ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

God of War Ragnarök | (PC) Review

Μία ισότιμη εμπειρία για όλους, ανεξαρτήτως τσέπης!

Για ορισμένα πράγματα, μερικές φορές τα λόγια είναι περιττά. Δεν χρειάζεται πολλά όμορφα επίθετα για να γίνει αντιληπτό το μεγαλείο του God of War Ragnarök, αλλά και ολόκληρου του franchise, πόσο μάλλον όταν εκατομμύρια άτομα έχουν από καιρό προλάβει να εκφράσουν την αγάπη τους για αυτό. Επομένως, αυτό το review θα περιοριστεί στην κριτική ανάλυση της προσπάθειας των Sony και Santa Monica να μεταφερθεί ο τίτλος και σε άλλες πλατφόρμες πέραν των PS5 και PS4. Εν ολίγοις, τα νέα είναι κάτι παραπάνω από θετικά, ωστόσο, όπως πάντα στη ζωή, δύσκολα κάτι είναι άσπρο ή μαύρο, οπότε κρίνεται απαραίτητο να προχωρήσουμε σε λεπτομέρειες, προτού αποφασίσει κάποιος με ποιο «όχημα» θα περάσει την πύλη για τα εννέα βασίλεια.

Η Jetpack Interactive πήρε την μεγάλη ευθύνη να μεταφέρει στους υπολογιστές έναν τέτοιο πετυχημένο τίτλο, με στόχο αφενός αυτό να συμβεί δίχως προβλήματα που να υπονομεύουν την εμπειρία και αφενός να δώσει κάτι παραπάνω σε σύγκριση με το PlayStation, μιας και η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται. Φυσικά, όπως είθισται το port φέρνει μαζί του πολλά PC features όπως μεταξύ άλλων τις νεότερες upscaling τεχνολογίες (FSR 3.1, DLSS 3.7, XeSS 1.2), την υποστήριξη για widescreen οθόνες με αναλογίες από 21:9 έως 32:9, τη δυνατότητα ενεργοποίησης του frame generation, ενώ φυσικά οι λειτουργίες των haptic feedback ενός PS5 χειριστηρίου είναι επίσης διαθέσιμες.

THE GODS OF OLYMPUS HAVE ABANDONED ME, BUT MY PC HASN’T

Όπως είναι λογικό, οι επιδόσεις και κυρίως η σταθερότητα του τίτλου στους υπολογιστές θα έκρινε εν πολλοίς την επιτυχία του port. Σε αυτό τον τομέα to God of War Ragnarök όχι μόνο ανταποκρίνεται, αλλά το καταφέρνει με άνεση, δίνοντας την ευκαιρία ακόμα και σε σχετικά budget συστήματα να το τρέξουν. Μάλιστα, αυτή η εικόνα υφίσταται σε τέτοιο βαθμό που και η handheld κονσόλα του Steam Deck φέρεται να προσφέρει μία τίμια εμπειρία, ενώ από την άλλη μεριά ένα πολύ δυνατό σύστημα μπορεί να παίξει God Of War με τα FPS ενός esports παιχνιδιού.

Παρότι τα γραφικά του παιχνιδιού θα συνιστούσαν πως μόνο ένας πανάκριβος υπολογιστής θα μπορούσε να προσφέρει μία πραγματικά high-refresh εμπειρία, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Οι upscaling τεχνολογίες απογείωσαν τις επιδόσεις από τα 4K 60 FPS στα 90-100 FPS στο quality mode, ενώ το frame generation ολοκλήρωσε αυτό το μαγικό combo, προσθέτοντας ακόμα 40 στο σακούλι. Ο μόνος συμβιβασμός με αυτές τις ρυθμίσεις ήταν μία πολύ μικρή μείωση στην οξύτητα της εικόνας και ένα μικρό delay στις εντολές που δίνει το controller ή το πληκτρολόγιο και το ποντίκι, ωστόσο ακόμα και χωρίς την τελευταία λειτουργία ενεργοποιημένη οι επιδόσεις ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές.  

Αξίζει να σημειωθεί πως πέρα από τα υψηλά FPS, το game καταφέρνει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων στο κομμάτι της σταθερότητας, αφού ελάχιστες φορές παρατηρήθηκαν μεταπτώσεις στην ταχύτητα. Η εξήγηση για αυτό το δύσκολο επίτευγμα κρύβεται πίσω από μερικές στρατηγικές επιλογές της Jetpack Interactive. Προτιμήθηκε ο τίτλος να τρέχει στο νεότερο API DirectX12, ενώ παράλληλα δόθηκε έμφαση στα shaders, τα οποία φορτώνουν γρήγορα πριν ξεκινήσει το παιχνίδι με αποτέλεσμα ο παίκτης να εξερευνά τον νορβηγικό κόσμο δίχως frame-drops ή ημιτελή textures. Επιπλέον, επιλέχθηκε όλη η βαριά δουλειά να πραγματοποιείται ως επί των πλείστων από την κάρτα γραφικών, αφήνοντας χώρο στον επεξεργαστή να διαχειριστεί ομαλά τις αρμοδιότητές του δίχως να προκαλεί αστάθεια κατά τη διάρκεια του gameplay.  

ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

Όσον αφορά την ομορφιά και τον ρεαλισμό των γραφικών του God of War Ragnarök, αυτά έχουν αγγίξει προ πολλού ένα πολύ υψηλό επίπεδο, αφού ακόμα και στο PS4 το μάτι χαίρεται με από αυτό που αντικρίζει. Σε σύγκριση με το PS5, οι αλλαγές στο PC δεν είναι πολλές. Πέρα από τη δυνατότητα για περισσότερα FPS και καλύτερα ως έναν βαθμό textures -με την προϋπόθεση πως ο υπολογιστής μπορεί να ανταποκριθεί- δεν υπάρχει κάτι που να καθιστά το port ένα τεράστιο upgrade. Μία απουσία που ίσως να προκάλεσε απορία σε ορισμένους είναι η έλλειψη προσθήκης ray tracing, κάτι που δεν ισχύει σε άλλα ports της Sony. Τα γραφικά δεν είναι το παν, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση χάθηκε μία μεγάλη ευκαιρία για να υπάρξει μία μικρή, αλλά αισθητή αναβάθμιση στον οπτικό τομέα.  

Όπως γίνεται αντιληπτό, δόθηκε περισσότερη έμφαση στις επιδόσεις, ώστε να παρέχεται σε όλους μία ισότιμη εμπειρία ανεξαρτήτως της πλατφόρμας που κάποιος μπορεί να διαθέτει. Βέβαια, από τη στιγμή που οι επιδόσεις το επέτρεπαν θα ήταν καλό να δοθεί αυτή η επιλογή για ray tracing και άλλου είδους visual enhancements. Τέλος, αν υπήρξε κάποιο παράπονο από αυτή την, κατά τ’ άλλα, άριστη μεταφορά του Kratos στις οθόνες των υπολογιστών, αυτό είναι το μέγεθος του αποθηκευτικού χώρου που χρειάζεται ο τίτλος. Ενώ η έκδοση του PS5 καταλαμβάνει περίπου 85 GB, στο PC απαιτούνται τουλάχιστον 175GB στον δίσκο. Πρόκειται για μία αύξηση της τάξεως του 100%. Αυτό δεν συνιστά πρόβλημα που να στερεί κάτι από το παιχνίδι, αλλά κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί ώστε να αποφευχθούν πιθανές δυσάρεστες εκπλήξεις στην περίπτωση που κάποιος δεν διαθέτει τον απαραίτητο χώρο ή γρήγορο internet για να κατεβάσει το παιχνίδι.

ΠΑΡΕ ΤΟ BIFRÖST ΚΑΙ ΕΛΑ

Η PC έκδοση του God of War Ragnarök αναμφίβολα προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους ανεξαιρέτως να κάνουν το ταξίδι με προορισμό τα εννέα βασίλεια, κατά τη διάρκεια του οποίου δεν θα τους απασχολήσει τίποτα άλλο πέρα από την ιστορία και το θεϊκό -pun intended- gameplay. Οι επιδόσεις, τα loading times και όλα τα συναφή είναι εξαιρετικά, συμβαδίζοντας με το μέγεθος του τίτλου. Υπήρξαν κάποιες χαμένες ευκαιρίες για περαιτέρω βελτιώσεις στον οπτικό τομέα, ωστόσο στο σύνολό του, το port κρίνεται απόλυτα επιτυχημένο.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

Το PC port του God of War Ragnarök παρέχει σε όλους μία ισότιμη gaming εμπειρία απαλλαγμένη από τεχνικά ζητήματα. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και ως εκ τούτου οι gamers απέκτησαν ένα ακόμα όχημα για να ταξιδέψουν στα πανέμορφα εννέα βασίλεια.

Κωνσταντίνος Μπούρπουλας's Avatar

Κωνσταντίνος Μπούρπουλας

Σε ένα πρώιμο στάδιο της ζωής μου ανακάλυψα πως μέσω του gaming μπορείς να είσαι και να κάνεις ό,τι θες με το πάτημα μερικών κουμπιών. Το τηλεκοντρόλ φαινόταν πια ντεμοντέ.