ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

God of War | (PC) Review

Το πολύ καλό, καλύτερο.

Πίσω στο -όχι και τόσο- μακρινό 2018 η Santa Monica κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι που θα μνημονεύεται για πολλά χρόνια από τους ιστορικούς των video games. Ο δρόμος της reboot διαστάσεων επαναφοράς ενός ιστορικού franchise δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα, εφόσον έπρεπε να αποφευχθεί η κορεσμένη συνταγή. Το ρίσκο που πήρε τόσο ο Cory Barlog όσο και η ομάδα του γιγάντωσε αυτόματα το πόνημά τους στα μάτια μου. Το God of War δικαίως σάρωσε στο πέρασμα του σχεδόν όλα τα βραβεία που συνάντησε και χάραξε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο στις καρδίες μας μ ασύγκριτα συναισθήματα, από τον κάποτε πιο μη συναισθηματικό χαρακτήρα του μέσου. Τέσσερα περίπου χρόνια μετά, πάνω στην χρονιά όπου πρόκειται να αξιωθούμε να παίξουμε την συνέχεια, η Sony αποφασίζει πως έφτασε η στιγμή που και οι PC παίκτες θα πρέπει να βιώσουν αυτή την μοναδική εμπειρία.

ΜΟΥ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ ΕΝΑ-ΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΞΑΣΜΕΝΑ

Καλά ακούσατε, το God of War πλέον μπορεί να παιχτεί και στα PC, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ξεκλειδωμένα frames, πληκτρολόγιο-ποντίκι, περισσότερες παραμετροποιήσεις και φυσικά άπειρα mods, που θα χαρίσουν και ένα σκασμό memes και φυσικά γέλιο. Συνήθως, ακόμα και στα παιχνίδια που θεωρώ καθαρά δεκάρια, δεν γυρίζω εύκολα πίσω για δεύτερο playthrough και ειδικά μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Μου πήρε χρόνια μέχρι να παίξω το The Last of Us δεύτερη φορά και ας το θεωρώ το καλύτερο παιχνίδι που έχω παίξει στη ζωή μου. Το port του God of War αποτέλεσε αφορμή για να θυμηθώ έναν-έναν του λόγους που σαν μικρό παιδί με έκαναν να πανηγυρίζω σχεδόν σε κάθε λεπτό της διάρκειάς του. Τόσο μακριά μα συγχρόνως και τόσο και κοντά με κάθε προηγούμενο παιχνίδι της σειράς, τόσο κινηματογραφικό, σε σημείο που κανένα άλλο παιχνίδι δεν έχει χρησιμοποιήσει μονοκάμερη προσέγγιση, τόσο εθιστικό με καλοδουλεμένους μηχανισμούς που κλιμακώνονται σταδιακά και τόσο συνοπτικό και αναζωογονητικό όσον αφορά στους νεόφερτους RPG μηχανισμούς του.

Χρησιμοποίησε με μαεστρία όσους πόρους διέθετε, χωρίς να χρειάζεται να υπερβάλλει για να ικανοποιήσει ένα κοινό που ενδιαφέρεται για την ποσότητα των πραγμάτων.  Μία σειρά που ωρίμασε εσωτερικά και εξωτερικά, αξιοποιώντας πτυχές τις ιστορίας που πριν από χρόνια κανείς δεν θα πίστευε πως μπορούν να υλοποιηθούν σωστά στο συγκεκριμένο franchise. Δεν θα ξεχάσω το ποσοστό αμφισβήτησης που είχε δεχτεί πάνω στην γνωστοποίηση μερικών νέων επιλογών. Εν τέλει το αποτέλεσμα ήταν τόσο αποστομωτικό που γρήγορα τα όσα αρνητικά μπορεί να έβρισκε κάποιος, όπως η αλλαγή μυθολογίας, μετατραπήκαν σε θετικά, αφού όλα έγιναν με χειρουργική ακρίβεια. Ένα αντισυμβατικό video game για τα τωρινά δεδομένα και μία λύτρωση για κάθε παίκτη που αρέσκεται σε single-player εμπειρίες. Παρακάτω δεν θα βρείτε τους λόγους που ανήκει στο πάνθεον των video games, αλλά το κατά πόσο το port του God of War είναι αξιόλογο και χρήζει την προσοχή των αυστηρών PC gamers.

ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ = ΚΑΥΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Ο Kratos κατέφθασε στα PC λοιπόν και είναι έτοιμος να τα γονατίσει, με τις Jetpack Interactive και Santa Monica να καταφέρνουν να κάνουν το καλό καλύτερο, μεταφέροντας πιστά το παιχνίδι της δεύτερης, με τις όποιες διαφορές απλά να το βελτιώνουν. Φυσικά όταν μιλάμε για ένα παιχνίδι στα PC, παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο και η απόδοση του κάθε υποψήφιου υπολογιστή. Θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε μία ευρεία γκάμα -χωρίς όμως να ακολουθήσουμε τεχνικές ανάλυσης- και να συνυπολογίσουμε πολλές συνισταμενές, ώστε να καταλήξουμε στο τελικό συμπέρασμα.

Για αρχή έχω να ξεκαθαρίσω πως για να τρέξει κάποιος το God of War πρέπει να διαθέτει ένα σχετικά ‘τίμιο’ σύστημα, με τουλάχιστον μία GPU NVIDIA GTX 960 (4GB) ή AMD: R9 290X (4GB), έναν CPU Intel i5-2500k (4 core 3.3 GHz) ή AMD Ryzen 3 1200 (4 core 3.1 GHz) και 8GB RAM, για να μπορέσει να παίξει στα minimum με 720p στα 30FPS. Από εκεί και πέρα όσο ισχυρότερο σύστημα διαθέτει από αυτό, τόσο θα μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία και να προσαρμόσει τις επιλογές στα δικά του δεδομένα και θέλω. Ακόμα όμως και στα ελάχιστα γραφικά που μπορεί να δει κάποιος το παιχνίδι θα διαπιστώσει πως είναι αρκετά όμορφο, με ευδιάκριτά αντικείμενα, εχθρούς και textures. Σίγουρα δεν θα λάβει το 100% της αίσθησης, όμως προκειμένου να παίξει ένα παιχνίδι αυτού του βεληνεκούς αξίζει να κάνει μερικές υποχωρήσεις και να ρίξει τις οπτικές του απαιτήσεις. Αν κάποιος κληθεί να βρεθεί στο δίλημμα καλύτερα γραφικά ή περισσότερα FPS, τότε με μεγάλη ευκολία θα πρότεινα να επιλέξει τον δεύτερο δρόμο. Το συγκεκριμένο παιχνίδι διαθέτει ένα ταχύ σύστημα μάχης, με πληθώρα πραγμάτων να συμβαίνουν ταυτόχρονα στην οθόνη. Κάτι τέτοιο συνεπώς ρίχνει σε σημεία τα FPS, οπότε σιγουρευτείτε πως ό,τι και αν συμβεί τα frames δεν πρόκειται να πέσουν κάτω από τα 30, γιατί εκεί θα υπάρχει θέμα ακρίβειας αλλά και σπάσιμο νεύρων.

ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΗ ΚΑΡΑΦΛΑ

Από την άλλη, αν διαθέτετε ένα σύστημα που μέχρι και η Nasa θα ζήλευε, με την συνολική αξία του υπολογιστή σας να υπερβαίνει έστω και οριακά την αξία του αυτοκινήτου σας, τότε σας έχουμε ευχάριστα νέα. Το God of War σε ultra επιδώσεις παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ, ποιοτικότερο ακόμα και από την PS5 έκδοση, η οποία βέβαια τρέχει με backwards compatibility. Μπορεί να μην έχει ανακατασκευαστεί πλήρως, όμως έχει λάβει αρκετές βελτιώσεις τονώνοντας έναν ήδη πολύ καλό τεχνικό τομέα, που κατάφερνε να φτάσει στα όρια του κάθε PS4 Pro, με τον ήχο των ανεμιστήρων να είναι χαραγμένος μέσα στο κεφάλι μου. Τουτέστιν, συναντάμε καλύτερα textures, μεγαλύτερο draw distance, πιο λεπτομερείς σκιάσεις, πιο έντομα χρώματα και φωτισμούς, γρηγορότερα loading times και φυσικά παραπάνω frames. Όλα αυτά να αποτελούν κάποια παραδείγματα αλλά και κάποιες αποδείξεις γιατί το συγκεκριμένο port ξεπερνάει κάθε άλλη έκδοση. Επίσης, το God of War υποστηρίζει την τεχνική της Nvidia που ονομάζεται DLSS. Η συγκεκριμένη τεχνική απαιτεί κάρτα γραφικών RTX, και με απλά λόγια επιτυγχάνει, με την βοήθεια A.I., να δώσει παραπάνω frames, χωρίς να ρίχνει την ποιότητα της ανάλυσης στα τάρταρα. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να συμβεί και με τις κάρτες γραφικών AMD φυσικά, όπου η αντίστοιχη ονομάζεται FSR και έχει δημιουργηθεί για τον ίδιο σκοπό.

Ευτυχώς δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα που δεν υπήρχαν στο original και ξαφνικά εμφανίστηκαν, αποδεικνύοντας πως το port δεν αποτέλεσε κάποια αγγαρεία αλλά μία σοβαρή και συνεπέστατη δουλεία, ως ένδειξη σεβασμού σε όσους επιλέξουν να το προσθέσουν αυτό το αριστούργημα στην συλλογή τους. Για ακόμα μία φορά δηλαδή, η Sony προτιμάει να παραδώσει ένα ολοκληρωμένο και αρτιμελές παιχνίδι, που δεν χρειάζεται συχνά updates για να διορθωθούν μέρη και ατέλειες του. Αν και PC, προτείνω αδιαμφισβήτητα την χρήση ενός gamepad, όποιο και αν είναι αυτό. Φυσικά, η καλύτερη δυνατή επιλογή είναι το DualSense του PS5, όμως δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση μονόδρομο απόλαυσης σε ένα τόσο απολαυστικό game. Παραδόξως βέβαια, η χρήση ποντικιού και πληκτρολογίου δεν είναι τόσο αντιφατική όσο πίστευα, ενώ δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια, ειδικά όταν ο Kratos καλείται να πολεμήσει από απόσταση. Παρόλα αυτά, όσο έπαιξα με αυτόν τον συνδυασμό δεν μπορώ να πω πως τον συνήθισα ποτέ, γυρνώντας γρήγορα κιόλας στο χειριστήριο. Σε θέμα νέου περιεχομένου το God of War έρχεται όπως ακριβώς το γνωρίσαμε, μη προσθέτοντας ούτε μία έξτρα αποστολή, περιορίζοντας τα έξτρα καλούδια σε μερικά ευπρόσδεκτα skins για την ασπίδα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΆΛΛΑ ΑΛΛΆ

Πλέον, οι PC παίκτες δεν έχουν καμία δικαιολογία, πρέπει να παίξουν αυτό το παιχνίδι που τους δίνεται απλόχερα. Ακόμα θυμάμαι συζητήσεις με φίλους μου που δεν είχαν PS4 και έψαχναν να δανειστούν για να μπορέσουν να παίξουν το God of War. Πλέον θα κοιμάμαι πιο ήσυχος γνωρίζοντας πως και αυτοί έχουν την ευκαιρία να παίξουν ένα σύγχρονο έργο τέχνης, που δεν έχει γεράσει καθόλου ούτε σε μηχανισμούς ούτε οπτικά. Δεν ξέρω κατά πόσο η απόφαση της Sony να μεταφέρει μερικά από τα παιχνίδια της στο PC θα έχει θετικό αντίκτυπο για την βιομηχανία ή όχι, αυτή την στιγμή όμως θα χαρώ να δω κόσμο να παίζει ένα παιχνίδι που λαχταρούσε δικαιολογημένα. Ευτυχώς το port είναι τόσο αξιόλογο όσο και το συνολικό παιχνίδι και δεν θα χρειαστεί να υπάρχει κανένα αλλά και κανένας αστερίσκος.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

Το God of War αποτελεί ιδανικό παράδειγμα του πως οφείλει να πραγματοποιείται ένα port, δικαιολογώντας την προσπάθεια της Sony να φέρει περισσότερα PlayStation exclusives στα PC.

10
Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.