ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Monster Hunter Rise | (PC) Review

Εναλλακτικός τίτλος - Πώς ξόδεψα 80 ώρες και δεν το κατάλαβα.

ΟΚ. Παραδίνομαι. Πίστευα πως ήξερα το σημείο που θα σπάσει το παιχνίδι. Η RTX3070 σαν τσακάλι έτρεχε το παιχνίδι σταθερότατα στα 120fps σε ανάλυση των 1440p με πολύ ελαφρές στιγμιαίες πτώσεις. Ήμουν σίγουρος πως όταν δω δύο τέρατα να αναπαριστούν ολόκληρο WWE ματς στον αέρα, με αποκορύφωμα το piledriver ενός απάνω μας και εκρήξεις, ότι κάπου ανάμεσα σε όλο αυτό το σκηνικό θα δω και κάποια σοβαρή πτώση της απόδοσης. Δεν την είδα, όπως δεν είδα και τη δυνατότητα να μεταφέρω το save file μου από το Switch, όπου κρατιέται όμηρος.

ΤΕΡΑΣ PC, ΜΗ ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ GAME

Το Monster Hunter Rise ήταν ανάμεσα στα καλύτερα παιχνίδια του 2021 και από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια για το Nintendo Switch. Χρησιμοποίησε βέλτιστα τις αναβαθμίσεις στο gameplay που έφερε το Monster Hunter World και σμίκρυνε το συνολικό εύρος του παιχνιδιού. Μπορεί να μου έλειψαν τα maps-πολυκατοικίες του World και η απίστευτη λεπτομέρειά τους, όμως η εμπειρία του Monster Hunter Rise είναι πιο σταθερή. Οι αρένες εντός του κάθε map είναι πιο ξεκάθαρα οριοθετημένες, με λιγότερα γεωμετρικά εμπόδια για να κολλήσουμε εμείς ή κάποιο τέρας να αρχίσει να παθαίνει σπασμούς με κάθε επίθεση. Οι πιο στενές και πολύπλοκες περιοχές εντός του κάθε map δεν διαγράφηκαν, αλλά τοποθετούνται στην άκρη αποκλειστικά για εξερεύνηση. 

Το Rise γέμισε τέτοιες περιοχές με τα λεγόμενα permabuffers. Μόλις τα συλλέξουμε, μας δίνουν ένα μόνιμο πλεονέκτημα που παραμένει ενεργό για όλο το υπόλοιπο hunt. Παράλληλα επιστρέφουν και τα endemic lives, μικρά πλασματάκια με διάφορες λειτουργίες που χώνουμε στα μπατζάκια μας για ώρα ανάγκης. Τα σημεία εξερεύνησης στήθηκαν με σκοπό να αξιοποιήσουμε το νέο Wirebug μηχανισμό που μας επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να εκτοξευτούμε στον αέρα ή σε οποιαδήποτε κατεύθυνση στοχεύσουμε. Παράλληλα, προστέθηκε το wall running με αποτέλεσμα να μπορούμε να τρέξουμε και πάνω στις περισσότερες επιφάνειες (αντλώντας το stamina μας), το οποίο σε συνδυασμό με το wirebug καθιστά την περιήγηση του κάθε map γρήγορη και απολαυστική. Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι μια πιο ξεκάθαρη σχέση μεταξύ των περιοχών του κάθε map, εδώ πολεμάμε, εδώ μαζεύουμε περιστεράκια και βατράχια, με την δυνατότητα της άμεσης μετάβασης μεταξύ των δύο θέσεων. 

Το Wirebug ως σύστημα, βέβαια, συνδέθηκε και με το combat, το κύριο κομμάτι του κάθε Monster Hunter. Το κάθε weapon συνοδεύεται αρχικά από δύο διαφορετικά wirebug skills και στη συνέχεια ξεκλειδώνουμε όλο και περισσότερα. Η ποικιλία τους μας επιτρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε το όπλο της επιλογής μας αναλόγως την περίσταση και το επιθυμητό μας build. Πέρα από τα wirebug skills, η χρήση του wirebug από μόνο του είναι μια εξαιρετική επιλογή στην περίπτωση που θέλουμε να ξεφύγουμε ή να επανατοποθετηθούμε. 

Γενικότερα το Rise έφερε μαζί του πολλές ευπρόσδεκτες αλλαγές, μαζί με συμβιβασμούς για να τρέχει σταθερά στο Switch. Τώρα που ήρθε και στα PC είναι ακόμη πιο φανερές οι θυσίες που έγιναν, ώστε να το χώσουν εντός του handheld υβριδίου. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της PC έκδοσης είναι το υψηλότερο framerate. Στο Switch, το Rise έτρεχε ναι μεν σταθερά, αλλά περιορισμένο στα 30fps. Τις περισσότερες φορές δεν αποτελούσε πρόβλημα, όμως μια γρήγορη χρήση του wirebug για αποφυγή σε συνδυασμό με χρήση της κάμερας μπορούσε να προκαλέσει κάκωση δίκην μαστιγίου στον παίκτη. Πλέον, με τις επιλογές υψηλότερου framerate δεν τίθεται σε αμφιβολία η διάσταση στην οποία κατέληξε ο χαρακτήρας μου ύστερα από την χρήση του wirebug. Επίσης, επειδή πρόκειται για PC port ενός Switch game, οι απαιτήσεις ως προς τα PC δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές. 

ΤΕΡΑΣ-ΤΙΑ ΓΚΑΜΑ ΕΠΙΛΟΓΩΝ

Βέβαια, πρέπει να τονίσω πως η Capcom έχει ένα καλό ιστορικό στα PC ports και γενικότερα παίρνει το optimization των ports της πολύ σοβαρά ή τουλάχιστον αυτή την εντύπωση μου δίνει. Το Rise στα PC παρέχει άφθονες επιλογές γραφικών για την εξατομίκευση της εμπειρίας αναλόγως του υπολογιστή που επιχειρεί να το τρέξει. Image Quality, High-Resolution Textures, Texture Filtering, Ambient Occlusion, Shadow Quality, Dynamic Shadows, Equipment Shadows, Anti-Aliasing, Motion Blur (το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να βγάλετε) και πολλές άλλες επιλογές που μπορούμε να ρυθμίσουμε ή και να απενεργοποιήσουμε. 

Ως προς την παρουσίαση, η υψηλότερη ποιότητα των γραφικών είναι άμεσα αντιληπτή. Πρώτον, χάρη στη υψηλότερη ανάλυση και δεύτερον λόγω των προαναφερόμενων settings που μπορούμε να ενεργοποιήσουμε. Ειδικότερα τα High-Resolution Textures ανανεώνουν σημαντικά τα Monsters με εμφανέστερα πιο λεπτομερείς φολίδες, νύχια και κέρατα μεταξύ άλλων στοιχείων. Πέρα από τα Monsters κι εμείς οι Hunters απολαμβάνουμε την high-resolution περιποίηση, με τον εξοπλισμό μας να φαίνεται σαφέστερα πιο επιβλητικός σε σύγκριση με την έκδοση του Switch. 

Αναμφισβήτητα, η γενικότερη εικόνα και παρουσίαση του παιχνιδιού είναι αναβαθμισμένη. Τα τοπία είναι ομορφότερα, τα εφέ πιο εντυπωσιακά και οι γάτες ακόμη πιο χαριτωμένες. Η μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε ξεκάθαρα στα Monsters και στους Hunters, όπως ακριβώς έπρεπε. Το παιχνίδι λέγεται Monster Hunter (Rise) εν τέλει. Βέβαια, όση προσοχή και εάν δόθηκε στην αναβάθμιση των γραφικών, η βάση του προερχόταν από το Nintendo Switch. Επομένως δεν έχει αποβάλει πλήρως το δέρμα ενός Switch game ως προς τα γραφικά. 

Αναλογικά με το Monster Hunter World, ο κόσμος του Rise είναι φτωχότερος ως προς την λεπτομέρεια, δίχως προσωπικά όμως να με ενοχλήσει. Η εξαιρετική του απόδοση και το στιγμιαίο loading πρέπει να σημειωθεί και συγκριτικά με την αρχική έκδοση του World στο PC, το Rise δεν έχει εμφανή τεχνικά προβλήματα. Το μόνο που χρειάζεται κατ’ εμέ μια αναβάθμιση είναι το UI. To UI επεκτείνεται ανάλογα το resolution και το aspect ratio της οθόνης μας, αλλά εδώ είναι και το πρόβλημα. Η επέκταση του. 

Το βλέπετε; Σας αρέσει αυτή η εικόνα; Εμένα καθόλου. Δεν μπορώ να διανοηθώ γιατί μου δίνεται η δυνατότητα να απενεργοποιήσω ορισμένα στοιχεία του UI αλλά όχι να τα σμικρύνω αναλογικά. Θέλω το Health Bar μου Capcom, με ενημερώνει πόσο εύκαιρα πρέπει να έχω τα τάλαντα, όμως δεν χρειάζεται μαζί με άλλες οπτικές πληροφορίες να καλύπτει το μισό της οθόνης μου. Είναι και λίγο οξύμωρο. Τα γραφικά βελτιώθηκαν και μου δίνεται ορισμένες φορές ένα τοσοδούλικο παραθυράκι από το οποίο μπορώ να τα διακρίνω, αντί ενός κομψότερου UI που δεν καταπατά τα δικαιώματα της οθόνης μου.

Με τον ίδιο τρόπο δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το save file μου στο Switch μαζί με όλο των εξοπλισμό μου, το αποτέλεσμα πολλαπλών ωρών grind, κρατιέται αιχμάλωτος πολέμου, αλλά και γιατί δεν υπάρχει cross-play μεταξύ των δύο εκδόσεων. 

Ο ΠΑ-ΤΕΡΑΣ ΤΟΥΣ

Τουλάχιστον, για να ισοσταθμήσουν την αδυναμία μεταφοράς του save file μας από το Switch, μας παρέχουν το Guild Cross set από την αρχή. Πρόκειται για μια πανοπλία αρκετά δυνατή ώστε να μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του Low Rank μέρος του παιχνιδιού. Επίσης, μας παρέχουν επιπρόσθετα μια πληθώρα χρήσιμων αντικειμένων, μεταξύ τους και Golden Eggs που γεμίζουν τις τσέπες μας με άφθονο χρυσάφι όταν τα πουλήσουμε. Τα δύο αυτά στοιχεία εξασφαλίζουν πως δε θα χρειαστεί να ξοδέψουμε περιττό χρόνο στα Low Rank quests και πως θα ξεκλειδώσουμε τα High Rank quests αρκετά πιο γρήγορα. Δεν αντικαθιστούν το πλήγμα που δημιουργεί η έλλειψη της ικανότητας να μεταφέρουμε το save μας, αλλά είναι ευπρόσδεκτες συνεισφορές. 

Εξίσου εύλογο είναι το γεγονός πως όλα τα event που έτρεξαν στο Switch είναι διαθέσιμα απευθείας και πως οι δύο εκδοχές βρίσκονται στο ίδιο στάδιο. Όταν το World πρωτοκυκλοφόρησε στα PC, ήταν και παρέμεινε πιο πίσω συγκριτικά με τις εκδόσεις του στις κονσόλες. Το γεγονός πως και οι δυο εκδόσεις του Rise θα ανανεώνονται ταυτόχρονα, τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενα της Capcom, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο, μιας και πιθανότατα σημαίνει ότι θα απολαύσουμε το Sunbreak expansion από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του και στα PC.

Από χειρισμό, το Rise στα PC υποστηρίζει mouse και keyboard και μας δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε τα keybinds των περισσότερων πράξεων. Είναι αρκετά αποκριτικά στο χειρισμό, όμως προτίμησα να το παίξω κυρίως με το πανέμορφο Berry Blue Dualshock 4 μου. Επίσης, ήταν ευχάριστη έκπληξη η δυνατότητα εντός του παιχνιδιού να χρησιμοποιήσω τα ανάλογα σύμβολα του και όχι ενός Xbox controller όπως συνηθίζεται.

ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ(Σ)

Το Monster Hunter Rise στα PC είναι η καλύτερη έκδοση ενός ήδη διασκεδαστικού και καλαίσθητου παιχνιδιού. Ο κόσμος, τα Monsters και ο εξοπλισμός των Hunters είναι προφανέστατα αναβαθμισμένα, το υψηλό framerate είναι ιδανικό για την έντονη δράση και η γενική απόδοση του είναι ικανοποιητική. Θα ήθελα να μπορούσα να μεταφέρω το save file μου από το Switch και ίσως αυτό να αποτρέψει τους περισσότερους που ήδη το έχουν από το να το δοκιμάσουν και σε PC. Παρομοίως, ελπίζω κάποιος Άγιος της modding σκηνής να με ευλογήσει με ένα UI mod που δεν παρενοχλεί την οθόνη μου.  

Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!

Η PC έκδοση του Monster Hunter Rise βελτιώνει τον τεχνικό τομέα ενός ήδη εξαιρετικού game. Ομορφότερα γραφικά, ταχύτατο loading και φανταστική απόδοση, ελαφρώνουν το πλήγμα της μη εφικτής μεταφοράς του save file από το Switch.

8.5
Σπύρος Μπίρλης's Avatar

Σπύρος Μπίρλης