ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

The Last of Us Part I | (PC) Review

Dancing with the devil.

Αμηχανία. Αμηχανία περικυκλωμένη από σύννεφα εκνευρισμού και απογοήτευσης. Αυτά είναι τα συναισθήματα τα οποία έχουν κατακλύσει το τελευταίο διάστημα την gaming κοινότητα σε βάρος ενός τίτλου έπος. Το μέγεθος και η δυναμική του The Last Of Us Part I ήταν σε τέτοιο επίπεδο που κρίθηκε απαραίτητη η ανανέωση του με βάση τα σύγχρονα τεχνολογικά στάνταρ του κλάδου παρά τις αμφιβολίες ορισμένων. Παρόλα αυτά, η remake έκδοσή του για το PS5 ήταν μία ακόμη επιτυχία η οποία αποστόμωσε εκείνους που την θεωρούσαν ανώφελη. Επομένως, προς τι αυτό το contrast συναισθημάτων με την PC έκδοση; Τι μπορεί να πήγε τόσο λάθος;

PlayStation αποκλειστικότητες όπως τα God Of War, Uncharted και The Last Of Us - μεταξύ άλλων - ανέκαθεν αποτελούσαν πειρασμό αρκετών PC gamers παροτρύνοντάς τους είτε να αποκτήσουν την εκάστοτε κονσόλα της Sony, είτε να περιμένουν για ένα πιθανό port στο μέλλον. Οι πρώτοι δύο προαναφερθέντες τίτλοι είχαν κάνει αυτή τη «γέφυρα» και τώρα ήταν πια καιρός για το πολυαγαπημένο The Last Of Us να ακολουθήσει. Σε αντίθεση με την PS5 έκδοση, την ευθύνη του remake για τους υπολογιστές ανέλαβε η Iron Galaxy, με στόχο αυτή τη φορά να προσφέρει και στους κατόχους PC την ευκαιρία να ζήσουν αυτή τη συγκλονιστική εμπειρία.

Συγκριτικά, το game είτε στο PS5 είτε στον υπολογιστή δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου. Όσον αφορά τον οπτικό τομέα τα γραφικά, σε fidelity mode και maxed settings αντιστοίχως, είναι επί της ουσίας πανομοιότυπα με τις διαφοροποιήσεις να είναι ανεπαίσθητες στο γυμνό μάτι. Βέβαια, εν αντιθέσει με τo PS5, η PC έκδοση διαθέτει FSR και DLSS τεχνολογία για αύξηση των επιδόσεων μέσω AI upscaling καθώς και ultrawide με super ultrawide για κατόχους οθονών που υποστηρίζουν αυτό το aspect ratio. Επιπροσθέτως, υπάρχει υποστήριξη για πληκτρολόγιο και ποντίκι ενώ δεν απουσιάζει και η δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης PS5 controller με τα haptic feedbacks να λειτουργούν κανονικά.

VERY NAUGHTY

Το remake ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει στις 3 Μαρτίου αλλά η ημερομηνία μετατέθηκε για τις 28 του μήνα ώστε το τελικό προϊόν να συνάδει με τα στάνταρ του studio. Το γεγονός πως δεν είχε υπάρξει κάποιο σημαντικό red flag μέχρι στιγμής καθώς και πως το port του Uncharted Thieves collection στο PC από την ίδια την Iron Galaxy ήταν επιτυχημένο, σε καμία περίπτωση δεν προμήνυε την καταστροφή. Παρόλα αυτά, το game κυκλοφόρησε σε μία κατάσταση την οποία μόνο ικανοποιητική δεν μπορούσε να την χαρακτηρίσει κανείς.

Bugs, glitches και χαμηλές επιδόσεις είναι μόνα από τα λίγα προβλήματα που ταλαιπωρούν την PC έκδοση. Συγκεκριμένα, όταν ανοίγει κανείς το game για πρώτη φορά τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη. Υπάρχει μία ένδειξη στο κάτω μέρος του μενού που αναφέρει το ποσοστό των shaders που έχουν φορτώσει. Αν ξεκινήσεις το παιχνίδι προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία, σε περιμένει μία τραυματική εμπειρία με corrupted μοντέλα των χαρακτήρων και αντικειμένων, κακές επιδόσεις και κρασαρίσματα. Αν από την άλλη προτιμήσεις να περιμένεις προτού ξεκινήσεις ώστε να εξασφαλίσεις μία τουλάχιστον playable εμπειρία, τότε εξοπλίσου με υπομονή γιατί μπορεί η διαδικασία να διαρκέσει από 20-25 λεπτά μέχρι και παραπάνω από μια ώρα ανεξαρτήτως τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε υπολογιστή.

THE CRASH OF US

Ακόμα και έτσι όμως οι επιδόσεις δεν είναι ικανοποιητικές. Ακόμα και τα πιο ισχυρά PC θα ζοριστούν καθιστώντας την χρήση του AI upscaling σχεδόν απαραίτητη ενώ οι συνθήκες για τα πιο budget συστήματα είναι πιο δύσκολες καθώς το game άλλοτε βασίζεται υπερβολικά στην ισχύ του επεξεργαστή και άλλοτε σε αυτή της κάρτας γραφικών ενώ επίσης απαραίτητη καθίσταται η ύπαρξη αρκετής RAM και VRAM στο σύστημα για πιο ομαλές επιδόσεις. Επιπλέον, δεν έλλειψαν κάποιες στιγμές που το παιχνίδι είτε κράσαρε είτε έμενε «παγωμένο» μέχρι να φορτώσει μία καινούρια περιοχή επηρεάζοντας ταυτόχρονα και το frame rate. Tέλος, αρκετά αρνητικό ήταν το γεγονός πως τα loading times -ειδικά ορισμένες φορές- ήταν αντίστοιχα με εκείνα της PS3 έκδοσης παρόλο που το game ήταν εγκαταστημένο σε SSD παρόμοιων ταχυτήτων με του PS5.

ΓΙΑΤΡΕ, ΘΑ ΖΗΣΕΙ;

Όλη αυτή η αρνητικότητα γύρω από το port σε συνδυασμό με τον κόπο και τον χρόνο για την προσπάθεια επίλυσης και κατανόησης των προβλημάτων, δημιουργεί εντέλει μια άσχημη ατμόσφαιρα υποβαθμίζοντας την εμπειρία. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ενώ είχα αφεθεί στον μαγευτικό κόσμο της ιστορίας, ερχόταν αιφνιδιαστικά η πραγματικότητα να με ξυπνήσει. Για παράδειγμα υπήρχε μία σκηνή μέσα σε ένα σπίτι που από το πουθενά οι χαρακτήρες, ενώ υπήρχε cutscene, γινόντουσαν κυριολεκτικά μούσκεμα και έσταζαν νερά. Είναι αρκετά λυπηρό αν αναλογιστούμε πως αυτά τα προβλήματα μπορούν να περιορίσουν ή ακόμα και να αποτρέψουν καινούρια άτομα να βιώσουν αυτό το αριστούργημα ονόματι The Last Of Us για πρώτη φορά.

Η αλήθεια είναι πως ένα common παιχνίδι στη θέση του The Last Of Us θα είχε ήδη καταδικαστεί αν είχε να διαχειριστεί μια αντίστοιχη πραγματικότητα. Παρ' όλα αυτά, το port μπορεί να σωθεί. Είναι τέτοια η δυναμική και η επίδραση του τίτλου στον παίκτη που μπορεί να σε τραβήξει στον κόσμο του παρά τις αντίξοες συνθήκες. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως δεν αλλοιώνεται σημαντικά η εμπειρία λόγω των τεχνικών ζητημάτων. Κακά τα ψέματα, αυτή την στιγμή η PC έκδοση δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τα χρήματα που αξιώνει και η κατάσταση στην οποία κυκλοφόρησε είναι τραγική, τουλάχιστον για τα πραγματικά στάνταρ της Naughty Dog.

Ευχαριστούμε πολύ το PlayStation Greece για την παροχή του review copy!

H PC έκδοση του The Last Of Us Part I απογοήτευσε αδυνατώντας να χτίσει μία στιβαρή «γέφυρα» για τους PC gamers η οποία θα τους έφερνε σε επαφή με τον μαγικό post-apocalyptic κόσμο της.

Κωνσταντίνος Μπούρπουλας's Avatar

Κωνσταντίνος Μπούρπουλας

Σε ένα πρώιμο στάδιο της ζωής μου ανακάλυψα πως μέσω του gaming μπορείς να είσαι και να κάνεις ό,τι θες με το πάτημα μερικών κουμπιών. Το τηλεκοντρόλ φαινόταν πια ντεμοντέ.