Μετά από μία εφιαλτική περίοδο για τη gaming βιομηχανία, όπου είχε μετατραπεί σε συνήθεια η κυκλοφορία τίτλων σε ημιτελή ή ακόμα και τελείως προβληματική κατάσταση, η καταιγίδα φαινόταν πως είχε κοπάσει. Σε καμία περίπτωση δεν είχε γυρίσει απόλυτα ο διακόπτης, κάθε άλλο, ωστόσο οι συνθήκες είχαν βελτιωθεί αισθητά.
ΕΧΑΣΕ ΤΟ SPIDERSENSE
Τρανό παράδειγμα αποτελεί η Sony, η οποία, αφότου είδε το PC port του The Last Of Us Part I να αποδοκιμάζεται αρχικά για τις επιδόσεις του τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας, έκανε ότι περνούσε από το χέρι της, σε συνεργασία με τη Nixxes Software, ούτως ώστε οι επόμενες μεταφορές Play Station τίτλων στο PC να προσφέρουν μία ισότιμή ή και ανώτερη εμπειρία στους παίκτες δίχως περισπασμούς λόγω τεχνικών ζητημάτων.

Πράγματι, τα επόμενα port που ακολούθησαν από τη Nixxes Software, μεταξύ άλλων τα Ghost of Tsushima και Horizon Forbidden West, ήταν υποδειγματικά. Παρά ταύτα, η ίδια έμελλε μήνες αργότερα να βρεθεί εγκλωβισμένη σε έναν «ιστό», που η ίδια δημιούργησε, αιφνιδιάζοντας τους φίλους του Spider-Man, και όχι μόνο, παραδίδοντας ένα port, που ήδη μετρά πληγές…
ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ, ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Εν αντιθέσει με τη PS5 έκδοση του, το Marvel’s Spider-Man 2 δεν καταφέρνει, προς ώρας τουλάχιστον, να προσφέρει σε όλους μία άρτια -ως προς τον τεχνικό τομέα- εμπειρία. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί πως το game δοκιμάστηκε σε δύο διαφορετικά συστήματα. Σε υπολογιστή, που αγγίζει τη high end κατηγορία (RX 6800xt, 5700G), καθώς και σε έναν υποδεέστερο σε δύναμη, που αντικατοπτρίζει μία πιο budget-friendly επιλογή (GTX 1660 Ti, 5700x).

Αρχικά, ως είθισται, το port φέρνει μαζί του τις νεότερες λειτουργίες upscaling, DLSS, FSR, XeSS, αλλά και πρόσβαση σε 21:9, 32:9 και 48:9 αναλογίες διαστάσεων. Βέβαια, ανοίγοντας το game μέσω του πρώτου PC, προκύπτουν ορισμένα συμπεράσματα. Το επίπεδο των επιδόσεων δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο. Από τα πρώτα cutscenes μπορούσε κανείς να διακρίνει ορισμένα μικρά graphical bugs, αλλά και micro stutters σε απότομες εναλλαγές σκηνών, παρότι το παιχνίδι έτρεχε στους νεότερους drivers. Με τα settings ρυθμισμένα σε 4K/High Settings/Ray Tracing Off η οθόνη έδειχνε ακόμα και πάνω από 60 FPS, ενώ με ενεργοποιημένο το Ray Tracing, οι επιδόσεις μειωνόντουσαν, αλλά σε λογικά επίπεδα. Η εμπειρία ουσιαστικά υπονομευόταν διότι, όσον αφορά το gameplay, το γράφημα τον FPS δεν ήταν ιδιαίτερα σταθερό, πρόβλημα, που λύνεται αν κλειδωθεί το Framerate. Ορισμένα hotfixes και patches που προέκυψαν στην πορεία βελτίωσαν ως έναν βαθμό αυτά τα ζητήματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται το τωρινό αποτέλεσμα αψεγάδιαστο.
ΤΟ ΜΑΚΡΟΒΟΥΤΙ ΤΟΥ SANDMAN
Τα πραγματικά προβλήματα εντοπίζονται στο playthrough μέσω του δεύτερου υπολογιστή. Ο μέσος όρος των FPS για άλλη μία φορά δεν ήταν το πρόβλημα (40-60 FPS σε 1080p/High). Παρόλα αυτά, το γράφημα μόνο ήσυχο δεν ήταν. Οι κινήσεις του Peter Parker δεν ήταν ομαλές, ενώ σε απαιτητικά για την κάρτα γραφικών σενάρια, το αποτέλεσμα ήταν πολύ κατώτερο των προσδοκιών. Το παιχνίδι ήταν εγκατεστημένο σε σκληρό δίσκο, ωστόσο τα loading times ήταν το πιο ανώδυνο πρόβλημα, αφού η εικόνα πάγωνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα εν μέσω μάχης, και όχι μόνο.
ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ VENOM
Ως εκ τούτου, προέκυψε η ανάγκη να χρησιμοποιηθούν οι «σωτήριες» ΑΙ λειτουργίες, που προσφέρει το port, το Frame Generation και το νέο FSR 3.1.0. Δυστυχώς, η αξιοποίησή τους στον εν λόγω τίτλο δεν ήταν σοφή κίνηση, αφού, αφενός δεν λύθηκε το πρόβλημα με την σταθερότητα των επιδόσεων και αφετέρου ο οπτικός τομές δέχθηκε τεράστιο πλήγμα, παρότι η ρύθμιση του FSR ήταν στο quality mode. Ο κόσμος φαινόταν αρκετά pixelated, ενώ οι κινήσεις τις κάμερας φανέρωναν ορισμένα οπτικά λάθη, την ώρα μάλιστα που το input lag ήταν αισθητό λόγω του FG. H λύση για άλλη μία φορά ήταν να μπει frame Cap, ωστόσο τα γραφικά έφερναν πλέον σε τίτλο από την 7η γενιά κονσολών…

Όπως γίνεται αντιληπτό, η PC version του Marvel’s Spider-Man 2 δημιουργεί, άθελά του, δύο ειδών εμπειρίες. Η μία, αν και χρειάζονται ακόμα μερικές βελτιώσεις, παρέχει σε όσους έχουν πρόσβαση σε «όχημα πολλών ίππων» τη δυνατότητα να χαρούν ξανά ή για πρώτη φορά έναν φανταστικό τίτλο, μπαίνοντας στον μαγικό κόσμο του Spider-Man. Στην αντίπερα όχθη, όσοι έχουν σημαντικά πιο αδύναμα συστήματα αυτή τη στιγμή, θα έχουν τον φόβο μήπως κολλήσουν στον ιστό του κακού optimization.
Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!
H PC έκδοση του Marvel’s Spider-Man 2 αιφνιδίασε τους φίλους του franchise, προσφέροντας μία εμπειρία δύο ταχυτήτων. Το port χαρακτηρίζεται από αστάθειά στις επιδόσεις, κυρίως σε αδύναμα συστήματα, ενώ ο όρος “playable” επιστρέφει στο λεξιλόγιο όταν οι Spider-Μen “ίπτανται” με τη βοήθεια ενός ισχυρού υπολογιστή.