όχι. Πλέον οι ομάδες μπορούν να αποτελούνται μέχρι και τρεις χαρακτήρες maximum και έχετε στη διάθεσή σας ακόμη περισσότερους αγγίζοντας τoν εκθαμβωτικό αριθμό των 48! Στα του gameplay, εδώ έχει υιοθετηθεί το six-button system του Street Fighter Alpha 3. Για παράδειγμα, το P-Groove δίνει τη δυνατότητα να κάνετε parry ενώ το S-Groove σας ζητά να γεμίσετε μόνοι σας τη μπάρα για τα supers. Αυτή η εισαγωγή των grooves προσθέτει κυριολεκτικά αρκετά τεχνικό βάθος στο πυρήνα του gameplay κάνοντας το παιχνίδι αρκετά ανταγωνιστικό.
Το Street Fighter Alpha 3 Upper πήρε τη σκυτάλη τώρα και έφυγε! Σε αυτή την έκδοση εισήχθησαν οι χαρακτήρες Fei Long, Deejay και T.Hawk. Επιπλέον έγιναν κάποιες προσαρμογές στο gameplay με το “ism” system. Στην αρχική έκδοση του Street Fighter Alpha 3 επιλέγετε ανάμεσα σε 3 fighting στυλ(A-ism, X-ism, και V-ism) το καθένα με τα καλά του και τα κακά του. Αυτό το σύστημα υπάρχει κι εδώ με τη διαφορά ότι τροποποιήθηκε με σκοπό να υπάρχει πιο ισορροπημένο gameplay καθώς το V-ism στην αρχική έκδοση θεωρήθηκε κάπως overpowered. Πάντως, εντελώς μεταξύ μας, δεν γνώριζα καθόλου ότι υπήρχε αυτή η έκδοση παρόλο που είμαι φαν της σειράς. Νέα στοιχεία που έχουν προστεθεί είναι επιπλέον stages και backgrounds καθώς και μικρές νέες προσθήκες και στο ακουστικό κομμάτι με νέα μουσική και sound effects που ήρθαν κι αυτά με τη σειρά τους να συνοδέψουν τους νέους χαρακτήρες στο roster το οποίο αποτελείται πλέον από 35 χαρακτήρες.

Και πάμε τώρα στον αδύναμο τίτλο της συλλογής, το Capcom Fighting Evolution. Αυτός ο τίτλος διαθέτει χαρακτήρες από τα Street Fighter II, Street Fighter Alpha 3, Street Fighter III: 3rd Strike, Darkstalkers 3 καθώς και από το Red Earth. Έχετε στη διάθεσή σας 4 χαρακτήρες από κάθε παιχνίδι καθώς και την επιλογή bosses όπως ο Pyron, o Shin Akuma και ένα νέο πρωτότυπο χαρακτήρα, την Ingrid. Κάθε χαρακτήρας χρησιμοποιεί τις τεχνικές από το εκάστοτε παιχνίδι που προέρχεται με εξαίρεση την Ingrid που διαθέτει το δικό της προσωπικό στυλ μάχης. Οι μάχες θυμίζουν το gameplay του Rival Schools: United By Fate, δηλαδή 2 εναντίον 2 σε endurance style ματς. Αξίζει να αναφερθεί ότι ανάλογα την έκδοση που επιλέξετε υπάρχει μια μικρή διαφορά. Στην ιαπωνική αν χάσει ο χαρακτήρας σας στον πρώτο γύρο τότε ο δεύτερος γύρος συνεχίζει με τον άλλο χαρακτήρα, ενώ στην αγγλική έκδοση μπορείτε να παραμείνετε με τον ίδιο είτε χάσετε είτε κερδίσετε.

Ακόμα και σήμερα φαίνεται η διαφορά στο gameplay σε σχέση με τα υπόλοιπα games της σειράς Capcom VS το οποίο ναι μεν διαφοροποιείται και απλά ικανοποιεί αλλά δυστυχώς πέρασε και δεν ακούμπησε κανέναν φαν των υπόλοιπων παιχνιδιών. H έλλειψη must χαρακτήρων και ειδικών κινήσεων που αναζητά η πλειοψηφία του κοινού καθώς και προχειροδουλειές στα γραφικά άφησαν το συγκεκριμένο τίτλο στο καλάθι της αδιαφορίας.
ΓΙΑ ΠΑΜΕ 3D ΤΩΡΑ
To gameplay των Power Stone διαφέρει αρκετά από τα fighting games που μας έχει συνηθίσει η Capcom. Σε αυτά επιλέγετε έναν από τους διαθέσιμους χαρακτήρες και χτυπιέστε σε φουλ 3D περιβάλλοντα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικές κινήσεις, να χρησιμοποιήσετε διάφορα αντικείμενα που βρίσκονται στο περιβάλλον όπως καρέκλες, τραπέζια… παλιατζήηηηηηηηηηηηηης! Συγγνώμη, το έχω ξαναπάθει αυτό. Κατά τη διάρκεια της μάχης εμφανίζονται τα Power Stones, καθένα με διαφορετικό χρώμα και εφόσον συλλέξετε τρία ο χαρακτήρας σας μεταμορφώνεται σε μια πιο δυνατή εκδοχή του εαυτού του. Μπορείτε να εξαπολύσετε έτσι δυο special attacks: μια τεράστια long-range επίθεση ή μια κοντινής απόστασης ή grab. Αυτή η super εκδοχή του χαρακτήρα σας κρατάει μέχρι να τελειώσει ολοκληρωτικά η power bar που είναι εμφανής στην οθόνη. Στο Power Stone 2 η συνταγή εξελίσσεται με παραπάνω επιλογές όπλων αλλά και μηχανημάτων που υπάρχουν στα περιβάλλοντα τα οποία κι αυτά εξελίσσονται στη πορεία. Τι εννοώ; Σε ένα stage για παράδειγμα ξεκινάτε σφαλιαρίδια πάνω σε ένα αεροπλάνο. Ξαφνικά το αεροπλάνο εκρήγνυται και σε φάση ελεύθερης πτώσης συνεχίζεται το πανηγύρι της σφαλιάρας και καταλήγετε σε μια ανισόρροπη πλατφόρμα μέχρι να αναδειχθεί ο σφαλιάρα-King! Και ενώ το πρώτο Power Stone ήταν 1 VS 1 εδώ μπορείτε να παίξετε ταυτόχρονα μέχρι και τέσσερις παίκτες στην αρένα.

Σειρά έχει τώρα το Project Justice, τo sequel του Rival Schools, ένα team fighter το οποίο διαθέτει ομάδα 3 χαρακτήρων αντί 2 που είχε ο original τίτλος. Το gameplay θυμίζει αυτό της σειράς Street Fighter Alpha με τη διαφορά ότι μπορείτε να εκτελέσετε Team-Up επίθεση και τη νέα Party-Up, όπου και οι τρεις χαρακτήρες σας εξαπολύουν κλωτσομπουνίδια στον αντίπαλό σας. Δεν είναι κάτι ξεχωριστό αλλά είναι τουλάχιστον ένας αξιόλογος τίτλος που θα σας διασκεδάσει με την υπερβολή του και τους χαρακτήρες του που θυμίζουν «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» αλά anime style.
Και ήρθε η ώρα να κλείσουμε με το Plasma Sword: Nightmare of Bilstein, ένα 3D fighting game που θα μπορούσε να πει κανείς με μια πρόχειρη ματιά ότι είναι σαν το Soul Calibur αλλά στο πολύ μακρινό και φουτουριστικό μέλλον. Το sequel του Star Gladiator επαναδημιουργήθηκε και παρόλο που χρησιμοποιεί το χειρισμό του πρωτότυπου ακολουθεί τα gameplay σκαριά της σειράς Street Fighter EX. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να εκτελέσει special κινήσεις μέσα από τα combos και έχει τη δυνατότητα να κάνει counter με τη τακτική Plasma Reflect ή Plasma Revenge καταναλώνοντας ένα ποσό της ειδικής μπάρας. Ακόμη, έχετε στη διάθεσή σας και την ειδική κίνηση Plasma Field με την οποία εξαπολύετε μια σφαίρα ενέργειας γύρω σας και ανάλογα το χαρακτήρα που έχετε επιλέξει διαφοροποιείται. Θα δείτε άπειρα χτυπήματα, σταμάτημα χρόνου μέχρι και μεταμόρφωση τύπου Antman.
ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑ
Θα μπορούσα να κάτσω και να αναλύσω πλήρως στόρι και gameplay για όλα τα παιχνίδια αλλά το review δεν θα τελείωνε ποτέ. Μιλάμε για παιχνίδια 25+ χρόνων τα οποία μερικά παίζονται ευχάριστα ακόμα και σήμερα, ενώ άλλα μπορεί να ήταν ικανοποιητικά ή και μη για την εποχή που κυκλοφόρησαν. Προσωπικά, είχα παίξει όλα τα παιχνίδια στην εποχή τους καθώς υπήρχε στο σπίτι μας Dreamcast (όπου κυκλοφόρησαν σχεδόν όλα τα παιχνίδια αυτής της συλλογής) και ενώ ήμουν κατενθουσιασμένος με αυτή τη κυκλοφορία τελικά κατέληξα ότι ξύνοντας τη καράφλα μου -που ανέφερα και στην εισαγωγή- συνειδητοποίησα ότι η πλειοψηφία των 3D games γερνάει αρκετά πιο γρήγορα σε σχέση με τα 2D games. Tα 2D που υπάρχουν σε αυτή τη συλλογή είναι διαχρονικά με τη σφραγίδα της Capcom να φαίνεται σε όλα αν και υπάρχουν κάποιες έντονες αστοχίες όπως η Morrigan στα Capcom VS SNK που ακόμα και τότε φαινόταν το drag ‘n’ drop από το Darkstalkers που έγινε με τα pixel της σε αυτά τα παιχνίδια.

Από την άλλη, τα 3D games που υπάρχουν εδώ ακόμα και για την εποχή τους ήταν αρκετά ξεπερασμένα τα γραφικά τους καθώς αν τα συγκρίνετε ακόμα και σήμερα με άλλα της εποχής τους θα δείτε τεράστια διαφορά. Να φανταστείτε ότι εκείνη την εποχή είχε κυκλοφορήσει το πρώτο SoulCalibur και το Dead or Alive 2, που ακόμη και σήμερα είναι πανέμορφα και ελκυστικά ακόμα και για ένα σύγχρονο gamer. Μη με παρεξηγήσετε, δε θεωρώ ότι τα Project Justice, Power Stone και Plasma Sword: Nightmare of Bilstein είναι απαράδεκτα, αλλά με δυσκολία θα προσελκύσουν έναν casual gamer σε σχέση με τα δυο παραπάνω παραδείγματα.
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ
Τις εποχές των gaming περιοδικών θυμάμαι τον εαυτό να χαζεύει εικόνες από αυτά τα video games και να μη γνωρίζω ποιο θέλω να αγοράσω/νοικιάσω ή έστω να δανειστώ από κάποιον φίλο για να παίξω asap. Είναι ωραίο γενικά να υπάρχουν τέτοιες συλλογές αλλά το σημαντικότερο είναι προφανώς η συνολική εμπειρία που προσφέρουν αυτά τα video games σαν retro fighting games, η οποία παραμένει εν μέρει διασκεδαστική και θετική. Από τα επιπλέον της συλλογής λάμπουν, παραδόξως, διά της απουσίας τους τα Star Gladiator, Rival Schools καθώς και το SVC: Chaos τα οποία βάσει λογικής θεωρούσα δεδομένο ότι θα περιλαμβάνονται αλλά στη θέση τους υπάρχει το Street Fighter 3 Upper και το ασχημόπαπο από κοινό και κριτικούς Capcom Fighting Evolution.

Αυτό πάντως που σώζει το όλο πακέτο είναι τα δυο games Capcom VS SNK τα οποία καταφέρνουν και κάνουν αυτή τη συλλογή να στέκεται με ψηλά το κεφάλι. Αν είστε φανς των fighting games της Capcom οφείλετε να το αποκτήσετε, αν όχι, αξίζει έστω να τα δοκιμάσετε για να ταξιδέψετε σε μια άλλη εποχή.
Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media και την Capcom για την παροχή του review copy!