savethegame.gr

Star Wars Outlaws: Wild Card | DLC Review

Είστε για μία γύρα Sabacc?

Για να είμαι ειλικρινής μόλις ολοκλήρωσα το main story και κάποια side quests και έγραψα το review, δεν επέστρεψα ξανά στον κόσμο Star Wars Outlaws. Είτε λόγω υποχρεώσεων, gaming και μη, είτε γιατί ασχολήθηκα με άλλα χόμπι μου, η αλήθεια είναι πως όσο καλά κι αν πέρασα γνωρίζοντας την Kay Vess και βιώνοντας την περιπέτεια της, δεν ένιωθα την ανάγκη να επιστρέψω στο Outlaws. Ένιωσα πως ο κύκλος μου είχε τελειώσει με το παιχνίδι για το προσεχές διάστημα, παρά τα θετικά μου σχόλια για αυτό και τον ευχάριστο χρόνο που πέρασα παίζοντας το. Όχι για πολύ, καθώς στις 21 Νοεμβρίου κυκλοφόρησε το πρώτο story expansion με τίτλο Wild Card φέρνοντας μαζί του μυστικά τουρνουά Sabacc, ίντριγκες με την Αυτοκρατορία και φυσικά την ευκαιρία να συνεργαστούμε ξανά με τον θρύλο Lando Calrissian. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

WILD THING CARD

Ας ξεκινήσουμε μιλώντας για το τι νέο φέρνει το Wild Card στο Star Wars Outlaws. Προσπερνώντας τα outfits για την Kay και τον αξιαγάπητο Nix, καθώς και τις νέες παραλλαγές για το speeder της και το εξαιρετικό Trailblazer, στο Wild Card έχουμε να κάνουμε με ένα από τα μεγαλύτερα τυχερά παιχνίδια στον γαλαξία του Star Wars, το Kessel Sabacc και την πλεκτάνη που έχει στηθεί γύρω από το πιο μυστικό τουρνουά του. Εμπνευσμένο από ταινίες όπως το Casino Royale και το Ocean’s Eleven, το story expansion υπόσχεται νέες τοποθεσίες και μία νέα συναρπαστική περιπέτεια για την Kay και την παρέα της, η οποία μεγαλώνει υποδεχόμενη τον θρύλο του υπόκοσμου και της Επανάστασης, Lando Calrissian.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως ταυτόχρονα με τον ερχομό του DLC, το Star Wars Outlaws λαμβάνει κι ένα νέο, μεγάλο και δωρεάν για όλους update με τίτλο “Title Update 1.4.0” το οποίο αλλάζει πολλά πράγματα στο σύνολο του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα, πλέον κάποια κομμάτια του παιχνιδιού παύουν να είναι αναγκαστικά stealth και οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο που θα τα περάσουν, η A.I. των αντιπάλων και ο τρόπος που εντοπίζουν την Kay έχει βελτιωθεί, ενώ έχει πλέον προστεθεί και το feature που ζητούσαν περισσότερο από όλα οι παίκτες που δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα να κρατάμε δύο όπλα ακόμα κι όταν ανεβαίνουμε σκάλες ή όταν χρησιμοποιούμε το grappling hook. Ο λόγος που αναφέρθηκα στο εν λόγω update επρόκειτο να εξηγηθεί λίγο αργότερα, αλλά πιστέψτε με έχει σημασία.

WE GO WAYYYY BACK

Όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι συντελεστές της Massive Entertainment εμπνεύστηκαν ιδιαίτερα για το Wild Card DLC από διάφορες πηγές που αφορούν καζίνο, πλεκτάνες και δράση. Πράγματι, η αισθητική, το στήσιμο της ιστορίας, η πλοκή και οι στόχοι που έχει η Kay στο “παιχνίδι” είναι τέτοιοι που θυμίζουν αρκετά αυτού του είδους τις ταινίες, ενώ παράλληλα προσπαθούν να διατηρήσουν τόσο το πνεύμα του βασικού παιχνιδιού όσο και του ότι ανήκει στο σύμπαν του Star Wars. Όμως, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες και αυτές δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτικές, με βασικό παράγοντα και παράπονο μου να είναι η διάρκεια και η εκτέλεση του περιεχομένου που προσφέρει το DLC. Η μεν είναι μικρή και η δε φαίνεται να υπολείπεται ποικιλίας. Προσωπικά, τελείωσα το story του expansion μέσα σε τρεις και κάτι ώρες, ολοκληρώνοντας παράλληλα κι ένα εκ των δύο προαπαιτούμενων “Expert” side quests που αφορούσε τον Lando και έδινε abilities που σχετικά με το Sabacc που θα ήταν σαφώς χρήσιμα για τη συνέχεια. Συνεπώς η εμπειρία ενός ατόμου που έχει ολοκληρώσει πλήρως το παιχνίδι μπορεί να είναι και μικρότερης διάρκειας, όμως ακόμα και το integration αυτής της “υποχρέωσης” ήταν υποσχόμενο και έδεσε οργανικά με το αρχικό ξεδίπλωμα της νέας ιστορίας. Παρ’ όλα αυτά όμως το περιεχόμενο των επερχόμενων missions δεν ήταν στα standards του βασικού παιχνιδιού, καθώς βασίστηκε λίγο πολύ στα ίδια mechanics και σενάρια που είχαμε ήδη συναντήσει, δίχως να παίρνει κάποια τρομερή πρωτοβουλία. Ταυτόχρονα, ο αριθμός τους ήταν αρκετά μικρότερος γεγονός που είχε επιπτώσεις και στην ιστορία.

Σαν υπόθεση, το Wild Card δεν ξεπερνάει τη σφαίρα του τυπικού, στοιχείο που ναι μεν υπήρχε και στην βασική ιστορία του Outlaws με τη διαφορά πως υπήρχε τόσο ο χρόνος όσο και το περιεχόμενο σε missions, διαλόγους και interactions για να ξεδιπλωθούν οι ιστορίες, τα θέλω και οι στόχοι των χαρακτήρων και δη της Kay, δημιουργώντας έτσι ένα δυναμικό cast. Εδώ δυστυχώς αυτό δεν υφίσταται. Με εξαίρεση τον Lando που ξεδιπλώνει λίγο παραπάνω από την προσωπικότητα του -που όμως ήδη γνωρίζουμε-, δεν συμμετέχει κανένας άλλος χαρακτήρας με τον ίδιο τρόπο. Τόσο ο ND-5 που αποτελούσε βασικός μας partner in crime στο main story, όσο και η αντίπερα όχθη των συνδικάτων που σχεδόν απουσιάζουν πλήρως από τα interactions μας αλλά και η Αυτοκρατορία, όπου επιτέλους συναντούμε τον φαινομενικά ευφυή και πανούργο Governor Thorden,  πλέον θυμίζουν πιο πολύ cameos παρά βασικοί χαρακτήρες του παιχνιδιού. Και δεν αναφέρω τυχαία τη λέξη “παιχνίδι” μιας και στο Wild Card έχει διττό ρόλο. Βλέπετε, μπορεί το DLC να γυρίζει γύρω από το Sabacc και το μυστικό τουρνούα του πάνω στο “πλωτό” καζίνο Merinia, όμως σε αντίθεση με το Gwent στο Witcher 3, εδώ δεν παίζουμε και τόσο πολύ. Για την ακρίβεια παίζουμε ελάχιστα. Δυστυχώς, αυτό είναι και το μεγαλύτερο παράπονο μου. Η υπο-χρησιμοποίηση του Sabacc ως μέσο εξερεύνησης του υποκόσμου όσο και της Merinia ως χάρτη και ως event. Πολλοί μπορεί να μην θυμούνται την γενική υπόθεση του Casino Royale, όμως όλοι θυμούνται τη θρυλική σκηνή με τον Πράκτορα 007 και τον κακό που υποδύεται ο Mads Mikkelsen πάνω από την πράσινη τσόχα να διασταυρώνουν τα πνευματικά ξίφη τους. Το ίδιο δεν θα μπορεί να ειπωθεί και για την Merinia μετά το τέλος του DLC μιας και η παραμονή μας εκεί είναι ιδιαίτερα σύντομη και χωρίς κάποιο standout mission παρά την εξαιρετική δουλειά που έκαναν στην αισθητική, στη μουσική και στην ατμόσφαιρα της.

NOTHING STAYS SECRET IN A PLACE LIKE THIS

Προηγουμένως ανέφερα πως μαζί με το Wild Card το Star Wars Outlaws έλαβε κι ένα quality of life τεχνικό update σε διάφορους τομείς του, κυρίως στο gameplay. Το πρόσημο που έχω από αυτές τις αλλαγές είναι θετικό. Αν και υπήρχαν κάποια μικρά bugs, η ποιότητα των animations κατά τα cutscenes είναι πολύ καλή, ενώ το παιχνίδι τρέχει πολύ καλύτερα στο quality mode από ότι πριν. Το recalibration του blaster της Kay είναι ευχάριστο, αν και δεν θεωρώ ότι ήθελε ιδιαίτερη αλλαγή κάπου, ενώ αν και δεν με πείραζε ιδιαίτερα πριν, το ότι πλέον μπορούμε να κουβαλάμε δύο όπλα χωρίς να τα χάνουμε ανεβαίνοντας κάποια σκάλα παραδείγματος χάριν, είναι σίγουρα ευπρόσδεκτο. Εκεί που θέλω να σταθώ λίγο παραπάνω είναι στην A.I. των αντιπάλων μας. Ήδη από το αρχικό review μου για το παιχνίδι είχα αναφέρει πως οι αντίπαλοι μας δεν διακρίνονται από κάποια τρομερή ευφυΐα, στοιχείο που έβγαζε μάτι στο stealth και στον τρόπο που εντόπιζαν την Kay. Προς τιμήν της, η Massive άκουσε τους παίκτες και ήθελε να διορθώσει τις όποιες ατέλειες. Αν και δεν συνάντησα κάποια τρομερή αλλαγή στο detection system, σίγουρα παρατήρησα πως πλέον οι αντίπαλοι δεν πηγαίνουν γιούργια και άναρχα κατά πάνω μας, αλλά έχουν στρατηγική στον τρόπο προσέγγισης και σίγουρα φυλάσσονται περισσότερο. Παράλληλα, δεν ένιωσα σε κάποιο mission που ήταν stealth ότι μπορούσα να το περάσω αναγκαστικά guns-blazing μιας και ο “γρίφος” του να το περάσει δεν ήταν πολύ challenging. Αυτή η εν μέρει άποψη μου όμως για τις αλλαγές που έκανε η εταιρεία, δεν οφείλεται σε αδιαφορία από μέρους μου, αλλά περισσότερο -κι εδώ είναι που κάνουμε κύκλο- στο μικρό δείγμα που είχα. Τόσο το εύρος όσο και ο χρόνος που περνάμε στα missions δεν είναι ο κατάλληλος για να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα για το αν οι αλλαγές αυτές αλλάζουν άρδην τον τρόπο που παίζεται το παιχνίδι κι αν διορθώνουν πράγματι τις ατέλειες του. Πέρα από ότι το ύφος τους δεν αλλάζει πολύ από αυτά που συναντάμε στο main story, ο χρόνος φαίνεται ακόμα μικρότερος με αποτέλεσμα η κυκλοφορία του “Title Update 1.4.0” να λειτουργεί περισσότερο συμπληρωματικά του Wild Card και του marketing του παρά ως κάτι το ξεχωριστό. Γεννώντας κάπως έτσι το εξής ερώτημα: Ήταν αυτός ο σκοπός εξαρχής των Ubisoft και Massive για να μην φαίνεται τόσο μικρό το Wild Card ή απλά έτυχε; Τα συμπεράσματα δικά σας, αλλά εύχομαι απλώς να έτυχε.

NEVER TELL ME THE ODDS, OH WAIT

Τελικά ποιο είναι το συμπέρασμα για το Wild Card; Όπως είπα και στην αρχή, το εν λόγω DLC για μένα λειτουργεί σαν κάτι το συμπληρωματικό παρά σαν κάτι που προχωράει την ιστορία μας. Ναι μεν, διατηρεί το ύφος, την αισθητική και το πνεύμα του βασικού παιχνιδιού, όμως δεν δίνει χώρο στους χαρακτήρες να εξελιχθούν περαιτέρω. Βασικός θύτης αυτού είναι σίγουρα η διάρκεια του, η οποία δεν μας αφήνει να ευχαριστηθούμε τις νέες τοποθεσίες, τους νέους χαρακτήρες και τα σχετικά ευχάριστα missions του. Εύχομαι, το επόμενο story expansion να μάθει από τα λάθη του πρώτου και να μας δώσει μία πιο ανεπτυγμένη ιστορία.


Ευχαριστούμε πολύ την Ubisoft και τη CD Media για την παροχή του review copy!

6.8

Το Star Wars Outlaws: Wild Card DLC είναι μία ευχάριστη προσθήκη στην ιστορία της Kay Vess, όμως είναι ξεκάθαρα συμπληρωματική. Η επανεμφάνιση του Lando Calrissian είναι ευπρόσδεκτη, όμως η διάρκεια και το περιεχόμενο του DLC δεν καλύπτουν ιδιαίτερα την έννοια του “story expansion”.