ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Disney Speedstorm | Review

Ja-far from great.

Στους αγώνες ταχύτητας κάθε κλάσμα του δευτερολέπτου μπορεί να αποβεί καθοριστικό για την έκβασή τους. Στηριζόμενο σε αυτή τη γενική αλήθεια, το Disney Speedstorm δεν χρονοτριβεί και ρίχνει τους παίκτες από τα πρώτα δευτερόλεπτα στις αγωνιστικές του πίστες. Μία γρήγορη διαδικασία εκμάθησης σε ένα φιλικό Disney περιβάλλον είναι αυτό που όλοι θα χρειαστούν για να γνωριστούν με μιας με τους racing μηχανισμούς του και τις – ελάχιστες – διαφορές που παρουσιάζει από τους ομοίους του. Τι και αν σας έλεγα, όμως, πως αυτή η απότομη επιτάχυνση προς το πρακτικό της υπόθεσης είναι ίσως το μοναδικό πράγμα που το Disney Speedstorm κατευθύνει σωστά;

Όλη η φλυαρία των επεξηγηματικών μενού, που νομίζατε πως γλιτώσατε βουτώντας ευθέως στο αρχικό tutorial, θα βρεθεί τελικά μπροστά σας. Η απλότητα των επιλογών του θα σας οδηγήσει ξανά – αργά ή γρήγορα – στους επόμενους αγώνες, παρουσιάζοντας πιο αποτελεσματικά αυτή τη φορά την κεντρική του ιδέα: το Disney Speedstorm είναι ένα παραδοσιακό – και καθόλου καινοτόμο – arcade kart racer, που τοποθετεί διάφορους χαρακτήρες των animated και μη κόσμων των Disney και Pixar στο πιλοτάρισμα των τάχιστων αμαξιδίων του. Τα τρελά γκάζια και οι ξέφρενες προσπεράσεις του διαδραματίζονται σε διαδρόμους επίσης εμπνευσμένους από τους κόσμους των διάφορων Disney IP’s.

Μία βιαστική επικεφαλίδα που αρκετοί έσπευσαν να συμπεριλάβουν σε κάθε τους αναφορά γύρω από το συγκεκριμένο video game είναι το «Mario Kart ή Crash Team Racing με ήρωες και villains της Disney». Το Disney Speedstorm θα ήθελε πολύ να έμοιαζε έστω και υπό θολότητα στους κορυφαίους του συγκεκριμένου racing sub-genre, η ποιοτική απόσταση από τους οποίους είναι προφανής από την πρώτη κιόλας φορά που θα φτάσετε στον τερματισμό. Αυτό συμβαίνει διότι φέρει στην καλύτερη μέτρια - αν όχι πολύ κακή - εικόνα στους τρεις βασικούς πυλώνες που στηρίζονται τα games του είδους: χειρισμός, μοναδικότητα χαρακτήρων/πιστών και μακροπρόθεσμο πλάνο.

Η πρώτη αστοχία θα γίνει αισθητή σε όλους εντός ολίγων δευτερολέπτων. Το handling είναι ο παράγοντας «χ», η πεμπτουσία κάθε racing τίτλου, το στοιχείο που οφείλει κανείς να καταλήξει να κατέχει, ώστε να αυτοθεωρηθεί εντριβής στη νοοτροπία του παιχνιδιού. Η Gameloft ενδεχομένως θεώρησε πως η απαλλαγή από αυτή την ανησυχία θα καθιστούσε το Disney Speedstorm πιο κατανοητό χειριστικά ή πιο προσβάσιμο, εν τέλει όμως είναι μία σχεδιαστική απόφαση που θα εκτροχιάσει απότομα το ενδιαφέρον των παικτών. Ακόμα και αν επιλέξετε την εξ ολοκλήρου manual οδήγηση – πόσω μάλλον με την επιλογή υποβοήθησης – θα δυσκολευτείτε να βγείτε ή να βγάλετε τους αντιπάλους σας εκτός πίστας στις στροφές, λόγω του ότι ο χειρισμός όλων των karts, ανεξαρτήτως χαρακτήρα και στατιστικών, είναι ασεβώς πανεύκολος και ανέμπνευστος.

LET ME OFF THIS RIDE; I’M FEELING DIZZ-NEY

Ούτε όταν αξιοποιείτε την πληρότητα των driving mechanics προκύπτει κάποια πρόκληση. Το drifting, που στα μισά kart racers ξεχωρίζει τον ανεκπαίδευτο παίκτη από τον ειδήμονα, προσφέρει και αυτό περιττή ασφάλεια. Τα πλαγίως εκτελούμενα dashes ή τα συνεχώς αποκτούμενα power-ups έχουν οριακά μηδαμινή επίδραση στη ροή του αγώνα. Οι σύντομες διαδρομές είναι ευθαρσώς - για να μην πω «βλακωδώς» - τοποθετημένες σε πρώτη θέα, αποτρέποντας ξανά όσους θέλουν να εξειδικευτούν στα του Disney Speedstorm από την high risk – high reward δοκιμή εισβολής σε ένα shortcut. Κοινώς και για να μην πολυλογούμε, το Disney Speedstorm δείχνει να αγνοεί ή να θεωρεί ασήμαντα τα περισσότερα gameplay χαρακτηριστικά πάνω στα οποία όφειλε να στηρίξει την ανάδειξή του από το σύνολο.

Πάνω από όλα, του λείπει το πνεύμα. Δεν αναφέρθηκα τυχαία στη σειρά Mario Kart και στο CTR, αφού αποτελούν τρανές αποδείξεις πως ο ρυθμός τους και η γρήγορη αλληλεπίδραση των racers είναι το ποιόν της επιτυχίας τους. Τα πράγματα συμβαίνουν πολύ γρήγορα και στο Disney Speedstorm, τα κασκαντερικά των οχημάτων του είναι εκεί, η ανατρεψιμότητα είναι επίσης επιτεύξιμη. Το gameplay, όμως, παρίσταται τόσο άχαρο και συγχωρητικό, που ξεφουσκώνει απότομα. Τα karts είναι τόσο ευκολομεταχείριστα, που ένιωθα μονίμως πως παίζω bowling με καγκελάκια στις άκρες που συγκλίνουν προς την κεντρικότερη κορίνα. Προσωπικά, έβλεπα μονίμως το μεταφορικό «wrong way» ακόμα και όταν δεν πήγαινα προς την ανάποδη.

Αυτό που σώζει λίιιιγο την κατάσταση είναι το ζήτημα 2/3. Φτωχό ή μη, το γεγονός ότι το παιχνίδι λέγεται «Disney» Speedstorm του δίνει εξαρχής μία μεγάλη γκάμα από μορφές και πίστες να συμπεριλάβει στο ρόστερ του. Χαρακτήρες που μεγάλωσαν γενιές και γενιές και μέρη που ταξίδεψαν και συνεχίzουν να ταξιδεύουν την παιδική πλευρά του καθενός. Ο Mickey και η παρέα του, τα ζωντανά παιχνίδια του Toy Story, οι πειρατές του Pirates of the Caribbean, οι θεοί του Hercules, τα τέρατα του Monsters Inc και πολλές ακόμη σειρές ταινιών εκπροσωπούνται επαρκώς μέσω των racers και των stages. Τίποτα από τα παραπάνω δεν εμφανίζεται με το λεπτομερέστερο render του, ακόμα και έτσι όμως καλύπτονται τα γούστα μικρών και μεγάλων fans, είτε αγάπησαν τα Disney σύμπαντα από την απαρχή τους είτε πολύ πιο πρόσφατα.

Δυστυχώς, η πρόσβαση στα προαναφερθέντα είναι εξίσου αμφισβητίσιμη ως προς την κατεύθυνσή της. Και εδώ συνδέονται οι δύο ακρογωνιαίες αρχές των kart racers που σχολιάσαμε με τον τρίτο και τελευταίο τομέα, αυτόν του post-launch προγράμματος. Το Disney Speedstorm ανοίγει τις αγκάλες του σε κάθε ενδιαφερόμενο, διανέμοντας τον εαυτό του ως free-to-play παιχνίδι σε κάθε ψηφιακό store, έχοντας όμως live-service υποδομές χωρίς ίχνος λογικής προσέγγισης. Όταν κάποιος παίζει single-player (Season Tour και Limited Time Events) μπορεί να ελέγξει μονάχα όσα έχει – μετά βίας, τύχης και grind – ξεκλειδώσει. Κάθε racer έχει level, stats, ένα δικό του μοναδικό skill, υποστηρικτικούς χαρακτήρες από το δικό του universe και ένα σωρό επιπρόσθετα – αλλά άκρως αχρείαστα – εργαλεία προσαρμογής του, που στο τέλος της ημέρας δεν βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία και ούτε έχουν λόγο ύπαρξης.

YOU’RE DRIVING WAY TOO SLOW… YOU SHOULD MUFASA!

Αφήστε που για να αναβαθμίσετε καθετί από αυτά θα στηριχτείτε σε “shards” που κερδίζετε από αναθεματισμένα loot boxes (που εννοείται αποκτώνται και επί χρήμασι) ή περιμένοντας να σκαρφαλώσετε στις σκάλες του Golden Pass, κατά κόσμον «Battle Pass», που επίσης ελπίζει να μας δελεάσει να ακολουθήσουμε το premium μονοπάτι, ασχέτως που δεν προσφέρει τίποτα το γουστόζικο. Ποιο είναι το παράδοξο μέσα σε όλα αυτά; Σε όλα τα multiplayer modes (Online Casual, Online Ranked και Free Play) κάθε χαρακτήρας είναι ήδη unlocked και maxαρισμένος. Και εδώ ρωτάω εγώ: γιατί κάποιος να σπαταλήσει αμέτρητες ώρες στο και καλά seasonal περιεχόμενο, αποκλειστικά ενάντια στη CPU, με την ελπίδα πως θα πολλαπλασιάσει τις επιλογές του σε ήρωες και χάρτες, όταν στο multiplayer μενού (τοπικά ή και διαδικτυακά ξαναλέω) όλα είναι εξαρχής διαθέσιμα; Ο Θεός και η ψυχή του.

Αν το Disney Speedstorm αποτυγχάνει να καλύψει άτομα όπως εγώ, που σε κάθε διαθέσιμη περίοδο προς εξόρμηση πρώτα θα κοιτάξω για τιμές σε πτήσεις και στα ομώνυμα θεματικά πάρκα, δεν ξέρω πως θα ικανοποιήσει κάποιον συναισθηματικά ασύνδετο με τους κόσμους της Disney. Αν δεν καταφέρει εμένα και κάθε εμένα να ενδιαφερθώ για τις ορδές από τα digital προϊόντα που αποκτώνται μόνο μέσω MTX, δεν ξέρω πώς μπορεί να ελπίζει να τα μαζέψει από κάποιον αποστασιοποιημένο από τις ταινίες της. «Service» καλώς ή κακώς μπορώ να δω, το «live», όμως, πουθενά.

TAKE EVERYTHING WITH A GRAIN OF WALT

Ακόμα και υπό το τεράστιο βάρος του ονόματός του, το Disney Speedstorm μας αφήνει ανενθουσίαστους σε κάθε τομέα από τον οποίο απαρτίζεται. Η Gameloft δεν έχει περιθώριο να καυχηθεί όταν τα θετικά του παιχνιδιού (χαρακτήρες και πίστες) – που αποροφήθηκαν ατόφια από τα άλλα licensed games της Disney – υποσκιάζονται από τα ξεκάθαρα ατοπήματα στο gameplay και στις live-service φιλοδοξίες της. Το γεγονός ότι προσφέρεται δωρεάν σε κάθε πλατφόρμα εξαλείφει το ρίσκο επένδυσης χρημάτων πάνω του, αφήνοντας μονάχα τον χρόνο του καθενός υπό διαπραγμάτευση. Δεν έχετε να χάσετε κάτι απλά δοκιμάζοντάς το, όμως δεν δείχνει να έχει καμία προοπτική να παραμείνει “ζωντανό” ή να βελτιωθεί ιδιαίτερα στο μέλλον.

Το Disney Speedstorm διατίθεται δωρεάν σε PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S και Switch. Το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PS5 και Switch.

Το Disney Speedstorm πηγαίνει μονίμως προς την λάθος κατεύθυνση, αποτυγχάνοντας να ξεχωρίσει μεταξύ των kart racers.

5
Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.