ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

King's Bounty II | Review

Kingdom of dialogue.

King’s Bounty, ένας τίτλος γεμάτος ιστορία και διασκέδαση, ένας τίτλος ο οποίος μετρά τριάντα χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση σε μηχανήματα θρύλους της δεκαετίας του ΄90 (Commodore 64, Amiga, PC), αφήνοντάς μας επτά τίτλους στο σύνολο και ατελείωτες ώρες παιχνιδιού. Η σειρά μετά από επτά χρόνια απουσίας επανέρχεται στο προσκήνιο από την 1C Entertainment στο δημιουργικό κομμάτι, με την Prime Matter να έχει αναλάβει την έκδοση και την διανομή του τίτλου. Το King’s Bounty II μας ταξιδεύει στο βασίλειο της Nostria, το οποίο οδεύει στην καταστροφή και τον όλεθρο από έναν εχθρό το blight, μια δύναμη άγνωστης προέλευσης, η οποία εξαπλώνεται σαν μάστιγα στο βασίλειο. Στην συνέχεια γίνεται απόπειρα δηλητηρίασης του βασιλιά και για όλη αυτή την χαοτική κατάσταση ο κατηγορούμενος είσαι εσύ. Ο διάδοχος του θρόνου αποφασίζει να σας ελευθερώσει από τα μπουντρούμια που είστε κλεισμένος. Σας καθιστά υπεύθυνο να βρείτε τους συνωμότες με αντάλλαγμα ένα συγχωροχάρτι, το οποίο σε απαλλάσσει από κάθε κατηγορία για την δηλητηρίαση του βασιλιά. Το ταξίδι πρόκειται να είναι δύσκολο και με πολλούς κινδύνους στην πορεία, αλλά τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο στον εκλεκτό ήρωα μας.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ NOSTRIA ΞΕΚΙΝΑ

Το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να επιλέξουμε τρεις pre-fixed χαρακτήρες, δηλαδή έτοιμους εμφανισιακά χαρακτήρες, που σας προσφέρονται για το ταξίδι σας. Ο καθένας έρχεται με το δικό του backstory, όπως και με το δικό του class. Ο Warrior Aivar, η Mage Katharine και η Paladin Elisa διαθέτουν ξεχωριστά characteristics boosts, που εξυπηρετούν τα αντίστοιχα classes, με τη δυνατότητα αργότερα στο παιχνίδι να κάνετε ελεύθερα τροποποιήσεις στο build των χαρακτήρων. Εγώ προσωπικά επέλεξα τον Aivar ως πρωταγωνιστή στην δική μου ιστορία για το origin story του και φυσικά για τον voice actor του Geralt of Rivia, Doug Cockle.

Μέτα την επιλογή του βασικού χαρακτήρα υπάρχει ένα σύστημα  ιδεολογίας, όπως το ονομάζουν οι developers, το οποίο είναι χωρισμένο σε τέσσερες κατηγορίες “order” ή “anarchy” και “power” ή “fitness”. Η κάθε κατηγορία εξυπηρετεί διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης καταστάσεων οι οποίοι μας οδηγούν σε διαφορετικές εκβάσεις των αποστολών και σε διαφορετικές επιβραβεύσεις κατά την εκπλήρωσή τους. Μέσα σε έναν αρκετά ικανοποιητικό semi-open κόσμο που καλούμαστε να εξερευνήσουμε, θα βρούμε πάρα πολλούς και διάσπαρτους NPCs, οι οποίοι πρόκειται να μας αναθέσουν ποικιλόμορφες αποστολές, με πλούσιο και ευδιάκριτο loot (θα ήθελα να προσθέσω ότι λαμπυρίζει με κιτρινωπό χρώμα όταν το πλησιάσεις) και γρίφους που θα κληθούμε να λύσουμε αποκτώντας κάποιο δακτυλίδι ή πανοπλία ως αμοιβή. Όσον αναφορά στις λύσεις των γρίφων, τους βρήκα αρκετά εύκολους δεν συνάντησα κάποια ιδιαίτερη πρόκληση καθώς μας δίδονται όλα τα απαραίτητα εφόδια για να τους λύσουμε (μέσω κάποιου πάπυρου ή κάποιας επιγραφής). Ο σχεδιασμός και η απόδοση του κόσμου, μας αφήνει μία ικανοποίηση, συνεπώς τα μόνα  παράπονα που είχα -δυστυχώς- ήταν ο περιορισμός στις κινήσεις του χαρακτήρα (και τι εννοώ με αυτό; δεν έχει κουμπί να τρέξεις) και επίσης υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία είναι άδεια χωρίς να κάνεις κάτι. Να σημειώσουμε εδώ ότι για πρώτη φορά η σειρά αποφασίζει την περιήγηση μας να την πραγματοποιούμε όχι από top-down camera, αλλά από μία οπτική τρίτου προσώπου, καταφέρνοντας να βελτιώσει την εμπειρία μας. Κατά τη διάρκεια της μάχης βέβαια έχει διατηρηθεί η top-down οπτική και κανένας πειραματισμός στο κομμάτι αυτό.

ΜΕ ΑΙΜΑ, ΔΑΚΡΥΑ, ΙΔΡΩΤΑ ΘΑ ΚΕΡΔΗΘΕΙ Η ΜΑΧΗ

Το πεδίο της μάχης θυμίζει πολύ σκακιέρα αλλά όχι σαν και αυτή που όλοι ξέρουμε, είναι διαμορφωμένη σε εξάγωνα, ενώ η ποικιλομορφία του εδάφους προσδίδει διαφορετικό ενδιαφέρoν στην καθεμία ξεχωριστά. Οι μονάδες στρατού που έχουμε στην διάθεση μας είναι άγρια ζώα (σκυλιά, αετοί, αρκούδες), ανθρώπους, νάνους, σκελετούς, ζόμπι, μάγους, πνεύματα, golems, δράκους και πολλά ακόμη έχοντας μια λίστα ατελείωτη. Το καθένα από αυτά περιλαμβάνουν διαφορετικά abilities και στατιστικά αναλόγως το faction που ανήκει. Η συμπλήρωση των διαθέσιμων slots απαιτεί απίστευτη προσοχή, διότι δεν ταιριάζουν όλες οι κατηγορίες μεταξύ τους και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το πεσμένο ηθικό και καθόλου καλή συνεργασία μεταξύ των μονάδων μας. Υπήρξαν πολλές φορές που χρειάστηκα να αλλάξω των στρατό μου μέχρι να βρω τον κατάλληλο συνδυασμό και όταν έχανα κάποια μονάδα κατά την διάρκεια της μάχης, θα έπρεπε μετά να πληρώσω στους έμπορες τα σκληρά δουλεμένα χρήματα μου για να αγοράσω τους αντικαταστάτες μου. Οι turned-based μάχες σίγουρα απαιτούν από τον παίχτη να προσέχει και να παρατηρεί πολύ προσεχτικά την στρατηγική του, αλλά και πως θα χρησιμοποιήσει τα abilities του ήρωα για να υποστηρίξει της μονάδες του. Εάν οι επιλογές μας είναι βιαστικές και τσαπατσούλικες τότε έχουμε να κλάψουμε πολύ τα χρήματα μας, καθώς οι απώλειες κοστίζουν πολύ ακριβά και είναι απίστευτα δύσκολο να ξανά μαζέψεις με κάποιο grind. Παρόλα αυτά το παιχνίδι μας δίνει όλα τα εφόδια για να κατανοήσουμε πλήρως τους συνδυασμούς και το σύστημα μάχης οπότε όταν έρθει η στιγμή για τις δύσκολες μάχες θα έχετε μια ελπίδα παραπάνω να βγείτε νικητές.

ΚΑΠΟΥ ΣΕ ΞΕΡΩ ΕΣΕΝΑ

Στις σαράντα και πλέον ώρες που ασχολήθηκα με τον τίτλο στο PS5, παρατήρησα ελάχιστα τεχνικά προβλήματα. Υπήρξαν αρκετές φορές που έτυχε ο πρωταγωνιστής να κολλήσει σε σημεία του κόσμου, χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερο άγχος από την στιγμή που το save system του παιχνιδιού είναι φιλικό προς τον παίκτη. Ο κόσμος αναπαριστάται με έντονους χρωματισμούς και είναι πλούσιος. Όσο για τους NPCs δεν μπορώ να πω το ίδιο, μου έδωσαν την εντύπωση ότι δεν πρέπει να σχεδιάστηκαν περισσότερα από έξι πρόσωπα, τα οποία χρησιμοποιούνται παντού με μερικές παραλλαγές στις κομμώσεις και στα χρώματα των μαλλιών και των ματιών. Επίσης, οι αποστολές και οι διάλογοι ήταν αρκετά βαρετοί και δυστυχώς δεν βρήκα πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία στην πλοκή των side quests, όπως επίσης να με κάνει να δεθώ με κάποιον χαρακτήρα ή να με ενδιαφέρει το backstory του για το πως έφτασε στην κατάσταση που βρίσκεται. Παρόλα αυτά, θα χαρακτήριζα το χειρισμό μέσω gamepad ιδιαίτερα άνετο, όπως και την διαμόρφωση του user interface, προσφέροντας έτσι και στους χρήστες των κονσολών ένα άνετο και ταυτόχρονα ξεκούραστο gameplay. 

ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΤΑ ΒΙΟΛΙΑ

Ένα τελευταίο -αλλά σημαντικό- πλεονέκτημα που θα συναντήσει κανείς στο παιχνίδι είναι η άριστη σύνθεση μουσικών κομματιών από τον μουσικό παραγωγό Raney Shockne (Dragon Age: Inquisition, Cyberpunk, Star Wars Battlefront II), ενώ η εκτέλεση έρχεται από τη δημοφιλή Ρωσίδα μουσικό και Youtuber Alina Gingertail. Αγαπημένα κομμάτια που ξεχώρισα κατά την διάρκεια του ταξιδιού μου ήταν το Greflet’s song και το Nostria’s tavern με το τελευταίο να μου θυμίζει αρκετά τον παλιό καλό καιρό στο Skyrim.

Τώρα τελευταία όλο και περισσότερα top-down turn-based RPGs έρχονται στις κονσόλες, προσφέροντας χαμόγελα χαράς στους φίλους του είδους. Η μεγάλη επιστροφή του  θρυλικού αυτού τίτλου ήταν πολύ ανανεωμένη και πιστεύω ότι θα ικανοποιήσει αρκετά τις προσδοκίες σας. Με τρία classes και το character creation να απουσιάζει, μπορεί στην αρχή να υπήρχαν κάποιες αμφιβολίες. Choices στους διαλόγους επίσης δεν υπάρχουν αλλά οι developers κατάφεραν μέσω του συστήματος των “ιδεολογιών” να μας προσφέρουν έστω και έτσι την δυνατότητα επιλογών, οι οποίες μετράνε και διαφοροποιούν το παιχνίδι ώστε να το ξαναπαίξουμε. Παρόλα αυτά το King’s Bounty 2 κατάφερε να με κερδίσει, κάνοντάς με να το παίξω ξανά, δοκιμάζοντας τους υπόλοιπους χαρακτήρες και νέα build στρατηγικής.

Ευχαριστούμε πολύ την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του review copy!

Το King's Bounty II είναι ένα αρκετά καλό tactical RPG, που παρασύρεται από μία μέτρια πλοκή και πολλά περιττά τζόκινγκ.

7.5

Γιώργος Δρούζας