ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Final Fantasy XVI | (PC) Review

Πώς τρέχει συγκριτικά με το PS5;

Στο Final Fantasy XVI review μας είχαμε καλύψει όλους τους λόγους για τους οποίους πρέπει ή δεν πρέπει κάποιος να παίξει το παιχνίδι, οπότε οι νέοι παίχτες θα ήταν σημαντικό να διαβάσουν εκείνο πρώτα. Σε αυτό το τεχνικό review, θα κοιτάξουμε τα PC χαρακτηριστικά που χρειάζεται να έχει κάποιος ώστε να απολαύσει την επική αυτή περιπέτεια, αλλά και θα ελέγξουμε τελικά σε τι επιπέδου γραφικά έτρεχε το PS5 version.

Αρχικά, να θυμηθούμε πως έτρεχε στο PS5. Η έκδοση εκείνη, έπεφτε έως και 720p στο performance mode, ενώ έδινε με δυσκολία 60 FPS, όπου στα χειρότερα του, έφτανε μέχρι και 40 FPS. Σε PC, που τρέχει στα 1440p με DLSS3 και Dynamic Resolution Scaling (DRS) σε μηχάνημα mid προς high end, προδιαγραφών με Ryzen 5 7600 και RTX 3060 Ti, ήταν αμέσως προφανές ότι το φόρτο της GPU είναι βαρύ και μπορεί να διαφέρει σημαντικά από σκηνή σε σκηνή. Φτάσαμε να δούμε FPS επιπέδου PS5 σε πιο βαριές σκηνές και είναι σαφές ότι το παιχνίδι σχεδιάστηκε γύρω από τα 30 FPS ως στόχο, με DRS για να εξομαλύνει τις αλλαγές στο φορτίο της GPU. Η πρώτη σύσταση, λοιπόν, για όσους θέλουν να βλέπουν νούμερα 60 FPS και ανώτερα σε ικανά συστήματα, είναι να χρησιμοποιήσετε DRS στην PC έκδοση, αντί για σταθερή υψηλή ανάλυση, ακόμη και με ενεργό DLSS. Χαρακτηριστικό ότι το Digital Foundry δήλωσε στο βίντεο που έκανε για το παιχνίδι, πως: «Υπήρχαν στιγμές έντονου βάρους στην GPU, όπως στην αρχή ή στο τέλος ενός cutscene, και αυτές προκάλεσαν πτώση των FPS κάτω από το όριο των 30 FPS σε cutscenes, ακόμη και όταν παιζόταν σε εσωτερική ανάλυση 360p. Ως εκ τούτου, οι κάτοχοι μιας πιο low-end συσκευή μπορεί να θέλετε να περιμένετε για περαιτέρω ενημερώσεις που θα αντιμετωπίζουν αυτά τα ζητήματα.»

Σε ένα πιο high end PC με Ryzen 5 5600X και RTX 4070, αυτά τα προβλήματα είναι λιγότερο αισθητά και το παιχνίδι καταφέρνει επίπεδα εικόνας ομορφότερα και πιο smooth ​​από αυτά που είναι δυνατό στο PS5. Σε ULTRA ρυθμίσεις με ποιότητα 1440p DLAA, επιτυγχάνεται μια πολύ πιο καθαρή παρουσίαση 60 FPS από ό,τι στο PS5, χωρίς aliasing, επιτρέποντας στα ήδη λεπτομερή τοπία να λάμψουν σαν τα έργα τέχνης που είναι. Ορισμένες μικρές πτώσεις στα FPS εξακολουθούν να είναι εμφανή, όπως όταν υπάρχουν πολλά εφέ «alpha» στην οθόνη, αλλά τέτοιες στιγμές είναι λίγες και λιγότερο αισθητές.

Είναι επίσης δυνατό να ενεργοποιήσετε τη λειτουργεία Frame Generation (DLSS ή FSR) για να αυξήσετε τα FPS σε βάρος του Input Lag. Τα in-game cutscene παραμένουν περιορισμένα στα 30FPS, προφανώς για να ταιριάζουν με τα pre-rendered cutscene που είναι αναγκαστικά 30FPS με παρόμοιες πτώσεις με το σύστημα low-end (εκτός αν χρησιμοποιηθούν mods, στα οποία θα αναφερθώ στο τέλος).

Υπάρχουν κάποιες άλλες παραξενιές με την PC έκδοση. Το παιχνίδι δεν υποστηρίζει aspect ratios μεγαλύτερα από 16:9, κάτι που είναι κρίμα για κάθε σύγχρονο παιχνίδι το 2024. Τα pre-rendered cutscenes εμφανίζονται επίσης στην ανάλυση εισόδου και όχι στην ανάλυση εξόδου, δηλαδή κάποιος που τρέχει το παιχνίδι στα 1440p με DLSS3 στο balanced, θα βλέπει τις σκηνές αυτές στα 1080p που είναι μια αλλόκοτη επιλογή και μάλλον αποτελεί bug που θα διορθωθεί. Το post-processing είναι επίσης αρκετά βαρύ και η ανάλυσή του είναι συνήθως η internal resolution του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα παραπάνω artifacts από ότι συνήθως, όπως το flickering στο depth of field όταν χρησιμοποιείτε DLSS σε performance. Για να αποφευχθούν τέτοια προβλήματα καλό θα ήταν να υπάρχουν στο μενού επιλογές ώστε να γίνεται προσαύξηση των εφέ αυτών, κατά την επιλογή του χρήστη, παρά να υπάρχει μια premade επιλογή από τους devs, εξάλλου επιλογές τέτοιες είναι ο λόγος ύπαρξης του PC version.

NATIVE 4K 2FPS

Παρακάτω υπάρχει ο πίνακας με τις επιλογές που θα έπρεπε κανείς να διαλέξει ώστε να έχει την ίδια εικόνα με ένα PS5 σε Performance mode, Quality Mode, αλλά και optimized Settings όπως προτείνονται από το Digital Foundry:

Τελικά, λοιπόν, το Final Fantasy XVI είναι αρκετά απλό, με λίγους μοχλούς προσαρμογής για βελτιστοποίηση της εικόνας. Τα πιο λεπτομερή controls, όπως η ύπαρξη επιπέδων ποιότητας για SSR και ambient occlusion - όχι απλώς on και off - θα παρείχαν πιο ουσιαστικές επιλογές στους παίκτες. Το μόνο σίγουρο είναι πως κάποιος που θέλει να έχει μια πιο ισορροπημένη εμπειρία θα πρέπει να έχει ενεργοποιημένο το dynamic resolution.

Η εγκατάσταση mods στο FFXVI είναι η ειδοποιός διαφορά του με την έκδοση PS5. Πέραν των άλλων - πολλές φορές αστείων - mods που αναπτύσσονται, υπάρχουν πολλά χρήσιμα εργαλεία που βοηθάνε στο πιο ομαλό τρέξιμο του παιχνιδιού. Το πιο χρήσιμο από αυτά είναι το FFXVIFix, που αφαιρεί το cap στα FPS στα cutscenes και δίνει την επιλογή για ανώτερα Aspect Ratios από 16:9. Βέβαια, ομολογουμένως το πιο χρήσιμο από όλα τα mods που θα βγουν, θα είναι εκείνο που αφήνει τον Clive να είναι «πιο ελευθερωμένος» κατά το ηρωικό του ταξίδι!

Αξίζει να κάνουμε εικασίες για το πώς το παιχνίδι μπορεί να τρέχει στο PS5 Pro, δεδομένων των όσων μάθαμε από την PC έκδοση, παρόλο που το παιχνίδι δεν αναφέρεται προς το παρόν ότι θα λάβει υποστήριξη για PS5 Pro. Εν ολίγοις, είναι πιθανό να δούμε την αναβάθμιση του PSSR να χρησιμοποιείται για να τρέξει το game σε 1440p, αντί για 4K, δεδομένου του πόσο βαρύ είναι το ακόμα και σε high-end PC.

Ευχαριστούμε πολύ τη CD Media για την παροχή του review copy!

Η PC έκδοση του Final Fantasy XVI ήρθε για να εδραιώσει την ομορφιά και την επικότητά του στο μέγιστο. Το περιθώριο βελτίωσής του βέβαια είναι αρκετό, καθώς ακόμα και ο πιο δυνατός σύγχρονος υπολογιστής γονατίζει μπροστά στις απαιτήσεις του.

Κώστας Σκουρογιάννης's Avatar

Κώστας Σκουρογιάννης

Λατρεύω και ασχολούμαι με όλα τα media και την τεχνολογία γενικότερα, αλλά όταν θα βρω λίγο ελεύθερο χρόνο, πάντα με ένα τηλεχειριστήριο στο χέρι θα με βρεις!