ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Sackboy: A Big Adventure | (PC) Review

Η μασκότ του PS3 σε καινούριο setup!

Γίνεται συνήθεια πλέον το να βλέπουμε όλο και περισσότερα IPs που στεγάζονται υπό την αιγίδα των PlayStation Studios να εισχωρούν στον PC κόσμο. Για τον Sackboy το ταξίδι ἦτο μακρύ, εφόσον υφίσταται ως ψηφιακή οντότητα από το 2008, συνεπώς χρειάστηκε 14 χρόνια για να ξετρυπώσει από το παράθυρο του οίκου PlayStation και να βρει τον δρόμο του και για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εννοείται πως είχαμε καλύψει την -επί lockdown- αρχική κυκλοφορία του Sackboy: A Big Adventure κατά το λανσάρισμά του σε PS4/PS5, όντας ένας εκ των launch τίτλων της νεότερης κονσόλας της Sony δύο χρόνια νωρίτερα του σήμερα. Όπως συνηθίζουμε, λοιπόν, σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θα αναλωθούμε τόσο στην περιγραφή των όσων κολακεύουν ή όχι το συγκεκριμένο cross-gen παιχνιδάκι, αλλά θα αφιερώσουμε το μεγαλύτερο κομμάτι της παρούσας κριτικής στο κατά πόσο αυτό το port πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, ιδίως μετά το εξαιρετικό σερί που έχει η Sony σε αυτή τη νέα, για την ίδια, διαδικασία.

Πάντα θα διαθέσω, ωστόσο, και ένα μικρό κομμάτι του κειμένου μου προς αυτούς που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν τι έχει να χαρίσει το εκάστοτε, κατά τα άλλα, δημοφιλές PlayStation game. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Sackboy: A Big Adventure ήταν η απελευθέρωση του μαλλιαρού πρωταγωνιστή από τους περιορισμούς του LBP, τόσο προσεγγιστικά όσο και σχεδιαστικά. Ολοφάνερα εμπνευσμένο από το Super Mario 3D World, παραδίδει μία παραδοσιακή 3D platformer σειρά επιπέδων, που κατά τη γνώμη μου θα βρείτε εξίσου απολαυστική είτε παίξετε solo είτε σε co-op περιβάλλον. Με σημαία του την ποικιλοχρωμία των levels του και με μπροστάρηδες τους μηχανισμούς χοροπηδήματος, το Sackboy: A Big Adventure είναι ίσως το πιο “Nintendo” παιχνίδι που φιλοξενήθηκε ποτέ στη βιβλιοθήκη του PlayStation. Ελέγχοντας λοιπόν την ομώνυμη μασκότ και τα λούτρινα φιλαράκια του θα κληθείτε να επισκεφθείτε καρτουνόκοσμους, να λύσετε διακριτικών απαιτήσεων παζλάκια και να συνεργαστείτε με φίλους ή τις ατομικές σας δεξιότητες προς τη συλλογή αντικειμένων και την ολοκλήρωση έξυπνα εμπνευσμένων πιστών.

WHAT’S IN YOUR SACK?

Σημαντικό κεφάλαιο του παιχνιδιού, όπως και των Little Big Planet, αποτελούν τα cosmetics και δεν είμαι σίγουρος αν η λίστα των αμφιέσεων που βρίσκονταν by default στην in-game ντουλάπα μου οφείλεται στον τυπικό συγχρονισμό του PSN λογαριασμού μου με το Steam. Όπως και να ‘χει, χάρηκα πολύ όταν είδα όλα τα skins μου, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι αφιερωμένα σε έτερους PlayStation χαρακτήρες, να με ακολουθούν και στην PC έκδοση. Το παρόν port έπιασε από το χεράκι και την ελληνική μεταγλώττιση που συναντήσαμε στα PS4/PS5, μεταφέροντας ατόφια τη χαρωπή αύρα των ελληνικών παιδικών καναλιών και προγραμμάτων. Η συγκεκριμένη λεκτική μετάφραση και τα voice-overs των συμπατριωτών μας είναι άκρως πετυχημένα και εύστοχα, εφόσον το ύφος του παιχνιδιού τους επιτρέπει να λάμψουν δια της παιδικότητάς τους. Μάλιστα, εφόσον υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές ρυθμίσεων στα PC έναντι των κονσολών, τα ελληνικά στο μενού του Sackboy θα διευκολύνουν κόσμο και κοσμάκη.

Κόντρα στα στάνταρ που έχουν θέσει οι μέχρι τώρα κυκλοφορίες του PlayStation x PC κινήματος, το Sackboy: A Big Adventure δεν είναι και τόσο απαιτητικό σε θέμα hardware. Μπροστά μας έχουμε ίσως το “ελαφρύτερο” παιχνίδι του PlayStation στρατοπέδου που μπορεί πια να παιχτεί με πληκτρολόγιο και ποντίκι, εφόσον παρατηρήσαμε πως στοχεύει και πλησιάζει τα 120FPS με μεγαλύτερη άνεση από κάθε άλλο video game της σχετικής λίστας. Προφανώς δεν επιδιώκει να δώσει την πιο ρεαλιστική -οπτικά- έξοδο, σε σύγκριση ας πούμε με κάποιο God of War ή Horizon Zero Dawn, αλλά εξακολουθεί να επιστρέφει ένα πολύ όμορφο, γεμάτο χρώματα, καρικατούρες και χαρούμενα σχεδιάκια αποτέλεσμα, που ακόμα δυσκολεύομαι να πιστέψω πως πηγάζει εκ της Unreal Engine 4. Η καθιέρωση του VRR και τεχνολογιών όπως το Deep Learning Super Sampling εξήγαγαν εικόνες πολύ σταθερότερες από αυτές που ακόμα και το PS5 δεν ήταν εφικτό να εξάγει, παρ’ ό,τι είναι και αυτό μηχάνημα που σέρνεται από πολλά “άλογα”.

FROM PS TO PC: A BIG ADVENTURE

Χάρμα οφθαλμών στο 4K του, με πολύ μικρές στιγμές διαταραχής της ανάλυσης, το Sackboy: A Big Adventure αφήνει μοναδικό παράπονο, στο τμήμα του performance, στη χρήση του DLSS 2 αντί της νεότερης εκδοχής του, κάτι που ευελπιστώ πως θα ανανεωθεί σε μελλοντική ενημέρωση, ώστε να δούμε ακόμα πιο αποτελεσματικό τάισμα της οθόνης από AI-τοποθετημένα frames. Νιώθω πως επαναλαμβανόμαστε πια σε αυτά τα reviews, αλλά θα αναφερθώ ξανά στην υποστήριξη των ultrawide 21:9 οθονών. Αυτό το άγνωστο, προς τους PS5 χρήστες, feature πήρε τη σκυτάλη από το Uncharted: Legacy of Thieves Collection και παρίσταται εξίσου λειτουργικό. Για τον λόγο του αληθές, η εν λόγω δυνατότητα είναι αξιοζήλευτη, αφού το Sackboy είναι ένα παιχνίδι στο οποίο συμβαίνουν πολλά πράγματα σε διάφορα σημεία της οθόνης, με το οπτικό αποτέλεσμα να είναι μονίμως επηρεαζόμενο και συνδεδεμένο από και με τη μουσική υπόκρουση.

Οι προσθήκες που ξεχωρίζουν την PC έκδοση από την προϋπάρχουσα δυστυχώς δεν φτάνουν σε αριθμό αυτές των πάλαι ποτέ PlayStation exclusives. Δεν ξέρω αν το Sackboy ήταν πιο “έτοιμο” προγραμματιστικά για αυτή τη μεταφορά ή αν έγινε με πιο πρόχειρο τρόπο, αλλά αμφιβάλλω για το δεύτερο, εφόσον αντίκρισα ένα παιχνίδι που “έτρεχε” δίχως ουσιαστικά παράσιτα. Να πούμε κάπου εδώ πως αν επιδιώξετε να παίξετε με πληκτρολόγιο ο αλγόριθμος θα μπει στη διαδικασία να σας υπενθυμίζει συνεχώς το πόσο καλύτερη μπορεί να είναι η εμπειρίας σα με τη χρήση ενός DualSense. Η αλήθεια είναι πως έχει απόλυτο δίκιο. Μην ξεγελιέστε από το ανέμελο και ανοιξιάτικο στιλ του παιχνιδιού, εφόσον γίνεται αρκετά challenging στην πορεία του και δεν χωρά αμφιβολία στο μυαλό μου πως θα βολευτείτε εμφανώς περισσότερο με τη χρήση ενός gamepad. Συνιστώ και εγώ ωστόσο τη χρήση του DualSense συγκεκριμένα, έναντι οποιουδήποτε άλλου χειριστηρίου, εφόσον αυτό κρύβει πολλές εκπλήξεις στο κομμάτι των δονήσεων και της απτικής ανάδρασης. Χωρίς αυτές, το παιχνίδι μου έμοιαζε πολύ φτωχοτότερο από αυτό που θυμόμουν παίζοντάς το στο PS5, οπότε δεν άργησα να συνδέσω ένα εκ των έξι PS5 χειριστηρίων μου (flex intended).

Σε ποιους προτείνω το Sackboy: A Big Adventure; Σίγουρα στους fans των platformers που δεν έχουν κάποιο από τα τελευταία PlayStation. Χωρίς να συνθλίβει ποιοτικά τον ανταγωνισμό, είναι αρτιότατο σε θέμα περιεχομένου και τικάρει κάθε κουτάκι που θέτει η κατάταξή του στο συγκεκριμένο genre. Επειδή η Nintendo δύσκολα θα αξιωθεί να φέρει στα PC τα games για τα οποία φημίζεται και μοιάζουν πολύ στο Sackboy, το τελευταίο είναι ό,τι κοντινότερο μπορείτε να απολαύσετε σε αυτό που φαίνεται τόσα χρόνια δελεαστικό στις κονσόλες χειρός. By the way, έχει πάρει και την έγκριση του Steam Deck, για το οποίο δυστυχώς δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη. Συνολικά, έχουμε ακόμα ένα PC port από τη Sony που δεν παρουσιάζει προβλήματα και είναι έτοιμο για να υποδεχθεί νέο κοινό.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

Με τη μεταφορά του Sackboy: A Big Adventure στα PC, η Sony καταφέρνει να φέρει πρώτη στους υπολογιστές έναν πιο "Nintendo" τρόπο διασκέδασης.

8
Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.