ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

EA Sports WRC | Review

Like racing, αλλά μάλλον, θα δείξει.

Στην sports κατηγορία του gaming πιστεύω πως υπάρχουν τρείς λόγοι για να αγοράζει κανείς κάθε χρόνο τον ίδιο τίτλο. Πρώτον, πιθανό να είναι πωρωμένος με ένα άθλημα, που το καταλαβαίνω έως ένα βαθμό. Δεύτερον, η κάθε επόμενη χρονιά συνήθως φέρνει κάποια νέα χαρακτηριστικά ή μηχανισμούς που ζητούσε για καιρό η κοινότητα και κρίνονται απαραίτητα. Τρίτον, όταν αλλάζει η εταιρεία που φτιάχνει το ετήσιο αθλητικό παιχνίδι, περιμένει να δει κάτι το διαφορετικό. Ειδάλλως, κατά την γνώμη μου πάντα, δεν αξίζει να αγοράζεις κάθε χρονιά το «ίδιο» παιχνίδι μόνο και μόνο επειδή άλλαξε η χρονιά και το νούμερο στο όνομά του. Στη δική μας περίπτωση πέφτουμε στην τρίτη περίπτωση, με την άδεια του WRC να αποδρά από τη Kylotonn Games και τη Nacon και να πέφτει πια στα χέρια της Codemasters και κατά συνέπεια της EA. Αυτό ήταν που προκάλεσε το ενδιαφέρον μου γύρω από τη φετινή έκδοση του παιχνιδιού WRC, καθώς σκέφτηκα τη μεγάλη ιστορία της Codemasters στον racing κλάδο (F1, DIRT Rally, Colin McRae) αλλά και της EA στο αθλητικό gaming.

ΠΩ ΠΩ ΜΙΑ ΣΤΡΟΦΑΡΑ!!! ΕΛΑ EA!

Οι διαφορές με την έκδοση της προηγούμενης χρονιάς στο WRC Generations (που πάλι μαζί συζητούσαμε) είναι εμφανέστατες θα έλεγε κανείς. Το EA Sports WRC, για αρχή, έχει ένα πιο απλουστευμένο μενού, που προτίμησα κατευθείαν από το προηγούμενο. Θέλεις να παίξεις Career; Τσούπ, το διαλέγεις και παίζεις. Θες έναν απλό, casual αγώνα; Το ίδιο. Η περιήγηση σε αυτό είναι σχεδόν παντού λειτουργικότερη. Μόνο η προεπισκόπηση του χάρτη κάθε πίστας έλειπε και ήταν κάπου θαμμένη στις επιλογές. Κατά τα άλλα, τα modes που περιλαμβάνει η πρώτη προσπάθεια της EA δεν απέχουν ιδιαίτερα από πέρσι, υπήρξαν όμως επιμέρους κομμάτια αυτών που αξίζουν αναφοράς και με οδήγησαν ( 😉 ) στο να ασχοληθώ παραπάνω.

Συγκεκριμένα, με εξίταρε η δυνατότητα να κατασκευάσουμε εξαρχής το δικό μας όχημα. Στο μηχανικό κομμάτι, οι επιλογές ίσως είναι λίγο περιορισμένες, αναλόγως και τη θέση της μηχανής που επηρεάζει άμεσα τον τύπο του οχήματος, αλλά για την αισθητική του πλευρά το παιχνίδι προσφέρει αμέτρητες επιλογές επεξεργασίας. Θες νεκροκεφαλές στον επιλογέα ταχυτήτων; Done ✅. Μπορείς ελεύθερα να πειράξεις λεπτομέρειες όπως το σχέδιο του κοντέρ μέχρι και το σχήμα της ζάντας, αναλόγως με το ελαστικό (άσφαλτος, χιόνι, χώμα), μετατρέποντας το όχημα σου πραγματικά σε μοναδικό εργαλείο. Όλο αυτό το customization τροφοδοτείται από τις επιβραβεύσεις των Seasons (σαν battle pass), οι οποίες προσφέρουν τα δικά τους rewards – εννοείται πως υπάρχει επί πληρωμή «VIP» μονοπάτι – κάθε φορά που ολοκληρώνει κάποιο challenge και σημειώνεις πρόοδο. Αντιπαθώ πολύ είναι η αλήθεια αυτή την pay-to-customize λογική που αποροφήθηκε από κάθε παιχνίδι της EA, αλλά ευτυχώς η δυσφορία μου περιορίζεται σε κοσμητικό επίπεδο. Διατίθεμαι να την αφήσω στην άκρη, αφού τουλάχιστον το customization πραγματικά έχεις βάθος, όταν μας δίνεται η ευκαιρία να τροποποιήσουμε μέχρι και τον οδηγό μας. Ρούχα, χρώματα, μέχρι και το προσωνύμιο του είναι πάντα up to change.

Πάμε στα «Moments», μία ιδέα που έχουμε ξαναδεί και σε άλλα παιχνίδια της EA Sports. Πρόκειται για συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές από διάφορους αγώνες του WRC θεσμού, τις οποίες καλούμαστε να γευτούμε κατά το δοκούν. Οι καταστάσεις που χρειάζεται να διαχειριστούμε είναι πραγματικά για ατσάλινα νεύρα και για υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης, καθώς βρέθηκα ουκ ολίγες φορές να θέλω να δαγκώσω το χειριστήριο που κρατούσα από την υπερένταση. Το πρόβλημα με τα εν λόγω Moments είναι ότι ναι μεν είναι διαθέσιμα, αλλά στο απόλυτο, διότι πρέπει να συνδεθείτε με το EA Clubs για να αποκτήσετε πρόσβαση σε μερικά από αυτά, επιστρέφοντας ξανά την κατάσταση δυσφορίας για μία τόσο αχρείαστη διαδικασία. Αρνητική εντύπωση μου έκαναν οι καθυστερήσεις που αντιμετώπισα στα lobbies του multiplayer, που δεν ήταν και τεράστιες, αλλά ήταν αρκετές για να προλάβουν να γίνουν ενοχλητικές. Από την άλλη, κατά τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού ευχαριστήθηκα πλήρως το πολύ ενδιαφέρον και πιο δουλεμένο σύστημα εκμάθησης. Ένιωσα πολύ πιο άνετα με τη νοοτροπία κίνησης του παιχνιδιού σε συγκεκριμένες καταστάσεις, σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκπαιδεύσεις.

DO YOY REALLY WANT TO BE A DRIVER?

Η πλειονότητα όσων ασχολούνται με τα WRC games επενδύει περισσότερο χρόνο στο Career Mode και εκεί η Codemasters τα κατάφερε πολύ καλά. Δεν μπορώ να μη σχολιάσω συντόμως το τρομερά μαρκετίστικο, adrenaline bumping intro του, το οποίο με έφτασε να θέλω να πηδήξω από το κάθισμα. Το Career Mode μου πρόσφερε ακριβώς ό,τι περίμενα από ένα EA Sports παιχνίδι, ακολουθώντας συνταγές πετυχημένες από άλλα games που αναπτύσσει. Ακούγεται κακό αλλά δεν είναι στην περίπτωση της νέας WRC εποχής, εφόσον εισήχθησαν immersive στοιχεία, τα οποία πρόσφεραν υψηλό επίπεδο ρεαλισμού στην οδήγηση, στη διαχείριση ομάδας και budget, στην επίτευξη στόχων που έθεταν οι χορηγοί, αλλά και στις υποδείξεις προς το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε κάθε “οδηγική” εβδομάδα. Ακόμα πιο ευχάριστη έκπληξη μου προκάλεσαν οι αγώνες των κατασκευαστών, οι οποίοι εντέχνως “μπαλώθηκαν” στο όλο mode, προσφέροντας καινούργια εξαρτήματα. Το “Skill Tree” έκανε την επιστροφή του και φέτος διατηρώντας όμως την ίδια ουσία με πέρσι. Καλώς που υπάρχει, αλλά υπό αυτή τη μορφή ίσως μπορούσαμε και δίχως αυτό, θέλει δουλίτσα.

Φυσικά δεν θα μπορούσα να μην χειροκροτήσω την τεράστια γκάμα αυτοκινήτων και πιστών από όλες τις εποχές του WRC, η οποία ανανεώνεται με καινούργια οχήματα και πίστες ανά τακτά updates. Το επιθυμητό επίπεδο ρεαλισμού επίσης επιτυγχάνεται και μπορεί να είναι πάλι αδιανόητο, στα πολύ υψηλά επίπεδα δυσκολίας. Οι διάφορες γωνίες της κάμερας πιστεύω πως καλύπτουν όλα τα γούστα οδήγησης, βοηθώντας το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού του παιχνιδιού. Ασφαλώς, δεν γίνεται να μην παραπονεθώ και φέτος για την τεράστια απόκλιση μεταξύ των οχημάτων και των τοπίων, με την απλότητα των δεύτερων να αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων μπροστά στις πανέμορφες, έντονες λεπτομέρειες του κάθε οχήματος, με μοναδική εξαίρεση τη δυναμικότητα του καιρού. Τέλος, πάντα τονίζω πως τέτοια games, όπως και το EA Sports WRC, παίζονται ιδανικά με τιμονιέρα, αλλά θα ήταν και αδικία να μην τονίσουμε πως το DualSense μειώνει το κενό στην εμπειρία χειριστηρίου-τιμονιέρας, αφού μπορεί και μεταφέρει με ακρίβεια την αίσθηση των προβλημάτων κάθε οχήματος εν ώρα αγώνα.

Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Η αλλαγή developer και παραγωγού στη σειρά WRC φέρνει μια καινούργια οδηγική νότα στον χώρο του racing, με ιδιαίτερες λεπτομέρειες και καινούργια στοιχεία, όπως η κατασκευή μοναδικών οχημάτων προς χρήση. Η αδηφάγος φύση της ΕΑ δεν το αφήνει να εξελιχθεί σε τρομερά ξεχωριστό ή φρέσκο, εφόσον όλη η επιβράβευση κρύβεται πίσω από επί πληρωμή διαδρομές που πολύ καλά ξέρει να φτιάχνει.

7.8
Μιχάλης Κωνσταντάκης's Avatar

Μιχάλης Κωνσταντάκης

Γιατί το gaming για μένα είναι μια στιγμή ηρεμίας μέσα στο χάος.