ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

WRC Generations | Review

Το απόλυτο racing simulation, αλλά όχι για όλους!

Όταν μιλάμε για μηχανοκίνητη οδήγηση θα έλεγα ότι λίγα σοβαρά πρωταθλήματα έρχονται στο μυαλό (και ναι δεν εννοώ τις κόντρες στην παραλιακή), με κυρίαρχο όλων το WRC. Το μηχανοκίνητο πρωτάθλημα ξεκίνησε πρώτη φορά άτυπα το 1970, με την πρώτη επίσημη διοργάνωση να ξεκινάει τρία χρόνια αργότερα το 1973, στην πιο ιστορική και συνάμα γνωστή διαδρομή, το Monte Carlo Rally. Από κει και μετά, η διοργάνωση έγινε κάτι σαν το συνώνυμο του μηχανοκίνητου πρωταθλητισμού, με διάφορους οδηγούς και κατασκευαστές αυτοκινήτων να περνάνε, με αξιοσημείωτα ονόματα του Sébastien Loeb και της Citroën, να ακολουθούνται από τη Ford και την Toyota. Άλλο ένα σημαντικό κομμάτι, που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι η διοργάνωση διαδραματίζεται σε διάφορες χώρες του κόσμου, με μία από αυτές να είναι και η δικιά μας με το Eko Acropolis Rally of Gods, το οποίο επέστρεψε ξανά το 2013, αλλά και καινούργιες να προστίθενται τα τελευταία χρόνια. Αυτήν την περίοδο, για όποιον ενδιαφέρεται, το WRC ολοκλήρωσε τους αγώνες στην Ιαπωνία με νικητή τον Thierry Neuville στους οδηγούς. Φυσικό επακόλουθο είναι προφανώς να υπάρχουν και τα ανάλογα video games επηρεασμένα από τη διοργάνωση, με το πρώτο να κυκλοφορεί το 1995 (Sega Rally) και το πρώτο εγκεκριμένο από την FIA να κυκλοφορεί το 2001 (WRC: World Rally Championship), συνεχίζοντας μέχρι σήμερα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΙΕΣΗ ΑΠ’ ΟΤΑΝ ΕΔΙΝΑ ΔΙΠΛΩΜΑ

Ξεκινώντας, θα ήθελα να τονίσω ότι το WRC Generations αποτελεί το τελευταίο installment της σειράς που αναπτύσσεται από την Kylotonn και κυκλοφορεί από την Nacon, καθώς την αποκλειστική άδεια θα λάβει η Codemasters και η ΕΑ από το 2023 και για τα επόμενα 5 χρόνια. Με αυτό κατά νου η Kylotonn προσπάθησε να διοχετεύσει όλα αυτά που δημιούργησαν τα προηγούμενα χρόνια στο τελευταίο τους παιχνίδι, αφήνοντας το δικό τους “σημάδι”. Συγκεκριμένα, δεν αντικρίζουμε πολύ διαφορετικές καταστάσεις από τα προηγούμενα installments, αλλά ένα σύνολο από τα καλύτερα κομμάτια των προηγούμενων παιχνιδιών, συνδυασμένα αλλά και ανεπτυγμένα ένα σκαλί παραπάνω. Στην αρχή έχουμε ένα υπεραναλυτικό tutorial, μέσω του οποίου το παιχνίδι μας καθοδηγεί και εξηγεί, βοηθώντας τους καινούργιους παίχτες ή αυτούς που ήταν σε αποχή, αλλά και υπενθυμίζει “τον χορό” στους συνεχώς ενασχολούμενους με τη σειρά. Η ιδιαίτερη προσθήκη –η οποία η αλήθεια είναι ότι με έπιασε απροετοίμαστο- ήταν αυτή των υβριδικών αυτοκινήτων και μιας μπάρας για τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Μου προξένησε μεγάλη περιέργεια το πώς θα χρησιμοποιηθεί η όλη διαδικασία, χωρίς να αποκολλάται από την πραγματικότητα και μπορώ να πω ότι έως ένα βαθμό το πετύχανε, καθώς πρόσφερε τα πολυπόθητα boostarίσματα μετά από φρεναρίσματα ή άγαρμπες στροφές.

Στη συνέχεια μετά, την ολοκλήρωση του tutorial βρισκόμαστε στο κεντρικό μενού και η εικόνα θυμίζει ένα πραγματικό γκαλά επιλογών για το πως θα προχωρήσουμε. Τα game modes αρκετά, τα accomplishments ακόμα περισσότερα και τα levels τουλάχιστον αδιανόητα πολλά (είναι 150 και φοβάμαι για προσθήκη περισσότερων), τα οποία είναι και σχετικά ανούσια πέραν κάποιων τίτλων που προσφέρουν, κάποιων banners και άλλων παρόμοιου είδους stickers. Μέσα από όλες αυτές τις επιλογές ξεχώρισα κυρίως τα Career/Season, Leagues και Challenge modes ως τα πιο ενδιαφέροντα και αυτά που κυρίως ασχολήθηκα. Τα Career και Season modes, παρ' όλο που μοιάζουν σε κάποια κομμάτια μεταξύ, τους έχουν την ειδοποιό διαφορά ότι δεν υπάρχει η διαχείριση της ομάδας που υπάρχει στο Career, με αποτέλεσμα να προσφέρει ένα πιο καθαρό racing χαρακτήρα. Απ’ την άλλη, το Career πιστεύω πως προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία του WRC, καθώς μπορείς να δεις όλα τα στάδια της μηχανοκίνητης διοργάνωσης, κυρίως ζώντας τα μέσα από τη διαδρομή σου και με τις αποτυχίες σου να έχουν σοβαρό αντίκτυπο σε όλη την ομάδα (όπως και στην πραγματικότητα δηλαδή). Επιστροφή κάνουν επίσης και τα historic races (που στην προηγούμενη έκδοση είχανε την τιμητική τους), τα οποία επειδή φωτίστηκαν τόσο όσο πρόσφεραν μία ευχάριστη νότα. Ακόμη, η ύπαρξη ενός “skill” tree μπορεί να φαντάζει ανούσια σε ένα racing game, αλλά κατά την άποψη μου δίνει ένα ιδιαίτερου τύπου tuning στο όχημα, αλλά και στο σύνολο της ομάδας προσφέροντας αρκετά bonuses στην πορεία.

Τα Challenges λειτούργησαν ως το απόλυτο εμπόδιο στην ψυχική μου ηρεμία, καθώς το να οδηγείς μέσα στο χιόνι με ημι-διαλυμένο όχημα, πιστέψτε με, δεν είναι όσο εύκολο μπορεί να φαντάζει, με την δυσκολία να ανεβαίνει με το κάθε καινούργιο challenge που ξεκλειδώνεις. Το Leagues mode ουσιαστικά έχει το ενδιαφέρον ότι μπορείς να αγωνιστείς ενάντια σε πραγματικούς ανθρώπους, με τις κατατάξεις να παίζουν ρόλο κατά την εκκίνηση του πρωταθλήματος. Το ενδιαφέρον tweak εδώ είναι ότι μπορείς να αγωνιστείς μόνος σου ή σαν ομάδα με το άθροισμα των πόντων να προσμετρώνται στο σύνολο, με άποψη μου να είναι ότι αποτελεί ένα πιο ενδιαφέρον στοιχείο από το απλό multiplayer, το οποίο έχει αρκετά στοιχεία στο παιχνίδι (στατιστικά, multiplayer modes κα), προάγοντας καλύτερα τον ανταγωνισμό/συναγωνισμό. Μια ακόμα ωραία νότα στο παιχνίδι ήταν η λειτουργία ghost στο league, που ένα διαφανές όχημα τρέχει μαζί σου δείχνοντας έτσι την πορεία του καλύτερου σε χρόνο. Τέλος, θα ήθελα να κλείσω αυτό το κομμάτι τονίζοντας δύο σημεία, τα οποία με έκαναν να νιώσω ευχαρίστηση, με πρώτο να είναι το πόσο εντυπωσιακά απαιτητικές είναι οι πίστες, αλλά και το προσωπικά αγαπημένο split screen, που για να πω την αλήθεια ήταν καλά κρυμμένο προς το τέλος του μενού και αν έλλειπε θα μου άφηνε μια πικρία. Γιατί που είναι η διασκέδαση αν δεν μπορείς να είσαι στον ίδιο χώρο με αυτόν που παίζεις;

TURN LEFT… TURN RIGHT… TURN NOWHERE

Σε ένα τέτοιο παιχνίδι τέτοιου βεληνεκούς, περίεργο θα ήταν να μην έχει μια τεράστια γκάμα από χορηγούς αλλά και αυτοκίνητα (από ιστορικά μοντέλα μέχρι τα καινούργια υβριδικά), τα οποία μπορείτε να δείτε, μαζί με κάποιες bonus προσθήκες, στο ειδικά σχεδιασμένο showroom, το οποίο με παρακίνησε να βγάλω ουκ ολίγες φωτογραφίες. Ένα χαρακτηριστικό, το οποίο όμως με κέρδισε, παρά τα αρκετά loading screens που για καλή τους τύχη ήταν μικρής διάρκειας, ήταν τα διάφορα tips/hints, τα οποία πρόσφεραν από απλές πληροφορίες σχετικά με την διοργάνωση μέχρι διάφορα κολπάκια, που θα μας ήταν χρήσιμα σε αγώνες, οπότε keep an eye out. Ακόμη, υπάρχουν αρκετές γωνίες της κάμερας για οδήγηση, με προσωπική επιλογή την πιο μακρινή, για την απόκτηση του καλύτερου δυνατού οπτικού πεδίου. Σε αυτό το σημείο όμως θα ήθελα να εκφράσω μια βασική απορία, η οποία είναι η εξής: δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται ένα παιχνίδι, το οποίο κατέχει ένα τόσο αναλυτικό μενού με επεξήγηση για το κάθε mode, να έχει μία τόσο λειψή (βασικά ανύπαρκτη) επεξήγηση για την μηχανολογία αυτοκινήτου. Παρ' ότι υπάρχουν οι επιλογές για να πειράξεις το αμάξι σου και να το διαμορφώσεις στις δικές σου απαιτήσεις και του αγώνα ως προέκταση, ο μόνος τρόπος για να αποκτήσεις γνώση του τι κάνει το κάθε σημείο είναι να είσαι μηχανικός ή να πας να γίνεις, το οποίο δεν θεωρώ και ως πρακτικό, με το παραπάνω σημείο να αποτελεί μια σημαντική αστοχία σε ένα κατά τα άλλα άρτια καταρτισμένο (μηχανολογικά) παιχνίδι.

Με προβλημάτισαν ιδιαίτερα τα επίπεδα δυσκολίας καθώς υπήρχαν μεν αρκετά στάδια, αλλά τα τελευταία ήταν τουλάχιστον απρόσιτα για κάποιον που δεν έχει συνεχή επαφή με το παιχνίδι, με αποτέλεσμα να αφαιρείται ένα μεγάλο ποσοστό διασκέδασης στις μεγάλες βαθμίδες δυσκολίας. Δεν ήταν λίγες οι φορές που στο ρεαλιστικό επίπεδο απορούσα, γιατί δεν μπορώ να καταφέρω να κάνω καλούς χρόνους, καθώς οι χρόνοι των αντιπάλων ήταν επαγγελματικού επιπέδου και αρκετά απλησίαστοι από πλευράς μου. Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι ο ρεαλισμός ναι μεν είναι καλός, όπως για παράδειγμα οι απότομες αλλαγές στον καιρό, οι όποιες δεν αξιοποιήθηκαν πλήρως λόγω του “στεγνού” των τοπίων (παρόλο που χρησιμοποιήθηκαν διαδρομές από την φετινή διοργάνωση) αλλά δεν πρέπει να είναι σε βάρος της διασκέδασης, καθώς το προϊόν είναι ένα παιχνίδι με σκοπό την διασκέδαση.

SORT OF A REAL CAR IS NEEDED

Με τις τελευταίες λέξεις, που παραθέτω θα ήθελα να μιλήσω για την εμπειρία, που θα προσφέρει το παιχνίδι σε όποιον έχει τιμονιέρα ή γενικότερα ένα σύστημα, το οποίο θα θυμίζει όχημα. Αυτοί μπορούν να ζήσουν κάτι ξεχωριστό που, σε συνδυασμό με τα αρκετά ρεαλιστικά στοιχεία αλλά και την γκάμα των settings, θα τους βοηθήσει να λάβουν περισσότερο immersion στην οδήγηση και εντός της διοργάνωσης. Θα έλεγε κανείς ότι είναι σαν να είσαι όντως εκεί.

Ευχαριστούμε πολύ την AVE Tech για την παροχή του review copy!

Το WRC Generations αποτελεί παρακαταθήκη της Nacon και της Kylotonn στη σειρά WRC, που προσπαθεί μεν να ολοκληρώσει με δοκιμασμένες συνταγές τον αγώνα δρόμου, αλλά με τον υψηλό ρεαλισμό του και τα στεγνά τοπία του τερματίζει κάτω από το podium των νικητών.

7.7
Μιχάλης Κωνσταντάκης's Avatar

Μιχάλης Κωνσταντάκης

Γιατί το gaming για μένα είναι μια στιγμή ηρεμίας μέσα στο χάος.