ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction | Review

Ουράνια Τοξική Εισβολή.

To Rainbow Six Extraction είναι ένα co-op tactical shooter και spinoff της κλασικής Rainbow Six Siege εμπειρίας. Όλοι οι γνώριμοι μηχανισμοί, οι operators και τα θεμελιώδη συστήματα του Rainbow Six Siege είναι εκεί, αλλά υποστηρίζουν ένα τελείως διαφορετικά προσανατολισμένο game που γρήγορα αρχίζει να αποκτά τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα. Τo R6 Extraction έχει και μια πιο εμπλουτισμένη αφηγηματική πτυχή σε σχέση με τον ανταγωνιστικό του ομόλογο, η οποία στοχεύει σε μια πιο immersive co-op εμπειρία. Ως ένα βαθμό, το καταφέρνει.

Δεδομένου ότι η υπόθεση του Extraction είναι άλλη μια παρατραβηγμένη sci-fi εκδοχή των ζόμπι, θεωρώ ότι η καλύτερη σχεδιαστική απόφαση που πάρθηκε είναι η αποφυγή μιας κλασικής και κορεσμένης horde mode "πυροβόλα ό,τι ζει" κατάστασης. Εφόσον δε μιλάμε για μια εμπειρία που χτίστηκε από το μηδέν, ίσως το κρισιμότερο ζήτημα στη νέα συνταγή είναι η συμβατότητα με την παλιά. Σε αντίθεση με τη χαοτική δράση ενός Back 4 Blood, το Rainbow Six Extraction στηρίζεται στη μεθοδικότητα και την τακτική με την οποία προσεγγίζουμε την κάθε αποστολή.

ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΜΕ ΝΑ ΜΑΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ

Μια παρασιτική εξωγήινη μορφή ζωής ονόματι Archaeans εξαπλώνεται ασταμάτητα στη γη, απειλώντας την ανθρωπότητα με αφανισμό. Η REACT (Rainbow Exogenous Analysis and Containment Team), που έχει σχηματιστεί από τους ήδη υπάρχοντες operators του Rainbow Six Siege, αναλαμβάνει δύο παράλληλες και αλληλεξαρτώμενες αποστολές. Να ερευνήσει την απειλεί, και να αξιοποιήσει τα ευρήματά της για να την εξουδετερώσει οριστικά. Το εισαγωγικό cinematic του Extraction φαίνεται να έχει κάποια συμβολική πρόθεση, εκτός κι αν εγώ παρεξήγησα τον κυριολεκτικό αποκεφαλισμό του αγάλματος της ελευθερίας από ένα σκοτεινό «Παράσιτο» ως κάποιου είδους πολιτικό σχόλιο. Ως συνήθως όμως, το εντυπωσιακό εικαστικό δε φαίνεται να αναπτύσσεται προς κάποια ουσιαστική αφηγηματική κατεύθυνση. Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει τις θεματικές και τη γενική κατεύθυνση του Extraction ως «επίκαιρες», αλλά μόνο με την επιφανειακή έννοια ενός ελάχιστου ερεθισμού κάποιων υπερευαίσθητων χορδών. Αν το Extraction έχει κάτι να πει με το story του, τότε τουλάχιστον στο χρόνο που πέρασα μαζί του δεν κατάφερα να το διακρίνω.

Παρόλα αυτά η κατεύθυνσή του έχει κάποιο ενδιαφέρον. Υπάρχει μια ασυνήθιστη έμφαση στη σημασία της έρευνας και της συνεργασίας μεταξύ πολεμιστών και διανοητών για την καταπολέμηση της απειλής, που εκφράζει έστω ένα ίχνος πρωτοτυπίας σε σύγκριση με την εναλλακτική «πάμε να τους γεμίσουμε μολύβι» προσέγγιση. Από τη μύγα ξύγκι βγάζω όμως. Τουλάχιστον, η αφήγηση - που αποδίδεται μέσα από σποραδικά cinematics που «ξεκλειδώνουμε» με πρόοδο – δένει άρτια με το σχεδιασμό των αποστολών, οι οποίες επικεντρώνονται στην επίτευξη ορισμένων objectives που, παρότι πάντοτε συμπεριλαμβάνουν πιστολίδι, καθαυτά είναι θεμελιωδώς ερευνητικά.

Οι Archaeans εμφανίζονται σε πληθώρα αηδιαστικών σχημάτων και μεγεθών. Δηλητηριώδεις, εκρηκτικοί, τεθωρακισμένοι και μη, μπορεί το design τους να μην εμφανίζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, ούτε μηχανικά ούτε και αισθητικά, αλλά παίζουν κρίσιμο ρόλο στο Extraction. Όποιο κι αν είναι το εκάστοτε objective, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστεί να έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα για την εξωγήινη απειλή που παραμονεύει σε κάθε γωνία. Το ΑΙ των τεράτων δεν είναι συγκλονιστικά ευφυές, αλλά κάνει αξιοπρεπή δουλειά σε δύο σημαντικά μέτωπα. Αφενός καταφέρνει, αν του το επιτρέψουμε, να μας περικυκλώσει, να μας παγιδέψει και να μας αποκόψει από τους συμπαίκτες μας, κι αφετέρου η συμπεριφορά του προσδίδει ένα ευπρόσδεκτο horror στοιχείο στην εμπειρία. Όταν ένας Archaean πετάγεται ξαφνικά μέσα από τον πισινό μας τοίχο σαν άλλος Mr. X, μια τουαλέτα την πηγαίνουμε. Όλοι οι τύποι Archaean έχουν κάποιο σχετικά εμφανές weak point, και παρότι υπάρχει πληθώρα στα design τους, δε θα πάρει πολύ ώρα να συνηθίσετε την παρουσία και τις τακτικές τους.

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΠΑΖΑ ΚΑΙ ΦΥΓΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑΪΤΗ

Το βασικό gameplay loop έχει ως εξής: Εξορμούμε στο πεδίο ως ομάδα (ως και τρία άτομα) ή solo, επιλέγοντας αρχικά μία από τέσσερις διαφορετικές τοποθεσίες με αυξανόμενο επίπεδο δυσκολίας. Κάθε παίκτης επιλέγει επίσης έναν operator, ακριβώς όπως και στο Rainbow Six Siege, εκ των οποίων καθένας φέρει το δικό του loadout και, πρωτίστως, ένα μοναδικό ability. Ο Rook μπορεί να προσφέρει body armor στην ομάδα, ενώ ο Doc μπορεί να κάνει revive τους πεσμένους συμπαίκτες του εξ αποστάσεως. Άλλοι operators είναι πιο επιθετικά εξοπλισμένοι, όπως η Hibana με τα εκρηκτικά της. Οι operators και οι κατηγοριοποιήσεις των ικανοτήτων τους μεταφέρονται απευθείας από το R6 Siege, με ελάχιστες τροποποιήσεις. Όσοι έχουν παίξει R6 Siege με τις ώρες θα έχουν ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στο Extraction, αλλά ευτυχώς για τους καινούριους δεν υπάρχει ανταγωνισμός.

Η κάθε αποστολή αποτελείται από τρία ξεχωριστά Zones, καθένα με το δικό του objective. Υπάρχουν δεκατρία διαφορετικά είδη objective τα οποία μας ανατίθενται τυχαία σε κάθε εξόρμηση, όπως και το γενικότερο στήσιμο μιας κατά τα άλλα αμετάβλητα κατασκευασμένης περιοχής. Τα objectives κυμαίνονται από διάσωση κάποιου πολίτη, ως συλλογή δειγμάτων και εξουδετέρωση εξωγήινων φωλιών. Το ενδιαφέρον είναι πως δεν είμαστε υποχρεωμένοι να προσπαθήσουμε να ολοκληρώσουμε και τα τρία Zones, αλλά αντιθέτως μπορούμε ανά πάσα στιγμή να αποφασίσουμε να «φυλάξουμε τα ρούχα μας για να έχουμε τα μισά» και να την σκαπουλάρουμε με όσο XP καταφέρουμε να μαζέψουμε.

Το ζουμί της υπόθεσης έγκειται στο ζύγισμα ρίσκου και ανταμοιβής με το οποίο ερχόμαστε εν τέλει αντιμέτωποι σε κάθε αποστολή, ένα ενδιαφέρον roguelike τύπου στοιχείο του design. Αν όλα τα μέλη της ομάδας πεθάνουν, τότε ο χρόνος κι ο κόπος μας πάνε στον κάδο, καθώς υφιστάμεθα πρακτικά πλήρη απώλεια προόδου. Η ιδανική έκβαση είναι να βγούμε ζωντανοί έχοντας εκπληρώσει και τα τρία objectives, και ενδεχομένως μερικά από τα studies μας, δηλαδή προκλήσεις που αλλάζουν μόνο όταν εκπληρώνονται και όχι αυθαίρετα από εξόρμηση σε εξόρμηση. Συχνά όμως, ειδικά αν είστε αρχάριοι, τα πράγματα δεν πάνε ακριβώς κατ’ ευχή.

Το Rainbow Six Extraction είναι στα καλύτερά του όταν η εμπειρία ταλαντεύεται μεταξύ τάξης και χάους και η ομάδα καλείται να πάρει τη δύσκολη απόφαση, είτε να επιμείνει είτε να προσπαθήσει να δραπετεύσει. Το pve combat μεταμορφώνει την εμπειρία του κλασικού Rainbow Six θεμελιωδώς, χάρη στην έμφαση σε πολλών ειδών κυρίως κοντινής απόστασης απειλές, καθώς και στο γεγονός πως το Extraction ενθαρρύνει ξεκάθαρα την πιο ήσυχη, stealth προσέγγιση. Γενικώς, η συνεργασία είναι πραγματικά κρίσιμη στο νέο co-op spinoff του Rainbow Six. Ακόμα και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, μια ομάδα που δεν επικοινωνεί και δεν συγχρονίζει τις κινήσεις τις αυξάνει δραματικά τις πιθανότητες για αποτυχία. Ο συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων δημιουργεί μια σχεδόν horror ατμόσφαιρα έντασης, που θα σας κάνει ασυνείδητα να ψιθυρίζετε στους συμπαίκτες σας, καθώς γλιστράτε ανάμεσα σε ανυποψίαστους Archaeans, μοιράζοντας κανένα headshot εδώ κι εκεί.

ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ

Ένας μηχανισμός που περιπλέκει την κατάσταση, αλλά δίνει και μία φρέσκια μηχανική διάσταση στην αποτυχία, είναι τα διάφορα οργανικά εκτυλισσόμενα σενάρια που μπορεί να ακολουθήσει η μοίρα του operator σας. Οι συμπαίκτες σας μπορούν να σας «σηκώσουν» μια φορά αν πέσετε, αλλά στην περίπτωση που πεθάνετε ξανά, μια στρώση του λεγόμενου stasis foam τυλίγει τον operator σας, και τότε η ομάδα θα πρέπει να τον μεταφέρει στο Extraction zone για να σώσει τη ζωή του. Αν o operator σας «πέσει» και δεν γίνει εξαγωγή του σώματός του από το πεδίο, τότε μπαίνει σε κατάσταση MIA (Missing In Action). Αυτό σημαίνει ότι δε μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε σε επόμενο αποστολή, ώσπου να τον διασώσετε από την ίδια περιοχή όπου τον αφήσατε. Η διάσωση του χαμένου σας operator θα γίνει έτσι objective σε ένα από τα 3 Zones της επόμενης αποστολής σας στη σκηνή του εγκλήματος.

Μάλιστα, ασχέτως του αν υπάρχουν πεσόντες, οι operators χρειάζονται χρόνο για να αναρρώσουν πλήρως μεταξύ αποστολών. Διαλέξτε τον ίδιο χαρακτήρα μετά από μια επώδυνη αποστολή, και η ζωή του θα είναι εξαρχής χαμηλότερη. Αυτές οι δυναμικές, procedural συνθήκες που αφορούν τόσο το status των operators όσο και τo περιεχόμενο της εκάστοτε αποστολής, δίνουν στο Extraction μια σημαντική επέκταση της μακροζωίας του. Ταυτόχρονα, οδηγούν σε έντονα και δυναμικά εκτυλισσόμενα σενάρια δράσης, όπου θα κληθείτε να πάρετε δύσκολες στιγμιαίες αποφάσεις.

Ακόμα κι έτσι, μετά από μερικές ώρες τα πρώτα σημάδια των επιπτώσεων της επαναληψιμότητας που χαρακτηρίζει την εμπειρία αρχίζουν να γίνονται εμφανή. Η Ubisoft έχει υποσχεθεί σταδιακές δωρεάν προσθήκες στο περιεχόμενο, και θα πρέπει να τηρήσει το λόγο της για να μας κρατήσει στο Rainbow Six Extraction μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, το game είναι μακράν απολαυστικότερο με μια πλήρη ομάδα παρούσα στο voice chat. Πέρα από το γεγονός ότι η δυσκολία του είναι πολύ πιο αντιμετωπίσιμη με παρέα, η μισή χαρά του παιχνιδιού είναι η σταδιακή ανάπτυξη της συνεργατική σας στρατηγικής παράλληλα με το ακόνισμα των μηχανικών σας ικανοτήτων. Εν τέλει οι πιο ενδιαφέρουσες ιδέες που φέρνει το Extraction στη φόρμουλα του Rainbow Six δεν είναι τα ζόμπι του, αλλά τα στοιχεία που αντλεί από το roguelike genre ως προς το perma death και πρωτίστως το τζογάρισμα που μας εθίζει και μας κράτησε για "μια τελευταία αποστολή" μέχρι αργά το βράδυ. Να τα ρισκάρουμε όλα για τη μέγιστη ανταμοιβή, ή να την κάνουμε όσο είμαστε ακόμα ζωντανοί; 

Ευχαριστούμε πολύ τις Ubisoft και CD Media για την παροχή του review copy!

To μικρό PvE αδερφάκι του Rainbow Six Siege καταφέρνει να βρει τα πατήματά του με ορισμένες φρέσκιες ιδέες που κάνουν τη νέα φόρμουλα ενίοτε εθιστική. Αν υποστηριχθεί σωστά, έχει το δυναμικό να μας κρατήσει.

7.5
Γιώργος Δρίτσας's Avatar

Γιώργος Δρίτσας

Τα video games προσφέρουν μια μαγική ιδιότητα: μπορείς να βρεις τον εαυτό σου, χάνοντάς τον.