Δεν είμαι ούτε γνώστης της επιρροής του FAIRY TAIL στο anime/manga στερέωμα -τουλάχιστον όχι σε βάθος- και σίγουρα δεν είμαι ο πιο κατάλληλος να εξηγήσει το πώς οι καλλιτεχνίες του Hiro Mashima κατάφεραν να πουλήσουν περισσότερα από 72 εκατομμύρια αντίτυπα. Έχω ωστόσο καθαρή εικόνα του πρώτου παιχνιδιού FAIRY TAIL, αυτού που κυκλοφόρησε το 2020 πριν καν πατήσουμε στην τρέχουσα γενιά κονσολών. Έτσι, γνωρίζοντας ότι το FAIRY TAIL 2 ανακοινώθηκε και δεν υποσχέθηκε κάτι παραπάνω από την εξιστόρηση των τελευταίων στιγμών του παραμυθιού του (χεχ) συν ενός original story ως επίλογο, ήθελα και δεν ήθελα να ασχοληθώ με το sequel.
Θέλετε να το πείτε «μοίρα» ή «συγκυρία καταστάσεων»; Όπως κι αν το δείτε, εγώ θα σας μιλήσω εν συντομία και για το FAIRY TAIL 2, που τελικά με έπιασε προ εκπλήξεως με το πόσο διαφοροποιείται σε συγκεκριμένα κομμάτια του από τον προκάτοχό του. Από τη μία, χαίρομαι που αυτή η μοιραία συγκυρία καταστάσεων (ή συγκυριακή μοίρα) μου επέτρεψε να καταλάβω πώς και πόσο η Gust προσπάθησε να εξελίξει το παιχνίδι της, από την άλλη λυπάμαι που το FAIRY TAIL 2 υποπέφτει σε ατοπήματα και καρμπόν συνηθισμένα πια για τα adaptations των anime/manga σε βιντεοπαιχνίδια.

Για εσάς που έχετε παρακολουθήσει το FAIRY TAIL, είτε με ανάγνωση από πάνω δεξιά προς κάτω αριστερά στα τεύχη του, είτε σαλιαρίζοντας με την πολύ όμορφη anime μεταφορά, επαναλαμβάνω: το μεγαλύτερο τμήμα του FAIRY TAIL 2 θα σας φανεί πολύ γνώριμο, εφόσον θα σας βάλει να παίξετε τον πόλεμο του Alvarez Empire Arc, όπου το Fairy Tail Guild αντιμετωπίζει τον Zeref, τους μαχητές του Spriggan 12 και τον Acnologia, εφόσον όλοι τους έχουν μπει σε κατακτητική διάθεση. If you know you know, λοιπόν, για τις εσωτερικές διαμάχες ανάμεσα στον Natsu και τους συμμάχους του, για τα γεγονότα στη Magnolia και στο ευρύτερο Kingdom of Fiore, όπως και για τα αποτελέσματα των επικών μαχών αυτού τελικού κεφαλαίου. Και το FAIRY TAIL 2, όπως και οι περισσότερες αντίστοιχες προσπάθειες, παρουσιάζει θεματάκια στον ρυθμό με τον οποίο κάνει αυτή την 1:1 μετάβαση των ήδη ειπωμένων ιστοριών, αφού δοκιμάζει να ταιριάξει τα όρια της πλοκής του στο σχέδιο ενός RPG που, όντας video game, ορίζει προσαρμοστικά του pacing του.
ANYTHING NEW TO THE STORY? NATSU MUCH
Αφού φτάσετε εκεί που έφτασαν και οι δημιουργοί του FAIRY TAIL, ξεκλειδώνετε αυτομάτως το Key to the Unknown, ένα ολοκαίνουριο story arc αποκλειστικό στο FAIRY TAIL 2, που είναι μεν αρκετά εκτός κλίματος, αλλά για κάποιους ίσως αποτελέσει ένα bonus καλοχώνευτο επιδόρπιο μετά από τις αρκετά έντονες συγκρούσεις του κανονικού παιχνιδιού και της ήδη υπάρχουσας ιστορίας πάνω στην οποία βασίζεται. Δεν χρειάζεται να σας πω το οτιδήποτε για αυτό, αφενός γιατί είναι πολύ πιο σύντομο και αφετέρου γιατί είναι το μόνο original content του συζητηθέντος πακέτου.

Στα του ατόφιου story και στην επίσης πιστή 3D εξερεύνηση στους χάρτες του FAIRY TAIL 2 αφιερώνονται οι πιο safe επιλογές των Gust και Koei Tecmo για το sequel. Καταληκτικά, στο FAIRY TAIL 2 ασχοληθήκαμε και ελέγξαμε λίγο-πολύ όλους τους σημαντικούς mages της συντεχνίας (Team Natsu), άρα θα παίξετε και τους Lucy, Erza και Gray σε κανονική ροή, ενώ όταν χρειάζεται θα βοηθήσουν και ανώτερα μέλη όπως οι Laxus, Mirajane και Gildarts, φέρνοντας στο guild τη μεγαλύτερη δύναμη που έχει γνωρίσει από τη χρονιά X686 που ιδρύθηκε και φτάνει μέχρι το σήμερα κατά τα δρώμενα του manga. Με όλους αυτούς θα περιηγηθείτε στις τριγύρω περιοχές του βασιλείου (Clover Region, Hargeon Region, Crocus Region, Zonia Region) και θα πολεμήσετε τις στρατιωτικές μονάδες του Spriggan 12 και το wildlife για να ανεβείτε level και να ετοιμαστείτε κατάλληλα για τις ελίτ αναμετρήσεις.
Σε συνθήκες combat τα FAIRY TAIL και FAIRY TAIL 2 δεν μοιάζουν καθόλου. Το πρώτο ήταν ένα παλαιάς κοπής JRPG, με turn-based commands και συγκεκριμένο περίγραμμα στον χώρο δράσης. Το FAIRY TAIL 2 πραγματικά δοκίμασε να σπάσει τα δεσμά ενός συστήματος μάχης που έχει την τάση να διακόπτεται μονίμως και που περιμένει τις αποφάσεις μας εκατέρωθεν, εισάγοντας real-time action εντολές και όντας πιο reaction-based. Για να καταλάβετε πώς ακριβώς λειτουργεί, σε κάθε combat scenario μέχρι και τρεις χαρακτήρες στέκονται απέναντι από τους εχθρούς και αρχίζουν να επιτίθενται κάθε φορά που εκτελούμε το κατάλληλο command, χωρίς η ανταλλαγή των χτυπημάτων να περιμένει τη σειρά κανενός. Έτσι, κάθε μεριά χτίζει SP, που με επίσης γρήγορο τέμπο μπορούν να εξαργυρωθούν σε δυνατά skills, όλα εκ των οποίων προέρχονται από τις χαρακτηριστικές κινήσεις των γνωστών μας χαρακτήρων.

Προτού εξαπολύσετε, λοιπόν, ένα Fire Dragon Iron Fist με τον Natsu ή όποια άλλη φλογερή επίθεση τον χαρακτηρίζει, πρέπει τα βασικά hit-άκια του να έχουν βρει στόχο, με μία πολύ μικρή μπάρα επαναφόρτωσης να τον σταματά στο ενδιάμεσο. Το FAIRY TAIL 2 χρησιμοποιεί έτσι μία πολύ προηγμένη εκδοχή των turn-based συστημάτων μάχης που οριακά το κατατάσσει εκτός αυτής της κατηγορίας, όντας τόσο δυναμικά εξελισσόμενο και σίγουρα πιο ενδιαφέρον από το προϋπάρχον. Παράλληλα, λειτουργεί υπό έναν -περισσότερο νοητό- διαχωρισμό ανάμεσα στις δύο αντίπαλες πλευρές και δεν χρησιμοποιεί το περιοριστικό ταμπλό του πρώτου παιχνιδιού, επιτρέποντας πιο ελεύθερα αποτελέσματα τόσο στις single-target κινήσεις μας όσο και στα AoE effects. Το παιχνίδι παραλίγο να μην περιμένει καθόλου τη συγκατάθεση του παίκτη για να συνεχίσει.

Το ανανεωμένο combat είναι ένα αποτελεσματικό, ειλικρινές και άξιο αναγνώρισης departure ανάμεσα στα δύο βιντεοπαιχνίδια, αλλά υπάρχουν και αστερίσκοι. Αυτό διότι μέσα στο όλο μακελειό και στην εναλλαγή των guild members επί τόπου, προστέθηκαν και ομαδικές επιθέσεις υπό τη μορφή των Link Attacks, Unison Raids και Support Abilities, που βάζουν τους χαρακτήρες του παιχνιδιού να συνδυαστούν για ακόμα μεγαλύτερο damage, power buffs και ανατροπή των προβαδισμάτων. Κάτι που εξυπηρετεί το παρουσιαστικό του παιχνιδιού, αφού όλα αυτά τα super combos εκτελούνται με το FAIRY TAIL-εμβληματικό animation, αλλά όλα τους παίρνουν τόσο χρόνο που αυτή η νέα -στη θεωρία αδιάκοπη- ροή αναγκάζεται να υποχωρήσει. Βλέπουμε δηλαδή το θεάρεστο έργο της μεταμόρφωσης του gameplay να βάζει τρικλοποδιά στον εαυτό του, αφού το redesigned σύστημα μάχης, που ήθελε να είναι πιο άμεσο, συναντά παύσεις από διαφορετική πηγή, προσπαθώντας κυρίως να μας εντυπωσιάσει.

Τουλάχιστον όλα στιγμιότυπα από τις αναμετρήσεις των πρωταγωνιστών με τους antagonists είναι πολύ κοντά σε εκτέλεση με αυτό που θα δείτε στα αντίστοιχα επεισόδια του anime. Υπάρχουν εννοείται και in-game παράγοντες όπως Break Gauges, Extreme Magic, Elemental διασταυρώσεις και άλλοι μηχανισμοί που στο anime adaptation δεν θα μπορούσαν να είναι ορατά, ούτε μας απασχολούν, αλλά συγκρίνοντας δίπλα-δίπλα ένα στιγμιότυπο δράσης του anime με ένα του FAIRY TAIL 2 θα βρείτε σίγουρα πολλά κοινά στοιχεία.

Σε όλα τα υπόλοιπα, και φεύγοντας από τα σημεία όπου υπάρχουν εχθροί στον διάβα μας, το FAIRY TAIL 2 κάνει τα βασικά και τίποτα παραπάνω, ούτε μπροστά στον προκάτοχό του ούτε μπροστά στις υπόλοιπες manga > video game υλοποιήσεις. Τρισδιάστατη πλοήγηση στα πεδία που προαναφέραμε (ομολογουμένως με περαιτέρω next-gen αμεσότητα), διάλογοι με χαρακτήρες που οδηγούν σε αμφιβόλου ποιότητας side quests, μάζεμα αντικειμένων και άνοιγμα του Magic Origin μενού αναβαθμίσεων που λειτουργεί μεμονωμένα για κάθε χαρακτήρα και δημιουργεί ένα ατομικό flexibility για τα combat parties του καθενός. Υπάρχουν περισσότερα πράγματα να ασχοληθείτε, πάντα σε σύγκριση με το πρώτο FAIRY TAIL, όπως είναι για παράδειγμα τα επεισόδια του Fairy Tail Diary για να έρθετε πιο κοντά με τα μέλη και το ιστορικό τους, αλλά μην φανταστείτε -για μένα μην ψάξετε κιόλας- για εκπλήξεις στο περιεχόμενο πριν να πέσουν τα πρώτα credits.
ΤΙ ΚΟΙΤΑΣ, ΕΙΣΑΙ MANGA ή GAME;
Όλα αυτά τα παιχνίδια -πιστεύω- οφείλουν να κρίνονται και κατά πόσο καλύπτουν/τιμούν τα στοιχεία του franchise από το οποίο προέρχονται, και το FAIRY TAIL 2 φτάνει να τα καταφέρει, όπως και το πρώτο, μέχρι το «πολύ καλά». Το “πνεύμα” του setting και των χαρακτήρων του είναι εκεί, οι απεικονίσεις του -όπως αναμενόταν- βρίσκονται 1-2 σκαλοπατάκια πιο κάτω, αλλά ταιριάζουν. Κατά τα άλλα, το FAIRY TAIL 2 είναι μία καλή ευκαιρία να βιώσετε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο κομμάτι του έργου, και ακόμα καλύτερη ευκαιρία να το ξαναβιώσετε κινώντας εσείς τα νήματα πίσω από όλα αυτά τα δραματικά σκηνικά και τις επικές μάχες ανάμεσα σε υπερδύναμες φατρίες και βασίλεια.
Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!