ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Marvel's Spider-Man Remastered | (PC) Review

Όταν μία αράχνη τσιμπάει ένα PC.

Η Sony μπορεί να μη χρησιμοποιεί το πορτοφόλι της όπως η Microsoft, γυρνώντας δεξιά και αριστερά και αγοράζοντας με ευκολία όποια εταιρεία επιθυμεί. Αντ' αυτού ο ιαπωνικός κολοσσός επέλεξε το δρόμο των πολύ στοχευμένων εξαγορών, στην προσπάθειά του να αποκτήσει ποικιλία και επιλογές ανάμεσα στις ομάδες ανάπτυξής του. Επιπλέον, περίμενε και περιμένει πως μερικές από τις εξαγορές θα αποδειχθούν λαυράκια, όπως αποδείχθηκε αυτή της Insomniac Games. Το αμερικανικό στούντιο κατάφερε σε ελάχιστο χρόνο να παραδώσει τρία παιχνίδια που θεωρούνται σταθμοί για το PlayStation, για διαφορετικό λόγο το καθένα. Το πρώτο και το εντυπωσιακότερο από αυτά, το παρέδωσε πριν καν μπει στην ομπρέλα των PlayStation Games Studios. Ο λόγος για το κορυφαίο Marvel's Spider-Man, που ανάμεσα σε τίτλους όπως τα God of War, Uncharted 4: A Thief's End, Bloodborne, The Last of Us Part II και Horizon Zero Dawn, κατάφερε να τερματίσει πρώτο στις πωλήσεις αντιτύπων.

Κάποιος μπορεί να θεωρήσει πως έχοντας στα χέρια του αυτό το όνομα, το έργο της Insomniac Games θα ήταν εύκολο. Την απάντηση έρχεται να τη δώσει η προϊστορία, με δεκάδες -στην καλύτερη μέτρια- Spider-Man παιχνίδια και εκ των οποίων ελάχιστα ήταν έστω αξιόλογα. Το Marvel’s Spider-Man απέδειξε με την αξία του πως δεν ήταν το επόμενο υπερηρωικό cash grab, αλλά ένα παιχνίδι με αρχή μέση και τέλος, βασιζόμενο στην καλή του γραφή, το ανάλαφρο και διασκεδαστικό gameplay και το καλύτερο traversal που έχουμε δει μέχρι στιγμής, change my mind. Το παιχνίδι, λοιπόν, που έκανε το fast travel να μην έχει την παραμικρή αξία, μεταπήδησε στα PC με τη βοήθεια της Nixxes Software, του νεοαποκτηθέντος στούντιο της Sony, η εξαγορά του οποίου αποσκοπούσε στην κάλυψη τέτοιου είδους "αγγαρειών", ολογράφως "ports".

RAY TRACING + 60FPS = SATISFYING

Στο παρόν κείμενο δεν θα επανεξετάσουμε τα δεκάδες πράγματα που το Marvel’s Spider-Man κάνει σωστά, αφενός επειδή το παιχνίδι έκλεισε τα 4α του γενέθλια και αφετέρου επειδή ο στόχος μας είναι να εξετάσουμε κυρίως τον τεχνικό τομέα και τη δουλεία που πραγματοποίησε η Nixxes Software, για να φέρει και στα PC αυτό το superhero διαμάντι. Φυσικά, όπως είναι λογικό, η απόδοση κρίνεται σε μεγάλος μέρος από τον υπολογιστή που διαθέτει ο καθένας, αλλά και από τις δυνατότητες που έχουν δοθεί κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Το Marvel’s Spider-Man Remastered διαθέτει πέντε προεπιλεγμένες βαθμίδες γραφικών, ξεκινώντας από ένα ικανοποιητικό οπτικό αποτέλεσμα, φθάνοντας σε ένα μια πανέμορφη εμπειρία και κλείνοντας με ένα πραγματικό οφθαλμόλουτρο, που σε σημεία ξεπερνάει την έκδοση του PS5. Εφόσον καλύπτετε τις απαιτήσεις του παιχνιδιού σε specs έστω και στα πολύ low requirements, το παιχνίδι τρέχει απροβλημάτιστα και διατηρεί τον παράγοντα εντυπωσιασμού. Μπορούμε σιγά-σιγά να δούμε σε ποια σημεία καταφέρνει έτσι να φτάσει αλλά και να ξεπεράσει την προϋπάρχουσα έκδοση του PS5.

Το μεγαλύτερο ίσως πλεονέκτημα που έχουν οι κάτοχοι gaming PC είναι πως πλέον μπορούν να χρησιμοποιήσουν ταυτόχρονα το ray tracing και τα 60FPS, κάτι που στις κονσόλες πραγματοποιείται με αστερίσκους. Η Νέα Υόρκη, χάρις στις εξαιρετικές αντανακλάσεις αυτής της τεχνολογίας, τους άψογους φωτισμούς και τις αληθοφανείς σκιές φαίνεται πιο όμορφη και ζωντανή από ποτέ. Ακόμα και τα μοντέλα των χαρακτήρων διαθέτουν μεγαλύτερη λεπτομέρεια, καθώς για πρώτη φορά μπορούμε να διακρίνουμε το ελαφρώς αξύριστο μούσι του Peter Parker. Τα 60+ frames ανά δευτερόλεπτο χαρίζουν μία νέα εμπειρία στο gameplay, κάνοντάς το ακόμα πιο smooth και ικανοποιητικό στους απαιτητικούς οφθαλμούς των PCάκηδων. Τα FPS καταφέρνουν να βελτιώσουν και τις cinematic σκηνές που διαθέτουν ενισχυμένα οπτικά εφέ, όπως για παράδειγμα εκρήξεις και set pieces, περιπτώσεις στις οποίες ήταν εύκολο να παρατηρήσουμε πτώσεις σε κάποια κονσόλα. Αξιοσημείωτο είναι και το ομαλότερο ξεδίπλωμα του draw distance, που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο βάθος του χάρτη, σε όλο και πιο μακρινές αποστάσεις, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή θολούρα. Θα πρέπει να αναφέρουμε πως υποστηρίζονται τα Nvidia DLSS και DLAA, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει A.I. performance boost και A.I.enhanced image quality αντίστοιχα.

Η NIXXES ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ INSOMNIAC ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ PC

Αρκετοί PC παίκτες διαθέτουν wide ή ultrawide monitors, κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά στη Nixxes Software, αφού οι developers έχουν προνοήσει ώστε να υπάρχει ποιοτικότατη υποστήριξη και για τις πιο μακρόστενες οθόνες. Αναφορικά με τον χειρισμό, δοκίμασα το Marvel’s Spider-Man Remastered με κάθε διαθέσιμο τρόπο που είχα στην επιλογή μου, ξεκινώντας από το controller του Xbox, όπου ήταν αξιοπρεπέστατο και που είναι εγκεφαλικά το default PC χειριστήριο για εμένα. Στη συνέχεια σύνδεσα και το DualSense, το οποίο και συστήνω χωρίς δεύτερη σκέψη, αφού εκμεταλλεύεται τόσο το haptic feedback όσο και τα adaptive triggers, που τόσοι κάτοχοι PS5 απολαμβάνουν σχεδόν δύο χρόνια τώρα. Τέλος, ρίσκαρα και στιγμιαία τη χρήση ποντικιού και πληκτρολογίου, καίγοντας κάθε εγκεφαλικό μου κύτταρο στην προσπάθεια μου να συγχρονιστώ. Δεν είναι τόσο κακή προσπάθεια, έχοντας όμως συνηθίσει να παίζω το 99% των παιχνιδιών με χειριστήριο, ομολογώ πως με δυσκόλεψε αυτή η ανώμαλη μετάβαση, σε keyboard swinging.

Δυσκολεύτηκα επίσης αρκετά να εντοπίσω το παραμικρό πρόβλημα στο performance, είτε κάποιο bug μέσα στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα να ψάχνω εξονυχιστικά κάθε στιγμή σε κάθε πλάνο για άφαντες δυσλειτουργίες. Το μοναδικό που κατάφερα να βρω ήταν ένα στατικό τρεμόπαιγμα στην αντανάκλαση μερικών NPCs, και μερικά μικρά bugs σε κάποια cutscenes. Δεν είναι ικανά όμως για να αλλοιώσουν την εμπειρία του παιχνιδιού, αφενός γιατί εντοπίζονται σπάνια και δύσκολα και αφετέρου γιατί είναι αρκετά εύκολο να διορθωθούν με ένα μελλοντικό patch.

Η ποιότητα του Marvel’s Spider-Man Remastered είναι αδιαμφησβήτητή και ευτυχώς η Nixxes Software φέρθηκε με τον απαραίτητο τρόπο για να βάλει και τους PC gamers στη στολή του Peter Parker. Οι οπτικές βελτιώσεις ξεπερνούν διακριτικά την εξαιρετική έκδοση του PS5, δίνοντας μεγαλύτερη λεπτομέρεια και FPS για τους απαιτητικούς παίκτες. Για κάποιον που δεν έχει παίξει το καλύτερο παιχνίδι της Insomniac -κατ' εμέ- και είναι λάτρεις των single player εμπειριών, το συγκεκριμένο port φαντάζει ιδανικό. Κάποιος που το έχει παίξει ήδη σε PS4/PS5 και επιθυμεί να θυμηθεί τους λόγους που το αγάπησε, τότε μπορεί να επενδύσει άφοβα τα χρήματα του, έχοντας και μερικές έξτρα τεχνικές λειτουργίες στη διάθεση του. Φέρνοντας καλύτερο performance σε κάθε κατηγορία και όλα τα απαραίτητα DLC μαζί του, το Spider-Man Remastered αποτελεί μία από τις καλύτερες PC μεταφορές των κάποτε PlayStation exclusives.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

H Nixxes μπήκε στα παπούτσια της Insomniac και μετέφερε με σεβασμό ένα αριστουργηματικό παιχνίδι στα PC. Με τον κατάλληλο υπολογιστή το Marvel's Spider-Man φτάνει στην καλύτερη εκδοχή του.

9
Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.