ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Ελλάδα info@savethegame.gr

Guilty Gear - Strive - | Review

Η βία είναι το όπλο των αδύναμων.

To νέο κεφάλαιο της σειράς Guilty Gear προσγειώθηκε και αυτή τη φορά θέλει όχι μόνο να εντυπωσιάσει τους παλιούς φίλους αλλά και να προσελκύσει «φρέσκο» κοινό. Η Arc Systems Works, γνωστή για τη συγκεκριμένη σειρά fighting καθώς και για άλλες όπως το BlazBlue, χρόνια τώρα προσπαθεί να εισάγει κάτι νέο και πρωτοπόρο στο είδος. Και η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο genre, ειδικά όσον αφορά τη single player ενασχόληση, συνήθως καταντά επαναλαμβανόμενο και κουραστικό. Σαν μεγάλος fan των fighting games οφείλω να το παραδεχθώ και ο ίδιος πως ουσιαστικά, αυτό που τα κάνει αγαπητά στους gamers είναι κατά κόρον το ανταγωνιστικό multiplayer.

Στο Guilty Gear –Strive- δεν θα δείτε τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τη τελευταία κυκλοφορία του 2016 (Guilty Gear Xrd -REVELATOR- ) αλλά κατά κύριο λόγο βελτιώσεις στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο. Αυτή τη φορά βέβαια είναι ξεκάθαρο ότι οι developers έδωσαν βάρος στο lore και το σενάριο της σειράς. Μέχρι και ορολογία υπάρχει για να μπει ακόμα και ο πρωτάρης στο κλίμα και το ύφος του παιχνιδιού. Ο τρόπος που σε ταξιδεύει στο story του είναι αρκετά πρωτότυπος -και η αλήθεια είναι ότι δεν τον έχω ξαναδεί σε άλλα fighting games- αλλά αυτό βέβαια εξαρτάται και από τα γούστα του καθενός.

ANIME ΟΝΕΙΡΟ Ή ΕΦΙΑΛΤΗΣ;

H Arc Systems Works μας έχει συνηθίσει με τα πρωτότυπα και περίπλοκα story που διαθέτουν οι τίτλοι της και είναι γεγονός πως στις μέρες μας οι περισσότεροι δε θέλουμε να διαβάζουμε διαλόγους αλλά να δούμε κάποιο cut-scene και να μπούμε στο ψητό. Υπάρχουν διαφορετικά playthroughs στο story mode των προηγούμενων τίτλων αλλά τώρα -και για πρώτη φορά για τα δικά μου δεδομένα τουλάχιστον- είχα μπροστά μου μια πρωτόγνωρη αλλαγή σε αυτό το mode. Στο νέο story mode πλέον παρακολουθείτε μια anime ιστορία  φτιαγμένη με την game engine του Guilty Gear –Strive- που χωρίζεται σε κεφάλαια καθώς διαρκεί αρκετές ώρες. Το art direction, η υπερβολή της υπερβολής, ξαφνικά πλάνα με… περίεργες πόζες, όλα είναι εδώ.

Είναι βέβαια καλό ή κακό αυτό; Αν σας αρέσουν τα anime, το πιο πιθανό είναι να σας διασκεδάσει αλλά αν δεν σας αρέσουν τότε δυστυχώς απλά θα το αποδεχθείτε και θα ασχοληθείτε μόνο με το βρωμόξυλο που παρέχει απλόχερα το παιχνίδι. Αν και παρακολουθώ χρόνια ιαπωνικά κινούμενα σχέδια οφείλω να παραδεχθώ πως το story του Guilty Gear –Strive- προσωπικά δεν με κράτησε αλλά περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Βέβαια ένα τεράστιο αρνητικό που υπάρχει σε αυτή τη νέα δομή του story mode είναι το γεγονός ότι δεν διατίθεται επιλογή rewind παρά μόνο παύσης, με αποτέλεσμα αν χάσετε ή θέλετε να ξαναδείτε κάτι πρέπει να ξεκινήσετε το chapter από την αρχή.

Όπως ανέφερα και πιο πάνω, υπάρχει και σχεδόν κανονική ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια που περιέχει τα πάντα για το lore της σειράς από timeline, χαρακτήρες, γεγονότα μέχρι και ορολογία! Όποιος θέλει να εγκλιματιστεί λοιπόν περαιτέρω με ότι αφορά τη σειρά Guilty Gear, έχει στη διάθεσή του πλέον όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να το κάνει. Αν δεν γνωρίζετε τίποτα τότε απλά το story θα σας φανεί εντελώς ακαταλαβίστικο με απίστευτα πολλά ερωτηματικά να αιωρούνται πάνω από το κεφάλι σας.

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ Ή ΚΟΛΑΣΗ;

Το Arcade mode όμως είναι εδώ και καινοτομεί καθώς το επίπεδο δυσκολίας μεταβάλλεται ανάλογα με την απόδοσή σας. Η πρώτη μάχη θεωρείται σαν μέτρο αξιολόγησης καθώς ανάλογα με το αποτέλεσμά της ξετυλίγεται η πορεία που θα ακολουθήσετε στο Arcade (Normal, Hard, ή Extreme). Αν δυσκολευτείτε η πρόκληση μειώνεται και αν συνεχίσετε να δυσκολεύεστε τότε έρχεται βοήθεια και μάχεστε 2 VS 1 με τον βοηθό σας να ελέγχεται από την ΑΙ. Το κακό βέβαια σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι το επίπεδο δυσκολίας μειώνεται στην επόμενη μάχη και όχι στο επόμενο continue. Αλλά αν δυσκολεύεστε αρκετά και κολλήσετε (όπως εγώ) σε μάχη με πάνω από 20 προσπάθειες η δυσκολία δεν πέφτει με αποτέλεσμα να τα παρατήσετε.

To roster είναι σχετικά αδύναμο όσον αφορά τη ποσότητα με δεκαπέντε χαρακτήρες (+πέντε dlc) αλλά διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους καθώς οι developers φρόντισαν να σκεφτούν για ακόμη μία φορά τον όρο “ποικιλία”.  Το στοιχείο που τους κάνει μοναδικούς είναι οι special ικανότητες του καθενός, όπως ο Faust που μπορεί να παράγει τυχαία αντικείμενα ή ο Nagoriyuki που διαθέτει μια επιπλέον μπάρα αίματος την οποία πρέπει να έχετε υπόψιν σας καθ’όλη τη διάρκεια του match. Αυτό προσφέρει τεράστιο βάθος στο gameplay με το σύστημα μάχης να αποτελεί πρόκληση ακόμα και για τους πιο hardcore του είδους. Για να καταλάβετε, αν θέλετε να γίνετε masters δεν θα δυσκολευτείτε με τα inputs αλλά με την ιδιομορφία του κάθε χαρακτήρα.

Για τους αρχάριους υπάρχει φυσικά tutorial και training όπου ουσιαστικά σας προετοιμάζει για την ενασχόλησή σας με το Mission Mode που ουσιαστικά είναι σαν on demand tutorial. Εκεί θα μάθετε πως μπορείτε να πραγματοποιήσετε Psych Burst, Cancels (Roman ή κανονικά), Dash, τη χρήση της Tension μπάρας (για special ισχυρές ειδικές κινήσεις) και θα γνωρίσετε και το νέο Wall Break feature. Ακόμη, το Gatling Combo System δέχθηκε μικρές αλλαγές με τα combo να μειώνονται σε μέγεθος αλλά να παραμένουν άκρως εντυπωσιακά όπως τα είχαμε συνηθίσει και παλαιότερα. Να σημειωθεί στα πρακτικά πως ένα 6-hit combo κάνει σημαντική ζημιά αλλά θα κάνει παραπάνω αν πραγματοποιηθεί ως counter ή punishment μέσω καλού timing και στρατηγικής.

Πάντως αξίζει να αναφέρω κάποιες λεπτομέρειες όσον αφορά το Wall Break. Μέσω αυτού, αν στριμώξετε ή στριμωχτείτε σε μια γωνία, τότε αυτή θα καταστραφεί και η μάχη θα μεταφερθεί σε άλλη περιοχή. Αυτό το νέο feature δίνει πλεονέκτημα στον επιτιθέμενο την πιο γρήγορη αναπλήρωση του tension ενώ στον αμυνόμενο απώλεια ενέργειας και penalty στην αναπλήρωση του tension. Σε αρκετές περιπτώσεις αυτό μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την έκβαση μιας μάχης.

Όσον αφορά το online κομμάτι, μεταφέρεστε σε μια 8bit έπαυλη (online lobby), όπου δημιουργείτε το προσωπικό σας avatar κι αρχίζετε την περιπλάνηση σας στους χώρους της. Δίνοντας μια μάχη αξιολόγησης, εκτιμάται το rank σας και ανάλογα τις επιδόσεις σας έχετε τη δυνατότητα να κινηθείτε σε συγκεκριμένο όροφο που διαθέτει παίκτες του ίδιου rank. Εκεί αλληλεπιδράτε μαζί τους και αργότερα, εφόσον θέλετε, μπορείτε να μετακινηθείτε πιο ψηλά και να δοκιμάσετε την τύχη σας. Έχετε και την επιλογή να βγείτε στην αυλή και να παίξετε casual μάχες ή και να πάτε για ψάρεμα για να αποκτήσετε διάφορα cosmetic αντικείμενα για τον 8bit χαρακτήρα σας. Για κάποιον όμως που θέλει απλά να παλέψει χωρίς φρου φρου και αρώματα υπάρχει και η quick εκδοχή. Υπάρχει βέβαια ένα μικρό θεματάκι κάθε φορά που ανοίγετε το Guilty Gear –Strive- καθώς συνδέεται αυτομάτως με τους online servers του. Αν έχετε καλές συνδέσεις λογικά σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα θα έχετε ξεμπερδέψει. Εγώ όμως που διαθέτω μια απλή 24άρα έχω κάτσει μέχρι και 15’ μέχρι να μπω στο κεντρικό μενού! Ευτυχώς δεν είναι συχνό φαινόμενο αυτός ο χρόνος αλλά γενικά είναι κάπως κουραστική αυτή η αναμονή.

ΘΑΥΜΑ ΙΔΕΣΘΑΙ

Πιθανόν να έχει γίνει ήδη αντιληπτό αλλά ας το αναφέρω για το τυπικό: ο τεχνικός τομέας αγγίζει σχεδόν την τελειότητα. Τα γραφικά είναι πανέμορφα με απίστευτες λεπτομέρειες. Οι χαρακτήρες αλλάζουν μέχρι και εκφράσεις ανάλογα την έκβαση του αγώνα και τα backgrounds είναι χάρμα οφθαλμών. Αλλά αυτό που κλέβει σίγουρα την παράσταση είναι οι ειδικές κινήσεις με τα εξαιρετικά και εντυπωσιακά εφέ που διαθέτουν.

Το heavy metal πρωταγωνιστεί στο soundtrack και σας ωθεί στην αύξηση της έντασης της TV, του στερεοφωνικού ή των ακουστικών σας και δένει αρμονικά με τα τεκταινόμενα στην οθόνη. Οι κραυγές, τα χτυπήματα και τα εφέ ακούγονται πεντακάθαρα και οι διάλογοι στο Story mode είναι ποιοτικοί. Μόνο αρνητικό σε όλα αυτά είναι το lip-sync που κάνει τα δικά του και είναι αρκετά εμφανές (αν επιλέξετε την αγγλική γλώσσα).

ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΚΟΠΟΙΣ ΚΤΩΝΤΑΙ

Το Guilty Gear -Strive- αποτελεί έναν πανάξιο διάδοχο στη σειρά. Με σωστή και ομαλή καμπύλη εκμάθησης μπορεί και εισάγει τον οποιοδήποτε παίκτη στο κόσμο του και στις εντυπωσιακές του μάχες. Το Story Mode και η ενσωμάτωση της Guilty Gear «Εγκυκλοπαίδειας» μπορεί και να ενθουσιάσουν μερικούς αλλά δυστυχώς το ίδιο εύκολα μπορεί και να το προσπεράσουν όσοι θέλουν μόνο το κυρίως πιάτο. Τα offline modes και το roster είναι φτωχά (Αrcade, Survival, Local Vs, Mission) και με τα μικρά αρνητικά στοιχεία του κυμαινόμενου επίπεδου δυσκολίας στερούν τον πολυπόθητο όρο “must-have” δίπλα από το όνομά του.

Ευχαριστούμε πολύ τη Bandai Namco Hellas για την παροχή του review copy!

Ένας πολύ καλός anime fighting τίτλος που θα ικανοποιήσει τους πιστούς φίλους της σειράς, αλλά και όσους ετοιμάζονται να κάνουν τα πρώτα βήματά τους σε αυτήν.

7.5
Μάρκος Ασκανιάν's Avatar

Μάρκος Ασκανιάν

Γεννημένος στα '80s, έχω ζήσει όλη την εξέλιξη της βιομηχανίας και πάντα ψάχνω κάτι που θα με εκπλήσσει.