ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Concord | Review

Εξωγήινο gunplay!

Έχοντας τελειοποιήσει την κυκλοφορία γιγαντιαίων single-player παιχνιδιών, που θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στις καρδιές και στα μυαλά μας, η Sony προσπαθεί δειλά-δειλά να βουτήξει στον αχαρτογράφητο ωκεανό των games-as-a-service. Άλλες φορές είτε απλά ξύνει την επιφάνεια (βλέπε Destruction AllStars), ενώ άλλες βάζει στολή δύτη και ψαρεύει από το πουθενά παιχνιδάρες (βλέπε Helldivers 2). 

Το πιο πρόσφατο εξ αυτών ονομάζεται Concord, με τα πρώτα trailers του να μου προκαλούν απογοήτευση, αντικρίζοντας κάτι τόσο generic, απλό, χιλιοειπωμένο, χλιαρό και λειψό, ενώ το αποκορύφωμα ήταν η κοστολόγησή του στα 40€, όταν αντίστοιχα παιχνίδια τους είδους προσφέρονται δωρεάν. Ομολογώ πως με έκδηλη καχυποψία όρμησα στο πρώτο game της Firewalk Studios, προσπαθώντας να ανακαλύψω κάθε μικρό ψεγάδι του για να το κατακρίνω, διαπιστώνοντας, όμως, τελικά -και μάλιστα πολύ γρήγορα- πως ηττήθηκα. Ξέχασα τον χρυσό κανόνα που καλούμαστε να υπακούμε όλοι οι απανταχού gamers: ΜΗΝ κρίνεις ένα παιχνίδι προτού το παίξεις!

(VIDEO) GAME

Διαστρικοί μισθοφόροι ή αλλιώς "freegunners" ταξιδεύουν σε ομάδες στα διάφορα μέρη του γαλαξία, αναζητώντας καλύτερα συμβόλαια και διεκδικώντας δουλειές, ενώ παράλληλα τσακώνονται μεταξύ τους, καθώς ο καλύτερος τρόπος να εξαλείψεις τον ανταγωνισμό είναι να τον αφανίσεις, πάντα κατά τα δρώμενα του Concord. Το πρώτο παιχνίδι της Firewalk Studios επιχειρεί να συνδυάσει τον κόσμο των video games με αυτόν των TV shows, ένας συνδυασμός ομολογουμένως δύσκολος, καθώς αντίστοιχες προσπάθειες (Defiance, Quantum Break,κλπ) αποδείχθηκαν τόσο προβληματικές όσο και αυτοκαταστροφικές.

Αν και παραδοσιακό online FPS hero shooter, το Concord σκοπεύει να λανσάρει και κάθε εβδομάδα ένα νέο cinematic, με στόχο να μας κάνει να γνωρίσουμε καλύτερα τους χαρακτήρες, το lore, αλλά και τις τοποθεσίες που συναντάμε στο game. Για την ώρα έχει κυκλοφορήσει το ελάχιστο δυνατό υλικό, αλλά βλέπουμε πως τα CGI, τα facial expressions, αλλά και το voice acting κυμαίνονται σε top tier επίπεδο, με το story μέχρι τώρα να παρουσιάζεται πολύ απλό, με την κλασσική superhero movie προσέγγιση που φέρουν πολλές ταινίες δράσης και επιστημονικής φαντασίας. Ακόμη δεν ενθουσιάζομαι ή αδημονώ για το επόμενο βίντεο/επεισόδιο, απλώς κρατάω μία πισινή πως κάποια μέρα ίσως -αν συνεχίσω να το παρακολουθώ- γυρίσει ο διακόπτης του ενδιαφέροντς μου. Στην ιστορία εμείς αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός από τους 16 freegunners, πολεμώντας σε 12 διαφορετικά maps, χωρισμένοι σε δύο ομάδες των 5 παικτών, επιλέγοντας ανάμεσα σε 6 διαφορετικά modes. 

ΓΝΩΣΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ, ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΡΩΜΑΤΑ

Οι «μάστορες» της Firewalk Studios απέδειξαν πως δεν ήταν κομπάρσοι κατά τη θητεία τους στις Bungie και Activision, καθώς ένα από τα πράγματα που εντοπίζει εύκολα κάποιος για το Concord είναι το άψογο shooting που προσφέρει, το οποίο αγγίζει το σχεδόν τέλειο gunplay των Destiny. Αμέσως μετά διαπιστώνει πόσο όμορφα είναι σχεδιασμένοι οι χάρτες του, αλλά και το πόσο λεπτομερείς είναι οι χαρακτήρες και οι στολές τους. Προτού, όμως, καταλήξουμε στο γενικό συμπέρασμα, ας ξεψαχνίσουμε τους τομείς του παιχνιδιού έναν-έναν.

Κάθε freegunner διαθέτει ξεχωριστά abilities, δική του passive, ξεχωριστό dodge και weapons, ενώ σε αντίθεση με άλλα games εδώ δεν συναντάμε κάποια ulti. Υπάρχουν 6 διαφορετικά classes χαρακτήρων, τα οποία προσφέρουν και από ένα ουσιαστικό perk στον χαρακτήρα μας, όπως για παράδειγμα γρηγορότερη κίνηση στον χώρο, ταχύτερο reload, καλύτερο recoil και άλλα.

Το παράδοξο και ενδιαφέρον που συμβαίνει εδώ είναι πως κάθε φορά που αλλάζουμε freegunner το perk του προηγούμενου διατηρείται και για τον επόμενο, με ταβάνι τα έξι διαθέσιμα perks που μπορούν να υπάρχουν ενεργά. Φαινομενικά μπορεί να ακούγεται ασήμαντο, όμως πρακτικά διαφοροποιεί κατά πολύ το game, μειώνοντας το χάντικαπ του skill, με την τακτική να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Ομάδες που χάνουν τα πρώτα teamfights μπορούν, αν διαχειριστούν σωστά αυτή την πληροφορία, να αλλάξουν χαρακτήρες και να επιστρέψουν στο match έχοντας ξαφνικά πλεονέκτημα έναντι της άλλης, με αποτέλεσμα να πραγματοποιούνται πιο «κλειστά» παιχνίδια, με την ψαλίδα της διαφοράς να γίνεται πολύ μικρή.

DESTINY, BORDERLANDS, COD ΚΑΙ ΤΩΡΑ CONCORD

Τα αποτυπώματα που αφήνουν οι χαρακτήρες στο map από τα διάφορα abilities τους παραμένουν και μετά τον θάνατο ή την αλλαγή τους, προσφέροντας αρκετές δυνατότητες και συνδυασμούς. Μάλιστα, ορισμένοι -για την ώρα- freegunners διαθέτουν variants, μία διαφορετική έκδοση του εαυτού τους που αλλάζει την passive που χρησιμοποιούν, επηρεάζοντάς τους άμεσα στο game. Αν και υπάρχουν βέλτιστοι συνδυασμοί, στο Concord υπάρχει πλήρης ελευθερία γύρω από τα classes των παικτών που βρίσκονται σε μία ομάδα, με τον κάθε παίκτη να απολαμβάνει το game δίχως περιορισμό, με την προϋπόθεση πως θα προλάβει να διαλέξει τον χαρακτήρα της αρεσκείας του πριν από κάποιον συμπαίκτη. Για αυτό και καλό είναι να δημιουργήσουμε τη δική μας διάταξη του crew μας, μέσω του crew builder. Αυτά είναι και τα βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν ευχάριστα το Concord από άλλα παιχνίδια του είδους, κάνοντάς το ανατρεπτικό, ομαδικό, με την τακτική προσέγγιση να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν. 

Προτού, όμως, καταφέρω να αντιληφθώ στο 100% τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, αυτό που μου κρατούσε συνεχώς το ενδιαφέρον ήταν το gameplay. Η αίσθηση από οποιοδήποτε μοναδικό και ιδιαίτερο όπλο που φέρνει κάθε freegunner μαζί του είναι εκπληκτική, με τη ρίψη κάθε βολής να αποτελεί «ηδονή» για κάθε FPS lover. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το shooting διεκδικεί μία θέση στα καλύτερα του είδους για την τελευταία δεκαετία, ενώ ακόμα και μετά το πέρας των 20 played ωρών παρέμεινε εξίσου απολαυστικό. Εκτός από τα μοναδικά όπλα, διακρίνουμε και μοναδικά χαρακτηριστικά, με παίκτες να κινούνται γρηγορότερα, με άλλους να μπορούν να κάνουν triple jump, ενώ άλλοι διαθέτουν ακόμα και secondary weapon. Ουσιαστικά όλοι οι freegunners διαφέρουν ουσιαστικά μεταξύ τους, με τον καθένα να προσεγγίζει με διαφορετικές παραμέτρους τους εχθρούς, τους συμμάχους και τα objectives.

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ - ΚΙΝΗΤΡΟ (1-0 ΗΜΧ)

Εκτός του gameplay, το Concord λάμπει και στις οθόνες μας, με τα γραφικά του να είναι εκπληκτικά, όπως και οι φωτισμοί και οι αντανακλάσεις, ενώ διαθέτει μία καθόλου βαρετή παλέτα χρωμάτων, με τους συνδυασμούς του διαστήματος να φαντάζουν άπειροι. Δεν υπάρχει κανένας συμβιβασμός στον οπτικό τομέα, με το νέο αποκλειστικό της Sony να αποτελεί ένα από τα ομορφότερα και ποιοτικότερα multiplayers games εμφανισιακά. Από την άλλη, τα μοντέλα των χαρακτήρων εμφανίζονται από πολύ ενδιαφέροντα ως και πολύ αδιάφορα σε περιπτώσεις, με το μόνο σίγουρο, όμως, να είναι πως έχουν σχεδιαστεί με προσοχή και λεπτομέρεια. Αντίστοιχα, ο ήχος του κάθε όπλου και του κάθε ability ξεχωρίζει αισθητά, ενώ τα βήματα των εχθρών ενεργοποιούν ευχάριστα την αίσθηση της ακοής μας.

Πέραν από ενδεχομένως μερικά απαραίτητα nerfs και buffs, το Concord διαθέτει ένα ολοκληρωμένο και θεμελιώδες gameplay, που δεν χρήζει αλλαγών, ικανό να στηρίξει πάνω του όλο το μελλοντικό οικοδόμημα των έξτρα προσθηκών. Σε αντίθετο μοτίβο, βέβαια, κινούνται τα γύρω πραγματάκια, με τη Firewalk Studios να έχει πολλή δουλειά μπροστά της ώστε να τα φέρει στο ίδιο μήκος κύματος. Τα rewards από τα job lists και από τα όλα levels του εκάστοτε freegunner είναι ελάχιστα και σχετικά ασήμαντα, καθώς πολλά από αυτά απλά διαφοροποιούν τα χρώματα ή τα εικονίδια της καρτέλας μας, μη προσφέροντας επιπλέον κίνητρο να συνεχίσουμε να παίζουμε. 

BATTLE PASS, STORE, MICROTRANSACTIONS

Τα skins, με εξαίρεση το σπανιότερο για κάθε παίκτη, είναι απλοί ανα-χρωματισμοί της στολής ή του όπλου τους, ενώ τα victory/defeat poses ή το drop-in animation διαθέτει/ουν μόνο μία εναλλακτική. Τα job lists ολοκληρώνονται με σχετική ευκολία, ενώ για αρκετά από αυτά, αφού τα ολοκληρώσουμε, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μία εβδομάδα για να μπούμε ξανά στη διαδικασία διεκδίκησής τους. Φτάνοντας στην τιμή του, αν και το παιχνίδι κοστίζει, όπως είπαμε, 40€, δεν υπάρχει κανένα battle pass ή store, όπου κάποιος μπορεί με ευκολία να «ντυθεί με Burberry και Tommy» ξεδιπλώνοντας τη δύναμη της πορτοφολάρας του. Αντιθέτως, το Concord προσφέρει μία πατροπαράδοτη εμπειρία συλλογής αντικειμένων, από τότε που για να φορέσεις κάτι φανταχτερό και όμορφο θα έπρεπε να το κερδίσεις στο πεδίο της μάχης. Βάσει αυτής της λογικής, και με την προϋπόθεση πως αυτό δεν θα αλλάξει, καταλαβαίνουμε και αποδεχόμαστε ως μία λογική απόφαση την χρέωσή του σε mid-price.

Το Concord διαθέτει επιπλέον ένα αρκετά πιο βαθύ lore από ό,τι φαινομενικά δείχνει, με το galactic guide να εμπεριέχει όλες τις σημαντικές (και μη) πληροφορίες για κάθε πόλη, map, freegunner και όχι μόνο. Είναι ένας διαγαλαξιακός χάρτης που κρύβει μέσα του όλα τα μυστικά δρομάκια που έχουν περαστεί, και που με τη βοήθεια ενός κέρσορα μπορούμε να ακολουθήσουμε και εμείς. Δυστυχώς. όμως, οι τόνοι γραπτού κειμένου καθιστούν την εκμάθηση της ιστορίας ως το πιο βαρετό κομμάτι του Concord, καθώς ουδείς αγόρασε ένα hero shooter για να καταλήξει να διαβάζει, όσο δελεαστικό και αν έχουν προσπαθήσει να το κάνουν οι δημιουργοί του. 

WE NEED MORE

Παιχνίδια σαν το Concord πεθαίνουν και ζουν με το περιεχόμενο που προστίθεται σταδιακά μέσα στο game. Αν και υπάρχει ήδη ένα μικρό roadmap για τους επόμενους μήνες, το νέο GaaS της Sony χρειάζεται αρκετό περιεχόμενο ακόμα, ώστε να κρατήσει ή να δημιουργήσει μία σχετικά καλή βάση χρηστών. Κακά τα ψέματα, το μόνο κίνητρο που υπάρχει έπειτα από 20 περίπου ώρες είναι η διασκέδαση και η ικανοποίηση που προφέρει το gameplay του, με τα rewards να είναι ελάχιστα και σχετικά αδιάφορα, τα modes να πάσχουν από έλλειψη πρωτοτυπίας, ενώ -το σημαντικότερο για μένα- τα ranked games απουσιάζουν. Βέβαια, όλα αυτά είναι πράγματα που μπορούν να αλλάξουν, και το σημαντικότερο όλων είναι πως η Firewalk Studios έχει δημιουργήσει ένα από τα καλύτερα gunplays των τελευταίων ετών, σε ένα διασκεδαστικό hero shooter που κρύβει πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

Με σταθερές τα καινοτόμα συστήματα και το διασκεδαστικό gunplay, το «καλογυαλισμένο» Concord, αν και επηρεασμένο από διάφορα IPs, καταλήγει να προσφέρει μία μοναδική αίσθηση στο gameplay, με μερικές σημαντικές μελλοντικές προσθήκες περιεχομένου να θεωρούνται ωστόσο απαραίτητες.

8.2
Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.