ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

WRC 10 | Review

Βαλτωμένος δρόμος.

Η επέτειος των 50 ετών του παγκόσμιου πρωταθλήματος Rally είναι γεγονός και το δέκατο κεφάλαιο των παιχνιδιών WRC ήρθε για να τη συνοδέψει. Η KT Racing κατάφερε να αρπάξει την ευκαιρία και να μετουσιώσει σε νέο περιεχόμενο αυτή την επέτειο, προσφέροντας για πρώτη φορά το Anniversary Mode. Κορυφαίοι αγώνες rally από το 1973 μέχρι και σήμερα, που έχουν μείνει στην ιστορία -ανάμεσα τους και το Rally Aκρόπολις- είναι πλέον διαθέσιμοι, επαναφέροντας στο προσκήνιο μερικές από τις μεγαλύτερες στιγμές που έχει ζήσει ο θεσμός. Ένα κομμάτι ιστορίας για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Η συγκεκριμένη προσθήκη αποτελεί και την μοναδική στο θέμα των modes, ενώ η εισαγωγή της στο career mode λειτουργεί θετικά, αποφορτίζοντας την ένταση των πρωταθλημάτων και των υπόλοιπων event. Το βασικό ερώτημα που μου γεννάνε σειρές όπως το WRC είναι το κατά πόσο τα παιχνίδια βασίζονται σε κάτι ουσιαστικά διαφορετικό ή αν χρησιμοποιούν ως βοηθητικές ρόδες τους προκατόχους του.

ΛΑΔΩΜΕΝΟ ΔΙΠΛΩΜΑ

Από την πρώτη κιόλας επαφή, αντικρίζω ένα σύστημα εκμάθησης και καθοδήγησης που είναι ικανό να εντάξει ομαλά οποιονδήποτε νέο και αμαθή παίκτη, ενώ ταυτόχρονα φρεσκάρει την μνήμη των βετεράνων. Υπάρχει πληθώρα από tutorials που βοηθούν στο να επιτευχθεί αυτό, ενώ επίσης υπάρχει μία ντουζίνα από βοηθητικούς μηχανισμούς (assists). Μπορώ να πω πως βρήκα σιγά-σιγά τα πατήματα μου, χωρίς να επικαλούμαι το restart κάθε δύο λεπτά και ήταν κάτι που εκτίμησα. Το παιχνίδι δεν με τιμωρούσε, αλλά κατάφερνε να μου επιβάλλει σταδιακά τον δικό του τρόπο λειτουργιάς. Φορά με τη φορά η βελτίωση ήταν αισθητή και η απενεργοποίηση μερικών assists έγινε αβίαστα. Βέβαια αυτό έχει να κάνει και με το σύστημα ελέγχου και ολόκληρης την οδήγησης που σε σημεία έχει απλοποιηθεί, μετατρέποντας την τελευταία προσθήκη της σειράς λίγο πιο εύκολη, χωρίς όμως να χαθεί η simulation προσέγγιση που τόσα χρόνια εξυπηρετεί. Το μενού είναι αρκετά απλό και εύχρηστο, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε που βρίσκονται όλες οι λειτουργίες. Για ακόμα μία χρονιά το βασικό mode στο οποίο έχει δοθεί και η απαραίτητη βαρύτητα είναι το career. Κάθε επίδοξος οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενταχθεί σε μία ήδη έτοιμη ομάδα ή να δημιουργήσει μία νεοσύστατη. Από εκεί και πέρα τον περιμένει ένα πλούσιο καλεντάρι γεμάτο με δραστηριότητες και πρωταθλήματα για να το εξερευνήσει και να το αξιοποιήσει όπως ο ίδιος επιθυμεί. Πέραν από αυτό, θα κληθεί να ασχοληθεί και με τις υπόλοιπες λειτουργίες της ομάδας, όπως είναι η ένταξη νέων μελών σε διάφορες θέσεις, η εισαγωγή στόχων η διαχείριση των εσόδων, όπως και πολλά ακόμη. Το βάθος της καριέρας είναι αισθητό και αν και μπουχτίζει με οδηγίες στην αρχή, καταλήγει να προσθέτει αξία και ελευθερία σε κάθε κίνηση που πραγματοποιείται εντός και εκτός των αγώνων.

Το WRC 10 χρησιμοποιεί τη βάση οδήγησης του προκατόχου του, φέρνοντας και αυτή την φορά ένα στιβαρό και αξιόπιστο σύστημα οδήγησης. Καμία στροφή δεν είναι εύκολη και καμία ευθεία δεν γίνεται αιτία για να οδηγήσει κάποιος πιο απρόσεκτα. Το παιχνίδι δεν χαρίζεται εύκολα και καλεί τον καθένα να οδηγήσει με σύνεση και προσοχή, αλλά συνάμα και με ταχύτητα κυνηγώντας τους αόρατους αντιπάλους του. Το gameplay είναι για ακόμα μία φορά το δυνατό σημείο του τίτλου, καθιστώντας το βασικό αίτιο ενασχόλησης. Το WRC αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πως η στρατηγική κρύβεται πίσω από πολλά πράγματα στη ζωή μας, καθώς οριακά μας υποχρεώνει να μελετήσουμε τα πάντα πριν από κάθε ξεκίνημα μας. Όλα παίζουν ρόλο, από το τερέν και το πόσο καλά έχουμε μελετήσει τον καιρό, από τα ελαστικά που φοράμε και φέρουμε μαζί μας μέχρι και τις επιδιορθώσεις που κάνουμε πριν την έναρξη του κάθε αγώνα. Ομολογώ πως αισθάνθηκα πως είμαι υπεύθυνος τόσο για τις νίκες μου όσο και για τις ήττες μου, χωρίς να θεωρώ πως έχω αδικηθεί κάπου. Οι αγώνες δεν αποτελούν μία ξέφρενη και άμυαλη δραστηριότητα αλλά κάτι που έχει λογική και συνδυάζεται και με την οδηγική ικανότητα.

ΟΙ ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ

Μέσα στις ελάχιστες προσθήκες που εντοπίστηκαν, σε σχέση με το WRC 9, κατά την διάρκεια ενός αγώνα βρίσκεται και η ένταξη θεατών μέσα σε κάθε πίστα. Κάτι που εν τέλει λειτούργησε και ως θετικό αλλά και ως αρνητικό, καθώς ναι μεν δημιουργεί ένα πιο ρεαλιστικό κλίμα, όμως η κάκιστη τοποθέτηση τους μου κόστισε αρκετά πέναλτι, αφού δεν ήταν λίγες οι φορές που κατά λάθος πέρασα πάνω από μερικούς φιλάθλους. Κάτι που επίσης με ενόχλησε είναι η αίσθηση των αντικειμένων που υπάρχουν μέσα στην πίστα, όπως ένα τεράστιο κομμάτι άχυρου που υπάρχει για να ελαττώσει την μέγιστη ζημιά που μπορεί να επιτύχω σε μία σύγκρουση. Η κατάληξη είναι ίδια, αφού μου προκαλεί αρκετά μεγάλη ζημιά, χωρίς αυτό όμως να μεταβάλλει ούτε στο ελάχιστο την σύσταση του, πηγαίνοντας ενάντια στους νόμους την φυσικής. Γενικότερα, αρκετές συγκρούσεις κατάφεραν να με προβληματίσουν και να με δυσκολέψουν, καταστρέφοντας το εσωτερικό του αυτοκινήτου μου σε σημεία που δεν έβγαζε νόημα.

Ίσως και να έχω καλομάθει ίσως και να υπερβάλλω, όμως τα γραφικά και ολόκληρο το οπτικό αποτέλεσμα δεν θεωρώ πως είναι ισάξιο με παρόμοια παιχνίδια. Ναι μεν υπάρχει μία γοητεία όσον αφορά στα τοπία των αγώνων και τα μοντέλα των αυτοκινήτων, όμως αν βγάλουμε αυτά από την εξίσωση το WRC 10 υποφέρει και δυσκολεύεται να δικαιολογήσει την ύπαρξή του στις κονσόλες νέας γενιάς. Ακόμα και τα κοντινά αντικείμενα, όπως ένα δέντρο ή μία πέτρα φέρνουν στην μνήμη μου στιγμές από το μακρινό παρελθόν, με αποκορύφωμα το εσωτερικό των τούνελ, όπου υπάρχουν παντού γωνίες, όπως και σε αντίστοιχα ραλάκια του PS3. Σε άλλα σημεία οι ρόδες είναι σαν να μην εφάπτονται με το έδαφος, με τις λανθασμένες σκιάσεις να συμβάλουν σε αυτό το αποτέλεσμα. Ευτυχώς δεν έχει αντιμετωπιστεί με τον ίδιο τρόπο το sound design, με τις μηχανές και τους κινητήρες των αυτοκινήτων να μας προκαλούν να μειώσουμε κάθε άλλη κατηγορία ήχου.

Εν κατακλείδι, το WRC 10 επιτυγχάνει τον σκοπό του, ο οποίος είναι να μεταφερθεί όσο πιο πιστά γίνεται η οδηγική αίσθηση αλλά και το κλίμα του θεσμού. Περιέχει αρκετό περιεχόμενο για να κρατήσει όσο περισσότερο γίνεται τους οδηγούς στα τιμόνια, ενώ για πρώτη φορά αξιοποιεί και τις 5 δεκαετίες ιστορίας που διαθέτει. Σίγουρα υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης για τις επόμενες προσθήκες της σειράς, όπως είναι ο οπτικός τομέας που δεν έλαβε το απαιτούμενο μπουστάρισμα, ενώ επίσης θα χρειαστεί να βρεθούν νέα selling points.

Ευχαριστούμε πολύ την AVE Tech για την παροχή review copy!

Θυμούμενο την ιστορία του, αλλά διατηρώντας στάσιμο τον βασικό κορμό του, το WRC 10 καλύπτει είναι μεγάλο φάσμα των απαιτήσεων του κοινού του, κάτι όμως που έκανε και το προηγούμενο.

7.8
Δημήτρης Μίχος's Avatar

Δημήτρης Μίχος

Μια διπολική gaming προσωπικότητα που ακροβατεί μεταξύ των multiplayer και single-player games.