ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

The Rogue Prince of Persia: Στα χνάρια του Dead Cells το νέο 2D action platformer

Δοκιμάσαμε ήδη το rogue-lite των Evil Empire και Ubisoft!

Χαιρόμαστε που το franchise του Prince of Persia επανέρχεται πολύ ενεργά στο gaming προσκήνιο και το 2024 αποδεικνύεται κομβικό για την επιστροφή της σειράς. Μόλις τον περασμένο Γενάρη είχαμε την κυκλοφορία του The Lost Crown μετά διθυράμβων, όμως η Ubisoft μας επιφύλασσε ακόμα μία έκπληξη εντός του PoP σύμπαντος. Με το The Rogue Prince of Persia η Ubisoft επενδύει στο αποδεδειγμένο ταλέντο μίας ομάδας που «ανέστησε» και διέδωσε προς τα έξω το rogue-lite genre και το αποτέλεσμα είναι (για την ώρα) αυτό που βλέπετε μπροστά σας.

Είχαμε την χαρά να παρευρεθούμε σε μία πρώιμη, κλειστή παρουσίαση του παιχνιδιού και να παίξουμε για ένα μισάωρο μία demo έκδοση, αλλά πριν σας μιλήσουμε για την εμπειρία μας ας σας εξηγήσουμε λίγο πιο αναλυτικά περί τίνος πρόκειται.

Ο Πρίγκιπας βαδίζει σε τοίχους και στα χνάρια του Dead Cells

Το The Rogue Prince of Persia μπορεί εκ πρώτης όψεως να μοιάζει στο στήσιμό του με το πολύ πρόσφατο The Lost Crown, όμως η λογική τους είναι εντελώς διαφορετική. Αυτό διότι το συγκεκριμένο ανταλλάζει τη metroidvania «καρδιά» του έτερου με μία rogue-lite κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει πως στο παιχνίδι ελέγχουμε τον ίδιο τον Prince, ο οποίος έχει εξοπλιστεί με ένα μυστηριώδες μπόλα, που του επιτρέπει να ανασταίνεται κάθε φορά που «πεθαίνει». Hades και Binding of Isaac είναι πολύ καλά παραδείγματα παιχνιδιών που ακολουθούν το ίδιο πρότυπο προόδου στο παιχνίδι, αλλά τη βέλτιστη παρομοίωση οφείλουμε να την κάνουμε με το Dead Cells, εφόσον οι δημιουργοί του είναι αυτοί που έχουν αναλάβει την ανάπτυξη του συζητηθέντος.

Τα «οστά» του, όπως και πολλά στοιχεία του πολυβραβευμένου Dead Cells μεταφέρονται αυτούσια. Το The Rogue Prince of Persia είναι και αυτό από τη μεριά του ένα 2D υπερ-action platformer και περιλαμβάνει όλα τα ρίσκα που αφορούν και ξεχωρίζουν το rogue-lite genre, ενώ διαθέτει αρκετά έντονο challenge που θα βάζει μονίμως τους παίκτες σε φάση αυτοκριτικής και επανεξέτασης των αποφάσεών τους σε κάθε run. Ο Πρίγκιψ είναι εξίσου δραστήριος με τον Prisoner, με τη διαφορά ότι είναι ένα κλικ πιο ευέλικτος, χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό-πεμπτουσία του Prince of Persia IP, το wall run. Τα quick steps του πρωταγωνιστή σε κάθε σημείο που υπάρχει τοίχος τού δίνουν περαιτέρω χώρο για να κινηθεί και να σκαρφαλώσει στις πλατφόρμες του παιχνιδιού, όπως και δημιουργούν πολλά πλεονεκτήματα στο πεδίο της μάχης.

Και μιας και αναφερθήκαμε στη μάχη, οι αντίπαλοι του Prince σε αυτό το παιχνίδι είναι οι Ούνοι που έχουν εισβάλλει στην περσική αυτοκρατορία και φαίνονται κατά κάποιον τρόπο κατεχόμενοι από κάποιο κακόβουλο πνεύμα. Αποστολή μας θα είναι να ξεκινάμε γύρους/runs στους οποίους θα κατατροπώνουμε όλους τους πολεμιστές του Ούνου ηγέτη, Nogai, φτάνοντας όσο πιο μακριά μπορούμε ώστε να ανακαλύπτουμε τη μέγιστη ποσότητα εξηγήσεων, ευρημάτων, όπως και ισχυρότερα όπλα και βοηθητικά trinkets. Αν κάτι πάει στραβά θα επιστρέφουμε κάθε φορά στην «Oasis», όπου θα μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μόνιμες αναβαθμίσεις στον Prince και να βάλουμε όλα όσα μάθαμε σε σειρά για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην επόμενή μας προσπάθεια.

Το μαχητικό gameplay στέκεται κάπου ενδιάμεσα στο Dead Cells και το The Lost Crown, εφόσον απαιτεί από εμάς να χειριζόμαστε με ταχύτητα και οξυδέρκεια τον Prince, βασίζοντας κάθε μας κίνηση στο ιδανικό timing και σε έναν «χορό» από αποφυγές των εχθρικών επιθέσεων. Το δε οπλοστάσιό του θα εμπλουτίζεται όσο πιο βαθιά καταφέρνουμε φτάσουμε στο εκάστοτε run, αφού είδαμε ήδη πως μπορεί να κουβαλήσει daggers, one-handed λεπίδες, σφυριά και δόρατα, ενώ ως δευτερεύοντα όπλα μπορεί να κρατά τόξο, chakram και πολλά ακόμη. Ξανά, εξαιτίας των rogue-lite υποδομών, θα χρειαστεί να πειραματιστείτε με όλα και να διαλέγετε μονίμως αν θέλετε να εναποθέσετε τις ελπίδες σας σε ένα αντικείμενο με ισχυρότερα stats ή σε αυτό που αισθάνεστε πως είναι πιο χρήσιμο στα χέρια σας.

Όλα αυτά είναι μόλις η αρχή των πληροφοριών που έχουμε για το The Rogue Prince of Persia, εφόσον είναι ένα παιχνίδι που θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Η Ubisoft επιβεβαίωσε πως θα ενταχθεί στο Steam Early Access στις 14 Μαΐου (άρα μόνο για PC), ούτως ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται με την υποστηρικτική γνώμη του community προτού κυκλοφορήσει και επισήμως.

Ένα hands-on demo που μας άφησε να θέλουμε κι άλλο

Όπως είπαμε, προσκληθήκαμε από την Ubisoft για να δοκιμάσουμε εν τάχει μία pre-alpha έκδοση του The Rogue Prince of Persia, βλέποντας και στην πράξη όλα όσα σας περιγράψαμε παραπάνω. Δεν είχαμε και πάρα πολύ χρόνο για να εμβαθύνουμε στην κατανόηση του rogue-lite συστήματος (πρόλαβα να ψοφήσω μόλις 1 φορά), αλλά πήραμε μία πρώτη εικόνα του πώς λειτουργεί στο σύνολό του.

Ξέρω από τώρα ότι είναι ένα παιχνίδι που συμβαδίζει με τα γούστα μου και θα συμβαδίζει και με τα γούστα όλων όσων απόλαυσαν το Dead Cells. Η προετοιμασία του Prince πριν ξεκινήσουμε ένα run φαίνεται αρκετά συνοπτική και δεν μας καθυστερεί ποσώς από το να ξαναβουτήξουμε σε μία νέα προσπάθεια, με την ελπίδα ότι θα δούμε «λίγο ακόμα» από αυτό που φτάσαμε να δούμε στο προηγούμενο run.

Εγκρίνω το πώς αυτή η pre-run οργάνωση εκτοξεύεται από το παράθυρο μόλις βγούμε ξανά στο πεδίο της μάχης. Από εκείνο το σημείο και μετά δεν υπάρχει χρόνος να σκεφτούμε, αντιθέτως πρέπει να αντιδράμε. Ξανά. Και ξανά. Και ξανά. Χαρακιές στους Ούνους, backflips από πάνω τους, κλωτσιές για να τους εκτοπίσουμε, γρήγορα βήματα στον κοντινό τοίχο και τελειωτικά χτυπήματα. Αυτή η αλληλουχία γρήγορων αποφάσεων εντός του combat είναι εθιστικότατη. Για μένα, ακόμα πιο ταιριαστή σε αυτό που πρεσβεύει η σειρά, δεδομένου του ότι το αρκετά παρόμοιο The Lost Crown στερείται του iconic wall run mechanic και αγνοεί την 3η διάσταση. Και οι εχθροί από την μεριά τους έχουν πολλά κόλπα που πρέπει να προβλέψουμε και να αντιμετωπίσουμε με ρυθμό και συγκέντρωση. Οπότε τόσο όταν παλεύουμε όσο και όταν μοχθούμε να ανεβοκατέβουμε κάθε ορατό σημείο της πίστας υπάρχει φανταστική, αδιάκοπη ροή.

Συχνά-πυκνά συναντούσαμε fast travel σημεία/βωμούς/whatever, όπως και βάναυσες δοκιμασίες που εμπεριείχαν πολλές μανούβρες και κινδύνους, αλλά έκρυβαν πολύ χορταστικές gear αμοιβές στο τέλος τους. Τικ και για το rogue-lite του πράγματος, λοιπόν, εφόσον ένα τέτοιου είδους video game πρέπει εντός και εκτός των γραμμών του να μας βάζει μονίμως να προβαίνουμε σε «make or break» αποφάσεις για το τρέχον run. Ακόμη, πολύ σημαντικό για το είδος του είναι το πόσο ευχάριστα stack-άρουν αυτά τα προσωρινά οφέλη. Περισσότερα για τη rogue-lite δομή του θα περιμένω αναγκαστικά να δω σε μία πιο άνετη χρονικά δοκιμή του, αλλά αν εμπιστευόμαστε κάποια ομάδα να παραδώσει κάτι γεμάτο σε αυτή την κατηγορία είναι η Evil Empire.

Τεχνικά δεν έχουμε πολλά να σχολιάσουμε, εφόσον το preview έγινε σε streaming setup. Το μόνο που έχω να πω οπτικά είναι ότι δεν ξέρω αν συμφωνώ με το art direction του πολύ έντονου ροζ στο σχέδιο του Πρίγκιπα ή του πολύ κίτρινου της άμμου στο υπόβαθρο, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα work-in-progress έργο και πολλά μπορεί να αλλάξουν. Για τη φάση στην οποία βρίσκεται πάντως είναι πολύ λεπτομερές καλλιτεχνικά και έχει ενδιαφέρον που επιλέγει να ξεχωρίζει χρωματικά αντί σχηματικά τα επίπεδα και τους χαρακτήρες. Μακάρι να μην πειράξουν ούτε το soundtrack, γιατί – περιέργως – αυτή η περσική-electronic-χόρεψεμωρήκόμπρα μουσικάρα του με συνεπήρε εξαρχής.

Επαναλαμβάνουμε, το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει αρχικά σε early access, πράγμα που σημαίνει αυτομάτως πως μπορεί, βάσει feedback της κοινότητας, να μεταλλαχθεί σε κάτι πολύ πιο προηγμένο. Τα θεμέλια πάντως είναι καλοστηριγμένα από όπου κι αν το δούμε.

Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.