ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

DRAGON BALL: Sparking! ZERO | Review

Budokai Tenkaichi επιπέδου over 9000!

Καλά τα δύο Xenoverse, ακόμα καλύτερο το FighterZ, αλλά όλοι οι OGs γνωρίζουν πως ο “βασιλιάς” των DRAGON BALL games -και ειδικά της FIGHTING υποκατηγορίας- ήταν ανέκαθεν, παραμένει και πιθανότατα θα συνεχίσει να είναι τα Budokai Tenkaichi. Μία σειρά παιχνιδιών που μέχρι πρότινος πιστεύαμε πως ούτε με ευχή στον Shenron δεν θα επέστρεφε, αφού εφέτος συμπληρώθηκαν 14 χρόνια από την κυκλοφορία του Tenkaichi Tag Team του PSP και 17 χρόνια από το BT3. Το σύμπαν του DRAGON BALL, όμως, επιτρέπει τα θαύματα, και αν ο Gohan έφτασε κάποια στιγμή να αυτό-θεωρείται επαρκώς προπονημένος είχαμε και εμείς κάθε δικαίωμα να ελπίζουμε στην επιστροφή των Budokai Tenkaichi. Ορίστε που το DRAGON BALL: Sparking! ZERO είναι η πνευματική συνέχεια αυτών και η δικαίωση της δικής μας πνευματικής υπομονής.

Ο κυριότερος λόγος που τα Budokai Tenkaichi μνημονεύονται μέχρι σήμερα ως τα καλύτερα video game adaptations του λατρεμένου manga βρίσκεται στο ότι αποτελούσαν ουσιαστικά 1:1 μεταφορά τη δράσης του DRAGON BALL και των επικών μαχών του. Το Sparking! ZERO συνεχίζει αυτή την παράδοση, πολλαπλασιάζοντας αυτή τη φορά την επιδραστικότητα των χτυπημάτων κάθε χαρακτήρα στον αντίπαλο και στην αρένα, εφόσον οι νέες τεχνολογίες και η Unreal Engine 5 του επιτρέπουν να είσαι τόσο φαντασμαγορικό όσο του αρμόζει, τικάροντας πολύ απαραίτητες προδιαγραφές όπως η πίστη στις συγκρούσεις μεγατόνων ανάμεσα σε Saiyans και κοσμικούς αφανιστές, τα πρώτης τάξεως animations και ο εκσυγχρονισμός του περιεχομένου με πιο πρόσφατα γεγονότα, όπως αυτά του DRAGON BALL Super.

Μετά την υιοθέτηση του ιαπωνικού «Sparking» στον τίτλο του, το Sparking! ZERO εννοείται πως ακολουθεί και την gameplay δομή των Budokai Tenkaichi, πάντα γονατίζοντας στην ιδέα των ιερών μαχών του DRAGON BALL, και στη συνέχεια θεοποιώντας τις με τον δικό του διαδραστικό τρόπο. Επομένως και το Sparking! ZERO παίζεται ως ένα 3D arena fighter, επιτρέποντας μέχρι και 5v5 Team Battles, βάζοντας καθιερωμένους και πιο καινούριους ήρωες/ουδέτερους/κακούς του DB Universe να δείξουν ποιοι είναι δυνατότεροι μέσα από έναν καταιγισμό χτυπημάτων και υπερδυνάμεων. Αν έχετε παρακολουθήσει έστω και λίγα λεπτά από το δημοφιλές anime ή έχετε τσεκάρει κανένα AMV, να ξέρετε ότι το Sparking! ZERO είναι ό,τι πιο κοντινό μας έχει προσφερθεί στο να συμμετάσχουμε και εμείς με τον τρόπο μας σε αυτές τις συντριπτικές αναμετρήσεις.

BLASTS FROM THE PAST… AND THE FUTURE

Μέσα στο παιχνίδι, πολλά στοιχεία των BT παρατηρούνται στην ίδια θέση του HUD, εφόσον για παράδειγμα τα health bars και το Ki Gauge βρίσκονται ακριβώς στο ίδιο σημείο της οθόνης και εξυπηρετούν τον ίδιο ακριβώς σκοπό. Άρα και στο Sparking! ZERO οφείλουμε να έχουμε πάντα κατά νου -ακόμα και όταν ο ρυθμός της μάχης εκτινάσσεται- πόση ζωή μας απομένει και πόση ενέργεια μπορούμε να ξοδέψουμε σε Dragon Dashes και Super Attacks. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι μας το πώς θα συνδυάσουμε αλυσιδωτά τα high-speed combos με τις σούπερ κινήσεις των energy blasts, τις “εξαφανίσεις” και φυσικά τις μεταμορφώσεις που ενδεχομένως επιτρέπει ο κάθε χαρακτήρας για να buff-αριστεί και να αποκτήσει προβαδίσματα και ικανότητες που προηγουμένως δεν είχε.

Όπως θα σας περιέγραφε και ο πολύ νεαρότερος Γιάννης τότε για το BT3 -συγχωρήστε μου προκαταβολικά την έκφραση- το gameplay του Sparking! ZERO είναι τουλάχιστον γαμάτο. Δεν φαντάζομαι άνθρωπο που να είναι συναισθηματικά δεμένος με την τολμηρή φαντασία του Akira Toriyama και να μην βρίσκει απολαυστική τη ροή του Sparking! ZERO, εφόσον μέσω αυτής όλα αυτά τα ασπρόμαυρα σχέδια αρχικά χρωματίζονται και στη συνέχεια ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας. Από τις γροθιές και κλωτσιές που βρίσκουν “στοπ” στους παραφουσκωμένους μύες των χαρακτήρων, στις αστραπιαία αλλεπάλληλες αποφυγές, οδεύοντας προς την εξαπόλυση μίας μεγάλης εκρηκτικής ικανότητας όπως ένα Spirit Bomb, ένα Super Sphere of Destruction ή το -προσωπικά αγαπημένο- God Final Kamehameha, αυτή η αλληλουχία στιγμιαίων αποφάσεων θα βγάλει τα χέρια σας ιδρωμένα και το fighting power σας καλυμμένο μετά από κάθε battle.

Βέβαια έχω μεγαλώσει αρκετά από τότε και εξετάζω τα games και τις λειτουργίες τους εμφανώς βαθύτερα, οπότε μπορώ πια να εντοπίσω σταθερές και μηχανισμούς που επέστρεψαν ως είχαν, καλώς ή κακώς. Το moment-to-moment combat, φερ’ ειπέιν, είναι ξανά ιπτάμενο ως επί των πλείστων, μέχρι οι δύο αντίπαλοι να έρθουν σε σωματική κρούση. Τότε ξεκινά αυτό το πωρωτικά συνεχόμενο “στοίχημα” από Basic Attacks, Z-counters, Beam Clashes και φυσικά το Transmission. Δεν είναι καθόλου μυστικό δηλαδή πως το Sparking! ZERO συγκαταλέγεται ανάμεσα στα fighting games που αντί να κερδίζει πάντα αυτός που τα κάνει όλα σωστά, πολύ απλά χάνει αυτός που θα κάνει πιο συχνά λάθος, αν καταλαβαίνετε τη διαφορά. Εδώ το «λάθος» είναι το κακό timing στο Transmission -κυρίως- αλλά και σε οποιαδήποτε επιλογή απόκρουσης προσφέρει το παιχνίδι, εφόσον ο παίκτης μένει μετά εκτεθειμένος απέναντι σε αδιανόητο damage από κάποια ultimate επίθεση με σκέλος πυρηνικής έκρηξης. Αυτό το πολύ γρήγορο πάρε-δώσε και οι αντικρουόμενες αποφάσεις σε συνθήκες versus εξακολουθούν να παρουσιάζουν τη δυναμικότητα που υπήρχε έμφυτη μέχρι και στο τελευταίο BT.

Αυτό που με θλίβει ελαφρώς είναι ότι δεν έγινε το επόμενο βήμα για την ανάπτυξη του ήδη υπάρχοντος συστήματος μάχης. Περίμενα πως τόσα χρόνια μετά, και με την πρόοδο του competitive στο genre, θα υποδεχόμασταν κάποιες διαφοροποιήσεις ή νέα στοιχεία που θα πλήθαιναν τις ιδέες μας εντός των μαχητικών πεδίων. Τελικά, και στο Sparking! ZERO, η λογική κάθε παίκτη συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από τη φόρτωση του -και καλά νέου- Sparking Mode, για να υπάρχουν διαθέσιμα abilities και stat boosts, κάνοντας παράλληλα ιδανικά σλάλομ με τα αναλογικά και αξιοποιώντας στο έπακρο την τρισδιάστατη καθετότητα που προσφέρει κάθε stage. Και επειδή όλοι οι χαρακτήρες -ναι, και οι 182- έχουν οριακά κοινό moveset -λειτουργικά, όχι εμφανισιακά- επιστρέφουμε διαρκώς σε μία μάχη αντανακλαστικών. Μου κάνει, μου αρέσει, πάντα θα γουστάρω να θάβω τον αντίπαλό μου στα έγκατα της γης ή να τον στέλνω εκτός στρατόσφαιρας καθαρά επειδή στρόφαρα πρώτος, αλλά συνάντησα το ίδιο περιθώριο βελτίωσης/προόδου με το BT3. Απλά τότε που το έπαιζα δεν με πολυ-ένοιαζε, κάτι που τώρα έχει αλλάξει.

ROSES ARE RED, VIOLETS ARE BLUE, HERE’S SOMETHING NEW… VEGITO BLUE!

Μην κλονίζεστε, το γεγονός ότι όλο το ρόστερ του Sparking! ZERO χρησιμοποιεί παρόμοιες τεχνικές για τη μάχη δεν σημαίνει ότι είναι όλοι ισάξιοι ή ισοδύναμοι. Δεν θέλει μυαλό να φανταστείτε πως ο Jiren είναι οφθαλμοφανώς δυνατότερος του Mr. Satan. Και αυτό μεταφράζεται στο gameplay του Sparking! ZERO με το πόσο διαφορετικά αξιοποιούνται όλα τα παραπάνω από τον εκάστοτε χαρακτήρα. Κάποιος εκτελεί πιο γρήγορα τα rush combos του, κάποιος γεμίζει γρηγορότερα το Ki του, κάποιος έχει ένα μοναδικό skill που του δίνει πλεονέκτημα, και σίγουρα κάποιος θα τα κάνει περίπου όλα και θα συμφέρει. Ο ρυθμός επιβάλλεται, λοιπόν, από το πώς κοντράρονται οι αρετές των εν ενεργεία χαρακτήρων, γι’ αυτό και στις online μάχες υπάρχει περιορισμός στην επιλογή της 5άδας αντί να μας επιτρέπεται αυθαίρετα η σύνθεση ενός -θεωρητικά πάντα- άχαστου line-up από Super Saiyan God Super Saiyans και… κανονικούς Gods.

Επειδή όλοι οι πρωταγωνιστές του DRAGON BALL έχουν περάσει σε άλλη φάση ισχύος, δεν είναι τυχαίο που το μεγαλύτερο επίτευγμα της Spike Chunsoft και του Sparking! ZERO παρατηρείται στο υπέρμετρο τεχνικό άλμα του παιχνιδιού. Τα εφέ έχουν ξεφύγει και ευτυχώς το σύγχρονο hardware είναι σε θέση να “σηκώσει” όλα αυτά που συμβαίνουν όταν δύο χαρακτήρες, με επαρκή δύναμη να καταστρέψουν πλανήτες, έρχονται αντιμέτωποι. Η άγρια ομορφιά των σκίτσων του Toriyama τιμάται, αλλά και χρησιμοποιείται άμεσα στο Sparking! ZERO. Κάθε φορά που χρησιμοποιούνται επιθέσεις ισοδύναμες σε impact με πτώση μετεωρίτη ή όποτε τα destructible περιβάλλοντα γεμίζουν χώμα, σκόνη, ατμό, πέτρες, φλόγες και κύματα, το παιχνίδι υπερβάλλει με frame-by-frame εικόνες και manga flashes, οδηγώντας στα διεγερτικά τελειωτικά πλάνα που μας έχει συνηθίσει το DRAGON BALL όποτε αυτά ολοκληρώνονται με σούπερ κίνηση. Καμία αρένα, είτε λέγεται Namek, είτε λέγεται Cell Games Arena, είτε το Rocky Land δεν μπορεί να αντέξει την οργή των Saiyans, με τους χαρακτήρες να ανοίγουν εύκολα τρύπες στο έδαφος και να σκίζουν τους ουρανούς με τις απερίφραστες δυνάμεις τους. Το Sparking! ZERO είναι μία παραγωγή τελευταίας τεχνολογίας, που με κούφανε μόνο στην απουσία μερικών ηχητικών εφέ και στην έλλειψη του K.O. screen, οδηγώντας μερικές, κατά τα άλλα, τρομερές μάχες στο να τελειώνουν λίγο αμήχανα.

SPARKING PARTICLES

Μαζί με το τεχνικό ανέβασμα, ένας λόγος που το Sparking! ZERO σίγουρα θα εκτιμηθεί είναι το πόσο content-ready έρχεται από τώρα. Όπως είπαμε, στα ελεύθερα modes έχετε να διαλέξετε μεταξύ 182 χαρακτήρων, ασχέτως που τα 30-40 slots ανάμεσά τους ανήκουν σε variations και ενώσεις των Goku και Vegeta ή που λείπουν μερικές must παρουσίες όπως οι King Piccolo και Super 17. Σίγουρα θα βρείτε κάποιον να σας κάνει κλικ ανάμεσά τους, αν δεν έχετε φυσικά ήδη προτιμήσεις, ειδικά αν είστε fans των τελευταίων DRAGON BALL εξελίξεων, όπως το Super (Beerus, Zamasu, κλπ).

Υπάρχει επίσης μπόλικο single-player content, με τα Episode Battles και Tournaments να πραγματοποιούν μία γρήγορη αναδρομή σε μάχες-σταθμούς της DRAGON BALL ιστορίας από τα περισσότερα Saga/Arcs, προσφέροντας παράλληλα μερικά «What If» σενάρια που βρίσκουν “τρύπες” στα συμβάντα του DRAGON BALL και δημιουργούν μάχες με διαφορετικό υπόβαθρο ή και που δεν συνέβησαν ποτέ. Αυτή η φοβερή ιδέα αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο στο μενού των Custom Battles (και στο World Library), όπου και εσείς και όλοι οι παίκτες ανά τον κόσμο μπορείτε να φανταστείτε και με απλά εργαλεία να φτιάξετε τη δική σας μάχη, πραγματοποιώντας όνειρα και φαντασίες που έμειναν σε στάδια θεωρίας ή κανείς δεν σκέφτηκε ποτέ για το DRAGON BALL. Κάποιος θεούλης έστησε, για παράδειγμα, δύο από τα fusions (Gogeta Super Saiyan 4 και Super Vegito), με διάλογο, την πίστα της επιλογής του και συγκεκριμένες παραμέτρους, και μπορούσαμε όλοι να παίξουμε αυτή τη συναρπαστική μάχη και να πετύχει το mode τον σκοπό του να αναρωτηθούμε «Τι και αν;».

Πολύ δίκαιο ότι όλα αυτά τα καλά, μιλώντας για τους χαρακτήρες, τα outfits τους, τα αξιοποιήσιμα ability και customization κόποις κτώνται, αλλά είναι προσβάσιμα με δύο τρόπους σε κάθε παίκτη: ο ένας είναι να παίζετε τα modes της αρεσκείας σας, να ανεβαίνετε level, να ολοκληρώνετε τα challenges του Zen-Oh και να αγοράζετε με Zeni ό,τι ποθείτε, και ο άλλος είναι να παίξετε τα Episode και Custom Battles για να σας δοθούν σχεδόν όλα ως rewards. Δεν υφίσταται ίχνος μικροσυναλλαγής, αντιθέτως υπάρχουν μόνο μεγαλοσυναλλαγές με τους Shenron και Super Shenron που πάντα περιμένουν καρτερικά να μαζέψετε Dragon Balls και να πραγματοποιήσουν την επιθυμία σας, aka περισσότερα unlockables ή γρηγορότερη πρόοδο.

Παίζοντας εδώ και μέρες ασταμάτητα το Sparking! ZERO και αξιολογώντας όλα όσα έχει να χαρίσει σε όσους επενδύσουν σε αυτό, βλέπω ένα παιχνίδι που θα πουλήσει τον πάτο του. Γιατί, όπως εξήγησα, ίσως δεν εξελίσσει εντελώς τα Budokai Tenkaichi όσο θα επέτρεπε ενδεχομένως το 15+ χρόνια διάστημα, αλλά προσφέρει μία νέα εκδοχή τους με πολύ πλούσιο περιεχόμενο, αμέτρητες επιλογές σε χαρακτήρες, με πολύ fan-friendly επιλογές και σέβας στο όραμα του Akira Toriyama, που δυστυχώς δεν είναι μαζί μας να γιορτάσει και αυτός την παρούσα επιτυχία. Το παρόν video game τηρεί και μεταφέρει ένα από τα κεντρικά, διαχρονικά μηνύματα του DRAGON BALL: "Υπάρχει πάντα μία καλύτερη έκδοση του εαυτού σου".

Ευχαριστούμε πολύ την Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Η τρέχουσα τεχνολογία επιτρέπει στο DRAGON BALL: Sparking! ZERO να είναι πολλές φορές πιο φαντασμαγορικό από τα Budokai Tenkaichi. Θα ήμασταν ακόμα πιο ικανοποιημένοι αν και το gameplay είχε εξελιχθεί στον ίδιο βαθμό που προόδευσε η 3D fighting σειρά σε τεχνικό επίπεδο, όπως συνέβη με τον εμπλουτισμό της γύρω από τα πιο σύγχρονα DB δρώμενα.

8
Γιάννης Σιδηρόπουλος's Avatar

Γιάννης Σιδηρόπουλος

Παίζω games από όταν δεν μίλαγα καλά-καλά και ακόμα προσπαθώ να καταλήξω στο αγαπημένο μου είδος.