Παρακολουθώ όσο να ‘ναι τη δραστηριότητα γύρω από τη σειρά παιχνιδιών Dynasty Warriors, κυρίως λόγω των licensed spinoffs της. Τα «musou games» (όπως αποκαλεί ανεπίσημα η Omega Force τα 1v1000 action hack-and-slash παιχνίδια της) που εγώ έχω ασχοληθεί περισσότερο είναι τα One Piece: Pirate Warriors, Hyrule Warriors: Age of Calamity (The Legend of Zelda) και Persona 5 Strikers, ξέροντας φυσικά πως οι δομές όλων αυτών απορρέουν από το κεντρικό franchise με θέμα τα Τρία Βασίλεια.
Γνωρίζοντας παράλληλα ότι το Dynasty Warriors 9 έκανε τους fans να στραβοκαταπιούν, καταλαβαίνω πως η Koei Tecmo είπε «φτου κι απ’ την αρχή», για να ξαναβρεί το franchise τα πατήματά του. Οπότε, κόλλησε ένα «Origins» στον τίτλο του -ως είθισται- και ιδού το νέο entry, το οποίο κάνει θεματικό soft reboot και αναθεωρεί στοιχεία που έδειξαν ασυμβατότητα με τα τελευταία Dynasty Warriors παιχνίδια, ώστε να μοιάζει περισσότερο σε αυτό που αγαπούν οι λάτρεις της σειράς.
Από μόνη της η επιλογή της «Εποποιίας των Τριών Βασιλείων» του Λουό Γκουαντζόνγκ ως έμπνευση καλοάρεσε ως κεντρικός άξονας της πλοκής του Dynasty Warriors: Origins, όντας μία από τις πιο λατρεμένες ιστορικές νουβέλες της κινεζικής τέχνης. Για εμάς που ζούμε κάμποσες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, αυτό μεταφράζεται σε μεγάλους πολέμους ανάμεσα στα βασίλεια της εποχής, όλα εκ των οποίων γεννούσαν έναν φιλόδοξο πολέμαρχο που ήθελε να “ρίξει” την Αυτοκρατορία, με κίνητρα που εκτείνονταν μεταξύ του κοινού καλού και της τυραννίας.

Σε όλη αυτή την ανταλλαγή θυμάτων σφηνώνει ο non-character πρωταγωνιστής μας, που είναι μεν υπερδύναμος αλλά έχει χάσει τη μνήμη του και κατ’ επέκταση τον σκοπό πίσω από τον οποίο δανείζει τις ικανότητές του ως «Guardian of Peace» στα προαναφερθέντα στρατεύματα. Αυτή ή άγνοια, τόσο του ήρωα όσο και η δική μας, για το ποιος είναι και τι ρόλο υπηρετεί στις καθοριστικές αυτές εμπόλεμες αναμετρήσεις λειτουργεί υπέρ και κατά της ιστορίας του Dynasty Warriors: Origins. Από τη μία, ο ελεγχόμενος περιβάλλεται από ένα ανεκπλήρωτο μυστήριο χωρίς κορύφωση, από την άλλη όμως δίνει χώρο στους πραγματικούς πρωταγωνιστές των Dynasty Warriors, αυτούς που είτε ελέγχαμε είτε αντιμετωπίζαμε σε προηγούμενα games, να ξεχωρίσουν και να μάθουμε πραγματικά ποιοι είναι.
ΑΝ ΤΟ ΓΟΥΚΟΝΓΚ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΑΪΜΟΥ
Το characterization γνωστών φιγούρων όπως οι Γκουάν Γιου και Λιού Μπου είναι πολύ πιο αποτελεσματικό, με κάθε στρατηγό να εκπροσωπεί κάτι διαφορετικό μέσα στην όλη αναταραχή που ξεκινά η επανάσταση. Θα γνωρίσετε καλύτερα τους πολεμιστές που διαβάζατε στα βιβλία ή παίζατε στα προηγούμενα Dynasty Warriors, όντας ο σωτήρας όλων αυτών που εξαιτίας των πολέμων ζουν μέσα στη φτώχεια, την απόγνωση και την σοβαρότατη τραγωδία του «Yellow Turban Rebellion» συμβάντος. Βέβαια, ένας σοφός είπε κάποτε πως «όποιος προσπαθεί να σταματήσει έναν πόλεμο πριν ξεκινήσει, πεθαίνουν αθώοι», για αυτό και ο κεντρικός μας χαρακτήρας αναγκάζεται να κυνηγήσει το όνειρο της ειρήνης… πολεμώντας.

Αντικρίζοντας τις ικανότητες του «Wanderer» (το default όνομα που του δίνει το παιχνίδι αν δεν συμπληρώσουμε κάποιο δικό μας) κάθε ηγέτης των εμπόλεμων δυνάμεων μάς θέλει με το μέρος του, για αυτό και όταν τους συναντάμε (ή μέσω επιστολών) μας καλούν στο πλευρό τους για την επόμενη μεγάλη μάχη. Έτσι ο πλανόδιός μας ταξιδεύει στα μεγάλα γεωγραφικά διαμερίσματα της Κίνας για να αράξει σε χωριά και να συζητήσει με τους αρχηγούς, και αργότερα πηγαίνει στα μαχητικά πεδία. Ευτυχώς για το Dynasty Warriors: Origins, η Omega Force εξαφάνισε από προσώπου Γης αυτή την -ο Θεός να την κάνει- open world μπούρδα που είχε δημιουργήσει στο DW9 για όλο το ενδιάμεσο ταξίδι και τη μετάβαση από μάχη σε μάχη. Κατάφερε μάλιστα να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην επιλογή ενός battle μέσα από μενού και στην αχανή εξερεύνηση.
Στο Dynasty Warriors: Origins όλα γίνονται πατώντας σε ένα συρρικνωμένο world map, όπου φαίνονται μικρογραφίες των πόλεων προς επίσκεψη και των εμπόλεμων ζωνών, όπως και σημεία που προσφέρουν resources ή χαρακτήρες που προσφέρουν side-quests και EXP-συσχετιζόμενα objectives. Πάρα πολύ ωραία επιλογή για τον διαχωρισμό των main battles που προχωρούν το story, που απαιτούν φυσικά μία σχετική προετοιμασία.

Το Battle Preparation ήταν ανέκαθεν σημαντικό και στο Dynasty Warriors: Origins έχει τον χρόνο/χώρο που του αναλογεί. Αφότου επιλέξουμε να συμμετάσχουμε σε κάποια μεγάλη σύγκρουση, ο εκάστοτε πολέμαρχος καλεί συμβούλιο -πολύ πετυχημένο- και μας βάζει στο τραπέζι στρατηγικής, παραθέτοντας ένα-ένα τα κομβικά σημεία της αποστολής μας και φυσικά τις συνθήκες αποτυχίας. Εκεί είναι που πρέπει κάθε φορά να αντιληφθούμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να γίνει σε μία μάχη και να διαλέξουμε τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιήσουμε σε κάθε περίσταση. Σημαντική διαφορά ότι δεν υπάρχει επιλογή αλλαγής χαρακτήρα, μέσω της οποίας θα πραγματοποιούταν πατροπαράδοτα η όποια αλλαγή στο gameplay. Αντιθέτως, στο Dynasty Warriors: Origins το gameplay αλλάζει κάθε φορά που αλλάζουμε όπλο, αφήνοντας τους κλασσικούς χαρακτήρες της σειράς να είναι προσωρινά playable μέσω του companion system.
THE MOST POWERFUL WEAPON ON EARTH IS THE HUMAN SOUL ON FIRE
Για να γίνω πιο κατανοητός, αν θέλαμε π.χ. στο One Piece: Pirate Warriors 4 να παίξουμε με διαφορετικές κινήσεις/δυνάμεις θα έπρεπε να αλλάξουμε από Luffy σε Zoro. Εδώ το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αφήσουμε το ξίφος μας στη βάση και να κουβαλήσουμε το δόρυ μας, έχοντας συνολικά 10 αξιοποιήσιμα weapon types (Sword, Spear, Gauntlets, Wheels, Podao, Staff, Twin Pikes, Lance, Crescent Blade και Halberd), που πράγματι ξεκλειδώνουν νέες δυνατότητες και δημιουργούν ένα βάθος από επιτρεπτά playstyles.

Βέβαια, σε ένα Warriors παιχνίδι όλα τα παραπάνω αποτελούν συμπλήρωμα ή απλή προεργασία της ουσίας του, που είναι φυσικά οι μάχες απέναντι σε στρατιές που αποτελούνται από χιλιάδες μισθοφόρους. Κάτι που στο Dynasty Warriors: Origins συμβαίνει περισσότερο από ποτέ, αφού η τωρινή τεχνολογία τού επιτρέπει να εμφανίζει πολλαπλάσιο αριθμό πολεμιστών στην οθόνη ταυτόχρονα, άρα επιτρέπει και σε εμάς να αναστατώνουμε το κοντέρ των εκτελεσμένων enemy units. Έχει μεγάλη σημασία που μπορούμε να ξανανιώσουμε -επιτέλους- ότι προσγειωνόμαστε στο πεδίο της μάχης σαν μετεωρίτης.
Η αίσθηση της απόλυτης υπεροχής -που είχε κάπως φθαρεί στα τελευταία installments- έχει επιστρέψει με αξιώσεις στο Dynasty Warriors: Origins. Ο χειρισμός του κεντρικού χαρακτήρα μάς κάνει να χαμογελάμε στην όψη αυτής της υπεραριθμίας, αφού τα controls προσφέρουν όλα όσα χρειαζόμαστε -και παραπάνω- για να είμαστε το one man army που απαιτεί κάθε μάχη. Είμαστε αυτός που ξεχωρίζει, ο Αχιλλέας μέσα στον Τρωικό Πόλεμο, ο Thor στη Wakanda, η μύγα μες στο γάλα. Για αυτό και χρειαζόμαστε μόνο τον εαυτό μας και τα κατάλληλα combos για να τρυπήσουμε όλες τις άμυνες και να διασπάσουμε κάθε πολεμική διάταξη στον δρόμο μας προς την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.




Η λογική είναι ίδια. Η καλύτερη άμυνα είναι η καλή επίθεση. Οπότε είτε η αποστολή μας θέλει να προστατέψουμε/κατακτήσουμε μία βάση, είτε να νικήσουμε/σώσουμε έναν πολέμαρχο, η λύση βρίσκεται πάντα στο να χρησιμοποιούμε όλους τους συνδυασμούς που ξεκλειδώνει το όπλο μας για να εξοντώνουμε τους εχθρούς ανά δεκάδες. Αν πατώντας τα κουμπιά σας και εξαπολύοντας τις επιθέσεις σας δεν δείτε τα KOs να πιάνουν τετραψήφιο… κάτι κάνετε λάθος. Γιατί πατώντας ακόμα και τυχαίες αλληλουχίες των βασικών και των ισχυρών επιθέσεων μπορείτε να αφανίσετε τις αντίπαλες μονάδες που συμπεριφέρονται σαν σφήκες γύρω από σφηκοφωλιά. Το μυστικό είναι να μην διστάζετε ποτέ να χωθείτε με τα μπούνια ανάμεσα στις λόγχες και τη βροχή από βέλη.
Ακόμα καλύτερα τώρα που το Dynasty Warriors: Origins προσφέρει περαιτέρω εργαλεία και στρατηγικές στρώσεις στη δράση του. Υπάρχουν οι σούπερ επιθέσεις των Battle Arts, τα Squad Tactics που βάζουν συμμάχους να ακολουθήσουν εντολές, Musou και Extreme Musou Attacks ικανά να αδειάσουν την πίστα, όπως και αρκετά αμυντικά mechanics (parry, special blocks) για την αντιμετώπιση πιο ισχυρών εχθρών ανάμεσα στις πιο άκακες κουκίδες.

Μπλέκοντας όλα αυτά, δημιουργείται μία τρελή πολεμική παράσταση, με τους δύο παρτενέρ να είναι το κλασσικό hack-and-slash musou gameplay και το πιο σκεπτόμενο standoff brawler gameplay. Καταπληκτική μίξη των καλύτερων στοιχείων που έχουν περάσει/δοκιμαστεί από τα προηγούμενα Warriors παιχνίδια. Το ίδιο το combat δεν γίνεται ποτέ βαρετό, εφόσον ανεβαίνοντας level, ξεκλειδώνοντας νέα όπλα και φορώντας νέα accessories προκύπτουν όλο και πιο ενθουσιαστικοί συνδυασμοί.
DEVIL MAY CHING CHANG CHONG
Αυτό που όντως καταντάει κουραστικό είναι το ποιόν των μαχών ή αλλιώς η συνθήκη εκπλήρωσής τους. Αν δεν κυνηγάμε να κάνουμε capture ένα sub-territory θα κυνηγάμε έναν πολέμαρχο, κι αν δεν κυνηγάμε έναν πολέμαρχο θα προστατεύουμε ένα κάστρο, και αν δεν προστατεύουμε ένα κάστρο θα κάνουμε escort κάποιον αδύναμο, κι αν δεν κάνουμε escort κάποιον αδύναμο θα ψάχνουμε έναν ληστή. Αυτά είναι τα objectives που συναντάμε στο 99% του παιχνιδιού, είτε συμμετέχουμε σε κάποια από τις μεγάλες μάχες που προχωρούν το παιχνίδι, είτε σε skirmishes, ενώ δεν υπάρχει καν free roam για δοκιμές και πιο ελεύθερη δραστηριότητα.

Αυτό είναι ίσως το μοναδικό σοβαρό ατόπημα του Dynasty Warriors: Origins που, αν σας τα είπα καλά, καταλαβαίνετε πως γενικά παρα-ανταποκρίνεται στο βάρος του ονόματός του και στο «Origins» που χρησιμοποιεί στον τίτλο του. Είναι πράγματι ένα πολύ γεμάτο re-introduction στο Dynasty Warriors και στα Warriors γενικότερα, είτε ασχοληθούμε με τους χαρακτήρες που περιβάλλουν τον πρωταγωνιστή μας, είτε το βάθος του συστήματος μάχης του, είτε τη σύνδεση όλων αυτών. Έχοντας ωστόσο να αναδείξει την καταγωγή του franchise, το Dynasty Warriors: Origins είναι ανέλπιστα προσεγμένο, υιοθετώντας με ιεροτελεστική προσοχή τον hack-and-slash τρόπο παιχνιδιού.
Για αυτό και αν έχετε παίξει, Dynasty Warriors, Samurai Warriors, Pirate Warriors, Hyrule Warriors και όλα τα συναφή, μπορείτε να περιμένετε πολλές 1v1000, 2000, 3000 (or even more) αναμετρήσεις με μία αλλόκοτη κινεζορόκ να σας δίνει τον ρυθμό, όπως ακριβώς σας έχουν μάθει να αγαπάτε οι musou κυκλοφορίες.
Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!