ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Wo Long: Fallen Dynasty | Review

Και το “decent” έχει αξία.

Ανεξάρτητα από τον χώρο, τις καταστάσεις και τον χρόνο, η ύπαρξη του ανταγωνισμού ανέκαθεν μπορούσε να συνεισφέρει θετικά. Η ποικιλία των επιλογών που προκύπτουν από εκείνον μας δίνει τη δυνατότητα-ελευθερία της επιλογής να κινούμαστε με βάση το τι θέλουμε εμείς. Το ίδιο ισχύει και στο χώρο της ψυχαγωγίας και εν προκειμένω στον χώρο του gaming. Αμέτρητα παιχνίδια με διαφορετικό στυλ, ύφος, gameplay και ούτε καθ’ εξής αλλά και παιχνίδια που μοιράζονται αρκετές ομοιότητες. Eξ’ ου και οι συγκρίσεις που γίνονται είτε μιλάμε παραδείγματος χάρη για racing, fighting ή soulslike games. Βέβαια, το γεγονός ότι μοιάζουν σε αρκετά πράγματα δύο τίτλοι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν υπάρχουν και διαφορές οι οποίες διαχωρίζουν το ένα παιχνίδι από το άλλο.

Ο καινούριος τίτλος, λοιπόν, από την Team Ninja, Wo Long: Fallen Dynasty κυκλοφόρησε έχοντας να διαχειριστεί την έντονη παρουσία του ανταγωνισμού - είτε εξωτερικού είτε εσωτερικού - και με στόχο να κερδίσει μία θέση στο soulslike genre. Αναμφισβήτητα έχει επιρροές από το Sekiro της FromSoftware όσον αφορά στο setting και τα βασικά στοιχεία του gameplay, ενώ μοιράζεται και κάποια κοινά στοιχεία άλλων μελών από την οικογένεια της Team Ninja, τα παιχνίδια Nioh. Παρ’ όλα αυτά, κατορθώνει να διατηρήσει μία δική του ταυτότητα και ύφος, προσφέροντας παράλληλα ένα πακέτο πιο προσιτό για νέους παίκτες.

Το Wo Long: Fallen Dynasty τοποθετείται στην εποχή της δυναστείας των τριών βασιλείων και είναι βασισμένο στη κινεζική ιστορία. Διαθέτει ορισμένα στοιχεία τα οποία σχετίζονται με την πραγματικότητα, όπως η ύπαρξη αληθινών προσώπων στην πλοκή, η οποία βέβαια στο σύνολό της είναι εντελώς εξωπραγματική. Η ιστορία συνοδεύεται από έναν επικό, σκοτεινό και ενεργητικό τόνο. Παίρνουμε τον έλεγχο ενός ανώνυμου πολεμιστή που από το πουθενά βρίσκεται ανάμεσα σε μια πάλη εξουσίας μεταξύ των εμπόλεμων βασιλείων και τις προσπάθειες τους να αποκτήσουν το ελιξήριο της αθανασίας. Οι παίκτες θα κληθούν να πολεμήσουν δαίμονες, τέρατα και ανθρώπους ο οποίοι έχουν επηρεαστεί από τη σκοτεινή αύρα του ελιξιρίου. Επιπλέον, θα έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλους πολέμαρχους της κινεζικής ιστορίας.

ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

Αναμφίβολα, το storytelling δεν είναι ένα από τα δυνατά σημεία της Team Ninja, με την δυσκολία της να παρουσιάσει μία πλοκή με συνοχή και ενδιαφέροντες χαρακτήρες να είναι εμφανής. Το pacing άλλοτε είναι αργό και άλλοτε επιταχύνει απότομα, ενώ από τη άλλη οι χαρακτήρες είναι πολλοί, εύκολα forgettable και δύσκολα θα δεθείς μαζί τους χωρίς όμως να γίνονται ενοχλητικοί. Όσον αφορά στην ιστορία αυτή καθ’ αυτή, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κακή, αλλά ούτε και το αντίθετο. Η ύπαρξή της βασίζεται στην ανάγκη να δικαιολογήσει την ύπαρξη του παιχνιδιού, τους χαρακτήρες και το περιβάλλον χωρίς αυτό ωστόσο να υποβαθμίζει την όλη εμπειρία. Βέβαια η διαφορά του Wo Long με τη πλειοψηφία των υπόλοιπων soulslikes είναι ότι διαθέτει πολλά cutscenes τα οποία μάλιστα είναι εντυπωσιακά και με ένα προσωπικό, ιδιαίτερο στυλ, επομένως είναι λίγο κρίμα να μην καταφέρνει εν τέλει να ξεχωρίσει περισσότερο με μία πιο δομημένη-στρωτή πλοκή.

Μία ακόμη διαφοροποίηση με άλλα παιχνίδια του είδους είναι η χρησιμοποίηση του συστήματος morale. Επί της ουσίας, το morale είναι ένας μηχανισμός που καθορίζει τη δύναμη του χαρακτήρα καθώς και αυτή των αντιπάλων. Η εξουδετέρωση εχθρών, η τοποθέτηση σημαιών–checkpoints και η απώθηση επιθέσεων με κόκκινη αύρα ανεβάζουν το morale που είναι κατά πολύ πιο αποδοτικό από τα υπόλοιπα mechanics σχετιζόμενα με την αναβάθμιση του χαρακτήρα. Mechanics όπως η εκμάθηση μαγείας με τα 5 στοιχεία της φύσης και η αναβάθμιση του εξοπλισμού μέσω του αμέτρητου looting. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσει τα στατιστικά του ο παίκτης, παρόλα αυτά παραμερίζονται ως ένα βαθμό από τον μηχανισμό του morale, ο οποίος βοηθά μέσω του farming να πέφτει η δυσκολία, επιβραβεύει την εξερεύνηση και φυσικά δίνει την επιλογή σε έμπειρους παίκτες να δοκιμάσουν τα όρια τους διατηρώντας το σε χαμηλά επίπεδα. Αξίζει να τονιστεί όμως πως η δυσκολία του Wo long δεν είναι η ίδια καθ’ όλη τη διάρκεια του. Ξεκινά με υψηλά τον δείκτη, τουλάχιστον μέχρι το πρώτο boss fight, μέχρι δηλαδή να γίνει αντιληπτή η λειτουργία του combat και ύστερα γίνεται λίγο πιο βατό.

Αν για ένα πράγμα πρέπει να είναι περήφανη η Team Ninja αναφορικά με το Wo Long, σίγουρα είναι το combat. Αν και δύσκολο στην αρχή, από τη στιγμή που θα κλικάρει ο μηχανισμός του deflect, το gameplay μετατρέπεται σε μία εθιστική εμπειρία. Το Wo Long σε προτρέπει να αφήσεις λίγο σε δεύτερη μοίρα το blocking και το roll back και αντιθέτως σε παροτρύνει να είσαι επιθετικός και να επιδιώκεις το deflecting το οποίο, αν γίνει επιτυχημένα, σε επιβραβεύει με ανοίγματα για extra damage, ενέργεια και όχι μόνο. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα χρήσης μαγείας, κινήσεων πολεμικών τεχνών καθώς και η επιλογή του stealth που, αν και κάπως πρόχειρα δομημένο μέσα στο game, είναι αξιοπρεπές και μπορεί να βοηθήσει αρκετά στην άμεση εξολόθρευση εχθρών. Επιπλέον στο inventory υπάρχει τρομερή ποικιλία όπλων μέσω του looting. Από όπλα για κοντινή απόσταση μέχρι βαλλίστρες, τόξα και εκτοξευόμενα μαχαίρια. Το μόνο μελανό χαρακτηριστικό όσον αφορά στις μάχες ήταν η έλλειψη ποικιλίας εχθρών καθώς και η έλλειψη φαντασίας/δημιουργικότητας σε ορισμένα bosses, που απλά ήταν η τερατόμορφη έκδοση άγριων ζώων.

ΜΙΣΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ

Ένας ακόμα τομέας του Wo Long που δεν αγγίζει το potential του είναι αυτός των γραφικών. Παρόλο που ιστορία εκτυλίσσεται σε περιβάλλοντα που δίνουν την ευκαιρία να ξεχωρίσει ο οπτικός τομέας, κάτι τέτοιο συνέβαινε μόνο περιστασιακά. Άλλοτε τo styling, τα χρώματα και οι αντιθέσεις έδειχναν εξαιρετικά και άλλοτε κενά και επαναλαμβανόμενα. Σε αυτό σίγουρα δεν βοήθησε το γεγονός πως τα textures δεν φαίνονταν υψηλής ανάλυσης καθώς και πως είχε γίνει σε τρομερό βαθμό ανακύκλωση των assets όπως κτήρια, δρόμοι, αντικείμενα και τα λοιπά. Αρκετά αρνητικό από τη στιγμή που ήταν έντονα φανερό και distracting. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως δεν ένιωσα λίγες φορές να έχω χάσει τον προσανατολισμό μου αφού σε περιπτώσεις οι δρόμοι, τα κτήρια και ιδιαίτερα οι κατακόμβες έμοιαζαν το ίδιο. Ευτυχώς το design της κάθε περιοχής ήταν τίμιο και σου επέτρεπε να κινείσαι λίγο πιο ελεύθερα μέσω κάποιων shortcuts και εναλλακτικών δρόμων.

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΕΝΑΛΤΙ

Πολύ ανησυχητικό είναι το πολυσυζητημένο trend των τελευταίων ετών που αφορά την παράδοση ενός ημιτελούς προϊόντος και στη συγκεκριμένη περίπτωση, τη κακή μεταφορά του τίτλου στους υπολογιστές. Παρόλο που έτρεχε σε ένα πάρα πολύ ικανό σύστημα προορισμένο για gaming με υψηλές αναλύσεις, το optimization δεν ήταν ιδανικό προς το παρόν με τις επιδόσεις να μην είναι οι αναμενόμενες. Αυτό σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για άτομα με πιο αδύναμο hardware, κάτι το οποίο είναι περισσότερο στενάχωρο αν αναλογιστούμε το επίπεδο των γραφικών. Σε τέτοιες περιπτώσεις συνιστώ πάντα να γίνεται ένα μικρό check up σε bechmarks και system requirements του εκάστοτε παιχνιδιού ώστε να αποφεύγονται οι δυσάρεστες εκπλήξεις.  Επίσης, παρόλο που ήταν εγκαταστημένο σε SSD αντίστοιχων ταχυτήτων με εκείνων των κονσολών νέας γενιάς, τα loading times ήταν αργά ενώ ακόμα δεν έλλειψαν περιπτώσεις όπου έκαναν την εμφάνισή τους κάποια λευκά artifacts στην οθόνη καθώς και ένα δύο κρασαρίσματα του παιχνιδιού σε cutscenes τα οποία πολλές φορές συνοδεύονταν από απότομα κοψίματα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΗ

Η πραγματικότητα είναι πως ούτε πρόκειται για έναν τίτλο που θα φέρει την επανάσταση στο είδος με την καινοτομία του, ούτε φυσικά για έναν τίτλο που θα επιχειρήσει να υποσκιάσει τα υπόλοιπα σε συγκρίσεις αλλά για ένα game το οποίο θα προσφέρει μια ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία στους λάτρεις του είδους και όχι μόνο. Δεν χρειάζεται αναγκαία κάθε παιχνίδι να είναι αριστούργημα. Αυτό που μετράει εξάλλου είναι να μπορεί να εξυπηρετήσει τον πρωταρχικό στόχο του gaming ο οποίος δεν είναι άλλος από την διασκέδαση. Το Wo Long το πετυχαίνει αυτό προσφέροντας ένα τίμιο πακέτο μέσα στο οποίο δεν λείπουν βέβαια και τα αρνητικά, τα οποία όμως δεν καταφέρνουν εντέλει να αλλάξουν το θετικό πρόσημο. Αδιαμφισβήτητα, το παιχνίδι κερδίζει επ’ άξια μία θέση στο χώρο των soulslike και ένα well-deserved sequel πιθανολογώ θα το ανέβαζε ακόμα παραπάνω.

Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!

Το Wo Long: Fallen Dynasty είναι ένα τίμιο πακέτο που, στο σύνολό του, τα θετικά υπερτερούν των αρνητικών, καθιστώντας το μία καλή επιλογή για τους φίλους των soulslike και όχι μόνο.

7.4
Κωνσταντίνος Μπούρπουλας's Avatar

Κωνσταντίνος Μπούρπουλας

Σε ένα πρώιμο στάδιο της ζωής μου ανακάλυψα πως μέσω του gaming μπορείς να είσαι και να κάνεις ό,τι θες με το πάτημα μερικών κουμπιών. Το τηλεκοντρόλ φαινόταν πια ντεμοντέ.